Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Volvo V50

Lata produkcji: 2004 - 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Model o nadwoziu typu kombi, klasyfikowany w niższej klasie średniej (segment C+, grupa premium), produkowany od 2004 roku. Wprowadzony jako zastępstwo dla Volvo V40, gdy na rynku pojawiła się druga generacja modelu S40. V50 to jego odmiana kombi. O ile jednak wersja sedan zatrzymała nazwę S40, to kombi według nowego nazewnictwa Volvo, musiało otrzymać nazwę z nieparzystą liczbą dziesiątek. V50 powstał na płycie podłogowej Forda (P1), którą dzieli m.in. z Mazdą 3 i Fordem Focusem. W 2007 roku V50 został poddany face-liftingowi, po którym auto upodobniło się stylistycznie do modeli S80 i V70.

Komentarze redakcji

Powagosław: Eleganckie kombi, które nie boi się konkurencji w postaci zgrabniejszych sedanów, masywniejszych SUV-ów, czy bardziej przestrzennych minivanów. A do tego wygląda niepozornie, jak na grupę premium. Wygląda na to, że V50 naprawdę nie musi niczego udowadniać.
Luzacjusz: Ziew, jak to mawiają prawdziwi luzacy. Może i V50 to kombi-natorskie dzieło sztuki, ale nie mogę opanować ziewania. Wiem, niesprawiedliwie, bo jak na kombi to i tak wyjątkowo emocjonujący typ.

Dane techniczne Volvo V50

Silniki

Moc silników 100-230 KM

Poj. silników 1 560-2 521 cm3

Prędkość maks. 185-240 km/h

Przyspieszenia 0-100 7,3-12,0 s

zobacz dane techniczne

Oceny Volvo V50

Średnia ocena modelu

na podstawie 184 opinii

4.24

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Silnik

+ Skrzynia biegów

Wady

- Koszty utrzymania

- Stosunek jakość/cena

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (87%)
NIE (13%)

Wybrane oceny kierowców Volvo V50

Całokształt – rewelacyjne, nietuzinkowe auto, ze świetnym silnikiem, komfortem i przyjemnością jazdy. Jeśli okaże się mało awaryjne, myślę że na ... więcejdługo zostanę klientem volvo. ukryj
dodano 26.01.2008 przez
Dotychczas jeździłem różnymi samochodami - Fordami (Escort potem Focus, Mondeo), Peugeotem, Chryslerem, Toyotą, mam zatem pewien punkt odniesienia. Warto w ... więcejtym miejscu zaznaczyć, iż porównywanie Volvo do Focusa to nieporozumienie - mogą to robić tylko Ci, którzy nigdy nie wsiedli do V50tki i nie przejechali się nią w dal. Moim skromnym zdaniem, samochody te dzieli bardzo wiele - przy całym szacunku do solidnego Focusa. Volvo V50 zarówno na zewnątrz jak i w środku to wyższa półka, materiały wykończeniowe świetne, wszystko miłe w dotyku, tapicerka typu Dalaro - bardzo miła dla oka, fotele przednie super wygodne, kierownica obita bardzo przyjemną w dotyku skórą. Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie (wystarczy zerknąć na grubość drzwi z SIPS), komfort jazdy naprawdę świetny, samochód wręcz przyklejony do drogi. Ustawiany z poziomu konsoli centralnej komputer pokładowy sterujący wszystkim to bardzo ciekawe rozwiązanie(centralny zamek, szyby, światła, radio, alarm, blokady...) Auto kupiliśmy dla mojej żony, ale muszę przyznać że przesiadając się czasem do niego z mojego Avensisa czynię to z dużą przyjemnością - V50 to samochód świetnie wykonany i frajdą nie lada jest go prowadzić. To z pewnością samochód dla ludzi, którzy oczekują czegoś więcej niż tylko posiadania pięciu drzwi i czterech kół. ukryj
dodano 17.08.2009 przez
Volvo po liftingu, silnik 2.0D to sprawdzona konstrukcja koncernu PSA (nazywana Hdi, Tdci) każdy z producentów wrzucił swoje oprogramowanie silnika ... więceji to właśnie w Volvo ten motor sprawuje się najlepiej. Ja przejechałem się przed zakupem 10km i z przekonaniem kupiłem to auto. V50 kupiłem z przebiegiem 160000 teraz ma 205000 i jestem z niego zadowolony. Usunąłem mu filtr cząstek stałych i to wszystko. Zmieniam olej, filtry i leję paliwo. Oby tak dalej. ukryj
dodano 27.06.2011 przez
Z czystym sumieniem mogę polecić. Jest to mój 14 samochód, bo zwykle pół roku, rok i kolejny. Tym śmigam już ... więcej2 rok i poza brakiem MP3 w radiu to wszystko jest działa i nie denerwuje. Tapicerka nie trzeszczy, jest miła w dotyku, radio gra dobrze, fabryczny zestaw głośnomówiący super, włączniki miękko ale wyczuwalnie, siedzenia wygodne nawet przy długich trasach. Klima wydajna, w zimę nagrzewa się bardzo bardzo szybko. Pali naprawdę bardzo mało, a na koniec całkiem dobrze wygląda. ukryj
dodano 26.07.2013 przez
Zobacz oceny Volvo V50 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Volvo V50

Pb
6,93 - 11,57
Na podstawie 22 raportów spalania
ON
4,37 - 9,50
Na podstawie 221 raportów spalania
LPG
4,60 - 14,17
Na podstawie 12 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Volvo V50

Dla tych którzy szukają takiego auta zacznę od jego wad - bo owszem, posiada takie.Pierwsza to mała ilość schowków i ... więcejbrak popielniczki(jestem niepalący)-nie ma gdzie wyrzucić drobnych papierków itp..Druga to po wyłączeniu silnika NIE MA MOŻLIWOŚCI WŁĄCZENIA I SŁUCHANIA RADIA-nie spotkałem tego w żadnym innym aucie a miałem ich już kilkanaście.To właściwie wszystkie wady, no można jeszcze się przyczepić do wielkości bagażnika(ok 420 litrów) ale uważam że nie jest źle.Teraz o jego zaletach. V50 nie jest autem lekkim jak na jego wielkość (ok 1500 kg) i to czuć choćby podczas zamykania iście pancernych drzwi-bezpieczeństwo na pierwszym planie, wiadomo priorytety volvo.Jazda tym autem to czysta przyjemność.Materiały z jakich jest wykonane wnętrze są jakości przypisanej dla marek premium.Wszystko jest spasowane na niezłym poziomie-nic nie trzeszczy itd..Samochód jest dobrze wyciszony i podczas jazdy z większymi prędkościami można swobodnie rozmawiać.Układ jezdny wraz z płytą podłogową pochodzi od forda focusa i to jego ogromna zaleta.Podczas szybkiego pokonywania zakrętów czuć że auto świetnie się trzyma drogi, dobrze reaguje na energiczne manewry, jest przewidywalne.Dość dobrze tłumi wszelkie nierówności i dziury jakie mamy na naszych polskich drogach.Odnośnie spalania to zależy od stylu jazdy.Jazda z prędkością 90km/h-ok 4,2-4,5,prędkość 110km/h ok 5,3-5,4,prędkość 130km/h-ok 5,9-6,2, trasa Gorzów Wlkp.-Olsztyn w czasie dnia, średnia prędkość z całej trasy 77km/h, prędkość rozwijana na trasie do 130km/k - śpalanie 5,7l(opony 205/55/16).Warto dodać świetną ergonomię foteli-są rewelacyjne, oraz bardzo dobry system nagłośnienia audio.Auto świetne jako odskocznia od aut niemieckich.Po dwóch latach użytkowania auta uważam że to auto godne polecenia a rozwiązania inżynierów volvo początkowo oceniane średnio po tym okresie eksploatacji doceniam i teraz już wiem że były przemyślane. ukryj
dodano 26.03.2015 przez
Jak na tą masę auta i osiągi (zostawia w tyle Passaty 2.0 TDI 140-konne i Avensisy 2.2 D4D 150-konne (sprawdzone!:) ... więcej) - spalanie uważam za bardzo rozsądne. Średnio, w cyklu mieszanym, jest to około 6 - 6.5 litra na 100 kilometrów, stojąc trochę w korkach, ale też dojeżdżając po trasie. W typowym cyklu miejskim na pewno nie przekroczy 7 litrów, w trasie, ze zestresowaną teściową na pokładzie, można zejść do niewiele ponad 5 litrów. Autko rwie asfalt, dzięki moemntowi obrotowemu równemu 320 Nm, gdyby miał dłuższą jedynkę i dwójkę, czasowo do setki byłby jeszcze lepszy, ale jak wiadomo najważniejsze jest przyspieszenie przy wyższych prędkościach, z czym ten motor radzi sobie wyśmienicie. Mam wersję z okresu końca produkcji tuż przed liftem, jeszcze bez FAP-a, więc okresowe wypalanie sadzy nie podnosi chwilowego zużycia paliwa, dzięki czemu autko jest bardzo oszczędne. DO tego czuć, że to klasa premium, komfort jak w samochodzie z wyższej półki, a przecież wymiarami jest to kompakt. Miałem już w życiu sporo samochodów, ale ten polecam szczególnie pod względem ekonomiki / komfortu - super kompromis. ukryj
dodano 06.07.2012 przez
Swojego volvo v50 szukałem od razu z silnikiem benzynowym z założeniem, że zakładam porządną instalację LPG. Auto pochodzi z 2005 ... więcejroku, sprowadzone i kupione przez mnie z udokumentowanym przebiegiem 107 000 km. Obecnie ma przejechane 109 800 km. Auta planuję używać przez okres 5 - 6 lat, a przewidywany roczny przebieg to ok. 22 000 km. Zamontowany zestaw to STAG 300 isa2 + reduktor AC R01 + wtryskiwacze Hana 2000. Montaż w warsztacie partnerskim STAG. Przed montażem instalacji liczyłem na średnie spalanie rzędu 10 - 11 litrów gazu na 100 km. Po założeniu instalacji okazało się, że butla o realnej pojemności 36 litrów gazu wystarcza zwykle na przejechanie 380 km. To daje 9,5 litra LPG na 100 km! Tyle pali średnio moje v50 przy zrównoważonej jeździe w cyklu mieszanym. Autko potrafi pożreć i powyżej 10 litrów LPG podczas jazdy autostradą z ustawionym tempomatem na 140 km/h, ale to naturalne przy tej prędkości. Wskazanie średniego spalania benzyny podawane przez komputer pokładowy w zasadzie stale jest bez zmian i wynosi 8,4 litra na 100 km. Nic tylko tankować LPG i jeździć. ukryj
dodano 13.04.2013 przez
Auto pali mało jak na taką moc i przyspieszenie. Najwięcej pali w mieście, co dosyć oczywiste. Mam od roku założoną ... więcejinstalację LPG i nie odczuwam spadku mocy (dobra instalacja trochę kosztuje, ale jest wydajna), a przy tankowaniu na stancji oszczędności przy takim litrażu są niesamowite :)) Już instalacja LPG mi się zwróciła. Cały czas jeżdżę na automacie,choć auto ma możliwość zmiany ręcznej biegów. Maksymalne średnie spalanie przy ostrej jeździe jakie zaobserwowałem to 12,5l (1/2- normalna trasa do 150 km/h, przy ciągłym wyprzedzaniu wszystkich jak leci, 1/2- miasto). Przeważnie średnie spalanie wynosi 10l również przy dynamicznym wyprzedzaniu (różnica 2,5 l bierze się chyba głównie z jakości mieszanki LPG, lepiej tankować na Orlenie, czy na Łukoilu). Nie jeździłem autem na autostradzie, więc nie wiem jakie byłoby tak spalanie np. przy 200 km/h. Dane są prawdziwe i nic nie zaniżyłem. Oczywiście należy doliczyć zużycie benzyny na starcie (zimą je to wydatek około 100 zł miesięcznie, latem minimum o połowę mniej. Rocznie przejeżdżam 15.000 km. ukryj
dodano 13.02.2011 przez
Auto pali mało jak na taką moc i przyspieszenie. Najwięcej pali w mieście, co dosyć oczywiste. Mam od roku założoną ... więcejinstalację LPG i nie odczuwam spadku mocy (dobra instalacja trochę kosztuje, ale jest wydajna), a przy tankowaniu na stancji oszczędności przy takim litrażu są niesamowite :)) Już instalacja LPG mi się zwróciła. Cały czas jeżdżę na automacie,choć auto ma możliwość zmiany ręcznej biegów. Maksymalne średnie spalanie przy ostrej jeździe jakie zaobserwowałem to 12,5l (1/2- normalna trasa do 150 km/h, przy ciągłym wyprzedzaniu wszystkich jak leci, 1/2- miasto). Przeważnie średnie spalanie wynosi 10l również przy dynamicznym wyprzedzaniu (różnica 2,5 l bierze się chyba głównie z jakości mieszanki LPG, lepiej tankować na Orlenie, czy na Łukoilu). Nie jeździłem autem na autostradzie, więc nie wiem jakie byłoby tak spalanie np. przy 200 km/h. Dane są prawdziwe i nic nie zaniżyłem. Oczywiście należy doliczyć zużycie benzyny na starcie (zimą je to wydatek około 100 zł miesięcznie, latem minimum o połowę mniej. Rocznie przejeżdżam 15.000 km. ukryj
dodano 13.02.2011 przez
Zobacz raporty spalania Volvo V50 Dodaj raport spalania

Publikacje o Volvo V50

Dealerzy Volvo

AUTO BRUNO SP. Z O.O.

AUTO BRUNO Volvo Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Pomorska 115B

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO BOSS Volvo Bielsko-Biała

śląskie, Bielsko-Biała, Warszawska 299A

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO BOSS Volvo Chorzów

śląskie, Chorzów, Drogowa Trasa Średnicowa 51

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Volvo V50

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

2 360

Przejechany dystans

484 977 zł

Zatankowanego paliwa

94 835 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

346

Wydanych pieniędzy

234 035 zł

Średnie wydatki na auto

2 464 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

582

Wydanych pieniędzy

160 488 zł

Średnie wydatki na auto

1 689 zł

ZOBACZ 95 dzienników kosztów Volvo V50 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Volvo V50

Liczba wpisów: 8
komentarzy(8)
komentarzy(6)
komentarzy(0)
komentarzy(7)
komentarzy(9)
Zobacz inne typowe słabe punkty Volvo V50 dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Volvo V50

Liczba wpisów: 12
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Volvo V50 Dodaj wpis do autodiagnozy

Skarbnica wiedzy o Volvo V50

Ciekawostki
dodano 26.08.2011 przez
W roku 2007 Volvo V50 D5 Sport został uznany za najlepszy samochód do ciągnięcia przyczepy kempingowej.
Zobacz więcej Podziel się wiedzą