Szukaj

Informacje o Opel Astra F Kombi 1.4 i 16V 90KM 66kW 1996-1999

Lata produkcji: 1996 – 1999
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca w roku 1991 pierwsza generacja Opla Astra znana też jest jako Astra F. Model ten bardzo dobrze wywiązał się z roli następcy popularnego modelu Kadett. Litera F w nazwie była odwołaniem do poprzednika – ostatni model Kadetta nosił w swej nazwie literę E. Opla Astrę pierwszej generacji produkowano do roku 1998, w którym przeniesiono jej produkcję do Polski (Gliwice) i do roku 2002 w Turcji oraz Europie środkowo-wschodniej oferowano jako Astrę Classic.
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1389 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77,6 x 73,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~Marcin
Opel Astra F
Kombi 1.4 i 16V 90KM 66kW
Astra od nowości u nas czyli 20 lat. Kompleksowo zatem mogę ją ocenić i wystawiam jej bardzo dobrą ocenę mimo rdzewiejącego nadwozia i kilku mankamentów mechanicznych. Duży plus za prostotę konstrukcji a co za tym idzie tanie naprawy, tanie części, silnik świetny do LPG. W wersji kombi można zapakować naprawdę sporo i choć takim autem nigdzie nie zaszpanujesz to z drugiej strony ładnie utrzymana i zadbana Astra F (czyli taka co nie jest podziurawiona przez rdzę) potrafi po tylu latach zwrócić uwagę niektórych osób znających się na motoryzacji lat 90-tych.
4,5
~gregor_aw
Opel Astra F
Kombi 1.4 i 16V 90KM 66kW
Auto kupiłem jako 4latka z 77kkm na liczniku (rok 2002). Nadziałem się w ABEXIM Wawa. Silnik był zajechany przez poprzedniego właściciela, brał 1l oleju na 1000km, miałem już tego dość, zapomniałem dolać i zatarł się przy ok 120kkm. Do tego był nieźle bity, a czego nie ujawnił ABEXIM mimo, że pytałem. Wmontowałem 1.4 16V z Astry G rocznik 2000 lub 2001. Po 20kkm zagazowałem instalacją 1szej generacji (rok 2004) w Auto Dino Wawa. Od tego czasu jazda tym autkiem to była czysta przyjemność, tanio i niezawodnie ale do momentu o czym przy usterkach. W międzyczasie miałem A6 rocznik 2001 (niewypał, nigdy więcej Audi w automacie, do tego 2.5l V6), potem kupiłem nówkę Octę 4x4 1.9TDI ale wolę jeździć moją 18-letnią Astrą. Woziłem nią wszystko i wszystkich. Drewno do kominka, materiały na budowę, że aż haczył zawieszeniem o asfalt, rodzinę 5+pies. Po 10ciu altach wymontowałem gaz i chciałem się go pozbyć ale żal i od dwóch lat jeżdżę na PB95. To już boli a że skończyłem budowę więc więc szukam teraz czegoś małego i nowszego na LPG, pewnie Punto 1.4.
4,5
~majones_82
Opel Astra F
Kombi 1.4 i 16V 90KM 66kW
Auto godne uwagi,nie ma prawa miec kompleksów na tle rynkowych rywalów,a głównych atutem jest cena i przestrzeń w środku.Jest sporo tańsze od \"legednarnego golfa 3\" a osobiście uważam że niczym mu nie ustępuje,więc po co przepłacać??Mam okazje często jeździć golfem i szczerze nie zamieniłbym astry na golfa,ale są gusta i gusteczka jak to się mawia.
Średnie spalanie dla Opel Astra F Kombi 1.4 i 16V 90KM 66kW 1996-1999
7,1
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,4
Opel Astra F
Kombi 1.4 i 16V 90KM 66kW
Silnik bardzo dobrze znosi LPG. Po 200 tys. km. od założenia instalacji wszystko gra, oczywiście przy regularnym serwisowaniu instalacji i od czasu do czasu trzeba się przejechać na benzynie. W międzyczasie była zdjęta głowica - mechanik nie zauważył żadnego uszkodzenia gniazd zaworowych lub innych defektów charakterystycznych dla LPG. Teraz silnik pali ok. 0,5 litra gazu więcej więc minimalne spalanie to ok. 7,5-7,6 l. Ewentualne koszty związane z LPG (zamontowanie , serwis, częstsze wymiany świec, przewodów wysokiego napięcia, usterki)zrekompensowały się po wielokroć po tych 200 tys. km.( na 100km oszczędność ok. 10 zł więc łatwo policzyć).
8,4
Opel Astra F
Kombi 1.4 i 16V 90KM 66kW
Silnik bardzo dobrze znosi LPG. Po 200 tys. km. od założenia instalacji wszystko gra, oczywiście przy regularnym serwisowaniu instalacji i od czasu do czasu trzeba się przejechać na benzynie. W międzyczasie była zdjęta głowica - mechanik nie zauważył żadnego uszkodzenia gniazd zaworowych lub innych defektów charakterystycznych dla LPG. Teraz silnik pali ok. 0,5 litra gazu więcej więc minimalne spalanie to ok. 7,5-7,6 l. Ewentualne koszty związane z LPG (zamontowanie , serwis, częstsze wymiany świec, przewodów wysokiego napięcia, usterki)zrekompensowały się po wielokroć po tych 200 tys. km.( na 100km oszczędność ok. 10 zł więc łatwo policzyć).
7,2
Opel Astra F
Kombi 1.4 i 16V 90KM 66kW
spalanie 6,7 uzyskałem na trasie płońsk-władysławowo przy sr predkosci ok 110km/h trasa ok 380 km spalone paliwo 25,5 ltr sprawdzone tankowaniem pod korek w drodze powrotnej oczywiscie wliczana jest tez jazda po miescie na nierozgrzanym silniku i w tym przelot obwodnica gdańska ok 140 km/h moze wiecej w drodze powrotnej powrot inna trasa po autostradzie nawet do 190-200 km/h przy pelnym zaladunku czyli 5 osob + 40-50kg w bagazniku spalania w drodze powrotnej nie sprawdzilem ale podejrzewam ze ponad 10 ltr na 100 na autostradzie przy 190 -200 km/h przez jakieś 2-3 minuty takiej jazdy potem do 140-160km/h

Usterki Opel Astra F

Liczba wpisów: 171
brak mocy silnika
  • Opel Astra F Kombi 1.6 i 75KM 55kW 1996-1998
  • silnik
  • 234 tys. km
wymienilem wszystko co mozliwe a auto w ciaz nie ma mocy gdy daje gazu. rozpedza sie do setki w 2 minuty. pali jak smok benzyny. bylem u mechanika i wymienilem cewke z kablami i inne rzeczy ktore mogly by byc przyczyna tego ze nie ma mocy. ale niestety gdy przejechalem okolo 200 metrow to szla jak rakieta ale po czasie znow ten sam problem wystapil. nie wyswietla mi sie zadna kontrolka ze jakis czujnik moze sie zepsul wiec nie podłączam jej pod komputer bo to dodatkowe tylko koszta. wiec co to moze byc. moze ten kolektor trzeba zobaczyc. mam nadzieje ze znajdzie sie tu jakis madry czlowiek i powie co to moze byc . dziekuje za rady bez znaczenia na temat.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Falowanie obrotów biegu jałowego
  • Opel Astra F Sedan 1.4 i 60KM 44kW 1991-2002
  • inne
Po kilkugodzinnym postoju na zewnątrz po przejechaniu kilku kilometrów po zwolnieniu gazu i jeździe na biegu jałowym samochód jakby dostawał gdzieś lewego powietrza przez co dochodzi do falowania obrotów, które ustępują natychmiast po zatrzymaniu się i później już praktycznie nie występują. Po wyjeździe z garażu objaw nie ma miejsca, temperatura raczej nie ma znaczenia bo dzieje się tak i w środku lata i teraz przy -10 stopniach. Samochód podpięty do komputera nie pokazuje błędów, wymienione: silniczek krokowy, czujnik temperatury płynu, uszczelka pod głowicą wtrysku, sonda pracuje prawidłowo nie wykazuje błędów. Proszę o jakąś poradę bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Dodam że samochód ma realny przebieg 41 tys. km i to nie żart bo jest w rodzinie od salonu.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Instalacja elektryczna samoczynnie zmienia parametry włączonych odbiorników.
  • Opel Astra F Kombi
  • instalacja elektryczna
Podczas jazdy samochodem samoczynnie przełącza się światło mijania na drogowe,zaczyna głośniej grać radio i nie można go ściszyć, z pod deski rozdzielczej po lewej stronie kierownicy cyklicznie i dość głośno pika jakieś urządzenie informując na pewno mnie o jakimś powstałym problemie, który należy pewnie jak najszybciej naprawić. Dodam, że powyższe problemy wystąpiły po uruchomieniu auta po rocznym postoju, w nieogrzewanym garażu i bez akumulatora. Po zainstalowaniu akumulatora samochód odpalił bez problemu, problemy wystąpiły w trakcie jazdy po przejechaniu około 70 km. Ach zapomniałem wspomnieć, że wystrzeliła jeszcze żarówka reflektorowa. Wygląda to tak, jakby występowały nadprądy (przepięcia elektryczne). Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu i o ewentualną pomoc merytoryczną.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Opel Astra F Kombi