Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane III Grandtour Facelifting

Przemek, 3 miesiące temu
Silnik 1.6 16v 100KM 74kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 123 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Megane III Grandtour Facelifting 1.6 16v 100KM 74kW 2012-2013 - Oceń swoje auto
4,36
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Układ elektryczny
Układ hamulcowy
4,0
Całokształt
Spełnia pokładane w nim nadzieje, czyli zawsze odpali i dowiezie na miejsce. Nie będzie to najszybsza i najbardziej emocjonująca podróż w Twoim życiu, ale jeśli lubisz spokojną jazdę bez naginania przepisów, to dobrze trafiłeś. Auto z tym silnikiem zapewnia przede wszystkim święty spokój pod względem serwisowym, bo części są tanie, powszechnie dostępne, a silnik jest pozbawiony drogiego osprzętu. Wystarczająco przestronny dla rodziny 2+2 i z pakownym bagażnikiem. Ma kilka ergonomicznych wpadek we wnętrzu, ale nie rzutują one jakoś bardzo negatywnie na bardzo pozytywną ocenę całości.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zwykłe MPI, bez drogiego i skomplikowanego osprzętu. Do spokojnego przemieszczania się z A do B naprawdę nie potrzeba więcej. Wiadomo, jak każdy "wolnossak" potrzebuje wyższych obrotów do dynamiczniejszej jazdy, ale nie trzeba z tego korzystać za każdym razem w czasie jazdy. Na postoju pracuje bardzo aksamitnie i praktycznie bez wibracji. Stojąc na światłach, to tylko wskazanie obrotomierza zdradza, że silnik pracuje.
4,0
Skrzynia biegów
Miłe zaskoczenie, że skrzynia nie pracuje "po francusku", czyli nie jest łyżką w garnku budyniu. Lewarek pracuje przyjemnie, biegi wchodzą pewnie, bez konieczności ich szukania. Tak naprawdę, to 1 gwiazdka mniej za przełożenie 5. biegu, który teoretycznie pozwala jechać na prostej już od 60 km/h, ale przy prędkości 100 km/h obrotomierz wskazuje już powyżej 3 tyś. obr/min.
5,0
Układ jezdny
Zadziwiająco przyjemny i taki wręcz nie francuski. Układ kierowniczy jest wystarczająco precyzyjny, a zawieszenie jest dobrym kompromisem między komfortem a sprężystością. Miłe zaskoczenie, że samochód nie prowadzi się jak łódź, gdzie cały czas trzeba korygować tor jazdy. Belka skrętna z tyłu odbiera co prawda trochę precyzji prowadzenia w zakrętach, ale komfort wybierania nierówności jest ok, ciężko się przyczepić.
4,0
Karoseria
1 gwiazdka mniej za syf z drogi, który zbiera się na wewnętrznej części progów, co jest uciążliwe w trakcie mycia samochodu, bo trzeba otworzyć drzwi, żeby ten brud usunąć, no i trzeba uważać na nogawki spodni podczas brzydkiej pogody. Poza tym, bardzo przyjemna dla oka linia karoserii (w mojej opinii jedno z najładniej narysowanych kombi na rynku z tamtych lat) i brak problemów z korozją. Auto kupiłem jako 10-letnie, a podłoga dalej jak z fabryki.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam się do czego przyczepić za bardzo w tej kwestii. Zarówno lusterka, jak i powierzchnie szyb są wystarczająco duże...No jakby się mocno czepiać, to lepiej nie podjeżdżać za blisko sygnalizatora na skrzyżowaniu, bo trzeba się wtedy nieco pochylić/przekrzywić na fotelu, żeby dojrzeć światła. Ale to może wynik tego, że moja wersja ma fabryczną kamerę w lusterku, która zabiera nieco powierzchni przedniej szyby.
3,0
Ergonomia
3 "fakapy", które denerwują, to "legendarny już" włącznik tempomatu na tunelu środkowym, brak podświetlenia przycisków tempomatu na kierownicy, oraz sterowanie ekranem multimediów, które "kradnie" jeden uchwyt na kubek. W sumie, to z tym się wiąże 4. "fakap", bo drugi uchwyt jest tuż pod radiem i ciężko tam cokolwiek umieścić, chyba że mały kubeczek kawy ze stacji benzynowej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu nie mam żadnych zarzutów. Mam 2-strefową automatyczną klimatyzację, która ma dodatkowe funkcje SOFT i FAST, co pomaga bardziej dostosować jej wydajność do własnych potrzeb. Zimą nagrzewa się też bardzo szybko i sprawnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wydłużony rozstaw osi w stosunku do hatchbacka robi robotę. Ja mam 175 cm wzrostu, fotel pod siebie ustawiam tak, żeby nie był on w najniższej pozycji, a kolana mam zawsze zgięte w czasie jazdy, bo nie lubię wciskać pedałów na wyprostowanej nodze. To daje przestrzeń za mną jak w samochodzie o klasę wyżej. 1 gwiazdka mniej za to, że siedziska foteli przednich mogłyby być dłuższe, a ich oparcia szersze na wysokości barków (fotele standard).
3,0
Wyciszenie
Tragedii nie ma, ale zawsze mogło by być lepiej. Choć może czepiam się na wyrost, bo mowa o samochodzie dla "Kowalskiego" a nie o aucie premium. Do 90 km/h jest naprawdę ok, do 100-100 km/h znośnie, a przy wyższych prędkościach daje o sobie znać głównie brak 6. biegu w trasie. Wiatr nie robi wielkiego hałasu, bo karoseria jest opływowa.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Specjalnie postawiłem na benzynowe 1.6 100KM, żeby mieć spokój pod względem ewentualnych napraw i ogólnego serwisowania samochodu (brak turbo, bezpośredniego wtrysku, dwumasy itp.). Wszystko jest powszechnie dostępne, a ceny części (nawet OE) są bardzo przystępne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dzięki kiepskim ocenom nt. Megane 2 i ogólnym micie awaryjności samochodów tej marki z lat 2001-2008, to można sobie kupić bardzo "świeże" auto z przyjemnym wyposażeniem (mój egzemplarz z 2013 [!!!] ma czujniki przód/tył, climatronic 2-strefowy, pełną elektrykę szyb i lusterek + automatyczne ich składanie, system bezkluczykowy, elektryczny ręczny [sam się zaciąga po zgaszeniu silnika i sam odpuszcza przy ruszaniu+asystent ruszania pod górę], ledy do jazdy dziennej + czujnik zmierzchu + automatyczne drogowe, kontrolę trakcji + kontrolę pasa ruchu, czujnik deszczu, i radio z bluetooth + USB/aux - I TO WSZYSTKO DZIAŁA !!!) które się nie psuje, jest przewidywalne, tanie w serwisie, w miarę oszczędne (a dla lubiących LPG, to najlepszy silnik Renault z hydrauliką zaworową), i kosztuje sporo mniej od konkurencji z Niemiec czy Japonii.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Cieknąca woda do bagażnika przez 3. światło stopu z powodu kiepskiej uszczelki fabrycznej (do ogarnięcia samemu w 20-30 minut)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
ABSOLUTNY BRAK TAKOWYCH !

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16v 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Megane III Grandtour Facelifting