Szukaj

Lista ocen Saab 9-3 I (96) - Silnik

Na liście zabraknie 55 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~Sławek
Saab 9-3 I
Hatchback 2.0 i T SE 185KM 136kW
Silnik w tym modelu (zresztą wszystkie >150KM benzyniaki Saaba) to poezja. Możesz jeździć jak emeryt a możesz siedzieć na zderzaku Mercom E270, czy BMW 325, ba wystarczy lekka modyfikacja softu silnika (bez kupowania żadnego dodatkowego osprzętu!) żeby auto po prostu latało. Konkretna moc sprawia jednak, że auto czasem \"ciężko\" się zbiera (wina poniekąd leży w napędzie na przednie koła). Jedynka zaś służy tylko do ruszania, bo szybko nam...
5,0
~Tomek
Saab 9-3 I
Hatchback 2.0 154KM 113kW
Tutaj Saab ma najwięcej do zaoferowania. Poprzednia Alfa o podobnej mocy nie ma nawet startu. Turbo daje dużego kopa, dając naprawdę frajdę z jazdy. Dodam że można w silniku bezpiecznie zmienić oprogramowanie, tak by miał ponad 200KM. Silnik posiada spory zakres wytrzymałości, wiec jest to bezpiecznie. Wytrzymuje także bardzo duże przebiegi. Mój 260kkm i jest jak nowy! W alfie w tym czasie dwa kapitalne remonty. Mało tego wile osób wyciska po...
4,0
~bogulo[małpa]op[kropka]pl
Saab 9-3 I
Hatchback 2.0 154KM 113kW
Silnik B205E ma kilka wad, ale największą z nich jest nieumiejętna obsługa i zaniedbania ze strony użytkowników, co skutkuje złymi opiniami. Poza tym należy zwrócić uwagę na listwę zapłonową (DI) która lubi się popsuć po przebiegu ok 150tys km (1200zł), elektroniczną przepustnicę (1500zł) i zarżniętą turbinę (2500zł). Silniki są bardzo żywe, mocne i dają dużo frajdy. Projektowane z myślą o bezpieczeństwie użytkowania i bezawaryjności, stąd...
5,0
~Tomi
Saab 9-3 I
Hatchback 2.0 154KM 113kW
Seria 150KM, po zmianie softu 200KM. Auto lekkie nie jest, ale ta moc w zupełności wystarcza do swobodnego wyprzedzania itp. Trzeba b. dbać o silnik, wymiany oleju co 10kkm max, lać dobry olej, sprawdzać co jakiś czas stan panewek, zrzucić miskę i sprawdzić, czy nie ma niespodzianek, sprawdzić odmę itp. Ja trafiłem niestety na zaniedbany silnik, miesiąc po kupnie kapitalka (stracił ciśnienie na jednym cylindrze), włożona kupa kasy i zrobione...
4,0
~rokatanski
Saab 9-3 I
Hatchback 2.0 T 205KM 151kW
Silnik B205R jest udaną konstrukcją. Słaby punkt to lista zapłonowa, która kosztuje 1500 zł i jest sens kupować tylko oryginał. Aby wydłużyć jej żywotność warto zmieniać świece co roku i na dobry model (koszt ok. 150 zł za komplet). Słaby punkt to sprężarka klimatyzacji, która u mnie kilka razy kompletnie wysiadła (może to wina polskich serwisów). Jeśli ubywa wam płynu chłodniczego, sprawdźcie trójnik, często przecieka. Wyciek oleju jest...
5,0
~Saabowicz
Saab 9-3 I
Hatchback 2.0 i T SE 185KM 136kW
Jak dotąd silnik śmiga bardzo ładnie mimo dużego przebiegu (270000km). Pracuje bardzo cicho, nawet na wyższych obrotach. 185 koni jest wg mnie otymalną mocą dla tego samochodu - daje dużą elastyczność więc można rzadziej zmieniać biegi, ale jak potrzeba to spełnia rolę katapulty :) Na razie musiałem zregenerować turbo, które strzeliło oraz wymieniłem odmę bo fabryczna była wadliwa. Zalałem też silnik w pełni syntetycznym olejem Castrol Edge...
4,0
~Malin
Saab 9-3 I
Hatchback 2.2 TiD 115KM 85kW
Typowy jak na konstrukcję diesla z tamtych lat, już nie typowy traktor jak na początku lat 90, ale daleko mu do cichutkich common rail, osiągi porównywalne z 2 litrowym Fordem Probe, tylko, że benzyną wyprzedzamy na 3 biegu i teściowa się boi o życie bo jest 5 tyś obrotów, a tutaj na 5 przy 2,5 tyś z podobnym efektem. Za to turbo dziura, szczególnie przy ruszaniu ogromna, jeśli zapomnimy dodać więcej gazu przed puszczeniem sprzęgła, a chcemy...
4,0
~Tomaski
Saab 9-3 I
Hatchback 2.2 TiD 125KM 92kW
ten 2,2TiD silnik nie jest warkoczący i stukający jak to wmawia się wszędzie i każdemu. Wmawiajacy nie biora poprawki na prawdziwy przebieg, jakość wcześniejszego serwisowania, jakość paliwa, jakość oleju w silniku (ma być dobry 5W40), itddddd. Gdy poduszki amortyzujące silnik sprawne, nie zapowietrza się stale (co prowadzido śmierci podajnik paliwa w pompie i telepanie silnika i wnętrza), jest na dobrym oleju, zawsze świeżych filtrach itp...
5,0
~noniemożliwe
Saab 9-3 I
Hatchback 2.0 T 205KM 151kW
Turbodoładowany silnik o poj. niecałych 2ch litrów to własna konstrukcja SAABa, gdyby nie problemy związane z odmą to byłby to silnik prawie doskonały. Charakteryzuje się świetną kulturą pracy, jest cichy, bardzo przyjemnie elastyczny i jest równie ekonomiczny jak teraźniejsze turbodoładowane silniki benzynowe o podobnej pojemności i mocy. Ponadto świetnie znosi gaz, co dla takich dusigroszy jak ja jest kolejna zaletą. Za to wszystko daję 5.

Usterki Saab 9-3 I

Liczba wpisów: 10

Saab 9-3 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

4,0
~hubert@plusnet.pl
Saab 9-3 I
Hatchback 2.2 TiD 115KM 85kW
Silnik dość niezawodny, problemem jest głównie turbina. Nie wysilony, zwija się ładnie po wyjściu z turbodziury. Ładny moment pozwala wyprzedzać bez zmiany biegów (jak się ma powyżej 2200 obr/min). Niestety, miałem problemy ze zbyt wysokim doładowaniem, co objawiało się \"check engine\" i przejściem w \"tryb żółwia\" jeśli za mocno się depnęło przy dużym obciążeniu. Podobnie ma kolega w vectrze 2.2 125 KM (ten sam silnik tylko nowszy)
Saab 9-3 I