Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Opel Astra J

Czwarta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, oznaczona literą „J”. Na rynku debiutowała w 2009 roku. Nowa stylistyka Astry nawiązuje do modelu Insignia, a odpowiedzialny za projekt auta był Mark Adams. Samochód został zbudowany na nowej platformie podłogowej GM Delta II, którą dzieli m.in. z Chevroletem Cruze. W Wielkiej Brytanii oferowany jako Vauxhall Astra, w Chinach – jako Buick Excelle XT. W 2010 roku Astra IV zajęła trzecie miejsce w plebiscycie European Car of the Year.

Opel Astra J GTC - galeria redakcyjna - inne zdjęcie
Opel Astra J GTC - galeria redakcyjna - widok z przodu
Opel Astra J GTC - galeria redakcyjna - widok z przodu
Opel Astra J GTC - galeria redakcyjna - lewy bok
Opel Astra J GTC - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Opel Astra J GTC - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Opel Astra J GTC - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu

Generacje Opel Astra

  • Astra J   2009 - teraz
    Opel Astra J
    • Wybierz generację

    • Astra J (2009 - teraz)
    • Astra H (2004 - 2013)
    • Astra G (1998 - 2009)
    • Astra F (1991 - 2000)

Komentarze redakcji

Powagosław: Pewniak. Niezawodny, a do tego coraz ładniejszy. Bez wątpienia jeden najzgrabniejszych i najdynamiczniejszych kompaktów na rynku. Dobra robota, panowie z Opla.
Luzacjusz: Patrząc na ewolucję Astry na przestrzeni lat, widać jak hartowała się stal. Nie mamy też wątpliwości, że kierunek, w jakim podąża błyskawica w kółeczku na masce tego auta jest słuszny.

Wersje nadwozia Opel Astra J

Silniki Opel Astra J

Lista silników:
1.4 Turbo ECOTEC (140KM), 1.4 Turbo LPGTEC (140KM), 1.4 Turbo ECOTEC (120KM), 1.4 (87KM), 1.4 (100KM), 1.4 Twinport ECOTEC (100KM), 1.6 Turbo ECOTEC (180KM), 1.6 SIDI Turbo ECOTEC (170KM), 1.6 Twinport ECOTEC (115KM), 1.6 Turbo ECOTEC (200KM), 2.0 Turbo ECOTEC (280KM), 1.3 CDTI ECOTEC (95KM), 1.6 CDTI (136KM), 1.6 CDTI ecoFLEX (110KM), 1.7 CDTI ECOTEC (125KM), 1.7 CDTI ECOTEC (130KM), 1.7 CDTI ECOTEC (110KM), 2.0 BiTurbo CDTI (195KM), 2.0 CDTI ECOTEC (165KM), 2.0 CDTI ECOTEC (160KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Przy wyborze silnika trzeba kierować się jedną drobną informacją – ten wóz trochę waży. Dlatego wrażenia z jazdy najlepiej wyliczyć według wzoru: moc silnika minus 30KM. Tak więc podstawowy motor benzynowy 1.4l 100KM lepiej omijać, a nieco większy 1.6l 115KM to minimum, jakie jest sens kupić. Na wolnych obrotach nie jedzie, ale jak go rozkręcicie powyżej 4000 obr./min. to nagle okazuje się, że da się go namówić do współpracy. Najrozsądniejsza jednostka ma 140KM i 1.4l. Kiedyś taka moc była ogromna, a teraz pozwala na przyjemne poruszanie się i w mieście i w trasie. Co ważne – ten silnik jest doładowany, dlatego lubi się wkręcać na obroty i płynnie uwalnia moc, gdy turbina się rozkręci. Póki co flagowy motor to 1.6l Turbo 180KM. Napis „Turbo” tylko ładnie wygląda, bo w praktyce większość z was powie: „spodziewałem się czegoś więcej”. Co do diesli 1.3l 95KM to porażka, 1.7l 110KM – ujdzie, a 1.7l 125KM jest w sam raz. Oczywiście nie gwarantuje jakiś zachwycających doznań, ale czuć, że jest przyjemnie elastyczny i już poniżej 2000 obr./min. jakoś zaczyna jechać. Jeśli to mało – jest też drogi i zrywny 2.0CDTI 160KM.

Publikacje o Opel Astra

Wkrótce na drogach: Opel Astra K

Europejski rynek segmentem C stoi. Aby zaistnieć w kompaktowej stawce, trzeba dysponować solidnym produktem. Opel intensywnie pracuje nad nową Astrą, która może pojawić się w salonach sprzedaży w 2016 roku.

Opel Astra J - teraz trzeba błyszczeć
 
Nasz test Opel Astra J – teraz trzeba błyszczeć

Z samochodami jest trochę jak z gwiazdami show biznesu. Mogą być po prostu dobre w tym, co robią, za co zyskują szacunek. Ale czasem do zwrócenia na siebie uwagi nie wystarczy talent, momentami trzeba szarpnąć się na ozdobiony cekinami kostium od Diora i wysadzić coś w powietrze na koncercie, żeby w...

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Opel Astra Sedan 1.7 CDTI - wysokie aspiracje
 
Nasz test Opel Astra Sedan 1.7 CDTI

Koncern z Rüsselsheim stoi frontem do klienta. Kto czuje potrzebę, może doposażyć kompaktową Astrę do poziomu, jakiego nie powstydziłaby się limuzyna klasy średniej. Tak też skompletowano testowaną Astrę Sedan - samochód z gliwickiej fabryki Opla.

Czy warto kupić: używany Opel Astra F (od 1991 do 2002)

Solidne auto za rozsądne pieniądze. Jest nie tylko tanie w zakupie. Szeroka gama niedrogich zamienników oraz silniki świetnie współpracujące z instalacjami LPG to przepis na niskie koszty eksploatacji. Czy warto kupić używanego Opla Astrę F?

Przeczytaj pozostałe 21 artykułów o Opel Astra

Opel Astra na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Opel AstraautoWcentrum - społeczność Opel Astra

najwyższe oktanyAuta - Opel Astra

Opel Astra 77,73

Opel Astra 85,32

Opel Astra sreberko 82,05

Opel Astra 82,86

Opel Astra GTC Turbo 76,56

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Opel Astra

jaworznianin 91,53

kasielita 85,38

paweldejko 91,37

slawekf74 82,94

endriume24 82,21

MAT86 97,49

alvaro7 93,72

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Opel Astra

Wymiana filtrów, oleju, diagnstyka zawieszenia + spalanie
Wymiana filtrów, oleju, diagnstyka zawieszenia + spalanie Żywotność oleju, od czasu zakupu auta, spadła z 13% do 4%, tak że to dobry momen...
co można znaleźć na złomie
co można znaleźć na złomie Wybrałem się na auto złom ponieważ od dawna chciałem sobie zafundować licznik z ...
Obserwacja problemów...
Obserwacja problemów... Problem z odpalaniem za 5-6 razem na razie przestał istnieć, ale.. Ale po przeje...
Pierwsza awaria.
Pierwsza awaria. Kiedyś musi być ten pierwszy raz! W związku z czym pierwsza awaria za nami:-) na...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Opel Astra

od 63 900 zł do 122 600

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (100 - 280 KM): 1.4 Turbo ECOTEC, 1.4 Turbo LPGTEC, 1.4 Twinport ECOTEC, 1.6 SIDI Turbo ECOTEC, 1.6 Turbo ECOTEC, 1.6 Twinport ECOTEC, 2.0 Turbo ECOTEC

 

Diesel (110 - 195 KM): 1.6 CDTI , 1.6 CDTI ecoFLEX, 1.7 CDTI ECOTEC, 2.0 BiTurbo CDTI, 2.0 CDTI ECOTEC

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Opel Astra
 

Najpopularniejsza wersja Opel Astra

Opel Astra 2.0 Turbo ECOTEC 280KM - 3 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
alufelgi
komputer
klimatyzacja

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Premium - 5 500
Pakiet Techno - 3 200
Pakiet Foteli Performance 2 - 2 000
Pakiet Foteli Performance 1 - 1 000
Pakiet Foteli Ergonomicznych - 400
Pakiet Dobrej Widoczności 2 - 2 200
Pakiet Dobrej Widoczności - 700

Cena katalogowa

122 600

Zobacz ofertę Opel Astra 2.0 Turbo ECOTEC 280KM - 3 drzwiowy hatchback
 

Opel Astra najczęściej porównywane z:

Renault Megane
2.0 T Renault Sport (220 KM)
Mazda 3
1.5 SKYACTIV-G (100 KM)
Citroen C4
1.8 e-HDi (150 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Opel Astra Enjoy Opel Astra Enjoy
Rocznik: 2010. Przebieg: 94 551 km. Silnik: 1.7 81KM .
Cena: 37 900 zł 37 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Opel Astra 1.7 CDTi  Enjoy Opel Astra 1.7 CDTi Enjoy
Rocznik: 2012. Przebieg: 138 870 km. Silnik: 1.7 81KM .
Cena: 41 900 zł 41 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Opel Astra

Opel Astra
1.9 diesel 150 KM
94 000 km, 2007
25 400 PLN
Opel Astra
1.2 diesel 89 KM
114 000 km, 2007
20 000 PLN
Opel Astra
1.4 benzyna
69 000 km, 2011
55 555 PLN
Opel Astra
1.3 diesel 90 KM
190 000 km, 2008
13 900 PLN

Ocena auta Opel Astra J

  • Średnia ocena
    na podstawie 107 opinii
  • 4,03
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08
  • Zalety
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • + ergonomia
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Opel Astra

Opel Astra J GTC - galeria redakcyjna Opel Astra Kombi - galeria społeczności Opel Astra F Kombi - galeria społeczności Opel Astra IV Sedan Opel Astra III 1.8 140KM OPC Line - galeria redakcyjna Opel Astra H Sedan - galeria redakcyjna Opel Astra IV Hatchback 5d Facelifting Opel Astra II OPC Opel Astra OPC X-Treme Opel Astra IV Sports Tourer Facelifting
Zobacz inne galerie Opel

Opinie o instalacji LPG

Opel Astra

  • 1.
  • 2,00 Opel Astra G 1.6 16V (101KM) 2001r.
    dodał: tomcio, 02.10.2013

    witam, około rok temu zamontowałem nowy gaz sekwencje do opla astry 1,6 u tego oszusta i od tego moment zaczął się mój dość spory problem! na początku brak pojęcia w porządnym wyregulowaniu tej że instalacji mimo wielu prób! ale to nie koniec bo największy problem to dokumenty na instalacje po montażu żeby wbić gaz w dowód! pól roku prosiłem się o dokumenty i wiecznie mnie głupio zbywał tłumacząc się: a ze to księgowa coś tam, albo czasu niema, długopisu nie ma i wiecznie coś aż po pół roku minęło i się doczekałem więc udałem się do starostwa by zalegalizować nieszczęsną instalacje tam zaś powiedziano mi że źle wypisano i trzeba poprawiać a najbardziej wku**iło mnie to że dostałem podrobioną homologacje na butle no i tu się zaczęło użeranie z oszustem andrzejem!!! po dłuższym czasie w innym warsztacie wymieniłem butle i z oryginalnym dokumentem wreszcie się udało a pełny koszt instalacji w marnym oplu wyszedł 3500zł i rok nerwów! PRZESTRZEGAM WSZYSTKICH PRZED TYM OSZUSTEM KRETYNEM A OPINIE MA NIBY DOBRE!!! PEWNIE SAM JE WYSTAWIA!!!

  • 2.
  • 3,00 Opel Astra G 1.8 16V (116KM) 2000r.
    dodał: Agnieszka, 31.05.2012

    Gaz zakładałam w "EKO AUTO-GAZ EUGENIUSZ DZIĘCIOŁ" OSTRÓW WLKP. UL. Krotoszyńska 94. Po 2 dniach auto wybuchło!! kolektor ssący powiercony jak sitko (na dodatek bez ściągana go z silnika, wszystkie opiłki wleciały do środka), dziury zaślepiane śrubkami i wysmarowane sylikonem.. Poucinane i zalepione przewody elektryczne i wiele innych nieprawidłowości w założeniu instalacji gazowej..(Auto jechało jednoczenie na benzynie i na gazie a nie, jak powinno na samym gazie..) Po zgłoszeniu wykonawca stwierdził ze powodem tego jest uszkodzona przepustnica-naprawiłam wszystko na swój koszt, ale auto dalej na gazie nie chce jeździć a na benzynie jest ok. Pan Dzięcioł uważa ze instalacja gazowa jest poprawnie zamontowana. Zawiozłam auto do innego serwisu i tam potwierdzono wszystkie błędy zamontowanej instalacji, stwierdzone przez mechaników. Zdecydowałam na demontaż instalacji i zainstalowania jej na nowo, ale już nie u Pana Dzięcioła. Czuję się oszukana i żałuję że do niego trafiłam.. NIE POLECAM..!!!

  • 3.
  • 4,75 Opel Astra F 1.6 i 16V (100KM) 1995r.
    dodał: astrat34, 19.12.2008

    wszystko ok tylko problemy przy montazu byly gazownik nie potrafil sobie poradzic z wahaniami obrotów walczyl z tym prawie pol roku ale bylem konsekwentny czytaj upierdliwy i dopiolem swego chodzilo o wyprzedzenie wtrysku gazy mialem za pozny 2 minuty roboty praca komputerem i zmiana czasu wtrysku ni po problemie gosc musial byc swiezo po jakims szkoleniu bo jak tylko mnie zobaczyl to wiedzial co ma zrobic... ale pol roku zmartwien mialem teraz sam zmienilem sobie moment przelaczenia na gaz zeby szybciej chodzil na gazie znaczyb oszczedniej przy fabrycznych nastawach palil mi 7.5 gazy ile benzyny nie wiem a teraz to pali 8.7 gazu a benzyne to na pewno mnie ale dalej nie wiem ile cos kolo 5 litrow na zbiornik gau ale zalezy od ilosci rozruchow bo sa zawsze na benzynie takze jak sa krotkie trasy to pali wzauwazalnie wiecej benzyny

  • 4.
  • 5,00 Opel Astra G 1.4 16V (90KM) 2008r.
    dodał: DrMASH, 25.06.2009

    Zamontowałem również lubryfikację za 300 zł (Flash Lube). Jestem bardzo zadowolony. Może autko troszkę wolniej się zbiera, ale na nasze polskie warunki całkowicie wystarcza. Zamontowałem 48l zbiornik gazu, jak tankuję do pełna to wchodzi jakies 34-35 l gazu. Wystarcza mi to na jakieś 400-430 km jazdy. Wynika z tego, że auto pali mi ok. 8.0 - 8.5 litra gazu w cyklu mieszanym (50% miasto/50% trasa). Z ciekawości kiedyś sprawdziłem ile pali tylko na trasie i wyszło mi ok. 6 litrów gazu. Aha, przy ocenie ilości gazu w zbiorniku nie należy się kierować wskazaniami diodowego wyświetlacza (element instalacji lpg), tylko doświadczalnie sprawdzić ile auto jest wstanie przejechać na pełnym zbiorniku. Byłem zdiwiony jak się okazało, że jadąc na rezerwie (świeciła się czerwona dioda) jestem w stanie przejechać 200 km!

  • 5.
  • 5,00 Opel Astra F (KM) 1996r.
    dodał: Kaprychoo, 14.06.2012

    Instalacja zestrojona tak, że przełącza się po osiągnięciu minimalnej temperatury silnika (bodajże 15 stopni), próg obrotów: 900obr/min. To powoduje, że odpala oczywiście na benzynie, ale przełącza się błyskawicznie jak jest cieplej. Zazwyczaj ruszam już na gazie. Po chłodnej nocy przy wyjeżdżaniu do parkingu. Przy przymrozkach, do drugiego skrzyżowania (jakieś pół kilometra). Benzyny dolewam raz na ... nie wiem, 2 miesiące, z 5 litrów, aby rezerwa nie świeciła. Przy takich ustawieniach, najbardziej dostaje po du..(4 literach) reduktor. Ale niedawno wymieniłem, z gwarancją na 2 lata, a takie nastawy wprowadził montażysta i gwarant w jednej osobie, więc mi to lotto :) A auto zdecydowanie lepiej jedzie na gazie niż na benie. Może dlatego, że komp był regulowany na gazie.

  • 6.
  • 4,25 Opel Astra G 2.2 16V (147KM) 2001r.
    dodał: 123, 28.01.2010

    Wszystko było ok, samochód spalał 10-11 litrów przy silniku 2.2, aż do momentu gdy zaczęły się psuć wtryskiwacze, nagle obroty łapał do 3500 a jego prędkość max spadła z 220 do 120 ;/ oddałem do serwisu czakram w warszawie na maciejki i diagnoza taka że do wymiany parownik za 1200zł i 3 wtryskiwacze po 220zł sztuka + robocizna :) ogólnie aby ją naprawić muszę wysypać ok 2 tysiące. troszkę drogo zwłaszcza że pół roku temu wymieniałem już jeden wtryskiwacz, a na całą resztę gwarancja jest tylko na rok, Instalacja ok, samochód jeździł dobrze, ale części zamienne zdecydowanie za drogo. Myślę nad zmianą instalacji na KME bo za 1600zł będę miał wszystko na cacy (jeśli zostawię starą butlę) a i w KME komplet wtryskiwaczy to 300zł a nie 880 pozdrawiam

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Astra

Opel Astra

1 390 komentarzy

840 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Kamil_Inwestor~Kamil_Inwestor

Witam
Jestem posiadaczem Opla astry H z silnikiem 1,3 cdti 90km i jestem z niego bardzo zadowolony gdyż jest to samochód bardzo oszczędny i zarazem dynamiczny jak na warunki miejskie jest wprost idealny. Przebieg mojego egzemplarza to 120000 kilometrów, które sam zrobiłem od nowości i jedyne co wymieniłem od tej pory to kompletne zawieszenie oraz hamulce (zwykła eksplantacja).
Duża ilość egzemplarzy na polskich drogach sprawia że ten samochód staje się tani w serwisowaniu, ponieważ występuje duża podaż części na rynku różnych producentów.

~KRZYSIO~KRZYSIO

WITAM MAM OPLA ASTRE G Z SILNIKIEM 1.8 16V 125 KONI BENZYNA I BIERZE DUZO OLEJU CZY TE SILNIKI MAJA TAKA WADE FABRYCZNĄ??PROSZE O OPINIE NA TEN TEMAT KOGOS KTO SIE ZNA NA TYM LUB MIAŁ DO CZYNIENIA WLASNIE Z TAKIM SILNIKIEM

~franek~franek

Astra cabrio 1.4 Si (82KM) - kupiłem za 4500 dołożyłem osobiście - moja robota - 2500 - teraz wszystko w 100% sprawne - jest nawet nowy katalizator, nowe opony całoroczne Kleber, rozrządy , pompa ,hamulce przód itd - zrobiłem w 15 miesiecy 12 tys km - spalanie PB95 wieś - 7.0 trasa szybka 6.0 l/100km, po miastach raczej nie jeżdżę; Od pół roku tylko na PB 98 - bo tania spalanie: autostrada (140 km/h)- 6.0 l/100 , wieś - trasa normalna - 5.4 l/100 80-90 km/h , miasto typowe jw. minimalne zauważone spalanie średnia 100 km/h - 5.32 l/100. Rocznik 1994 z Włoch , 0 rdzy. Oleju 5W-30 brał przed wymianą uszczelki pod michą 0.35 l/1000 km, teraz jeszcze nie wiem Służę informacjami jak kogoś to interesuje . Chciałem kupić Tigrę ale po 9 - miesięcznych bezskutecznych poszukiwaniach sprawnego auta zwątpiłem - i nie żałuję - bo co cztery osoby to nie dwie - no i kasy trochę zostało na przepicie. Chyba ją pomaluję aby lepiej wyglądała na czerwień meksykańską "rosso".

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
79 133
Przejechany dystans
44 612 985 km
Zatankowanego paliwa
2 379 558 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
12 220
Wydanych pieniędzy
3 873 653 zł
Średnie wydatki na auto
1 251 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
18 391
Wydanych pieniędzy
4 498 096 zł
Średnie wydatki na auto
1 453 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (3 096)

Testy zderzeniowe Opel Astra

Najnowsze testy zderzeniowe Opel Astra przeprowadzone przez Euro NCAP.

Opel Astra GTC, 1.4l petrol 'Sport', LHD
2011

Opel Astra
Opel Astra 1.6 'Enjoy', LHD
2009

Opel Astra
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Opel

Zużycie paliwa Opel Astra J

Na podstawie 208 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Władysław, dodano: 12.06.2014 01:03

Nabyłem ten samochód rok temu już z instalacją gazową, zamontowaną w 2009 roku. Przejechałem 50tysięcy km. Miałem wcześniej benzynową Vectrę z 93 roku z identycznym silnikiem i benzynę paliła jak obecnie Astra - średnio 7 litrów na stówkę. Długo walczyłem z podliczeniem ile Astra bierze gazu. Otóż przy prędkości 150 km/h w trasie pali ok. 13,5 litra gazu i 50ml oleju na stówkę. Przy jeździe ok 90 km/h - 8,5 litrów, w mieście 10-11. Teraz się po prostu nie przejmuję, bo mam regułę - posiadam zbiornik na 42 litry i tego mi starczy na 400km jazdy nie łamiąc prawo, nie przekraczając zasad grawitacji i domniemań producenta, ale w miarę możliwości tego silnika dynamicznie. A do tego duża butla oleju na 10tyś.km. Proste ) Jeśli chodzi o niezawodność silników i skrzyni, to wagę samochodu targają bez zarzutu, ale bez zbytniego entuzjazmu w dynamice, jednak uważam te silniki za wspaniałe, dlatego cierpię z powodu braku klimy, ale się cieszę, że zawsze dojadę do celu. Astra widziała trochę Rosji, Mołdawii, dwa razy calutką Ukrainę z ukraińskim Krymem, Słowację i Węgry. I jeszcze dużo zobaczy, bo ma jedynie 270 tysięcy na liczniku, a wcześniejsza Vectra już ma ponad 400 i tylko jedna wymiana pierścieni i zero pobierania oleju. Po prostu trzeba swój samochód kochać, a on się odwdzięczy.

pełny raport Opel Sedan 1.6 i

autor: robroy33@amorki, dodano: 04.09.2009 12:44

Autko zostało nabyte od naszego zachodniego sąsiada, miało dwóch właścicieli, bez krecenia licznika , prosto z pod domu z przebiegiem 182 000km, wspomaganie, dwie poduszki, reg. wysokość fotela kierowcy, szyberdach, central, skrzynia manualna, 5-cio drzwiowy, bordowy metalic.Zawieszenie z przodu wymagało małej ingerencji (tuleje) podobnie jak tylne amorki , które zostały wymienione na nowe.Olej jaki lałem to ELF 10/40 (półsyntetyk), robiłem pomiędzy wymianami około 9000- 11000km , olej miał zmienioną barwę i dolewka około 100ml ,nigdy nie odmierzałem miarką ile wlałem więc podaję wartość przybliżoną (MIĘDZY BAJKI MOŻNA WŁOŻYĆ ,ŻE OD ZMIANY DO ZMIANY NIE DOLEWA SIĘ OLEJU PRZECIEŻ JEST TO PŁYN ,KTÓRY ODPAROWUJE ,SMARUJE SILNIK I ODPROWADZA CIEPŁO).Na trasie Wrocław-Kołobrzeg przy sportowej jeżdzie ,załadowany cały bagażnik + 3 osoby spalił 7,7 l/100km przy prędkości w granicach 130-145 km/h w okresie letnim.Przy prędkościach 100-120 km/h ,zmianie biegów przy obrotach 2000-2500 autko zeszło ze spalaniem do 5,6 ale taki styl jazdy to porażka i można tak się wlec na odcinku góra 30km.W mieście nigdy nie spalił więcej niz 8,0 l.Te silniki wymagają płynnej zmiany biegów przy min predkościach obrotowych to w tedy palą w granicach rozsądku.Autko polecam do jazdy na krótkich odcinkach np. do pracy.Świetnie sobie radzi w cyklu mieszanym a na podróż wakacyjną tylko dla nie wymagających ! ! !

pełny raport Opel Hatchback 1.4 i

autor: Endriu 1965, dodano: 17.09.2014 20:25

Auto zakupiłem w czerwcu br. Już zaczynam żałować zakupu i szkoda tych 17 wydanych tys. na zakup. Samochód niby serwisowany, przejechane 100 tys. z pierwszych rąk. Ale żeby doprowadzić go do przyzwoitości musiałem trochę grosza włożyć. Samochód wg mechanika był igła. Samochód pali dużo jak na gabaryty auta i moc silnika. Lubi wysokie obroty, ale nie jeździ jak honda civic. Poprzednio miałem focusa I 1.8 benzyna. Silnik bardziej dynamiczny i zdecydowanie mniej palił. Wnętrze samochodu zdecydowanie obszerniejsze i wygodniejsze. Wsiadam do astry włączam klimę i niespodzianka, chodzi jakby ktoś włączył sieczkarnię. Fotele strasznie nie wygodne, środek taki sobie. Wiele negatywnych rzeczy nasłuchałem się o swoim fordzie i byłem przy astrze nastawiony na skok do przodu, a tu takie rozczarowanie. Kiepski mały samochodzik z bardzo dużym spalanie. W mieście dużo ponad 10 litrów. Ogólnie pali tyle co mój stary polonez, z tą różnicą, ze w polonezie można było coś przewieść i jechać śmiało w cztery osoby. Astra jest chyba 2 osobowa ;) Na chwilę obecną przesiadając się z focusa I jestem bardzo rozczarowany. Miał być skok do przodu, a jest co jest. I niby auto o jedną epokę nowsze. Niby :(

pełny raport Opel Hatchback 5d 1.6 ECOTEC

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Opel Astra J

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Astra J

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Opel Astra J
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Astra, oglądali także