Szukaj

Informacje o Opel Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2011-2012

Lata produkcji: 2011 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Przy wyborze silnika trzeba kierować się jedną drobną informacją – ten wóz trochę waży. Dlatego wrażenia z jazdy najlepiej wyliczyć według wzoru: moc silnika minus 30KM. Tak więc podstawowy motor benzynowy 1.4l 100KM lepiej omijać, a nieco większy 1.6l 115KM to minimum, jakie jest sens kupić. Na wolnych obrotach nie jedzie, ale jak go rozkręcicie powyżej 4000 obr./min. to nagle okazuje się, że da się go namówić do współpracy. Najrozsądniejsza jednostka ma 140KM i 1.4l. Kiedyś taka moc była ogromna, a teraz pozwala na przyjemne poruszanie się i w mieście i w trasie. Co ważne – ten silnik jest doładowany, dlatego lubi się wkręcać na obroty i płynnie uwalnia moc, gdy turbina się rozkręci. Póki co flagowy motor to 1.6l Turbo 180KM. Napis „Turbo” tylko ładnie wygląda, bo w praktyce większość z was powie: „spodziewałem się czegoś więcej”. Co do diesli 1.3l 95KM to porażka, 1.7l 110KM – ujdzie, a 1.7l 125KM jest w sam raz. Oczywiście nie gwarantuje jakiś zachwycających doznań, ale czuć, że jest przyjemnie elastyczny i już poniżej 2000 obr./min. jakoś zaczyna jechać. Jeśli to mało – jest też drogi i zrywny 2.0CDTI 160KM.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1364 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1850-4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72,5 x 82,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 25% / przeciw: 75%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Silnik - Skrzynia biegów - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,9
~Dariusz46
Opel Astra J
Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Mam 46 lat i jestem użytkownikiem tego auta od nowości.Mój model to 1,4 turbo, 88kw, 120ps, benzyna. Trasy jakie robiłem przebiegały przeważnie poza miastem, dojazd do pracy i urlopy z rodziną z zastosowaniem boxu na dachu. Średnio 20tyś rocznie. Jest to moje pierwsze nowe auto i dlatego otoczyłem je szczególną opieką serwisową. Szczególną bo własną. Nie pasowały mi zalecenia producenta aby olej wymieniać co 30 tyś kilometrów. Założyłem sobie, że będę jeździł tym autem dziesięć lat. Silnik jest elastyczny i cichy, mało dynamiczny. Ale dla faceta w moim wieku to wystarczy. Po zdjęciu nogi z gazu auto bardzo wolno wytraca prędkość. Jakby ktoś pchał samochód z tyłu. Silnik według producenta może brać olej w ilości do 0,6 litra na 1000km przy oleju GM 5W30. I faktycznie tak się dzieje. Ale po zmianie na Mobil 0W40 nie trzeba nic dolewać. Spalanie według komputera średnio 6,2 ale tak serio jest to 6,4. Spalanie minimalne według producenta to 4,9 niestety pomimo wielu prób oraz stosowania się do zaleceń ekonomizera w komputerze oraz rozsądnych prędkości nie udało mi się takiego odnotować. Najniższe spalanie na trasie to 5,9 i przejechany dystans 1000 kilometrów. Ale też ilość wlanego paliwa wynosiła 62 litry. Producent deklaruje pojemność baku paliwa 58l mieści się jednak więcej. Samochód dobrze się prowadzi przy większych prędkościach, nie sprawdziłem jednak jaka jest jego maksymalna prędkość. Poziom głośności przy 160 km na godzinę daje poczucie komfortu. Dużym plusem są wygodne fotele zarówno z przodu jak i styłu. Można udać się w dłuższą podróż i nie zakończy się to bólem pleców. Minusem dla mnie jest słaba widoczność przez przednią szybę. Mały kąt widzenia z powodu bocznych slupków i znajdujących się w nich małych szyb. Nie jest zbytnią przesadą opinia iż na zakrętach w lewo za takimi słupkiem może schować się mały samochód. Doświadczyłem tego kilka razy. Te małe okienka nic nie wnoszą a czyszczenie ich to numer cyrkowy. Nowoczesność zdominowała bezpieczeństwo. Aczkolwiek sylwetka auta jest w mojej ocenie ładna. Na przestrzeni 82 tyś kilometrów wymieniłem w samodzielnie pasek alternatora z napinaczem oraz świece.Olej zmieniałem co 10 do 12 tyś kilometrów. Teraz przyszedł czas na hamulce i cena orginalnych klocków wyniosła 80€. Oczywiście w zakupie przez internet. Tarcze pozostały stare i przetrwają kolejne 80 tyś kilometrów bez problemu. Wymiana z udziałem własnej pracy nie powoduje żadnych problemów. Należy być przygotowanym tylko na potrzebę wciskania i wkręcania tynych tłoczków. Silnik w komorze jest ładnie wpasowany i pozostawia wiele miejsca na ewentualne naprawy.Pasek alternatora jest łatwy w wymianie. Trzeba tylko odkręcić podporę silnika i reszta idzie bez problemu. Oczywiście podpierając wcześniej od dołu silnik. Żadnych zbędnych plastików i wielkich pokryw uniemożliwiających dostęp. W kabinie użyte materiały są zadawalającej jakości. Ma się poczucie komforu. Relacja ceny do jakości jak najbardziej ok. Kabina jest duża. Siedzi się wygodnie. Są miejsca na kubki z kawą. Składane tylne fotele dają duże możliwości transportowe. Po przesunięciu przednich i złożeniu tylnch foteli wystarczy miejsca na materac a to daje możliwość spędzenia nocy na łonie natury. Teraz muszę omówić to czego od sprzedawcy nikt się nie dowie. Skrzynia biegów w moim aucie to model M32. Sześcio beigowa, stosowana także we fiatach. Jest bardzo awaryjna. Pomimo lekkiego traktowania i zmiany oleju dochodzi do szybkiego zużycia się łożysk. Po zasięgnięciu opini serwisu nie zaleca się wymiany oleju w skrzyni przez cały okres jej urzytkowania. Nie wiem, które to łożyska padają ale serwis opla ceni tą naprawdę do 2000€ po zakończeniu gwarancji. Szczęscie będzie miał ten kto auto serwisuje co roku u opla wtedy objąć go może kulancja. Czyli gwarancja producenta podzespołów. Do momentu kiedy działa jest ok. Cicha, niezbyt żwawa nie lubiąca użycia siły. Biegi wchodzą na swoje miejsce powoli i precyzyjnie. Nic nie zapowiada nadchodzącego problemu. Granicznym przebiegiem przy, którym problem jest słyszalny w kabinie jak się dowiedziałem w serwisie jest 80 tyś kilometrów.Nie dotyczy to wszystkich skrzyń biegów modelu M32 ale statystyki tej wady nie czynią ze mnie optymisty. U mnie stało się to 2 tyś kilometrów wstecz i jestem skazany na samodzielne finansowanie tej naprawy. Reasumując jest to fajne auto za rozsądne pieniądze zdyskwalifikowane w moich oczach przez wadę konstrukcyjną skrzyni biegów. Pomimo iż kupiłem rocznik 2013 a samochód był produkowany od 2010 nie miałem możliwości poznania jego słabych stron. Poprostu w necie nic nie było na ten temat. Z tego też powodu zdecydowałem się na ten przydługi opis. Mam nadzieję, że komuś to się przyda. Pozdrawiam wszystkich czytelników.
3,1
~Józek
Opel Astra J
Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
kupiłem jako samochód rodzinny, duży, wygodny ze sporą ilością miejsca w bagażniku i instalacją LPG bo dużo jeżdżę
4,7
~szefol
Opel Astra J
Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Średnie spalanie dla Opel Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2011-2012
7,2
l/100 km
9,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Opel Astra J
Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Posiadam Astre z najwyzszym wyposazeniem - przycisk sport, przycisk tour, ktore nie wplywaja na wysokosc spalania, ale dodaje frajde z jazdy. Przejechalem nim juz 4k km i moge w 100% polecic ten silnik. Dlugo szukalem 140 konnego silnika, bo kazdy odradzal ten slabszy. Natomiast trafilem na najwyzsze wyposazenie, ale silnik mial slabszy 120 KM. Zdecydowalem sie na niego i nie zaluje. Te 20 KM mniej przy normalnej jezdzie wcale nie przeszkadza, a spalanie jest o 1l mniejsze. Trasa Wroclaw-Pobierowo - 550 km spalanie 6 l/100 przy oszczednej jezdzie, ale bez zawalania drog. Ekspresowka 120km/h, drogi krajowe 70-90km/h. Powrot z nad morza 6.3 l/100 przy wlaczonej klimie i juz zywszym tempie 140km na ekspresowce. Od razu dodam, ze wskazania komputera i sprawdzania spalania tankujac pod korek nie roznia sie zbytnio bo ok 0,2 l. To juz moj drugi opel astra i jestem z niego zadowolony. Moim zdaniem najbardziej dobrany silnik to wlasnie ten 20km bo w miescie jest przyzwoita dynamika, a na trasie w trybie sport jest czym wyprzedzic, a przez reszte trasy sie po prostu bujamy :)
10,5
Opel Astra J
Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Troszke ponizej oczekiwan jesli chodzi o dynamite / Spalanie. Zona gdy jezdzi to nawet spali 45l gazu na 380km w miescie. Na trasie przy bardzo lekkiej jezdzie raz udalo sie przekroczyc 500km na pelnej butli. Jade Sam, dynamika I spalenie ok, jedzie rodzina cala I bagaz - troche mu brakuje. Niezly w Dolnych partiach obrotow (1800 - 3500) powyzej juz jest gorzej. Ogolnie, lepiej poszukac wersji 140KM
8,6
Opel Astra J
Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
w mieście bardzo dużo. choć tez bardzo mało jeżdżę. po kilka kilometrów co kilka dni wiec może dlatego tak dużo

Usterki Opel Astra J

Liczba wpisów: 42
awaria silnika skontaktuj sie z serwisem
  • Opel Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2011-2012
  • inne
  • 120 tys. km
Witam mam problem z oplem astrom sport tourner rok 2014 Podczas jazdy w gorące dni wyskakuje wezwij serwis i wyłancza się turbina :( po ponownym uruchomieniu samochodu błąd kasuje się i znowu mozna przejechac kilka kilometrów i znowu to samo Samochód już był u kilku mechaników ale nikt nie umie tego dokłądnie zdiagnozować .Turbina jest podobno ok Jeden mechanik powiedział że jakieś rurki chyba od powietrza turbiny sa za małe i nie daja odpowedniego powietrza czy cos takiego czy ktoś sie z tym spotkał?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Hamulec tył - nie odpuszcza
  • Opel Astra J Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW 2012-2019
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
80 tkm przebiegu, mam je od nowości. Z tyłu klocki przy 50 tkm zastane w zaciskach. Napuchła farba na klockach i w ogóle nie odbijały. Znajomy kupował tą samą Astrę tydzień później - identyczna awaria. Woda w tylnych drzwiach - również w obu Astrach... Termostat - na szczęście nie jest razem z czujnikiem temperatury - naprawa tania. Po za tym spoko auto. Spalanie 8l/100km i nie ma opcji zejść niżej. Chyba że ktoś lubi np. na autostradzie bez klimy jechać 80km/h. Przy normalnej jezdzie po wioskach 8l i ani grama mniej.
2 komentarze
Użytkowałem zagazowanej Astry przez 305 tysięcy kilometrów na taxi głównie po mieście, ale też kilkadziesiąt tras. Oto przebieg eksploatacji:
  • Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2015
  • inne
  • 320 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 3
Astrę przy prawidłowej eksploatacji nie męczą praktycznie żadne nieprzewidziane usterki aż nie osiągnie 80-100 tysięcy przebiegu. Jeżeli wymieniasz wszystkie płyny, filtry, klocki na czas możesz zazwyczaj cieszyć się bezproblemowym użytkowaniem. Pierwsza zazwyczaj pada cewka zapłonowa i pompa wody. Fabryczne sprzęgło z dwumasą wytrzymało u mnie 160 tysięcy km ale to kwestia indywidualna u większości użytkowników. Następnie zaczęły się pojawiać problemy z ciśnieniem doładowania turbiny co objawiało się pojawianiem komunikatu: CODE89 oraz spadkiem mocy. Usterka objawiająca się zazwyczaj przy przyspieszaniu w zakresie wyższych prędkości i biegów, tzn np jak chcesz przyspieszyć ze 100 do 120 na 6 biegu. Mam dwóch niezależnych doświadczonych mechaników z których korzystam i długo nie mogli sobie poradzić z tą usterką. Regenerowałem turbinę - nie pomogło, wymieniłem kolektor- nie pomogło, czyściłem przepustnicę - dalej nic. Dopiero komputerowa zmiana ustawień turbiny pomogła ale cały proces był kosztowny i czasochłonny. Dodatkowo mam wrażenie, że działania te tylko zakamuflowały występowanie samej usterki, bo po kolejnych 80 tysiącach zaczyna się pojawiać coraz częściej. Sprzęgło nie fabryczne wytrzymało 120 tys, cewkę i pompę wody trzeba było również ponownie wymienić. Mocnym punktem eksploatacji astry jest silnik oraz zawieszenie. Łańcuch rozrządu i napinacze są dobrej jakości i nie wymagały żadnego wkładu finansowego aż do teraz. Kontrolowałem ich stan u mechaników oraz poznałem na tyle dźwięk silnika żeby wyczuć kiedy zbliża się jego koniec, a on wciąż działa i jest w dobrej kondycji. Zawieszenie również wykazuje ponad przeciętną żywotność co w praktyce oznacza wymianę amortyzatorów dopiero po 300 tys km o ile nie były źle użytkowane. Fabryczny katalizator również zasługuje na pochwałę, ponieważ zaczął wykazywać problemy dopiero po 270 tys. Jeśli macie wersje z gazem to prawdopodobnie macie również tylko zestaw naprawczy zamiast koła dojazdowego lub pełnowymiarowego zapasowego. Wiedzcie więc, że zazwyczaj użycie tego zestawu jest podpisaniem wyroku śmierci na waszą oponę. Dlatego już lepiej o ile jest taka opcja zawieźć ją do naprawy bez używania tego zestawu lub mieć koło u kogoś zaufanego z okolicy kto może wam je podwieźć w razie potrzeby. O ile oczywiście nie chcecie go wozić w bagażniku oczywiście. Zmieniam teraz auto ale astra pozostaje w rodzinie więc będę raportował dalszy przebieg eksploatacji jeśli jest ktoś zainteresowany tym jak sprawuje się astra przy większych przebiegach.
6 komentarzy
Opel Astra J Sports Tourer