Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B7 Alltrack

Orka, 3 lata temu
Silnik 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 177KM 130kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 162 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Passat B7 Alltrack 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 177KM 130kW od 2013 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik przy 152k km wymagał regeneracji wtrysków. Pali dość sporo, po 4 latach i 120k km zaczęła przepuszczać płyn pompa wody i trzeba było co kilka tysięcy km robić dolewki. Poza tym ok.
4,0
Skrzynia biegów
Po wgraniu oprogramowania Diselgate ruszenie z miejsca zajmuje 2-3sek. Przy redukcji z 3 na 2 i z 2 na 1 zdarza jej się szarpnąc. Na zimno szarpnie czasem zmieniając biegi również w górę. Poza tym narazie ok.
4,0
Układ jezdny
Miękko, wygodnie. Chyba dość pancerne zawieszenie. Problemem były stuki przy jeździe po dziurach. Winowajcą były łączniki stabilizatora, których 3 mechaników nie umiało zdiagnozować, podobno nie da się jak auto wisi na podnośniku. Na moją wyraźną prośbę zostały wymienione, ale trzeba było łączniki podgrzewać, ciąć bo ponoć się zapiekają (więc to chyba była przyczyna problemów z diagnozą - leniom nie chciało się z tym męczyć)
4,0
Karoseria
Lakier miękki, łatwo o odpryski czy obicia od drzwi innych aut.
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzi się jak na krześle, nie można opuścić wystarczająco nisko fotela przez to górną krawędź szyby jest dość blisko linii oczu. Stojąc na światłach jako pierwszy muszę albo zatrzymać się 3m przed światłami albo pochylać. Mam 180cm. Widoczność w tył jest ok, szerokie tylne słupki oraz, w moim przypadku, połączenie ułożenia zagłówka pasażera oraz słupka B trochę ograniczają widoczność przy cofaniu. Czujniki parkowania badzo się przydają.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest w zasięgu ręki. Dużo przydatnych rozwiązań jak flokowane kieszenie w drzwiach mieszczące butelki 1.5L, pojemny schowek między fotelami. Możliwość składania foteli ze strony bagażnika, czy duży otwór w oparciu tylnej kanapy do przewożenia np. nart. Fotele trochę wąskie na moje gabaryty.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę szybko się nagrzewa. W lato klima dobrze chłodzi. Jedyne zastrzeżenie to fakt, że a tybie AUTO klima uparcie chce nawiewać zimne powietrze przez kratki wentylacyjne, czego ja strasznie nie lubię. Lepszym rozwiązaniem byłoby ustawienie większego nawiewu na szybę czy centralnie w desce.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca dla 4os rodziny. Bagażnik przepastny (ani razu nie użyłem w tym aucie trumny)
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest moim zdaniem słabe. Ale wcześniej jeździłem Mercedesami W202 i W203 więc mogę nie być obiektywny. Szum wiatru przy prędkościach autostradowych jest bardzo wyraźny. Przez zestopniowanie skrzyni biegów przy 140km/h jest ponad 3100obr/min - to również nie wpływa pozytywnie na wrażenia akustyczne. Zawieszenie i szum opon przez powyższe w zasadzie nie słyszalne.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spore spalanie. Części zamienne markowe w przystępnych cenach. Dochodzą dodatkowe koszty w postaci wymiany oleju w DSG co 60k km oraz Haldex-ie co 90k km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiony był w cenie dość wysokiej jak na ten rocznik, ale po 1 wł. i z przebiegiem 110k km. Jeszcze miał 2 miesiące gwarancji. Auto duże, pojemne, wygodne i z napędem 4x4 i skrzynią automatyczną. Żeby tylko trochę mniej palił...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odpukać bez drobnych usterek
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy przebiegu 152k km regeneracja wtrysków. Z mojej strony tankowanie tylko na BP oraz Orlenie.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Passat B7 Alltrack