Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Vectra C Kombi

Marcel, 14 lat temu
Silnik 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Vectra C Kombi 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niezły. W tej klasie lepiej jest tylko w Audi 2.0 TSI.
4,0
Całokształt
Polecam to autko. Mam wersję sport ze skórą i szyberdachem. Auto daję dużo frajdy i jednocześnie uspokaja człowieka. Pozwala odpoczywać po kilometrach pokonywanych służbowym Mondeo dieslem. Szukałem go 2 lata i cieszę się ze zdesperowany nie rzuciłem się na 1.9. Osobiście wolałbym GTS niż Kombii( ciszej mniej pali i wyglad)pomino 13 cm wiecej miejca na tylnej kanapie. W porównaniu z Vectrą B jest to dużo lepsze auto. Jeździłem Insignią 2.0 CDTI 160 i nawet sprzedawca salonu stwierdził że moje autko przebija nowy produkt OPla. Zrobiłem z rodziną kilka tras po 1200 km i wszyscy byli zadowoleni z komfortu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Turbo robi swoje. działa spokojnie bez gwałtownych szarpnięć. Silnik ciągnie od 1200 obrotów, od 1500 jest dobrze a od 2000 zaczyna się jazda. Powyżej 5500 słabnie i kręci do 6500. Minimalne opóźnienie turbinowe, praktycznie nie ma turbodziury znanej z 1.9 CDTI. Jeżdżę też 2.2 direktem i wrażenia są o 50 % lepsze w turbo.Klekoty też się chowają nawet 3.0 cdti. Myślę że jest to optymalna jednostka do tego auta. Nieco wieksze spalanie od 1.8 czy 2.2 przy dużo większej przyjemności z jazdy. Czego można by chcieć więcej to jedynie dźwięku 6 cylindrów.
5,0
Skrzynia biegów
6 biegów jest ok. Zazwyczaj pomijam kilka przełożeń. Delikatnie naciskam gaz i autko szybko nabiera predkości także wrzucam od razu 2 biegi wyżej Najczęściej przechodzę z 3 na 5. Na 6 można jechać od 60 kmh od 90 zaczyna ciągnąć. 2000 obrotów na 6 to 95 kmh. na piątce ostro idzie już od 60 kmh.
3,0
Układ jezdny
Precyzyjny, stabilny auto bardzo dobrze trzyma się drogi. Mam fabryczne sportowe zawieszenie i koła 18 Bridgestone Potenza 225/45, i jest dobrze nie tylko na torze ale również na naszych dziurawych drogach i koleinach. Zaraz po zakupie chciałem je wymienić na mniejsze ale nie żałuję Nie cierpi na tym komfort jazdy. Posiadam również koła 17 i 16 i zdecydowanie polecam 18. Na 16 auto pływa jak francuz.
Komfort
5,0
Widoczność
Kombi auto kończy się na tylnej szybie. Mam czujniki parkowania, pozwalaja upewnić się że nie ma żadnych niespodzianek.
4,0
Ergonomia
Jest ok. Bardzo fajne rozwiązanie to krytykowane przez dziennikarzy impulsowe kierunkowskazy, trzeba być idiotą żeby nie zrozumieć ich obsługi. Super sprawa to duży kolorowy wyświetlacz, mały detal a cieszy, sterowanie radiem w kierownicy i tempomacik w kierunkach. Fotele jak to w Oplu jedne z najlepszych na świecie. W wersji sportowej posiadają lepsze trzymanie boczne. Skórzana szara tapicerka bardzo przyjemna nie przeszkadza w skrajnych temperaturach. Ilość miejsca na tylnej kanapie bardzo duża BMW 5 czy E-klasa ma mniej. Bagaznik wielki, po złożeniu siedzeń ma ponad 2 metry długości. Ciekawa sprawa to oddzielne audio dla pasażerów tylnej kanapy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klima działa non stop w trybie auto. Nie potrzeba nic kręcić regulować chyba o to chodzi. Nie ma przeciągów czy alergii lub bolącej głowy. Mam porównanie do fordów czy francuzów i jest super. Przemyślane dysze i delikatna dystrybucja powietrza. Auto szybko się też nagrzewa zimą w końcu to benzyna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Największa w swojej klasie . Swoimi rozmiarami przerasta również większość aut segmentu E. Największe wrażenie na znajomych robi przestrzeń z tyłu i bagażnik. Miejsca dla kierowcy również sporo na wysokość , szerokość, no i te super wygodne fotele. Mam problemy z kręgosłupem i w tym aucie odpoczywam.
4,0
Wyciszenie
Silnik niesłyszalny, dlatego go wybrałem. Nie ma co porównywać z dieslem czy 2.2 directem. Po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu przy wyłączonym radyjku słychać lekki świst turbiny i pomruk dwóch wydechów z tyłu. Małe szumy opływającego powietrza. Generalnie do 200 jest cicho i przyjemnie, dalej nie wiem. Mały minus za zbyt słabe wyciszenie tylnych nadkoli. w sedanie czy GTS na pewno jest lepiej, w kombi to puszka rezonatora.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Od początku na kompie mam 8,9l. Trasa między 7 a 8 litrów, małe miasteczko 11 l krótkie przejazdy 0,5- 3km i gaszenie zimnego silnika. Autostrada przy 150 pali 8 l później szybko wzrasta. Komputer zawyża mi spalanie o 0,2l także jest nieco lepiej. dla porównania mój kolega ma 1.9 cdti 150 km i spala 5.5l trasa spokojnie a miasto okoo 9-9,5l. 2.2 Direct brata bierze ponizej 7 w trasie i 9l po mieście. co ciekawe na autostrdzie przy 170 zadowala sie 8l benzyny.
4,0
Stosunek jakość/cena
ok
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak i myślę ze będzie ok. W końcu to nie diesel. 90% problemów zgłaszanych przez użytkowników dotyczy silników diesla. Poprzednią Vectrą przejechałem 220.000km bez poważnej usterki. Nawet nic w zawieszeniu nie wymieniłem,, tylko klocki po 150.000 km i tłumik końcowy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Vectra C Kombi