Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Opel Astra J

Lata produkcji: 2009 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Czwarta generacja modelu produkowana w latach 2009-2015. Model został zbudowany na płycie podłogowej GM Delta II, którą dzielił m.in. z Chevroletem Cruze. Pod względem stylistycznym nawiązywał natomiast do modelu Insignia; projektantem Astry J był Mark Adams. Choć następca Astry H powinien zostać oznaczony literą „I”, Opel „przeskoczył” w nazewnictwie do „J” z powodu ryzyka pomylenia „I” z cyfrą 1. W 2010 roku model zajął 3. miejsce w plebiscycie European Car of the Year. W 2012 roku auto poddano faceliftingowi. Dostępny też w wersji kombi, nazwanej Sports Tourer.

Komentarze redakcji

Powagosław: Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem.
Luzacjusz: Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów.

Jaki slinik wybrać?

Przy wyborze silnika trzeba kierować się jedną drobną informacją – ten wóz trochę waży. Dlatego wrażenia z jazdy najlepiej wyliczyć według wzoru: moc silnika minus 30KM. Tak więc podstawowy motor benzynowy 1.4l 100KM lepiej omijać, a nieco większy 1.6l 115KM to minimum, jakie jest sens kupić. Na wolnych obrotach nie jedzie, ale jak go rozkręcicie powyżej 4000 obr./min. to nagle okazuje się, że da się go namówić do współpracy. Najrozsądniejsza jednostka ma 140KM i 1.4l. Kiedyś taka moc była ogromna, a teraz pozwala na przyjemne poruszanie się i w mieście i w trasie. Co ważne – ten silnik jest doładowany, dlatego lubi się wkręcać na obroty i płynnie uwalnia moc, gdy turbina się rozkręci. Póki co flagowy motor to 1.6l Turbo 180KM. Napis „Turbo” tylko ładnie wygląda, bo w praktyce większość z was powie: „spodziewałem się czegoś więcej”. Co do diesli 1.3l 95KM to porażka, 1.7l 110KM – ujdzie, a 1.7l 125KM jest w sam raz. Oczywiście nie gwarantuje jakiś zachwycających doznań, ale czuć, że jest przyjemnie elastyczny i już poniżej 2000 obr./min. jakoś zaczyna jechać. Jeśli to mało – jest też drogi i zrywny 2.0CDTI 160KM.

Dane techniczne Opel Astra J

Silniki

Moc silników 87-280 KM

Poj. silników 1 248-1 998 cm3

Prędkość maks. 168-250 km/h

Przyspieszenia 0-100 6,0-15,1 s

Szkic techniczny:
zobacz dane techniczne

Oceny Opel Astra J

Średnia ocena modelu

na podstawie 195 opinii

4.14

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Układ jezdny

+ Ergonomia

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena

- Koszty utrzymania

- Widoczność

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (77%)
NIE (23%)

Wybrane oceny kierowców Opel Astra J

Miało być tak super, a jest jak to jednak u Opla - poprawnie, ale niestety przeciętnie. Silnik do kitu - ... więcejpaliwożerny, słaba kultura pracy. Wnętrze ładne, ale nieergonomiczne. Z tyłu miejsca dość mało. Każdy kto myśli o tym samochodzie powinien wziąść go na kilka dni do testów, a wtedy gwarantuję że ostygnie zapał do zakupu. Szczególnie jak pojeździ się innymi samochodami. Taki mądry jestem po fakcie utopienia prawie 80 tyś zł głónie za namową "fachowców", według których Civic Ufo jest do kitu a nowy Focus bez wyrazu. ukryj
dodano 15.01.2011 przez
O ile usterki turbo już się nie powtóżą to będzie naprawdę całkiem porządne autko - które do tego ładnie wygląda. ... więcejOwy wygląd zew i wew rekompensuje drobne usterki. Duży jest problem z widocznością ale można się przyzwyczaić. Polecam bardzo ksenony AFl - odrazam zdecydowanie nawigację ukryj
dodano 13.09.2011 przez
Zawsze mogłoby być lepiej ale ogólnie jestem zadowolony z wyboru. Opel daje duże rabaty, cena tej wersji (Enjoy plus dodatki) ... więcejpo rabatach zbliżyła się do Kia Ceed, no a w Oplu jakoś tak wygodniej się siedzi i to zdecydowało :) Wbrew opiniom innych Użytkowników nie uważam, że auto dużo pali (miasto+zima - 9.5/100, na trasie w górskim terenie, również w zimie - 6,7/100; w obu przypadkach przy spokojnej jeździe). Jak na taką masę i wielkośc auta jest to wynik w miarę przyzwoity, choć oczekuję, że latem będzie lepiej ;-) Nie uważam też, że silnik jest "zamulony". 1.6 115 KM do NORMALNEJ jazdy wystarcza (no, ale jak to u nas na drogach, każdemu się spieszy...), wyprzedzić co trzeba da radę tylko należy pamiętać o redukcji. Z piątki przy 90km/h się nie zbierze. Auto ma przejechane dopiero 2000 km więc trudno mówić o ew. usterkach ale wykonanie jest solidne - nic nie stuka, nic nie trzeszczy, wyciszenie wnętrza bardzo dobre. Prowadzi się świetnie, dobrze trzyma drogi na zakrętach. Widoczność do tyłu nieco ograniczona choć to kwestia przyzwyczajenia przez pierwszy tydzień przy parkowaniu, potem jest OK. Gorzej z widocznością w skos na bok - duże boczne słupki mogą zasłonić pieszego lub nawet samochód pod pewnym kątem patrzenia. Mała szybka wcale nie pomaga wiele, trzeba uważać! Jak na razie jedynym ale sporym zaskoczeniem in minus była pojemność bagażnika i schowków. Schowków jest niby dużo ale są bardzo kiepsko przemyślane - niewiele tam wchodzi i trudno o ułożenie drobiazgów. Od tak dużego auta oczekiwałem też większej pojemności bagażnika - jest on zarówno płytszy jak i węższy (!) od np. bagażnika w Stilo kombi, który ma mniejszy rozstaw osi i jest autem krótszym o ponad 20 cm! Nie wiem jak Opel liczy przestrzeń bagażową - oba auta wg instrukcji mają porównywalną (Opel Astra ST - 500 litrów, Stilo MW - 510 litrów) a bagażnik w Astrze ST jest ewidentnie mniej pojemny. Niezrozumiałe jest umieszczenie tak wysoko podłogi bagażnika - auto nie ma przecież jakoś specjalnie wysokiego zawieszenia? ukryj
dodano 24.02.2014 przez
Ogólnie po przesiadce z Astry F wrażenie bardzo dobre. Jeździłem w między czasie nowszymi autami, między innymi Astrą H, ale ... więcejz tych wszystkich urzekła mnie najbardziej właśnie IV. Jest w tym samochodzie coś pociągającego, choć ma też swoje wady, których nie przewidziałem przed zakupem. O nich poniżej. ukryj
dodano 10.03.2015 przez
Zobacz oceny Opel Astra J Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Opel Astra J

Pb
5,43 - 13,00
Na podstawie 181 raportów spalania
ON
3,83 - 8,90
Na podstawie 70 raportów spalania
LPG
6,90 - 13,67
Na podstawie 34 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Opel Astra J

Spodziewałem się mniejszego spalania, masa samochodu robi swoje. Minimalnie w trasie aż tak nie testowałem, bo nie mam czasu na ... więcejjazdę emerycką. Wydaje mi się że do 5.0 można zejść jadąc jak dziadek 80km/h. Mi średnio wychodzi koło 6,5 jest to żwawsza jazda mieszana, trasa i trochę miasto/wieś, korki, światła ronda itp. Odziwo wydaje mi się że nie ma dużej różnicy czy jeżdżę ekonomiczniej czy żwawiej różnica jest gdzieś ok 0,5l. mniej lub więcej. Sprawdzę kiedyś maks spalanie przy deptaniu i emeryckim stylu to napiszę jeszcze raz. W spokojnej trasie w Alpach z pełnym ładunkiem i 3 os. spalanie 6,0-6,2l. Zawszę tankuję do pełna i to jest moje porównanie, bo komputer cygani nawet do 0,7l. Wyświetla 6,2 a przy tankowaniu wychodzi np 6,7. W trasie pokazał mi kiedyś 5,5 a było ok 6,2m. UWAGA Samochód posiada ogromną turbodziurę, Seicento 1,1 przy tym aucie to ferrari na przyspieszeniu przy niskich obrotach. Auto jak osiągnie 1,8-2,2 tyś obr to ciągnie przyzwoicie, ale z ronda raczej żwawo nie ruszymy, po prostu zwleczemy się z niego jak stary dziadek, jeśli będziemy mieli za niski bieg, lub za małe obroty. Blisko mnie jest spora góra i skrzyżowanie pod górą, jak wjedziesz na górę na 2biegu i koło 1300obr to samochód nie przyspieszy, trzeba zrobić redukcję. Jak już jest 1500-1600obr to przyspieszy wolno do 2000tyś i jak się włączy turbo to już pięknie ciągnie. Dla porównania jeździłem tam różnymi samochodami i nigdy nie zdarzyło mi się abym nie mógł przyspieszyć. Nawet Felicia 1.3 przyspiesza tam na 2 biegu bardzo wolno ale przyspiesza, a w Oplu trzeba po prostu być bliżej włączenia się turbo, albo wbić asa. Pożyczyłem na chwilę Astrę 1.4 90KM i jest jeszcze gorzej, nie dość że wolno przyspiesza od dołu, to jeszcze w całym zakresie obrotów brakuje mocy. Nie jeździłem mocniejszą wersją. ukryj
dodano 27.07.2015 przez
Samochód na dotarciu trasa -Rybnik-Węgry 1200 km 50% autostrada 50% lokalne drogi - jazda zgodnie z przepisami autostrada 150 , ... więcejkm/h lokalnie wg. znaków 60-100 km/h wyszło średnio 9,6l-LPG. Jazda w upał 37 st.C z klimą - miasto-autostrada po 50% 10,6 l LPG. Jak dla mnie to nieźle. Samochód waży w końcu 1500 kg. B.dobra dynamika na 3 biegu , od 4 ładnie ciągnie. Na 6 biegu w spokojnej jeździe można przy 2000 obr poruszać się z szybkością 100 km/h. Przy 3000 obr na liczniku zobaczymy 150 km/m. Więc w spokojnej jeździe poruszamy się pomiędzy 2000 do 3000 tyś obrotów i wyprzedzamy większość aut na drodze i autostradzie , a słyszymy tylko szum opon i w miarę cicho.Pokochałem silnik turbo, ciągnie od dołu od 1500 obr , a jak trzeba można dokręcić do 6000 obr. Jeździłem również Astrą 3 1,4 to ciągnie dopiero od 3500 do 5000 obr, czyli lepiej od kosiarki. Z tego wynika że silnik z TURBO przy tym samym przebiegu wykona n 2 x mniej obrotów , przez co będzie 2x mniej zużyty, podobnie jak disel. ukryj
dodano 30.06.2013 przez
Silnik 1.7CDTI nie jest najoszczędniejszy, ale z komputerem pokładowym można nauczyć się jeździć nim spalając rozsądne ilości ON jak na ... więcejnowoczesnego diesla przystało. Właśnie wróciłem z urlopu nad Balatonem, samochód przejechał w sumie w trakcie podróży 1500km, ze średnim spalaniem 5,4l (3 osoby + pełny bagażnik). W przyjemnej eksploatacji przeszkadza tylko DPF, dopalanie cząstek stałych włącza się niespodziewanie, nie ma żadnej informacji o tym, można to tylko zauważyć, no i np mając 1km do domu, komputer włącza program dopalania spalin, zamiast spokojnie zatrzymać się pod domem, wypadałoby pojechać jeszcze ok 10min ze stałą prędkością powyżej 60km/h i obrotami > 2000obr/min tak by zadbać o jak najdłuższą żywotność tego drogiego w eksploatacji filtra, który wydaje się być nieudanym pomysłem (choć na razie nie ma z nim najmniejszych problemów, jak i z całym samochodem). ukryj
dodano 05.08.2010 przez
Bardzo miłe zaskoczenie dynamiką auta przy jednoczesnym niedużym zapotrzebowaniu na paliwo. Zbiornik gazu około 37 litrów pozwala mi na przejechanie ... więcejpo mieście ( oszczędna jazda około 350 - 370 km. Liczyłem się, że auto będzie paliło do 10-11 litrów gaz. A tu miłe zaskoczenie, potrafi nawet mniej. Spalanie podaję na podstawie pierwszych tygodni jazdy i niedużego przebiegu auta. Generalnie silnik pracuje miło i sympatycznie dla ucha. Dynamiczny i elestyczny. Jeśłi ktoś poszukuje mocnych wrażeń z jazdy autem to koniecznie musi kupić samochód z potężnym silnikiem i wysoką mocą. W Astrze 140 km zdecydowanie wystarcza to bardzo przyjemengo poruszania się zarówno po mieście jak i na trasie. Poza tym jaki sens ma ściganie się od świateł do świateł. Generalnie polecam ten silnik i cały samochód. ukryj
dodano 25.12.2015 przez
Świetne auto. Ciekawy silnik ,który przy bardzo spokojnej jeździe jest całkiem cichy i pracuje kulturalnie może nawet trochę ospale, ale ... więcejza to budzi się do życia poprzez uruchomienie turbiny czyli jazdę z zwiększą prędkością obrotową. Niestety katalogowe wartości spalania podane przez producenta to kiepski żart !!!. Uwaga na drobiazgi. Oglądajcie uważnie auto przed odbiorem w salonie ponieważ producent dość dowolnie niektóre z nich usuwa bądź zmienia. np. mnie nie zamontowano lampek w drzwiach oraz tylko jeden fotel ma reg. lędzwiową. Mam wersję Sport!!! Wersja produkcyjna 2011r.Dobra 6 stopniowa skrzynia biegów. Irytujące drobiazgi - zsuwający się notorycznie podłokietnik, wrrr... Ogólnie auto daje radochę i zadaje szyku :) Polecam !!!! ukryj
dodano 12.10.2010 przez
Zobacz raporty spalania Opel Astra J Dodaj raport spalania

Publikacje o Opel Astra

Przeczytaj pozostałe 42 publikacje o Opel Astra

Newsy o Opel Astra

Przeczytaj pozostałe 63 newsy o Opel Astra

Testy zderzeniowe Opel Astra Euro NCAP

Opel Astra 1.4 'Enjoy', LHD
Opel Astra 1.4 'Enjoy', LHD
2015
Zobacz szczegóły
Opel Astra GTC, 1.4l petrol 'Sport', LHD
Opel Astra GTC, 1.4l petrol 'Sport', LHD
2011
Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Opel

Nowe Opel Astra

nowe Opel Astra
Opel Astra J
ceny od 59 900 zł do 120 600

Opel Astra J GTC 1.4 Turbo ECOTEC 120KM od 2011

w pakiecie Sport

w cenie katalogowej brutto

84 800 zł

Wyposażenie standardowe
Obniżone zawieszenie sportowe
Elektrycznie sterowane przednie szyby
Tapicerka materiałowa Imola/Atlantis, czarna, z ergonomicznymi sportowymi fotelami przednimi
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Dobrej Widoczności (700 zł)
Pakiet Wizualny (1 250 zł)
Pakiet Foteli Ergonomicznych (400 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Dobrej Widoczności (700 zł)
Pakiet Wizualny (1 250 zł)
Pakiet Foteli Ergonomicznych (400 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 97 oferty Opel Astra
Używane Pewne oferty od dealerów
Znajdź auto używane Sprawdź VIN Raport o stanie technicznym

Dealerzy Opel

AUTO ŻOLIBORZ

AUTO ŻOLIBORZ Opel Łomianki

mazowieckie, Łomianki, Kolejowa 16

Więcej

AUTO ŻOLIBORZ

AUTO ŻOLIBORZ Opel Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Rudnickiego 3

Więcej

AUTO ŻOLIBORZ

AUTO ŻOLIBORZ Opel Ząbki

mazowieckie, Ząbki, Radzymińska 334

Więcej

Auto-Mróz Leszno Sp. z o.o.

Auto-Mróz Leszno Sp. z o.o. Opel Leszno-Strzyżewice

wielkopolskie, Leszno-Strzyżewice, Balonowa 57

Więcej

CK Auto

CK Auto Grupa Krotoski-Cichy

wielkopolskie, Poznań - Suchy Las, Obornicka 125

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Dziennik kosztów Opel Astra

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

40 717

Przejechany dystans

4 582 444 zł

Zatankowanego paliwa

1 173 859 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

5 758

Wydanych pieniędzy

1 757 475 zł

Średnie wydatki na auto

1 156 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

8 752

Wydanych pieniędzy

2 152 961 zł

Średnie wydatki na auto

1 416 zł

ZOBACZ 1 520 dzienników kosztów Opel Astra Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Opel Astra J

Liczba wpisów: 124
komentarzy(12)
komentarzy(1)
komentarzy(3)
komentarzy(10)
komentarzy(2)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Opel Astra J dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Opel Astra J

Liczba wpisów: 9
Autko pracuje idealnie na instalacji, przejechałem już prawie 5000km od nowości. Instalacja wykonana profesjonalnie. Niskie spalanie jak na półtoratonowe auto ... więcej(z kierowcą), mam średnio na oponach zimowych 8l/100km, ale można zejść niżej ze średnią. Jedna drobna uwaga, że listwa wtryskowa jest minimalnie słyszalna w kabinie (na luzie przy wyłączonym radiu) ze względu na nienajlepsze miejsce montażu pod maską. ukryj
dodano 04.02.2016 przez
Fabryczna instalacja LPG LandiRenzo. Brak dodatkowych przycisków przeiwerceń itd. Wskaźnik paliwa pokazuje stan gazu - rewelacja! Wlew koło korka więc poza ... więcejlistwą pod maską nie ma śladu po LPG. ukryj
dodano 21.04.2016 przez
Instalacja bardzo dopracowana , silnik działa płynnie i dynamicznie nie czuć żadnego spadku mocy ,co jest bardzo ważne . Spalanie ... więcejauta w granicach 8 litrów . ukryj
dodano 27.05.2016 przez
nie dajcie wciskac sobie tego szmelcu pod nazwa lublifikator, jest to ustrojstwo wymyslone do nabijania kasy gazownikom i producentom tego ... więcejcudownego plynu. ukryj
dodano 17.04.2016 przez
Gaz jest fabryczny , montowany w gliwicach w oplu na linii , auto wyjeżdża z fabryki z lpg !!! Solidny ... więcejmontaż polecam ukryj
dodano 21.03.2015 przez
instalacja założona w salonie trzykrotnie pękł wspornik listwy wtryskiwaczy przejechalem 20 000 km
dodano 26.09.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Astra J

Skarbnica wiedzy o Opel Astra

Ciekawostki
dodano 09.03.2014 przez
W zależności od marki samochodu silniki 1.9 posiadają różne oznaczenia, choć w znacznej części ich budowa jest podobna. Nazwa JTD (uniJet Turbo Diesel) ? handlowa…
dodano 11.10.2012 przez
Adaptive Front Lighting (AFL) to technologia, która umożliwia doświetlania zakrętów przez ruchome światła przednie. Właśnie w tę technologię zastosowaną przez firmę Hella w bi-ksenonowych reflektorach…
Sposoby wykonania czynności
dodano 18.01.2013 przez
Jeżeli się zapala przy uruchamianiu silnika na wyświetlaczu licznika kilometrów skrót insp a przejechaliśmy ok 15 tys km od ostatniej wymiany oleju to czas na…
dodano 15.02.2012 przez
Może się to komuś przyda :] Nadszedł czas zamontować nowe tarcze Indiglo. Do demontażu zegarów wystarczą - śrubokręt krzyżakowy - śrubokręt gwiazdkowy (torks) Demontaż jest…
dodano 07.01.2012 przez
Funkcja "Follow me home" to rodzaj oświetlenia asekuracyjnego. Umożliwia ona włączenie, a następnie automatyczne wyłączenie po 30 sekundach od opuszczenia samochodu świateł mijania i cofania.…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą