Szukaj

Lista ocen Volvo 940 (52) - Silnik

Na liście zabraknie 55 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~wojtek (VOOYTAS)
Volvo 940
Kombi 2.3 i Turbo 165KM 121kW
Wcześniej w moim egzemplarzu był sześciocylindrowy silnik 2.4TD (109koni) ze stajni VW. Dobry silnik ale dość mułowaty, nie było frajdy z jazdy. Po kilku latach zdecydowałem się na wymianę na silnik B230FK (2300 benzyna z turbiną, 8V -135KM). Dzięki kilku drobnym zmianom, moc podniosłem do około 165KM czyli tyle co w silniku B230FT. Zamontowałem instalację gazową i mam dość szybkie kombi w którym przejechanie 100km kosztuje podobnie jak w...
4,0
~Świstak
Volvo 940
Kombi 2.4 TD 122KM 90kW
Najmocniejsza wersja diesla. Ogólnie trochę głośny, ale t w końcu stary klekot. Ryk tego 6 cylindrowego powoduje odwracanie się wszystkich głów w okolicy i to jest piękne. Mocy wystarcza a moment jest taki, że uciągnie bez problemu 2 tonowy ogon. Zrobiłem w nim remont kapitalny: głowica, szlif bloku, wału i nowe korbowody. Pompa wtryskowa i wtryski też po regeneracji. Koszt głównie samych części i robocizny zaprzyjaźnionych warsztatów to...
4,0
~Łoś
Volvo 940
Kombi 2.3 i Turbo 165KM 121kW
Mój silnika to 2.0T 155KM. Bardzo przyjemny dźwięk, elastyczny i wbrew temu zo się wydaje nie taki paliworzerny u mnie średnio 9.7 L w cyklu mieszanym. Szkoda że tylko trochę traci zapał powyżej 4Tys obrotów, no ale to jest limuzyna. Natomiast dynamika bardzo zadowalająca. Konstrukcja nie do zajechania. Kultowy red block. Mógłby być trochę mocniejszy jak w modelu 850 ale i tak jest nieźle bo 100 robi w jakieś 9 sekund. Jak na potężne kombi to...
3,0
~_
Volvo 940
Kombi 2.4 TD 122KM 90kW
Konstrukcyjnie stary, zaadoptowany od VW 6 cylindrowy rzędowy 2.4. Niezbyt oszczędny. Nie toleruje długotrwałej jazdy z dużymi prędkościami. Generalnie szybko traci kompresję w konsekwencji pojawia się utrudniony rozruch przy mrozach i oczywiście branie oleju. Naprawa główna tak droga, że nieopłacalna. Poza tym, u mnie wystąpiły żadne problemy z drobiazgami wokół silnika.
5,0
~stelar@friko2.onet.pl
Volvo 940
Sedan 2.3 i Turbo 165KM 121kW
Taka dobra, ocena bo kultura pracy silinka jest znakomita. Mozna jezdzic spokojnie w zakresie 1000-2000 obrotow. Krecenie powzyej 4000 nie ma sensu. Zachowuje sie jak diesel - troche "wyrywa". Stosunkowo malo mocy - 130 KM, ale dobry moment. Silnik jest cichy i bezawaryjny (ASO-"remont silnika, a po co?"). Slicznie przyspiesza. Znakomite brzmienie, nawet przy pojemnosci 2000 cm3
5,0
~x
Volvo 940
Sedan 2.3 i 131KM 96kW
Bardzo elastyczny, czasem wydaje się, jakby był troch ę za mały jak na tak ciężkie auto, ale ani w mieście, ani w trasie nie narzekam na dynamikę. Bardzo cichy i wytrzymały silnik, trzeba utrzymać paski i filtry w dobrym stanie i nie powinien sprawiać problemu. Aha, z instalacją LPG warto czasem pojeździć na benzynie, żeby przeczyścić przewody.
5,0
~voytek
Volvo 940
Kombi 2.3 i 131KM 96kW
Doskonały 8-zaworowy silnik na wielopunktowym wtrysku. Przebiegi rzędu 500000 km nie są niczym szczególnym, w serwisie się dowiedziałem że spokojnie do 1000000 km dochodzą jak sie o nie trochę zadba (regularna wymiana olejów, rozrządu itp). Motor jest bardzo elastyczny, doskonale przyśpiesza na wysokich biegach od najniższych prędkości.
5,0
~Zenek
Volvo 940
Kombi 2.4 TD 122KM 90kW
Posiadam wersję wolnossącą - niestety nie ma jej w wykazie Auto Centrum. Dynamika jest dla pokornych, za to nie zmienia się w miarę obciążania auta, nawet spora przyczepką. Niewielki jak na dzisiejsze standardy moment - 148 Nm a pomimo tego na 5 biegu można juz przyspieszać od 50 km/h.
4,0
~Irek
Volvo 940
Sedan 2.3 i 131KM 96kW
Silnik 2,3 przy automacie potrafi zrobić 700 000 km bez większych problemów. Jedynie przy po przejechaniu na LPG ok 200 000 km do remontu nadają sie zawory i gniazda choć prawdę mówiąc nie wiem czy inne głowice wytrzymają więcej ;). Wersja 115 kM nieco za słaba.
Dziennik kosztów dla Volvo 940
Średni koszt przejechania 100 km
86,50 zł
8,3
l/100km
16,0
l/100km
Zobacz dzienniki
5,0
~Roman
Volvo 940
Kombi 2.4 TD 122KM 90kW
Silnik sprawdzony VW dla znawcy. Jak dbasz tak masz. Grunt to ogarnąć pompę i wtryski , sprawne świece a w zimie nie chechłać bez plaka i będzie chodził jak złoto. Przepali każdą śmierdziuchę a nie jak nowe TDI ,że musi być specjalna ropa
Volvo 940