Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Opel Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2011-2012

Lata produkcji: 2011 - 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Przy wyborze silnika trzeba kierować się jedną drobną informacją – ten wóz trochę waży. Dlatego wrażenia z jazdy najlepiej wyliczyć według wzoru: moc silnika minus 30KM. Tak więc podstawowy motor benzynowy 1.4l 100KM lepiej omijać, a nieco większy 1.6l 115KM to minimum, jakie jest sens kupić. Na wolnych obrotach nie jedzie, ale jak go rozkręcicie powyżej 4000 obr./min. to nagle okazuje się, że da się go namówić do współpracy. Najrozsądniejsza jednostka ma 140KM i 1.4l. Kiedyś taka moc była ogromna, a teraz pozwala na przyjemne poruszanie się i w mieście i w trasie. Co ważne – ten silnik jest doładowany, dlatego lubi się wkręcać na obroty i płynnie uwalnia moc, gdy turbina się rozkręci. Póki co flagowy motor to 1.6l Turbo 180KM. Napis „Turbo” tylko ładnie wygląda, bo w praktyce większość z was powie: „spodziewałem się czegoś więcej”. Co do diesli 1.3l 95KM to porażka, 1.7l 110KM – ujdzie, a 1.7l 125KM jest w sam raz. Oczywiście nie gwarantuje jakiś zachwycających doznań, ale czuć, że jest przyjemnie elastyczny i już poniżej 2000 obr./min. jakoś zaczyna jechać. Jeśli to mało – jest też drogi i zrywny 2.0CDTI 160KM.
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Opel Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 50
Koszt ogólny 41,55 PLN
PB34.94 PLN
Wydatki serwisowe 0,00 PLN Pozostałe wydatki 7,97 PLN

Autodiagnoza Opel Astra J

Liczba wpisów: 325
CHECK ENGINE zbyt uboga mieszanka
dodał: ~check, 2 lata temu
proszę o poradę, co jakiś czas pojawia się kontrolka check engine w Oplu Astrze G silni 1,8 benzyna-gaz 2000 rok. komputer pokazuje zbyt ubogą mieszankę, mechanik obstawiał, że to wina gazu. Gaz został sprawdzony i wyregulowany. Po odebraniu samochodu kontrolka zapaliła się po dwóch dniach, tym razem mechanik obstawiał katalizator, zamontował emulator sondy lambda i po tygodniu znowu wywaliło błąd. Co mam z tym fantem zrobić, czy aby na pewno jest to wina katalizatora czy może coś innego powoduje zbyt ubogą mieszankę?
Tryb awaryjny, komputer nie pokazuje żadnego błędu
dodał: ~Marta , ponad rok temu
Astra dpf nie ma wycięty został z 4 miesiące temu i zrobione zostało wszystko tak jak trzeba Zaczął wchodzić w tryb awaryjny okazało się ze wtryski teraz świeci czwarty na zielono, a Autko nadal wchodzi w tryb awaryjny komputer podłączony a błędów nie ma nic nie pokazuje. Ręce opadają już mi mam pół roku autko a ono wiecznie na warsztacie... Proszę o pomoc bo ręce rozkładam już...
Silnik momentalnie gaśnie po kilku sekundach
dodał: kuba_korbas, ponad rok temu
Witam ! Mam problem ze swoją Astrą Na wolnych obrotach silnik gaśnie momentalnie bo 5-6 sekundach. Przed tym zdarzeniem nie ma szarpania ani nic podobnego, po prostu gaśnie. Po odłączeniu czujnika od kolektora ssącego samochód nie gaśnie ! Ma mniej mocy i czasem szarpnie Czujnik jest nowy, przepustnica (rzekomo) ok Mechanik podejrzewa mi sterownik silnika Co myślicie na ten temat? Proszę o pomoc !

Dane techniczne Opel Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2011-2012

Podstawowe parametry Opel Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Produkowany od 2011 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1364 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1850-4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72,5 x 82,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Przeniesienie napędu Opel Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6

Publikacje o Opel Astra

Newsy o Opel Astra

Opel Astra J Sports Tourer