Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B6 Sedan

krzyhco, 7 lat temu
Silnik 1.9 TDI 105KM 77kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 268 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volkswagen Passat B6 Sedan 1.9 TDI 105KM 77kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
3,46
18% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Ekonomia spalania. Duży szacunek dla VW.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Awaryjność. W firmie gdzie pracuję, Passatów było prawie 10. Każdy miał wymieniany silnik...
Układ elektryczny : ilość drobnych usterek. Masakra
Układ hamulcowy : Niepewność nie "czy", tylko "kiedy" staną hamulce - tylne zaciski.
3,0
Całokształt
Samochód mam od nowości. i po zakończeniu gwarancji, sukcesywnie zaczęły się problemy ze wszystkim, poza zawieszeniem i blachą... Komfort jazdy co prawda dobry, spalania więcej niż przyzwoite - wręcz świetne, jak się jeździ delikatnie, ale zawodność samochodu psuje przyjemność z jazdy
Wrażenia
3,0
Silnik
Chodzi ładnie, spala mało, ale przy 130 tys. przebiegu zaczęły się problemy z "górą" silnika - padły pompowtryski, a (po wymianie i naprawie w ASO) przy 140 tys. przebiegu silnik się rozpadł. Rozpadł się całkowicie. Konieczna była wymiana. po 160 tys. - w ciągu 6 miesięcy - 2y krotnie wymieniana i dodatkowo raz naprawiana turbina. Ale - dla uczciwości trzeba przyznać - jak jeździ, to jeździ dobrze. Tylko dla dynamiki, miękkości i spalania (przy 100 km/h, przy tempomacie "zamyka się" w 5 litrach na 100 km), ocena "przeciętnie"
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi świetnie, natomiast sprzęgło jest od nowości za niskie, i zbyt nisko bierze. Ale skrzynia jako taka - OK.
4,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń. Wystarczająco czuły, ale nie za miękki, precyzyjny.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na samochód tej klasy - bardzo porządnie. Spore lusterka, dobra widoczność z tyłu, "martwe pole" o takiej wielkości, że spokojnie się je ogarnia bez zbędnej ekwilibrystyki. Szybko się auto wyczuwa i np. przy cofaniu bardzo prosto się jeździ "na lusterkach"
4,0
Ergonomia
Bez szału, ale OK. Dwie rzeczy mnie nieustająco wkurzały: 1. lokalizacja przycisku otwierania baku (jest tuż obok przycisku do otwierania kufra i 2 razy na 3, zamiast baku otwierałem kufer...) 2. lokalizacja blokady poduszki powietrznej pasażera - blokada jest tak zlokalizowana (b. często wożę syna), że podczas wyłączania trzeba omalże paść na kolana przed pasażerem... czasem powoduje to niezręczne sytuacje ;)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko nagrzewa - super, ale podczas bardzo wilgotnych dni, wentylacja (zawsze z klimą) nie daje rady z zaparowaniem szyb. Trzeba kombinować z szybkością nawiewu, bo na 20 st. Celcjusza automat nie daje rady.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez szału, ale dla dorosłego faceta za kółkiem (z baaardzo "dorosłym" brzuchem) miejsca jest wystarczająco. Rewelacyjnej wielkości kufer, choć jest tak zbudowany "wlot", że prawie 20 cm ograniczenia z dołu i prawie 5 cm z góry. Większe rzeczy, które gabarytowo zmieściły by się do bagażnika, nie wchodzą przez ten "wlot".
4,0
Wyciszenie
do 130 km/h jest dobrze. Silnik głośnawy, ale to w końcu diesel... Natomiast po przekroczeniu 150 km/h robi się mało komfortowo.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie - średnia, przy ok. 3.500 km miesięcznie, z czego ok. 2.500 w trasach - to niecałe 6 litrów. Rekord pobiłem na wakacjach w Chorwacji - na baku (70 litrów), przejechałem ponad 1.400 km. Dodatkowo niedawno zrobiłem test - akurat mi się nie śpieszyło - i prawie 300 km przejechałem na 5 biegu, na tempomacie, ze średnią 85 km/h. Spalanie wyszło 4,7 l/100 km. Natomiast koszty napraw psują to opinię i sumarycznie tylko - "dobrze"
3,0
Stosunek jakość/cena
Za ponad 100.000 zł (w 2008), można by oczekiwać czegoś więcej. Kiepskie plastiki w środku - jakoś tak wygląd bardziej jak Dacia, jeżeli chodzi o jakość tychże plastików w kabinie kierowcy. Dodatkowo ilość niewielkich usterek tworzy wrażenie bylejakości...
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Masakra... 1. elektryka (sterowanie fotelami, podświetlenie w przycisków drzwiach i na tablicy rozdzielczej), podświetlenie lusterek w osłonach przeciwsłonecznych, 2 x sygnalizacja zapięcia pasów; 2. Rozpadające się uchwyty na napoje, parujące światła przeciwmgielne, podciekające uszczelki w tylnych szybach, 2 x rozpadając się roleta przeciwsłoneczna (elektryczna) na tylnej szybie; 3. Zawieszenie (choć przyznaję, że jeżdżę po trudnym terenie), przeguby, pękające sprężyny, etc.; 4. przetarta skóra na gałce zmiany biegów, przetarty fotel; 5. 2 x wymiana zawiasów w drzwiach kierowcy i pasażera - zatarte tuleje, skrzypią jak jasna cholera...
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana silnika, i 2 x wymiana turbiny, padnięte pompowtryski, 3 razy wymiana sprzęgła, 2 razy wymiana dwumasy, 2 x blokujące się zaciski hamulcowe w elektrycznym zacisku hamulca ręcznego

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Passat B6 Sedan