Szukaj

Informacje o Opel Vectra

Lata produkcji: 1988 – 2008
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 1988 roku. W ofercie Opla Vectra z powodzeniem zastąpiła popularną Asconę. W latach 1990-1992 i 1996-1998 model był najlepiej sprzedającym się autem w swojej klasie w Europie. Jeden z najważniejszych modeli w historii marki, wyprodukowany w liczbie blisko 6,5 miliona egzemplarzy. Dotychczas powstały trzy generacje Vectry. Poza granicami Europy oferowany również pod szyldem Vauxhall (Wielka Brytania), Holden (Australia) i Chevrolet (Brazylia).
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz

Opel Vectra – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Opel Vectra

Liczba ocen: 3 715
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Poważne usterki - Wyciszenie - Drobne usterki

Wybrane oceny

2,9
~lotus
Kombi 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW
Opel Vectra C
Z mojej strony do najgorszych i najbardziej awaryjnych samochodów dołożyłbym Vectrę C lift z silnikiem 2.0 turbo (Z20NET) manual. Auto kompletna porażka, mój egzemplarz jest z końca produkcji w 2008 roku. Zaniki mocy, przyczyny nie może znaleźć nikt, po rozgrzaniu na autostradzie auto nie ma siły jechać. skrzynia F40 masakra, toporna i beznadziejna. jakiś klekot na wolnych obrotach, podobno ten typ tak ma (luz międzyzębny) wymiana dwumasy, sprzęgła, skrzyni biegów nie pomaga. Auto prowadzi się beznadziejnie, bardzo nerwowe i szarpie kierownicą podczas przyspieszania, specjaliści nie stwierdzili żadnych uchybień w przednim zawieszeniu. Podczas dynamicznej zmiany biegów jakiś huk, puknięcie, uderzenie. nie sposób jechać sensownie. Gaz podobno można założyć ale tylko w jakimś Tczewie bo bardzo ciężko to wystroić i nikt nie potrafi. Wolne obroty masakra, ludzie wymieniają pół auta a i tak falują i żyją własnym życiem. Jednym słowem najgorsze auto w życiu. Jedynym plusem mega dużo miejsca (kombi) i mimo wszystko zaje.isty silnik - czuć moc i elastyczność, nie bierze grama oleju, można pokusić się o LPG, łatwo uzyskać moc 230 KM, a i nawet 270 KM lub ponad 300KM ale wszystko to pod warunkiem jak auto ma niski przebieg (ale w sumie po co jak to napęd na przód - porażka) poza tym powyżej 200.000 km zaczynają dziać się dziwne rzeczy, auto nie daje rady z niczym bo to opel. Kasy utopione mnóstwo a do auta nie chce się już wsiadać, prowadzi się jak taczka, mega drogie części, mega awaryjne zawieszenie, zaczyna korodować karoseria, skrzynia biegów nadaje się do walca a znaleźć sensownego mechanika do tego auta to prawie niemożliwe. Jak nie masz xenonów to dodatkowo światła mega przygasają podczas kręcenia kierownicą - ten typ tak ma - zbyt duży pobór prądu przez wspomaganie. Tak to jest jak jesteś frajerem i chcesz sobie kupić 10-letnie auto za dwie dychy z fajnym silnikiem do gazu. mija pół roku i spadasz na ziemię - ani gazu ani przyjemności z jazdy, 10 koła umoczone a auto i tak nie jeździ, i coraz więcej rzeczy przed tobą. za taką kasę to wolałbym już passata B7 w dieslu nawet (mimo, że nie przepadam za dieslami), przynajmniej jest ładny bo vectra C to najbrzydsze kombi ever. ale widziały gały co brały, jak się jest frajerem to tak jest. bo miała być moc i tanio na gazie. gówno. jest mega drogo. Wręcz jak w BMW E60/E61. Nie kupujcie Opla bo to namiastka auta. w firmie jeżdżę nowym oplem astra kombi 1.6 diesel - porażka, opel nawet nie zamontował głośników wysokotonowych na desce a silnik nie jedzie. kiedyś miałem Omegę z napędem na tył - to było fajne auto gdyby nie korozja. ale teraz nigdy więcej opla. niech parę lat minie, najwyżej się kupi alfę romeo Giulię z napędem na tył. może się nie popsuje od razu. może
3,9
~Lubik
Sedan 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Opel Vectra C
Auto bardzo fajne, przestronne wewnątrz z pojemnym bagażnikiem. Wygodne w dłuższe trasy. Niestety zgodnie z opiniami usterki które denerwują. Nie działające pokrętła klimatyzacji, wyłączający się kierunkowskaz, przestał działać centralny i jeden z kluczyków, padło światło w bagażniku musiałem robić czujnik ruchu z ledami( polecam, jasno jak na autostradzie ), padł przepływomierz, pokrętło w radiu padło, nie działają przyciski od radia na kierownicy. Spalanie po mieście nie ma siły żeby było mniejsze niż 11 litrów. Gdybym miał kupować ponownie to tylko po lifcie
3,7
~pele443
Kombi 1.9 CDTI 16V 150KM 110kW
Opel Vectra C
Samochód całkiem udany, jednak denerwują drobne usterki. Pomimo 10lat widać oznaki rdzy jednak w porównaniu do vectry B jest o niebo lepiej, Denerwują DPF, EGR, kolektor dolotowy, klapy wirowe. Dużo miejsca dla pasażerów oraz w bagażniku. Jednak jakby ktoś się zastanawiał czy zakupić teraz vectrę c to będę odmawiał, warto dołożyć trochę wiecej i kupić insignię. Spalanie na dobrym poziomie, na trasie można zejść naprawdę poniżej 6 litrów przy bardzo dobrej prędkości, wyciszenie na dobrym poziomie jednak w mieście przy zimnym silniku może być głośno.

Raporty spalania Opel Vectra

Liczba raportów: 4 224
Średnie spalanie dla Opel Vectra
6,1 – 12,8
l/100 km
5,4 – 9,2
l/100 km
7,3 – 14,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Sedan 2.0 DTI 16V 100KM 74kW
Opel Vectra B
Dostałem vectre b na pierwszy samochód w 2012 roku i śmigam do dziś.Zrobiłem spód jak należy, wymieniłem przewody hamulcowe i zmieniam tylko olej, płyny ,czyszczę i nabijam klimatyzacje, a Vectra śmiga aż miło.Od tego czasu nabiłem 48 tysięcy km i nigdy mnie nie zawiódł! Jak się zakonserwuje na czasie jak należy i zaglądnię raz na jakiś czas pod spód czy coś się nie dzieje to bd ok. Plus za względnie tanie części. Rdzę trzeba zwalczyć jak należy lub gdy si3 pojawia a nie czekać aż drzwi będą przeżarte na wylot. Co do spalania zakładam że 7-8 l spala przy takiej normalnej jeździe. Poza tym tankować i jechać:)
12,3
Kombi 1.8 16V ECOTEC 125KM 92kW
Opel Vectra B
Samochód Opel Vectra B 1.8 125 KM po lifcie. Jest to super autko dla tych co chcą mieć praktyczny samochód, tani w naprawie i obsłudze. Silnik dynamiczny, kulturalnie chodzi, potrafi uciągnąć nawet na maksa zakapowany samochód. Jednak spalanie jest duże moim zdaniem. Ciężka noga też swoje robi niestety, jak czuję taką moc, to ciężko nie wykorzystać. Po wymianie silnika na nowy z Anglika, samochód miał laboratoryjne osiągi 215 km/h max. 10,5 s do 100 km/h. 12-13 litrów to mieście spali jak ktoś lubi deptać. Raz chyba na trasie miałem ok. 10 l/100 km spalania. Gdyby nie korozja, to bym jeździł pewnie samochodem do dzisiaj i przerobił na LPG, bym mógł jeździć za pół darmo. 65 litrów w baku pozwoliło mi raz przejechać 520 km do mocnej rezerwy, także moim zdaniem słabo.
7,5
Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 100KM 74kW
Opel Vectra C
Vectra C kombii po lifcie. Silnik 1.9 100KM dynamika dla nie szukającego wrazen nawet ok. Ale spalanie było rozczarowaniem - autostrada 1-2 osoby bagażnik prawie pusty, prędkość 120km/h i jak nie liczyłem 6.5l Jeszcze gorzej było zimą w miescie - na krótkim odcinku 5-6km przy temperaturach -5/-20 nie miał skrupułów wypić 10l a nogę mam naprawdę lekką... awaryjność przeciętna, koszty naprawy też. Z mojego doświadczenia porównując silniki podobnej mocy grup Fiat/PSA/VAG niestety ten pierwszy montowany m.in. w Oplach wypada najgorzej w spalaniu. A i awaryjność oraz ceny części też nie są na najwyższym poziomie. 1.9 CDTI ostatecznie utwierdził mnie w powrocie do LPG

Usterki Opel Vectra

Liczba wpisów: 334
Silnik - nie ma mocy podczas jazdy na biegach 3-5...
  • Opel Vectra B Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000
  • silnik
Na 1 i 2 jeszcze się jakoś zbiera ,choć przy wysokich obrotach lekko szarpie.Po wrzuceniu wyższego biegu trzymam gaz do deski,a auto nie ma odejścia,nie zbiera się jak powinno.A jak chcę przy prędkości np.90km/h zredukować na 4 i wyprzedzenie na wyższych obrotach - to nie ma sensu bo auto jakby nie odczuwało redukcji i nie ma odejścia.Poza tym nie chcę nigdy przy zimnym silniku odpalić za pierwszym razem.Zawsze po ok.4 podejściach zaskoczy silnik i chodzi ledwo,ledwo.Pochodzi tak z minutę na ręcznym i dopiero wtedy mogę jechać - wcześniej gaśnie jak dam gazu na 1 lub wstecznym.Co zrobić?Wymieniłem akumulator,świece,rozrząd,alternator,filtry.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Tablica, zegary, licznik
  • Opel Vectra C Hatchback 2.2 ECOTEC 147KM 108kW 2002-2005
  • instalacja elektryczna
Opadające zegary obrotomierza i prędkościomierza ! Po uruchomieniu silnika podczas jazdy co kilka sekund opadają do zera zegary obrotomierza i prędkościomierza po chwili podnosząc się do właściwego poziomu i wskazania sa dobre. I tak ciągle opadają i podnosza się. Chcę dodać, że wskazówki paliwa oraz temperatury wskazania mają prawidłowe cały czas. Sprawdziłem bezpieczniki wszystko ok. Nadmieniam, że podczas wariacji liczników nie podpalają się zadne kontrolki. Zegary już wymontowywałem i poprawiałem luty na wtyczce ale bez zmian.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Światła postojowe LED
  • Opel Vectra C Hatchback 1.8 ECOTEC 122KM 90kW 2002-2005
  • instalacja elektryczna
Wymieniłem światła postojowe na LEDowe z szyną CAN-BUS, zgodnie z zapewnieniami komputer nie wykrył błędu spalonej żarówki... ale mam inny problem. Po wyłączeniu silnika światła postojowe mrugają jak stroboskopy przez jakąś minutę. Nie powiem bo fajnie to wygląda (jak Vectra policyjna) ale miałem już z tego powodu pewną nieprzyjemną sytuację. Byłem u mechanika i podłączałem samochód pod komputer, ale tam błędu nie wykryto. Bardzo proszę o pomoc, jeśli ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 176
5,0
Hatchback 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Opel Vectra C
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 123 tys. km
użytkowana przez: 3 tys. km
Montaż instalacji w tym zakładzie był bez zarzutu - ładnie, schludnie i zgodnie ze sztuka. Z samym gazem nie miałem większych problemów. Jednak po instalacji wyszło kilka problemów niezwiązanych z gazem. Warsztat bierze więcej zleceń niż posiada mocy przerobowej, dlatego nie ma czasu na dokładną diagnozę i często trzeba było kilka razy jechać aby postawić auto na dłużej, a...
5,0
Kombi 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Opel Vectra C
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Zenit PRO
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Zasade mam prostą. Zawsze kupuje auto w jak najlepszym stanie i bez instalacji LPG. Montuje w najlepszym serwisie jaki znam z doswiadczenia i nie oszczedzam na skladowych komponentach typu reduktor, wtryski, oprogramowanie. Poprostu place za najlepsza instalacje jaka w danym czasie jest do mojego auta bo roznice cenowe miedzy najtansza a najdroższą to max 500zł a czesto i...
5,0
Hatchback 2.2 ECOTEC 147KM 108kW
Opel Vectra C
homologacja: "A.MAX" A. I A. KRZEWSCY SP. J
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 300 tys. km
STAG 300, uzytkuje juz prawie 10 lat, po dwoch latach od ostatniego serwisu wymienilem filtry, uruchamiam silnik z gazu (przytrzymujac przycisk na kontrolce) od 5 lat i naprawde nic sie nie dzieje mimo ze mam ustawione na 15st na kompie. Dlatego ze w tym roku wychdzi mi butla mysle o wymianie na 6 generacje, jesli ktos moze cos doradzic to prosze o komentarz, byle nie...
Opel Vectra