Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Polo IV Hatchback

K., 15 lat temu
Silnik 1.9 TDI 131KM 96kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Polo IV Hatchback 1.9 TDI 131KM 96kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
3,92
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Moment obrotowy, zapas mocy podczas wyprzedzania.
5,0
Całokształt
Uważam że auto z tym silnikiem jest trochę jak GTI z wszystkimi jego wadami i zaletami (kosztowne w zakupie - odwdzięczające się później radością z jady). KUPIŁBYM bez zastanowienia jeszcze raz! Lubię go, z przyjemnościa do niego wsiadam. Moje zdanie podzielają inni którzy mają np. Colty, corsy, passaty czy mazdy....
Wrażenia
4,0
Silnik
ELASTYCZNOŚĆ - wzorowa w zakresie pracy turbiny oczywiście. Przyśpiesza na każdym biegu. Drażni mnie tylko to, że chcąc szybko wyskoczyć spod świateł jest tak: I- traci przyczepność II- traci przycepność III- traci przyczepność na mokrej mawierzchni ALE fajne jest: IV - w zakresie 80-120 km wyprzedza tira w mgnieniu oka.... nie ma znaczenia czy pod górke czy z górki,,, V- bardzo elastycznie. Spokojnie można na tym boegu wyprzedzać przy 100 -150 km/h VI - raczej program \"turystyczny\" do smigania powyżej 120 KM,,,w mieście nie do włączenia,,, Silnik wyrywa ostro auto do przodu do prędkości 120 km/h, później troche wolniej aby totalnie spowolnic przy 160-170km/h....Spokojnie daje radę jechać za każdym BMW 2,0 Diesel, benzyniakiem do 1,8 czy każdym dieslem monedeo, passat czy laguna.... KULTURA PRACY - na popowstryskach jest OK. o wiele lepiej(CISZEJ) niż w TDI 82,90-110KM,,,, zadnych wibracji w kabinie samochodu. Obroty powyżej 3 tyś to KAT dla tego silnika.
5,0
Skrzynia biegów
bardzo prezycyjna. Przy moim przebiegu pracuje bez żadnych zawieszeń. Jedyne co mnie drażni to 6 bieg do właczenia którego trzeba użyć trochę siły - znaczy wyrobić sobie nawyki (na szczeęści nie używa sie go często. Porównując ją do skrzyni fiata, to włosi maja jeszcze jakieś 10 lat nauki w sprawie precyzyjności.....
4,0
Układ jezdny
prowadzi sie przyzwoicie. Nie mam zasrzeżeń. ASR i ESP pomagają w krytycznych sytuacjach.ESP naprawdę nieźle działa . Kilka razy przesadziłem na zakręcie i powiem szczerze że uratowało mi to tyłek..... natomiast ASR oszczędza moje opony przy każdym mocniejszym naciśnięciu gazu na I-II biegu.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Regulacja siedzenia i kierownicy w każdej pozycji. Lusterka przyjazne kierowcy.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. po 5 minutach czujesz sie w nim jakbyś jeździł/ła nim od dłuższego czasu. Schowki, uchwyty i pojemniki na napoje pod ręką. Brakuje tylko podłokietnika dla kierowcy i pasażera,
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima nie jest wybitnie wydajna latem. Ogrzewanie przy -15C działa wyśmienicie - po 2 minutach mamy przyjemne ciepełko w aucie. Moje auto posiada podgrzewane siedzenia - rewelacja (ciepło czuje sie po 10 sekundach)- POLECAM ten dodatek
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na swoja klase jest przestronny. nie wyróżnia sie niczym szczególnym ani nie jest mu daleko do liderów w tej klasie.
3,0
Wyciszenie
nic szczególnego. powyżej 120km/h jest głośno - Ale to standard w tej klasie. do 90-100km/h jest akceptowalnie w środku (u mnie jest głośniej za sprawą opon 225/45/r17) Silnik diesla 130KM pracuje bardzo \"aksamitnie\". Jak pisałem wcześniej zadnych wibracji na kierownicy ani w środku. Absolutnie żadnego \"klekotu\" tak jak to jest w przypadku 1,4 TDI. Dobre tłumienie nierówności jak na ta klasę auta.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
1,9 TDI 130 KM nie jest ekonomiczny (spodziewałem sie mniejszego spalania). Jeżdzę na oponach bardzo szerokich więc zapewne tym to jest podyktowane. Jednak w trasie 6,0 -6,5 litra na 100 km przy jeździe bardzo ostrej (tzn prawie NIKT nie jest Cie w stanie wyprzedzić) to nie jest wynik zły. Najniżej w histori udało mi sie średnio uzyskac 5,3l/100 (jazda 90-110 baaardzo płynna i w nocy) Gorzej w mieście - ok 7,5 - 8,5 litra na 100 (non stop w korkach) PRZEGLĄD - leję tylko olej Motul i zawsze stosuję oryginalne części .Wymiana co 10 -max 12 tyś km. Koszt oleju Motul (230PLN) + filtr paliwa VW(89PLN), filtr oleju Kneht (49PLN), powietrza Kneht (45PLN). Koszt wymiany w ASO 60-100PLN.
3,0
Stosunek jakość/cena
hhhh Cena to jest jego WADA! dobry i zadbany egzemplarz z takim silnikiem kosztuje dużo więcej niż np. 1,4 TDI w tego samego rocznika. Szukając auta swojego czasu pojechałem go zobaczyć/przejechać się OD TAAAK sobie, bez zamiaru kupna... Wsiadłem, przejechałem się i decyzja była podjęta ); .
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
hhhh,,, jak na ten przebieg jest chyba udanym modelem. Nie trapiły go rzadne usterki z wyjątkiem : - skrzypiący fotel kierowny DOPROWADZA MNIE DO SZAŁU!!!! radzę spradzić przed kupnem,,,!!!! jesli skrzypi znaczy ze ma ponad 150 tyś najechane.. - skrzypiące plasktiki kokpitu centralnego!!!! wszystko skrzypi/trzeszczy/ociera i jest poluzowane.......
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
pojawiła sie w ostanich dniach. po zmiane oleju w ASO czasami świeci mi sie kontrolka ciśnienia oleju. Albo jest to tylko czujnik albo coś bardziej poważnego: pompa ciśnienia oleju. To jedyna usterka tego auta z przebiegiem 150 tys km.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 131KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Polo IV Hatchback