Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V40 I

Owczyk, 17 lat temu
Silnik 1.8 16V 115KM 85kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo V40 I 1.8 16V 115KM 85kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jeśli stawiasz na bezpieczeństwo, bardziej sobie cenisz komfort jazdy niż "potężnego kopa", lubisz klasę i prestiż, to to autko jest właśnie dla Ciebie :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Moje trzecie autko. Wersja dość bogata, wykończona półskórami i elementami drewnopodobnymi. Silnik 1.8l 115 KM daje komfortowe osiągi, jak się już "rozbuja". Przy swojej masie na niskich biegach i niskich obrotach autko jest troszkę "mułowate". To zdecydowanie niewielka cena którą warto płacić za ogólny, wysoki komfort jazdy.
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam najmniejszych problemów. Biegi wchodzą lekko i płynnie.
5,0
Układ jezdny
Samochód wydaje się przyklejony do jezdni. Przy duzych śniegach też nie ma najmniejszych problemów. Prowadzi się rewelcyjnie - sama przyjemność, nawet dłuższe trasy nie powodują zmęczenia.
Komfort
5,0
Widoczność
Dla mnie rewelacja. Trochę trzeba nabrać wyczucia przy cofaniu, ale i tak zdecydowanie lepiej to wygląda niż w przypadku sedanów - przynajmniej dla mnie.
4,0
Ergonomia
Niestety, trochę widać już postęp wieku i nowych trendów designu aut. Jednak v40 wciąż robi duże wrażenie. Masywna, zwarta bryła, komfort, klasa i prestiż volvo - tego można się napewno spodziewać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Autko bardzo szybko się nagrzewa. Szyby też szybko odparowują. Auto wyposażone w manualny climatronik - obsługa intuicyjna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu nie można narzekać. Z tyłu, jeśli fotel kierowcy i pasażera są dość bardzo odsunięte, mało miejsca dla wysokich pasażerów.
5,0
Wyciszenie
Silnik pracuje cicho i równo, przyjemnie mruczy. Przy włączonym radiu - wręcz niesłyszalny. Daje o sobie znać pow. 100 km/h. Chyba że... podgłośnisz radio. PS. Standardowe nagłośnienie (6 głośników) jest całkiem przyjemne dla ucha.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj sygnał ostrzegawczy dla oszczędnych kierowcow. Silnik 1.8l benzyna, cykl miejski, zima: spalanie na poziomie 12-13l/100km. Lato: ok. 10l/100km przy włączonej klimie. Poza miastem jest już znacznie lepiej. średnio ok. 7l/100km. Zaznazam, że nie mam sportowych zacięć i generalnie autka nie "cisne". Jedym słowem dziecinka lubi wypić. Ale jest to chyba cena jaką warto płacić za tą klasę auta w tak przystępnej cenie. Plusem jest duży bak (60 litrów).
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie ciężko o auto tej klasy, z bardzo dobrym wyposażeniem i osiągami.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi trochę zaczynają stukać na dołkach (wiek samochodu). Również irytująca jest wciąż otwierająca się zapalniczka :( Reszta (doskonałe oświetlenie wewnętrzne itp) bez zarzutów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza wymianą rozrządu tylko zwykłe kwestie przeglądowe. Jednym słowem lać paliwo i jechać.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V40 I