Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane IV Grandtour

Bartek, 3 lata temu
Silnik 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Megane IV Grandtour 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW 2018-2019 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : można by poprawić ergonomie
5,0
Całokształt
Myślę, ze ten kombiak to samochód to model, który cechuje dobry stosunek jakości do ceny. Bardzo estetyczne wykonanie i stylistyka, rozsądne spalanie przy wystarczająco dynamicznej jednostce napędowej. Na ten moment nie znalazłem większych minusów - może poza nieszczęsnym welurem z wersji Intense, do którego sierść zwierząt czepia się w sposób wręcz niewyobrażalny. Popracowałbym też nad ergonomią - brakuje wygodnego miejsca na holder na kubek. Tyle, że to wszystko mało ważne szczegóły, bo ogólnie jest to bardzo udany samochód. Samochód mam za krótko by pojawiały się jakiekolwiek usterki - to dopiero pokaże czas.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zasadniczo nie mogę się niczego przyczepić - tyle, że mówię o wersji 140 KM. Wyprzedzanie czy jazda w trasie jest zdecydowanie wygodna, przy czym jestem raczej spokojnym kierowca i nie przekraczam tych 160 km/h. W mieście przyjemnie dynamiczny. Zużycie paliwa na ten moment to średnio 8.5 litra wg. własnych rozrachunków przy zwyczajnej jeździe.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi mięciutko i przyjemnie. Na lekki minus mógłbym ocenić system "start/stop", który czasem potrafi wygasić silnik w dziwnym momencie - szczególnie podczas jazdy w korku.
5,0
Układ jezdny
Samochód bardzo dobrze trzyma się drogi, a manewrowanie nie stanowi najmniejszego problemu.
5,0
Karoseria
Po roku użytkowania i parkowaniu pod chmurką nic się nie dzieje. Na ten moment nie mam żadnych zarzutów.
Komfort
4,0
Widoczność
Myślę, ze widoczność jest na poprawnym poziomie, choć posiadam kamerę cofania, która problem widnoczności z tyłu rozwiązuje zupełnie. Może można by spróbować poprawić widoczność w okolicach przednich belek - ale to chyba czepialstwo wynikające z faktu, że w drugim samochodzie belki mam przedzielone szybą.
4,0
Ergonomia
Brak wygodnego holdera na napoje/kubek. Jedyny znajduje się pomiedzy ręcznym a drążkiem zmiany biegów, co powoduje, że wsadzenie tam kubka z "dużą" kawą skutecznie ogranicza możliwość wygodnej zmiany biegów. W mojej subiektywnej ocenie podkłokietnik jest umiejscowiony za daleko w stosunku do drążka. Reszta rozplanowania jest zasadniczo ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zważając na segment, w mojej ocenie miejsca jest wystarczająco.
5,0
Wyciszenie
Samochód jest dosyć dobrze wyciszony - ciężko się przyczepić. Jazda w trasach to przyjemnośc
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ciężko ocenić - samochód ma dopiero rok.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem w tym segmencie ciężko jest znaleźć lepsze rozwiązanie. Samochód aspiruje raczej do kategorii zbliżającej do premium, przy zachowaniu stosunkowo średniej ceny. W mojej ocenie jak najbardziej warty wydanych pieniędzy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wszystko ok

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Megane IV Grandtour