Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Volvo V50

Lata produkcji: 2004 - 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Model o nadwoziu typu kombi, klasyfikowany w niższej klasie średniej (segment C+, grupa premium), produkowany od 2004 roku. Wprowadzony jako zastępstwo dla Volvo V40, gdy na rynku pojawiła się druga generacja modelu S40. V50 to jego odmiana kombi. O ile jednak wersja sedan zatrzymała nazwę S40, to kombi według nowego nazewnictwa Volvo, musiało otrzymać nazwę z nieparzystą liczbą dziesiątek. V50 powstał na płycie podłogowej Forda (P1), którą dzieli m.in. z Mazdą 3 i Fordem Focusem. W 2007 roku V50 został poddany face-liftingowi, po którym auto upodobniło się stylistycznie do modeli S80 i V70.

Komentarze redakcji

Powagosław: Eleganckie kombi, które nie boi się konkurencji w postaci zgrabniejszych sedanów, masywniejszych SUV-ów, czy bardziej przestrzennych minivanów. A do tego wygląda niepozornie, jak na grupę premium. Wygląda na to, że V50 naprawdę nie musi niczego udowadniać.
Luzacjusz: Ziew, jak to mawiają prawdziwi luzacy. Może i V50 to kombi-natorskie dzieło sztuki, ale nie mogę opanować ziewania. Wiem, niesprawiedliwie, bo jak na kombi to i tak wyjątkowo emocjonujący typ.

Dane techniczne Volvo V50

Silniki

Moc silników 100-230 KM

Poj. silników 1 560-2 521 cm3

Prędkość maks. 185-240 km/h

Przyspieszenia 0-100 6,9-12,0 s

zobacz dane techniczne

Oceny Volvo V50

Średnia ocena modelu

na podstawie 196 opinii

4.25

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Silnik

+ Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena

- Koszty utrzymania

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (87%)
NIE (13%)

Wybrane oceny kierowców Volvo V50

Całokształt – rewelacyjne, nietuzinkowe auto, ze świetnym silnikiem, komfortem i przyjemnością jazdy. Jeśli okaże się mało awaryjne, myślę że na ... więcejdługo zostanę klientem volvo. ukryj
dodano 26.01.2008 przez
Z czystym sumieniem mogę polecić. Jest to mój 14 samochód, bo zwykle pół roku, rok i kolejny. Tym śmigam już ... więcej2 rok i poza brakiem MP3 w radiu to wszystko jest działa i nie denerwuje. Tapicerka nie trzeszczy, jest miła w dotyku, radio gra dobrze, fabryczny zestaw głośnomówiący super, włączniki miękko ale wyczuwalnie, siedzenia wygodne nawet przy długich trasach. Klima wydajna, w zimę nagrzewa się bardzo bardzo szybko. Pali naprawdę bardzo mało, a na koniec całkiem dobrze wygląda. ukryj
dodano 26.07.2013 przez
Volvo po liftingu, silnik 2.0D to sprawdzona konstrukcja koncernu PSA (nazywana Hdi, Tdci) każdy z producentów wrzucił swoje oprogramowanie silnika ... więceji to właśnie w Volvo ten motor sprawuje się najlepiej. Ja przejechałem się przed zakupem 10km i z przekonaniem kupiłem to auto. V50 kupiłem z przebiegiem 160000 teraz ma 205000 i jestem z niego zadowolony. Usunąłem mu filtr cząstek stałych i to wszystko. Zmieniam olej, filtry i leję paliwo. Oby tak dalej. ukryj
dodano 27.06.2011 przez
Zobacz oceny Volvo V50 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Volvo V50

Pb
6,93 - 11,57
Na podstawie 23 raportów spalania
ON
4,37 - 9,50
Na podstawie 233 raportów spalania
LPG
4,60 - 14,17
Na podstawie 11 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Volvo V50

Dla tych którzy szukają takiego auta zacznę od jego wad - bo owszem, posiada takie.Pierwsza to mała ilość schowków i ... więcejbrak popielniczki(jestem niepalący)-nie ma gdzie wyrzucić drobnych papierków itp..Druga to po wyłączeniu silnika NIE MA MOŻLIWOŚCI WŁĄCZENIA I SŁUCHANIA RADIA-nie spotkałem tego w żadnym innym aucie a miałem ich już kilkanaście.To właściwie wszystkie wady, no można jeszcze się przyczepić do wielkości bagażnika(ok 420 litrów) ale uważam że nie jest źle.Teraz o jego zaletach. V50 nie jest autem lekkim jak na jego wielkość (ok 1500 kg) i to czuć choćby podczas zamykania iście pancernych drzwi-bezpieczeństwo na pierwszym planie, wiadomo priorytety volvo.Jazda tym autem to czysta przyjemność.Materiały z jakich jest wykonane wnętrze są jakości przypisanej dla marek premium.Wszystko jest spasowane na niezłym poziomie-nic nie trzeszczy itd..Samochód jest dobrze wyciszony i podczas jazdy z większymi prędkościami można swobodnie rozmawiać.Układ jezdny wraz z płytą podłogową pochodzi od forda focusa i to jego ogromna zaleta.Podczas szybkiego pokonywania zakrętów czuć że auto świetnie się trzyma drogi, dobrze reaguje na energiczne manewry, jest przewidywalne.Dość dobrze tłumi wszelkie nierówności i dziury jakie mamy na naszych polskich drogach.Odnośnie spalania to zależy od stylu jazdy.Jazda z prędkością 90km/h-ok 4,2-4,5,prędkość 110km/h ok 5,3-5,4,prędkość 130km/h-ok 5,9-6,2, trasa Gorzów Wlkp.-Olsztyn w czasie dnia, średnia prędkość z całej trasy 77km/h, prędkość rozwijana na trasie do 130km/k - śpalanie 5,7l(opony 205/55/16).Warto dodać świetną ergonomię foteli-są rewelacyjne, oraz bardzo dobry system nagłośnienia audio.Auto świetne jako odskocznia od aut niemieckich.Po dwóch latach użytkowania auta uważam że to auto godne polecenia a rozwiązania inżynierów volvo początkowo oceniane średnio po tym okresie eksploatacji doceniam i teraz już wiem że były przemyślane. ukryj
dodano 26.03.2015 przez
Jak na tą masę auta i osiągi (zostawia w tyle Passaty 2.0 TDI 140-konne i Avensisy 2.2 D4D 150-konne (sprawdzone!:) ... więcej) - spalanie uważam za bardzo rozsądne. Średnio, w cyklu mieszanym, jest to około 6 - 6.5 litra na 100 kilometrów, stojąc trochę w korkach, ale też dojeżdżając po trasie. W typowym cyklu miejskim na pewno nie przekroczy 7 litrów, w trasie, ze zestresowaną teściową na pokładzie, można zejść do niewiele ponad 5 litrów. Autko rwie asfalt, dzięki moemntowi obrotowemu równemu 320 Nm, gdyby miał dłuższą jedynkę i dwójkę, czasowo do setki byłby jeszcze lepszy, ale jak wiadomo najważniejsze jest przyspieszenie przy wyższych prędkościach, z czym ten motor radzi sobie wyśmienicie. Mam wersję z okresu końca produkcji tuż przed liftem, jeszcze bez FAP-a, więc okresowe wypalanie sadzy nie podnosi chwilowego zużycia paliwa, dzięki czemu autko jest bardzo oszczędne. DO tego czuć, że to klasa premium, komfort jak w samochodzie z wyższej półki, a przecież wymiarami jest to kompakt. Miałem już w życiu sporo samochodów, ale ten polecam szczególnie pod względem ekonomiki / komfortu - super kompromis. ukryj
dodano 06.07.2012 przez
Swojego volvo v50 szukałem od razu z silnikiem benzynowym z założeniem, że zakładam porządną instalację LPG. Auto pochodzi z 2005 ... więcejroku, sprowadzone i kupione przez mnie z udokumentowanym przebiegiem 107 000 km. Obecnie ma przejechane 109 800 km. Auta planuję używać przez okres 5 - 6 lat, a przewidywany roczny przebieg to ok. 22 000 km. Zamontowany zestaw to STAG 300 isa2 + reduktor AC R01 + wtryskiwacze Hana 2000. Montaż w warsztacie partnerskim STAG. Przed montażem instalacji liczyłem na średnie spalanie rzędu 10 - 11 litrów gazu na 100 km. Po założeniu instalacji okazało się, że butla o realnej pojemności 36 litrów gazu wystarcza zwykle na przejechanie 380 km. To daje 9,5 litra LPG na 100 km! Tyle pali średnio moje v50 przy zrównoważonej jeździe w cyklu mieszanym. Autko potrafi pożreć i powyżej 10 litrów LPG podczas jazdy autostradą z ustawionym tempomatem na 140 km/h, ale to naturalne przy tej prędkości. Wskazanie średniego spalania benzyny podawane przez komputer pokładowy w zasadzie stale jest bez zmian i wynosi 8,4 litra na 100 km. Nic tylko tankować LPG i jeździć. ukryj
dodano 13.04.2013 przez
Auto pali mało jak na taką moc i przyspieszenie. Najwięcej pali w mieście, co dosyć oczywiste. Mam od roku założoną ... więcejinstalację LPG i nie odczuwam spadku mocy (dobra instalacja trochę kosztuje, ale jest wydajna), a przy tankowaniu na stancji oszczędności przy takim litrażu są niesamowite :)) Już instalacja LPG mi się zwróciła. Cały czas jeżdżę na automacie,choć auto ma możliwość zmiany ręcznej biegów. Maksymalne średnie spalanie przy ostrej jeździe jakie zaobserwowałem to 12,5l (1/2- normalna trasa do 150 km/h, przy ciągłym wyprzedzaniu wszystkich jak leci, 1/2- miasto). Przeważnie średnie spalanie wynosi 10l również przy dynamicznym wyprzedzaniu (różnica 2,5 l bierze się chyba głównie z jakości mieszanki LPG, lepiej tankować na Orlenie, czy na Łukoilu). Nie jeździłem autem na autostradzie, więc nie wiem jakie byłoby tak spalanie np. przy 200 km/h. Dane są prawdziwe i nic nie zaniżyłem. Oczywiście należy doliczyć zużycie benzyny na starcie (zimą je to wydatek około 100 zł miesięcznie, latem minimum o połowę mniej. Rocznie przejeżdżam 15.000 km. ukryj
dodano 13.02.2011 przez
Auto pali mało jak na taką moc i przyspieszenie. Najwięcej pali w mieście, co dosyć oczywiste. Mam od roku założoną ... więcejinstalację LPG i nie odczuwam spadku mocy (dobra instalacja trochę kosztuje, ale jest wydajna), a przy tankowaniu na stancji oszczędności przy takim litrażu są niesamowite :)) Już instalacja LPG mi się zwróciła. Cały czas jeżdżę na automacie,choć auto ma możliwość zmiany ręcznej biegów. Maksymalne średnie spalanie przy ostrej jeździe jakie zaobserwowałem to 12,5l (1/2- normalna trasa do 150 km/h, przy ciągłym wyprzedzaniu wszystkich jak leci, 1/2- miasto). Przeważnie średnie spalanie wynosi 10l również przy dynamicznym wyprzedzaniu (różnica 2,5 l bierze się chyba głównie z jakości mieszanki LPG, lepiej tankować na Orlenie, czy na Łukoilu). Nie jeździłem autem na autostradzie, więc nie wiem jakie byłoby tak spalanie np. przy 200 km/h. Dane są prawdziwe i nic nie zaniżyłem. Oczywiście należy doliczyć zużycie benzyny na starcie (zimą je to wydatek około 100 zł miesięcznie, latem minimum o połowę mniej. Rocznie przejeżdżam 15.000 km. ukryj
dodano 13.02.2011 przez
Zobacz raporty spalania Volvo V50 Dodaj raport spalania

Publikacje o Volvo V50

Dealerzy Volvo

AUTO BRUNO SP. Z O.O.

AUTO BRUNO Volvo Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Pomorska 115B

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO BOSS Volvo Bielsko-Biała

śląskie, Bielsko-Biała, Warszawska 299A

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO BOSS Volvo Chorzów

śląskie, Chorzów, Drogowa Trasa Średnicowa 51

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Dziennik kosztów Volvo V50

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

2 662

Przejechany dystans

535 640 zł

Zatankowanego paliwa

106 477 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

383

Wydanych pieniędzy

260 147 zł

Średnie wydatki na auto

2 526 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

682

Wydanych pieniędzy

198 225 zł

Średnie wydatki na auto

1 925 zł

ZOBACZ 103 dzienniki kosztów Volvo V50 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Volvo V50

Liczba wpisów: 8
komentarzy(8)
komentarzy(6)
komentarzy(0)
komentarzy(7)
komentarzy(10)
Zobacz inne typowe słabe punkty Volvo V50 dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Volvo V50

Liczba wpisów: 12
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Volvo V50 Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Volvo V50

Liczba wpisów: 1
Nie jest to najprostsze auto do przerobienia na LPG (ale dramatu nie ma - brak tbezpośredniego wtrysku i turbo). Warto ... więcejzlecić to komuś kto już przerabial temat 5cylindrowych Volvo. ukryj
dodano 04.01.2016 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volvo V50

Skarbnica wiedzy o Volvo V50

Ciekawostki
dodano 26.08.2011 przez
W roku 2007 Volvo V50 D5 Sport został uznany za najlepszy samochód do ciągnięcia przyczepy kempingowej.
Zobacz więcej Podziel się wiedzą