Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Scenic II

RAfal, 12 lat temu
Silnik 1.5 dCi 101KM 74kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 167 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Scenic II 1.5 dCi 101KM 74kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
3,15
24% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zawieszenie naprawdę dobra
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : jak wyżej - samochód zamula prz 2 - 2,5 tyś obrotów, nikt nie potrafi dobrze tego zdiagnozować
3,0
Całokształt
Auto gdyby nie usterki i ich uczęstliwość było by miłe, przyjemne i wygodne. Tak odstrasza
Wrażenia
3,0
Silnik
Naj na silnik 1.5 w dieslu generalnie nie ma tragedii, jeździ się poprawnie, aczkolwiek przy większych prędkościach troszkę głośno
4,0
Skrzynia biegów
W zadadzie bez problemów
5,0
Układ jezdny
Miałem już kilka samochodów - uznanych oraz mniej uznanych marek. Zawieszenie moim zdaniem rewelacyjne
Komfort
4,0
Widoczność
Przód OK, tył troszkę gorzej
4,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie powinno być (tak ja pewnie w każdym obecnie sprzedawanym samochodzi)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzi dobrze, grzeje bez rewelacji. Wentylator uległ awarii
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu rewelacji, naprawdę wygodne fotele, jak równiez pozycja kierowcy jest dobra, z tyłu zastosowanie 3 oddzielnych foteli poskutkowało tym, że nie są one zbyt wygodne
3,0
Wyciszenie
Powyżej 120 zaczyna się robić troszkę głośno, aczkowliek tragedii nie ma
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie, aczkowiek ceny napraw należą może nie do drogich, ale też nie najtańczych
3,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek ceny do roku produkcji i wyposarzenia ok,wszystko psują usterki
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto mam pół roku - naprawa nentylacji, naprawa mechanizmu podnosznie szyb, naprawa sterowanie podnoszenia szyb (dwie różne rzeczy), wciąż do naprawy czeka radio, a w zasadzie kabel prowadzący od anteny do radia. W krótce do naprawy wycieraczki przednie. Zepsuty mechanizm prawego lusterka - zbieram fundusze, bo oprócz drobnostek są tez grubsze sprawy
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pół roku(kupując wszystko było ok), naprawa czegoś w zawieszeniu z prawej strony, lewa strona już czeka (300zł + dojdzie 300). Dwa wałki - od alternatora i jeszcze jakiś (680zł). Naprawa klimatyzacji (100zł - tanio). Samochód 3 razy pod komputerem (250zł w tym w ASO w którym nikt nic do końca nie stwierdził) - najpierw komunikaty check injection, to akurat się naprawiło po trasie, ale samochód obecnie \"zamula\" przy 2 - 2,5tyś obrotów. W ASO mówią czujniki, w drugim serwisie - turbina, trzeci komputer czujnik listwy wtryskowej (koszt używanego 150, nowego o zgrozo 1300 poza aso). Paliwo leje tylko dobrej jakości i pewnie bym wymieniał wszystko po kolei, ale tym się już zajmie kolejny kupiec. Do tego jeszcze EGR mokry i pewnie coś o czym dopiero się dowiem

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Scenic II 1.5 dCi 101KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
5,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Scenic II