Szukaj

Informacje o Opel Insignia I Hatchback 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW 2012-2013

Lata produkcji: 2012 – 2013
Segment: Klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 pierwsza generacja Opla Insignii zastąpiła w gamie niemieckiej marki modele Vectra oraz Signum. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu były prototypy o nazwie Insignia Concept (rok 2003) oraz GTC Concept (rok 2007). Opel Insignia został zaprojektowany przez Marka Adamsa oraz Malcolma Warda, a zbudowany został na platformie podłogowej GM Epsilon II, tak jak blisko z nim spokrewniony Chevrolet Malibu ósmej generacji. Opel Insignia I zdobył tytuł European Car Of The Year w roku 2009. Auto przeszło facelifting w roku 2013, natomiast w 2015 dokonano drobniejszej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Tytuł Samochodu Roku to nie przypadek. Opel zrobił naprawdę wiele, by Insignia wyróżniała się w specyficznej klasie D. Efekt jest znakomity.

~Powagosław
Luzacjusz

Podobno nawet parasol raz w roku wystrzeli. Ale Insignią Opel od razu wystrzelił wszystkich niedowiarków daleko w kosmos. To prawdopodobnie najładniejszy samochód spośród tych, których nie chciałbym mieć. Ot, dużo szacunku zamiast pustego pożądania.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1956 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 195 KM (143 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 83 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w dwie turbosprężarki o różnej wielkości (mogące pracować razem lub osobno) i wtryskiwacze piezoelektryczne
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 Adaptive 4x4
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,8
~Maciek
Opel Insignia I
Hatchback 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW
Informacyjnie - model przejściowy 2012,5, skrzynia manualna AWD, koła R18 245/45. Samochód odkupiłem od pierwszego właściciela z przebiegiem około 110k km, która miał go od nowości przez prawie 10 lat, co roku serwisowany w ASO. Przez niecały rok sam nabiłem 20k km. Myślę że za kwotę 30-40k jeden z lepszych wyborów w tej klasie aut - choć jeżeli miałbym wybierać, to wolałbym wersję 160-konną z pojedynczą turbiną. Jeździ się całkiem pewnie i komfortowo, napęd 4x4 daje poczucie bezpieczeństwa, systemy działają sprawie i w odpowiednim momencie, dostępność części wzorowa. Co trzeba podkreślić - jest to bardzo ciężkie auto. Wg instrukcji na sucho waży niemal dwie tony. Na minus spalanie (strasznie wysokie jak na diesla) - wyniki jakie osiągam na co dzień jeżdżąc do pracy (20-25km, 70/30 trasa/miasto) to 7,5-8L w lato i 8,5-9L w zimę (tam gdzie można, staram się jeździć wg zasad ecodrivingu). Jadąc autostradami w trasę Gdańsk-Lublin z tempomatem ustawionym na 120kmh średnie spalanie (z komputera) wyszło 6,4L (czyli realnie niecałe 7L), niżej nie udało mi się zejść. Bak 70L pozwoli więc w trasie przejechać na raz ponad 1000km.
4,1
~Wachowsky
Opel Insignia I
Hatchback 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW
Samochód godny polecenia, lecz oczywiście jak w każdym aucie można dostrzec pewne wady. Trochę drażnią jak na tą klasę auta skrzypiące plastiki. Zastanawiałem się nad 160km, a BiTurbo 195km i taki mi się właśnie egzemplarz trafił w autmacie. Automat nie jest idealny, ale za to pancerny jak się go dobrze eksploatuje. Trochę szarpie przy redukcjach, ale wgranie nowego softu i po problemie. Spalanie dość zadowalające, ale mogłoby być ciut niższe, no ale w końcu 1700kg to trochę jest. W mieście: 9-9,5l , Trasa: 6-6,5l. (Mam ciężką nogę, także to sprawa indywidualna) Te 200 koni sprawia przyjemność z jazdy, nie jest jakimś demonem prędkości, ale do wygodnej i bezpiecznej jazdy wystarczy :)
Åšrednie spalanie dla Opel Insignia I Hatchback 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW 2012-2013
7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Opel Insignia I
Hatchback 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW
Najnowsze wyniki, po wymianie dwumasy ze sprzęgłem. Blisko dwutonowy pojazd z napędem 4x4 i oponami 245/45 R18, aktualnie jeżdżony w Szwecji na szwedzkim paliwie. Dane podawane z komputera, realnie zapewne ~0,5l różnicy. Jeżdżąc do i z pracy trasą z ograniczeniem 80-90kmh 15km w jedną stronę spalanie wynosi między 6-6,5l (bez świateł czy skrzyżowań). Jadąc 210km na lotnisko najpierw krajówkami, potem trasą szybkiego ruchu spalanie 5,7l (średnia prędkość 96kmh). Na krótkich dystansach w średniej wielkości mieście wychodzi około 7,5l. Staram się z ciekawości lżej operować gazem by uzyskać możliwie jak najniższe spalanie. Na dojazdach do pracy najniżej jestem w stanie zejść do 5,8l, obroty trzymam między 1700 a 2200.
5,9
Opel Insignia I
Hatchback 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW
Wyniki powyżej podane z komputera, średnia realna wyższa o 0,5 l/100km. Z ostatniej podróży, robionej po wymianie tarcz i klocków hamulcowych, i przesmarowaniu prowadniczek (mam wrażenie że miało to wpływ na spalanie). Poprzedni najniższy wynik w długiej trasie podawałem tu 6,4 l/100km (trasa Gdańsk-Lublin). Teraz miałem podróż do Słowenii, tam i z powrotem 3700km, około 500-600km zrobionych w górskich warunkach, gdzie czerpałem przyjemność z jazdy (czyli używałem więcej gazu niż było potrzeba :) ). Średnia z tej trasy na komputerze to 5,9 l/100km, minimalnie spadło do 5,6. Po sprawdzeniu i dotankowaniu auta po powrocie średnia realna wyszła 6,45 l/100km. Uważam, że jak na blisko dwutonowy pojazd z napędem 4x4 i niemałymi oponami (245/45 R18) jest to bardzo dobry wynik.
7,1
Opel Insignia I
Hatchback 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW
Auto z przebiegiem około 20.000. Średnie spalanie na tym dystansie: 7,2 litra, jednak realne wg, mnie to 7,7. Generalnie w moim przypadku zaniża o 0,5 litra na 100 km -> sprawdzałem 2 razy, raz w cyklu miejskim oraz raz w pozamiejskim. Za każdym razem zaniżył o 0,5. Ostatni test na odcinku 450km po naszej polskiej autostradzie, przy bardzo spokojnej jeździe (średnio 115 km/h) wyniosło 5,2 litra

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27
A16let odciecie mocy, blad pedały gazu
  • Opel Insignia I Sports Tourer
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
2010 a16let pojawiał sie czasami błąd (ograniczenie mocy, skontaktuj sie z serwisem) od wczoraj blad jest cały czas auto jeździ bez turbo. Pod kompem (blad pedały gazu) przerabial to ktos? Do wymiany caly pedal czy moze jednak jakas pierdola? - pedal wymieniony na nowy ori Bella - bylo ok po jakims czasie znowu pojawił sie blad - brak kompa w weekend by sprswdzic czy nadal to samo dopiero jutro -czy szukanie braku styku na w co w nadkolu od kierowcy ma sens tak jak to bywało w astrach? Dziekuje za pomoc
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Awaria sprzęgła
  • Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW 2013-2015
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 66 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Awaria sprzęgła - wyciek z wysprzęglika, sprzęgło zaczęło ślizgać przy przebiegu ok 48kkm. Serwis nie reagował. Do przebiegu 66kkmkKilkanaście razy sprzęgło ślizgało po szybkiej redukcji i przyspieszaniu. Dwa razy sprzęgło zostało w podłodze, aż do momentu gdy sprzęgło tak ślizgało że z trudnością dojechałem 6km do domu. W końcu okazało pedał wpadł w podłogę, przypalona tarcza, przegrzany dwumas, zniszczony wysprzęglik. Niestety jako wada nie zostało uznane, bo w rzekomo w systemie sewrisu Opla nie zgłaszałem tej wady wcześniej. W dwóch z ośmiu Insignii w naszej flocie pojawił się ten sam problem jeden z przebiegiem 81kkm drugi przy 120kkm.
3 komentarze
Skrzynia biegów M32
  • Opel Insignia I Sports Tourer 1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW 2009-2011
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
M32 manualna 6 biegowa, słynie z usterek. Warto zwrócić uwagę na stan skrzyni, pracę bez stuków szumów, skakanie lewarka zmiany biegów przy dodawaniu puszczaniu gazu, warto o nią dbać. Używać biegów odpowiednio. Wymienić olej - ja wymieniłem na Fuchs,kultura pracy sie lekko poprawiła. Lewarek mi skacze na 1 i 5 (na razie delikatnie) biegu wiec remont skrzyni bedzie konieczny jeśli problemy się pogłębią. Do tego przesmarowałem mechanizm lewarka po zdjęciu osłonki ze skajki ,białym smarem -chodzi delikatniej. Do tego 1 i R mają opory na zimno- po rozgrzaniu jest ok.
1 komentarz
Opel Insignia I Hatchback