Szukaj

Lista ocen Peugeot 308 II Hatchback 5d (31) - Silnik

Na liście zabraknie 9 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~Robert
Peugeot 308 II
Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW
Silnik to największa zaleta i wada tego samochodu. Zacznę od wad: Przed zakupem samochodu przeczesałem odmęty internetu (recenzje od dziennikarzy można sobie wsadzić w buty) aby dowiedzieć się jak najwięcej o wadach tego silnika i wiele osób narzekało na łuszczący się pasek rozrządu i brak uznania tej wady jako konstrukcyjnej przez PSA w związku z roszczeniami napraw gwarancyjnych. Niecały miesiąc po zakupie 4-letniego wtedy samochodu ta...
4,0
~ghetto pimp
Peugeot 308 II
Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW
Auto jest dosyć szybkie, (poniżej 9 do setki na felgach 16) silnik nie drażni uszu, jednak drażnią wibracje o których nikt z recenzentów w internecie nawet się nie zająknął. Szczególnie podczas powolnego poruszania się, tzw creep, telepie wszystkim jak w ursusie. Nigdy nie miałem wibracji w żadnym aucie, jakbym był producentem napewno by to nie przeszło kontroli jakości i wstydziłbym się wypuścić takie auto z fabryki. Generalnie trochę się już...
5,0
~Annc
Peugeot 308 II
Hatchback 5d 1.6 THP 125KM 92kW
Silnik to rewelacja. Jezdzilem roznymi samochodami (wczesniej mialem 1.6 Renault, 2.0HDI Peugeot, ostatnio 3.0 V6 Peugeot). OGROMNA elastycznosc dzieki temu, ze maks. moment obrotowy dostepny jest przy 1400 obr/min. Dzieki temu samochod naprawde fajnie przyspiesza nawet na 4 biegu przy 1100 obr/min. Wyzej jest juz tylko lepiej. Totalny brak turbodziury! Z minusow: troche slabe (zbyt "kulturalne) turbo ... no i dzwiek na wolnych obrotach....
4,0
~Mentoro
Peugeot 308 II
Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW
Tego silnika obawiam się najbardziej. Teoretycznie jednostka zbiera jak najlepsze komentarze i opinie na całym świecie. Francuzi pracowali nad nią wiele lat i z informacji jakie można uzyskać - auta z tym silnikiem z pierwszych dni produkcji mają obecnie po ok. 70 tys. przebiegu i nic się z nimi nie dzieje. Tylko planowane wymiany eksploatacyjne. Dodatkowo brzmienie 3 cylindrów, które mi osobiście przypomina dzwięk wkręcania na obroty w moto....
5,0
~Steven
Peugeot 308 II
Hatchback 5d 1.6 THP 125KM 92kW
Silnik bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Spalanie średnie na dotychczasowym dystansie niecałych 4000km to 6.3 (Średnia prędkość 42km/h, miasto 30% trasa 70%) Jeżdząc tylko po mieście osiągnałem w do 7 litrów. Cykl mieszany z przewagą dróg autorstradowych to ok 5.8. Prędkości do ok 130. Chwilowo max 170. Przy 55km/h - na 4 biegu ok 1.5k rpm. Przy 95km/h - na 5 niecałe 2k rpm Przy 110km/h - na 6 niecałe 2.k rpm. Cichy do ok 140 km...
1,0
~Tobiasz
Peugeot 308 II
Hatchback 5d 1.6 THP 125KM 92kW
Jeden wielki dramat. Omijać szerokim łukiem tę jednostkę. Spalanie oleju jak w Mcdonaldzie (1,2/1000km). Łańcuszek rozrządu padł przy 80000km. Przy tym posypały się koła faz rozrządu. Jest dynamiczny ale co z tego jak co kilkanaście tysiecy check engine - wypadanie zapłonu. Silnik pracuje niepewnie, stuka i niby jest to norma. Jadąc gdziekolwiek, zamiast cieszyć się jazda człowiek wpatruje się tylko w zegary i nasłuchuje kiedy pipnie check...
5,0
~Tomasz
Peugeot 308 II
Hatchback 5d 1.6 THP 125KM 92kW
Silnik to jeden z ważniejszych kryteriów przy wyborze auta w moim przypadku i tu jest więcej niż bardzo dobrze.Mocy nie brakuje już od samego dołu i w mieście i trasie.Oleju jak na razie nie dolewałem . Silniki typu thp nie mają najlepszej opinii co do awaryjności szczególnie rozrządu ,w 308 teraz już niedostępne ale są dalej montowane do wyższych klas np.508 i po chorobach wieku dziecięcego widać ze są już dopracowane więc jestem dobrej myśli.
4,0
~jambis
Peugeot 308 II
Hatchback 5d 1.6 THP 125KM 92kW
Silnik dość elastyczny, ciągnie od prawie samego dołu. Dobry do jazdy po mieście i w trasę, o ile nie trzeba wyprzedzać. Niestety silnik jest dość usterkowy. 3 x wymieniany rozrząd i w dalszym ciągu go czasami słychać. Czyszczone kanały dolotowe z nagaru, ale to chyba wynika ze specyfiki silników z bezpośrednim wtryskiem. Pompa paliwa też została wymieniona (ponoć przez kiepskiej jakości paliwo zatankowane na Shellu).
5,0
~Tommm76
Peugeot 308 II
Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW
Nie wiem jak to będzie dalej wyglądało, ale na razie jest super. Silnik jest dynamiczny, oszczędny, elastyczny i niemal nie słychać, że to 3-cylindrowiec. Dynamika auta jest bardzo dobra - ok. 9 sek. do 100. Nie jest to szał, ale na zwykły seryjny kompakt jest naprawdę ok.
Dziennik kosztów dla Peugeot 308 II Hatchback 5d
Średni koszt przejechania 100 km
22,00 zł
4,7
l/100km
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
5,0
~Piotrek
Peugeot 308 II
Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW
Jeździłem i30 z silnikiem benzynowym 1.6 135 KM i w porównaniu do 308 to zdecydowanie lepiej wypada peugeot. Pomimo mniejszej pojemności i mocy zamontowane turbo dodaje wigoru temu silniczkowi. Silnik bardzo cichy, nie słychać turkotu typowego dla 3 cylindrowych jednostek.
Peugeot 308 II Hatchback 5d