Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V50

Yahu, 10 lat temu
Silnik 2.0 TD 136KM 100kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 192 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo pozytywne wrażenia z jazdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Od wilgoci wariuje elektryka
Silnik : Bardzo pozytywne wrażenia z jazdy
4,0
Całokształt
Ogólnie oceniając dobry samochód, ale ma swoje wady.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobry silnik, dynamiczny i elastyczny, przy tym zachowuje spalanie na rozsądnym poziomie. Do tego niskie koszty eksploatacji tej jednostki - wystarcza 5l oleju silnikowego przy wymianie, i dostępny jest szeroki katalog niedrogich filtrów.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo przyjemna do jazdy w trasie 6 biegowa skrzynia pozwala na jazdę z niskimi obrotami przy prędkościach autostradowych. Problemy z biegiem wstecznym, który można wrzycić przez pomyłkę zamiast 1 (brak zabezpieczenia przed wrzuceniem wsteczego).
4,0
Układ jezdny
Dobre wielowachaczowe zawieszenie. Niedrogie elementy które ulegają zużyciu (pasują zamienniki z focusa ii). Trzeba jedynie kontrolować zbierzność - niektóre zakłady mają problem z jej prawidłowym ustawieniem.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jak na kombi średniej wielkości bez zastzeżeń.
4,0
Ergonomia
Wszystko poprawnie. Jak dla mnie zbyt mały włącznik świateł. Fatalny dostęp do filtra kabinowego. Bardzo wygodne przednie fotele.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajne ogrzewanie i klimatyzacja pod warunkiem regularnej wymiany filtra kabinowego.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ilość miejsca wystarczająca. Z tyłu ciasno jak na samochód tej wielkości. Stosunkowo mały bagażnik w porównaniu z konkurencją - chociaż ustawny.
4,0
Wyciszenie
Jak na diesla pracuje cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie koszty utrzymania z uwagi na to, że większość materiałów eksploatacyjnych można zastąpić niedrogimi a wystarczająco solidnymi zamiennikami - szeroki dostęp do części. Samochód nigy nie spalił w trasie przy spokojnej jeździe mniej paliwa niż 6.0 l ON na 100 km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobry samochód, ale nie mam przekonania czy warto dopłacać do Volvo. Zabezpieczenie antykorozyjne na wysokim poziomie w porównaniu z fordem.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety w porównianiu z poprzedmim samochodem drobne usterki pojawiają się zdecydowanie częściej. Problemy z elektryką (np nie wyłączają się światła czy przestają działać wycieraczki - po wyjęciu bezpiecznika wszystko wraza do normy, a za 2-3 miesiące znów to samo), centralnym zamkiem, łamiące się zaczepy plastików, zgrzypiąca tapicerka, nie działąjący tylny spryskiwacz itp.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory - osobiście przejechałem tym samochodem ok 40.000 km, jedna poważna awaria - rozsypał się wysprzęglik co doprowadziło do wycieku płynu hamlcowego (sprzęgło sterowane jest hydraulicznie) i zapadnięcia się pedału sprzęgła w podłogę. Naprawa z wymianą kompletnego sprzęgła (bez dwumasy) to ok. 2000 zł.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V50