Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Volkswagen Passat B6 Variant 1.9 TDI PDE 105KM 2005-2010 - Oceń swoje auto

Volkswagen
Passat
B6
Variant
1.9 TDI PDE 105KM 2005-2010

Ocena Volkswagen Passat B6 Variant 1.9 TDI PDE 105KM 2005-2010

Volkswagen Passat B6 Variant 1.9 TDI PDE 105KM 2005-2010

z przebiegiem 165 000 km, wyprodukowany w 2006 roku
Średnia ocena
4,54
~Krzysztof
dodał ocenę 05.05.2010 10:49:16, jeździ tym autem 4 lata

Całokształt

5,00
Oceniam na 5 i powiem dlaczego.Po pierwsze jazda tym samochodem sprawia mi przyjemność.Po drugie negatywne opinie na temat tego modelu piszą chyba zazdrośni konkurenci bo częśc z nich wygląda na wyssaną z palca.Autem podróżuje się doskonale jest duże pojemne,zawieszenie pracuje znakomicie i jest trwałe,silnik jest ekonomczny i elastyczny nie stwarza problemów.Wykończenie wnętrza jest znakomite i wysokiej klasy.Po dużym przebiegu nadal nic nie trzeszczy.Samochód się nie psuje.A jazda innym modelem tylko mnie przekonuje że PASSAT jest faktycznie liderem tej klasy i to prawie w każdej dziedzinie.Poprzedni samochód FORD MONDEO miał po mnijeszym przebiegu sporąlistę usterek w tym poważnych jak zbyt wczesna wymiana wtryskiwaczy,dwumasowe koło zamachowe czy turbina nie wspomnę o korozji drzwi a PASSAT bije go na głowę pod każdym względem a szczególnie niezawodności.Dodam że niestety mojego PASSACIKA skradziono kilka miesięcy temu.Ale kupiłem nowego tyle że już z dwulitrowym TDI i po kilkunastu tysiącach km nowym autem wciąż nie zmieniam opini o jego świetności dodam tylko że 2.0 TDI już nie posiada wad młodości i jest dużo cichszy od 1.9.Jak ktoś ma sporą rodzinę psa i często jeżdzi to idealne auto tylko odradzam jasną tapcerkę na której wiecznie widać jakieś plamy .Jak ktoś sporo podróżuje stołuje się często w fast-foodach to polecam ciemną tapicerkę

Mechanika

Silnik

5,00
Kulture pracy oceniam doskonale choć mógłby być deczko cichszy jednakże sama kultura pracy jest znakomita.Silnik pracuje równo,miarowo natychmiast reaguje na dodanie gazu jest bardzo elastyczny nie trzeba redukować biegów żeby wyprzedzić nawet kordon aut.

Skrzynia biegów

5,00
świetna.Lewarek bez żadnych problemów wybiera poszczególne biegi przy tym lekko i precyzyjnie pracuje.Skrzynia jest świetnie zespolona z silnikiem i do niego pasuje ,pozwala mu być elastycznym i nie często zmusza do redukcji.Pomimo przebiegu 164 tys km nadal pracuje bez zastrzezeń

Układ jezdny

5,00
Samochód pewnie się prowadzi niezależnie czy jedzie się po dziurawych drogach czy autostradzie czy jedziemy 60 km/h czy też 180 km/h autko daje wyczucie drogi bardzo ładnie wchodzi w zakręty pozostaje przy tym pewne.

Komfort

Widoczność

4,00
dobra widzoczność zarówno do przodu jak i do tyłu.W porównaniu z konkurencją moim zdaniem do przodu widoczność doskonała

Ergonomia

4,00
samochód jest bardzo ergonomiczny wszystko dobrze przemyślane przez producenta

Wentylacja i ogrzewanie

4,00
Ogrzewanie i wentylacja podobnie jak klimatyzacja działają bez zarzutu

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

5,00
Tutaj PASSAT chyba nie ma konkurencji.Auto jest wewnątrz największe w tej klasie można je spokojnie porównać do aut o klasę większych i chyba też nie miałby się czego powstydzić.Z tyłu ilość miejsca na nogi powala nawet dryblas może wygodnie siedzieć nie ocierając swoimi nogami przedniego fotela.Miejsca nad głowami również jest aż za dużo.Tutaj PASSAT nie ma konkurencji i powiela tylko już na ten temat wyrobioną opinię

Wyciszenie

4,00
Autko jest dobrze wyciszone odgłosy szumu wiatru czy opon są małe a odgłos pracy silnika oczywiście zależy od tego w jaki silnik nasze auto jest wyposażone.U mnie było 1.9 TDI więc silnik było słychać wewnątrz aczkolkwiek nie był to hałas dokuczliwy w żadnym razie
autodna

Ekonomiczność

Koszty utrzymania

5,00
Tutaj znowu oceniam to auto doskonale.Dlaczego??Dlatego iż chyba nie ma bardziej ekonomicznego auta klasy średniej od PASSATA.Samochód pali chyba najmniej w tej klasie.To chyba zasługa jeszcze pompowtrysków podczas gdy większość producentów korzystała z CR który może i cichszy ale bardziej paliwożerny niż PD.Zresztą wszyscy słyszeli chyba tez o serii BLUEMOTION w której to PASSAT spala ledwo 4.4 l ON /100 km i jest bezkonkurencyjny.Średnie spalanie auta to 5.2 l ON/100km w trasie potrafi zejść poniżej 5 litrów.Ceny przeglądów są wysokie a ceny napraw są mi praktycznie nie znane bo samochód przejechał 164 tyś km bez praktycznie żadnej awarii i nigdy nie stanął na drodze.

Stosunek jakość/cena

4,00
Uważam że warto za nowego PASSATA wyłożyć ponad 100 tyś zł bo otrzymujemy auto już dojrzałe,dopracowane które pomimo 5 letnie obecności na rynku wciąż wygrywa testy z konkurencją bądz jest w ścisłej czołówce.Warto jeszcze dlatego że z powodu swojego 5 letniego istnienia producent wyeliminował już wszystkie niedomogi i wady tego modelu i teraz kupując nowego PASSATA w salonie możemy być pewni że długie lata nam posłuży bezawaryjnie.Ponadto VW oznacza też niską utratę wartośći np w porównaniu z francuską konkurencją.

Niezawodność

Drobne usterki

4,00
w autku zaciął się kilka razy pilot centralnego zamka.Dwa razy migała kontrolka świec żarowych choć żadnej usterki nie było

Poważne usterki

5,00
W aucie wymieniono przy stanie licznika 157 tyś km komplet pompowtrysków.Z racji iż jest to już pewien przebieg a paliwo na naszych stacjach podejrzanej jakości dodać fakt jak szybko wysiadają układy wtryskowe u konkurencji spod znaku PSA czy FORDA uważam że wymiana przy tym przebiegu nie jest usterką.Dodam że jak na fakt jakie dziś usterki trapią silniki diesla u konkurencji to przyznam że silniki VW/AUDI są ta tle konkurencji doskonałe.Jasne wszyscy słyszeli o wadach 2.0 TDI ale właśnie dlatego przy zakupie zdecydowałem się na zakup sprawdzonego 1.9 a w 2.0 dziś owe wady już dawno wyeliminowano.Poprotu widać że koncern VW ma większe i dłuższe niż konkurencja doświadczenia z dieslami z wtryskem bezpośrednim i doładowaniem.

Spalanie 1.9 TDI PDE 105KM 2005-2010

Diesel [l/100km]
Średnie spalanie:
5,6

Minimalne średnie spalanie

:
5,3

Maksymalne średnie spalanie

:
6,9

Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe

:
4,7

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniającego?

Powiem tak.PASSAT uchodzi za lidera tej klasy.Lidera jakościowego,technicznego i w 100% się z tą opinią zgadzam.Jednym słowem uważam że daję rade i nie podtrzymują wyrobioną opinię.Jedynie problemy z silnikami 2.0 TDI trochę tę opinię nadszarpnęły ale producent chyba wyciągnął z tego wnioski

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do wiarygodności ogladanego wpisu, napisz je w powyższym polu i kliknij na przycisk "Wyślij". Na pewno rozpatrzymy Twoją sugestię!

Oblicz koszty własnej jazdy 1.9 TDI PDE 105KM 2005-2010

Koszt przejechania 100 km [zł]:
Mój styl jazdy
oszczędny
zrównoważony
dynamiczny
Koszt miesięczny [zł]:
5
25
50
75
100
15 tysięcy km rocznie