Szukaj

Lista ocen Toyota Yaris I 1.0 i 16V 68KM 50kW 1999-2005 (362) - Silnik

Na liście zabraknie 353 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~Jarek
Toyota Yaris I
Hatchback 1.0 i 16V 68KM 50kW
Myślę, że to świetna jednostka. Jak na 1 litr pojemności to osiągi, elastyczność i kultura pracy są bardzo dobre. Przede wszystkich to silnik 4 cylindrowy a nie 3 tak jak w oplu czy VW z którymi są ciągłe problemy. Mimo zaawansowania technicznego (zmienne fazy) jest on niezawodny. Radzę używać dobrych olejów (Petronas, Millers itp), gdyż używanie Castrola Magnateca może skończyć się wymianą łańcucha wraz z napinaczem. Ja radzę stosować olej...
5,0
~Brodzitsu@o2.pl
Toyota Yaris I
Hatchback 1.0 i 16V 68KM 50kW
Silniczek na 5 jak na jedno litrowca oczywiście. W ogóle to ten silnik bardziej przypomina mi zachowaniem 1.4 niż 1.0 Posiada małą wadę gdy jest zimny i ma bardzo niskie obroty (1500) reakcja na gaz jest długa, co przy lekkiej górce zmusza do zmiany biegu na niższy. Elastyczność bardzo dobra, powyżej 4000 powiedziałbym rewelacyjna. Należy dodać że autkiem tym nie strach kręcić do 5500-6000 obrotów bo silniki są bardzo wytrzymałe i chętnie się...
4,0
~Andy
Toyota Yaris I
Hatchback 1.0 i 16V 68KM 50kW
Przy tej pojemności, zadziwiająco duża moc (chociaz czasem jej brak(, nie jeden relatywnie "pojemniejszy" silniczek i jego wlasciciel dostalli odemnie po dupie. Znosi zarowno ostrą jazde do czerwonego pola jak i spokojne przezucanie przy 2tys. Ma swoje wady, przedewszystkim to ze do 2tys obrotow nie dzieje sie nic. Pracuje sobie kulturalnie chociaz ostatnio wpada w dziwne wibracje na wolnych obrotach nie wiedziec czemu. Zadziwjajaco...
3,0
~Root
Toyota Yaris I
Hatchback 1.0 i 16V 68KM 50kW
Może cudo techniki, ale zwyczajnie nie daje radości z jazdy. Nie ma żednego momentu, w którym auto dostaje kopa i może wywołać usmiech na twarzy. Kręci się równomiernie jak wiertarka, ale tak samo ciągnie przy 2 i 5,5 tys. obr, więc poza wyciem silnika nie ma żadnych plusów z dokręcania go do wysokich obrotów. Przy szybkościach autostradowych silnik wyje i ciągle się ma ochotę wrzucić 6. bieg. Spalanie dobre. Pedał gazu o za małym oporze i...
4,0
~Rafał S.
Toyota Yaris I
Hatchback 1.0 i 16V 68KM 50kW
Silnik, jak na litr pojemności należy uznać za dość dynamiczny na tle konkurencji, niestety mała pojemność i niski moment obrotowy wpływają ujemnie na elastyczność (należy dobrze przemyśleć manewr wyprzedzania, często należy redukowac bieg aby podnieść dynamikę). Silnik po 55 tyś km. i 4 latach eksploatacji nie sprawił i nie sprawia żadnych problemów. Dynamika odczuwalnie wzrasta dopiero powyżej 3000 - 3500 tyś obr/min. Jak na polskie warunki...
4,0
~janekdolas
Toyota Yaris I
Hatchback 1.0 i 16V 68KM 50kW
W mieście możemy smigac i brac wszystko co sie rusza na drodze i nam przeszkadza,redukcja 2 ,3 bieg i jestesmy pierwsi, Na trasie jednak polecam wyprzedzanie z przyczajki i dluzszy rozbieg,jednak ,przeciagajac do 6 tys obrotow i zmaiana biegu leci jak rakieta. Trzeba sie przyzwyczajc ze jedynka nie wchodzi na luzie i operujemy tylko dwojką,a dwojka jest ogromnie mulowata do ok 3 tys,wiec lepiej na skrzyzowniau sie rozpedzic dluuuuuga jedynka,...
5,0
~Martin
Toyota Yaris I
Hatchback 1.0 i 16V 68KM 50kW
Silniczek ze zmiennymi fazami rozrządu (komputer steruje momentem i czasem otwarcia zaworów)rzeczywiście dostosowuje się do dynamiki jazdy kierującego. Kiedy spokojnie operujesz pedałem gazu silniczek jest ideałem ecodrivingu, nie zrywa, nie sapie tylko na 5-tym biegu "idzie" przez całe miasto. Gdy zechcesz sie z kimś pościgać, i zredukujesz o 2 biegi niżej, nie poznasz samochodu! Na pewno cię zaskoczy dynamiką i ochotą z jaką wkręca sie na...
5,0
~Tomek Rybnik
Toyota Yaris I
Hatchback 1.0 i 16V 68KM 50kW
Problemów z silnikiem jako takich nie zauważyłem. Auto odpala zawsze od razu bez problemów nawet w najbardziej siarczyste mrozy. Fakt jest taki, że amator wrażeń i bardziej dynamicznej jazdy będzie musiał kręcić silnik powyżej 3,500 obrotów żeby auto ładnie \"szło\" w innych wypadkach jest nieco mozolny. Przy spokojnej i zrównoważonej jeździe spisuje się znakomicie. Sporadycznie zdarza się lekkie szarpanie na gwałtownym ruszaniu z jedynki.
4,0
~Toyo-Piotr; email: toyopiotr@interia.pl
Toyota Yaris I
Hatchback 1.0 i 16V 68KM 50kW
Głośna praca! Trzeba mieć "cegłę w bucie" (na położenie nogi na pedale nie reaguje), ale to chyba cecha indywidualne - moja kuzynka skarży się, że reaguje na każde dotknięcie pedału gazu (ma egz. prod. francuskiej, ja - z ostatniej dostawy z Japonii). Bardzo "miękka" praca - przyśpieszeń nie czuje się, a o tym, że są b.dobre (68 KM przy 998 ccm!), raczej można się przekonać obserwując prędkościomierze
4,0
~plucikp
Toyota Yaris I
Hatchback 1.0 i 16V 68KM 50kW
Przy silniku w zasadzie nie ma się do czego przyczepić. W mieście z włączoną klimą palił 7,5 km/h, a w trasie z wł. klimą 5,8 km/h. Nie daję 5 gwiazdek bo gdybym miał kupić Yarka jeszcze raz to kupiłbym z mocniejszym silnikiem. Jednostka 68KM w zupełności wystarcza w mieście, ale na trasie kiedy trzeba wyprzedzić TIR-a zaczynają liczyć się umiejętności i wyłączona klimatyzacja.
Toyota Yaris I