Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf IV Hatchback

StyQ, 15 lat temu
Silnik 1.9 TDI 90KM 66kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 277 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : jego spalanie to raczej rzecz oczywista ale osiągi są super jak na 90 KM - ciekawe jak sie jeździ mocniejszymi
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : nie działa podświetlenie nawiewu a podświetlenie zegarów mruga
4,0
Całokształt
jestem zadowolony ze spalania i pracy zawieszenia, osiągi też są bardzo dobre i nawet przy cięższej nodze spalanie się znacząco nie zwiększa minus to mało miejsca w środku i parujące szyby i za to niestety nie kupiłbym go ponownie
Wrażenia
4,0
Silnik
bardzo fajnie pracuje ale poniżej 1500 rpm trzeba redukować (mój poprzedni benzyniak jechał od 800 rpm) a moc czuć dopiero powyżej 2200 rpm
4,0
Skrzynia biegów
na zimnej skrzyni czasami wsteczny ciężko wchodzi ale poza tym ok
5,0
Układ jezdny
z zawieszenia jestem zajbardziej zadowolony, wogóle nie czyć dziur (a u nas sa chyba najgorsze drogi w Polsce), zrobiłem nim już około 15 tys km i nadal pracuje pardzo dobrze - na zakrętach też się fajnie prowadzi, choć mógłby być nieco twardszy no ale to nie jest auto sportowe
Komfort
5,0
Widoczność
nie mam żadnych zastrzeżeń
4,0
Ergonomia
wszystko od ręką i fajne schowki boczne w bagażniku :) jedynie schowek mógłby być większy
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
brak klimy = tragedia, dobrze że mam szyberdach :) w zimie dość wolno się nagrzewa no i jak tylko pada deszcz to zaraz szyby zaparowane
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miałem kiedyś golfa 1 i było chyba więcej miejsca fotel pasażera trzeba na maxa dać do przodu żeby rozłożyć z tyłu fotelik dla dziecka - masakra
5,0
Wyciszenie
mimo że to diesel to i tak jest cicho, jedynie szyberdach trzeba mieć albo zamknięty albo otwarty na maxa bo jak jest tylko troche otwarty to jest masakrystycznie głośno
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
trzeba nauczyć się jeździć czyli nie przekraczać 2200 rpm (oprócz wyprzedzania), zanim tego sie nauczyłem to palił 6,5 w codzinnej jeździe do pracy około 100-110 km/h i kilku wyprzedzaniach nie przekracza 5,2 litra tylko tak jak wspomniałem trzeba zmieniać bieg na wyższy przy 2200 rpm
5,0
Stosunek jakość/cena
za niecale 16 tys nie kupiłbym chyba lepszego diesla
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wyciek z układu chłodzenia (opaska na wężu za słabo trzyma) kilka spalonych żarówek dwa razy zaciął się zamek w klapie podświetlenie zegarów zaczęło mrugać poświetlenie nawiewu wogóle nie dziła (ponoć normalka w golfach 3 i 4)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
ciężko pali jak jest... ciepły ?! ponoć to zły kąt zapłonu tak już go kupiłem i do tej pory nic z tym nie robiłem i zawsze odpala

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
48,00 zł
5,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf IV Hatchback