Szukaj

Informacje o Opel Vectra

Lata produkcji: 1988 – 2008
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 1988 roku. W ofercie Opla Vectra z powodzeniem zastąpiła popularną Asconę. W latach 1990-1992 i 1996-1998 model był najlepiej sprzedającym się autem w swojej klasie w Europie. Jeden z najważniejszych modeli w historii marki, wyprodukowany w liczbie blisko 6,5 miliona egzemplarzy. Dotychczas powstały trzy generacje Vectry. Poza granicami Europy oferowany również pod szyldem Vauxhall (Wielka Brytania), Holden (Australia) i Chevrolet (Brazylia).
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz

Opel Vectra – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Opel Vectra

Liczba ocen: 3 797
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,0
~zenworld
Kombi 2.2 DIRECT ECOTEC 155KM 114kW
Opel Vectra C
Gdyby brać tylko pod uwagę nadwozie i wnętrze, to samochód był wspaniały. Auto miało przejechane łącznie 320 tysięcy kilometrów (przebieg raczej w długich trasach). Niesamowicie przestronny i pojemny, z bardzo ładnymi i wygodnymi fotelami (piękne beżowe wnętrze!), mój egzemplarz dobrze wyposażony, z wieloma ciekawymi gadżetami i - jeśli jest dobrze utrzymany - wolno się starzeje. Idealne auto na długie wycieczki dla rodziny 2+2. W zasadzie wszystkie problemy auta dotyczyły silnika 2.2. Bezpośredni wtrysk szybko narobił kłopotów, gdyż nie konserwowano go odpowiednio, a naprawy były bardzo drogie :( Zużywał też olej i dość dużo palił. Vectra - jak najbardziej, ale lepsze będzie 2.0 albo dobry diesel.
4,1
~Aleksander
Hatchback 3.2 V6 ECOTEC 211KM 155kW
Opel Vectra C
Autko 280tys 2,5tys przejechałem i nie bierze oleju na razie. Po kupnie konieczna wymiana pokryw zaworów jak i uszczelka kolektora dolotowego - ktoś będzie chetny na te autko trzeba to sprawdzić. Autko ma to coś w sobie , Ja zawsze słucham muzyki w aucie , lecz nie w tym . Ponieważ uruchamia sie bajecznie jak statek kosmiczny lub lokomotywa nic jakiś brzdęcik turkujący. Faktycznie że silnik ryczy po przekroczeniu 3,4 -4 tys obrotów. Mógł by Opel wypuścic z silnikiem 3.6 :D to by było super. Duży plus skrzynia manualna 5 biegowa - też trzeba uważać bo naprawa z kołem zamachowym to az 5tys zł.Nowe wszystko wiadomo. Jadąc autem czuje sie jak bym szedł z 40 letnią dziewicą , niby srednie autko i opel ale Ma to coś w sobie. Czasem prosi sie żeby troszkę przygazować . To jak prowadzić byka na smyczy który czasem sie wyrywa. Duży plus prostota że łatwo mozna porozkręcać i złożyć nie które rzeczy do naprawy np. nie działajacy przycisk szyb , wystarczy podważyć rozebrać i wyczyścić i działa. W VW Passat musiałem tapicerkę sciągać , a tu nie trzeba. Mógł by wiekszy bak być w aucie niż 60L. 50L. i włancza sie rezerwa. W tym modelu trzeba uważać bo z tyłu zawieszenie jest o 13cm niższe niż przód. Przepraszam za błedy lecz opis jest pisany na szybcika (małe dziecko)
4,2
~Szymon
Sedan 1.9 CDTI 120KM 88kW
Opel Vectra C
Bardzo pozytywnie się zaskoczyłem po kupnie opisywanego samochodu. Wcześniej jeździłem Vectrą z tym samym silnikiem, ale w nadwoziu kombi i prowadziła się bardzo nieprzewidywalnie. Następne podejście do Vectry to też kombi, ale z benzyną pod maską. Tutaj było już dużo lepiej - samochód po prostu był zadbany. Swoją kupiłem wręcz okazjonalnie i nie żałuję. Przejeździłem nią co prawda 2 tyś km, ale w różnych warunkach. Wcześniej miałem przez 3,5 roku Mazdę 6 GY z 1.8l i do niej będę się odnosił. Wady Opla: za małe schowki w drzwiach, trzeszczące plastiki (pewnie ktoś coś kiedyś kombinował bo w poprzednich takiego efektu nie było), parujące reflektory przednie, czasem zbiera się woda w bagażniku po prawej stronie (temat użytkownikom Vectr świetnie znany), przeciętny układ hamulcowy (może na dobrych zamiennikach będzie lepszy). Zalety: bardzo wygodne fotele, sprawna wentylacja kabiny (jest i ciepło i zimno w zależności od potrzeb/zachcianek), dosyć pojemny bagażnik jak na sedana, dobre wyciszenie, ZERO RDZY, sporo miejsca w kabinie. Cechy: jest to wygodny samochód, żaden z niego sportowiec - Mazda prowadziła się znacznie lepiej, łatwe naprawy - wszystkie drobnostki można zrobić samemu, a i z poważnymi sprawami nie ma problemu bo auto jest dobrze znane mechanikom, niewygórowane koszty eksploatacji - pali rozsądnie, części zamienne nie są drogie, łatwo znaleźć używane. Na co zwrócić uwagę przed zakupem: elektryka (lubi płatać figle), parowanie szyb w kabinie (u mnie nie ma, ale widziałem to w aucie Kolegi i to jest dramat), stan zawieszenia - to akurat jest drogie, zbieżność tylnej osi - bolączka i potrafi kosztować, stan techniczny skrzyni biegów M32. Ogólnie to auto jest na prawdę spoko jeśli jest zadbane. Wtryskiwacze wytrzymują 400 tyś, turbo też, silnik nie ma wycieków, auto nie męczy w dłuższych podróżach. Oczywiście należy je porównywać z Mazdą 6, WV Passatem czy Nissanem Primerą z tamtych lat, bo do nowszych czy wyżej pozycjonowanych konstrukcji trochę może mu już brakować. Warto się rozglądać za bardzo bogatymi wersjami wyposażenia, bo można mieć więcej niż BMW E60 (podgrzewana tylna kanapa jest w Oplach częściej spotykana).

Raporty spalania Opel Vectra

Liczba raportów: 4 363
Średnie spalanie dla Opel Vectra
6,1 – 12,8
l/100 km
5,4 – 9,2
l/100 km
7,3 – 14,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Hatchback 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW
Opel Vectra C
Vectra hatchbak 1.9CDTI 120KM manual 6b. rok 2008, opony 205/65R16 zima i 225/40R18 lato. Średnio 6,5l wychodzi z dystansu 13tkm, gdzie przewaga jazdy po mieście plus krótkie wypady za miasto. Miasto nieduże, ok 70tys. mieszkańców w górach. Dystans pokonywany to kilka maks kilkanaście kilometrów w 1 stronę. Trasy sporadycznie (może 2tkm w trasie zrobione w tych 13tkm). 7,4l to samo miasto, i szybko schodzi poniżej 7, jak tylko wyjedzie się na krótki wypad za miasto (tak 15km w 1 stronę). 4,7l to trasa niecałe 500km pokonane w zimie, z czego 400km to autostrada i licznikowe 140km/h na tempomacie (po zjeździe z autostrady komputer pokazywał 4,8l). Uważam, że spalanie jest bardzo zadowalające, jak na gabaryty auta zwłaszcza. Dość dynamiczne auto, nie ma większych problemów z wyprzedzaniem, do tego pojemne i wygodne, Raczej się nie psuje, ja robię tylko ogólny serwis olejowy i wymieniam zużyte części mechaniczne (zawieszenie, hamulce) . Największy problem to korozja, ale też to wina napraw blacharsko-lakierniczych, Jak już raz ruda wyjdzie, to trudno ją wytępić. Ogólnie auto na przynajmniej 4plus. P.S. Dane z komputera, który zaniża spalanie o ok 4-5%, więc nie jakoś specjalnie dużo. Auto mam 3 lata, przejechałem nim ok 25tkm głownie wokół komina, nie ma DPF-u, więc to na plus, części tanie, w porównaniu do bardziej markowych aut, więc eksploatacja nie rujnuje kieszeni. Polecam każdemu, kto chce dość tanio i wygodnie jeździć...
9,2
Sedan 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Opel Vectra C
Na trasie z Holandii do Polski 1380 przy oszczędnej jeździe max120 paliwo holenderskie spalanie 5.53 w Polsce na trasie poniżej 6.54 nie udało mi się zejść po założeniu LPG firma stag min spalanie na trasie prędkość do 70-80km kierowała żona spalanie 7.73 ja trasa 104 km do pracy w jedną stronę spalanie 8.04 do 8.3 prędkość od 60 do 100 przy prędkości 100-140 spalanie około 8.8 do 9.2 z przyczepką waga około 850 kg spalanie 11.2 ogólnie samochód oszczędny jak ktoś ma lekką nogę to LPG w granicach 8.4 osiągalne w cyklu mieszanym
8,1
Hatchback 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
Opel Vectra C
samochód użytkowany 3 lata średnia z całości dystansu ponad 26 tys. km to 7,55 l/100km miasto najwyższe spalania zima to 10,91 trasa ok 1500 km z lekką nogą wyszło 5,91 wszystkie dane z dystrybutora do 3 wybicia pistoletu :) komputer pokazuje nieco zawyżone dane do rzeczywistych danych spalania ! (chyba w innych samochodach się to nie zdarza), podobnie tempomat który jest bardzo oszczędny a zazwyczaj często ponosi spalanie. Przy ciężkiej nodze model potrafi sporo spalić a osiągi nie są rewelacyjne choć w miarę satysfakcjonujące jak na silnik wolnossący. Generalnie udany zakup i miło będę wspominał Opla Vectrę C

Usterki Opel Vectra

Liczba wpisów: 359
Tryb awaryjny- P1515 i niepokojący gwizd turbiny
  • Opel Vectra B Hatchback 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1996-2000
  • silnik
  • 280 tys. km
Siemanko. Vectra b 2.0DI (x20DTL) Od jakiegoś czasu sporadycznie wyskakiwał mi check(1400 obrotów i brak reakcji na pedał gazu). Niestety teraz to problem notoryczny- nie da się jezdzic. Po podpięciu do kompa błąd P1515 ( Sensor pozycji pedału błąd potencjomierza)- jednak odczyty pracy potencjometru są ok. Jak odpalam samochód z wciśniętym gazem na maxa chwilę jest ok jednak po paru metrach znowu tryb awaryjny i głośny gwizd turbiny. Sprawdziłem po przejściu w tryb awaryjny zaczyna mi przeładowywać turbinę. Odrazu po odpaleniu zanim wejdzie w awaryjny wartości są prawidłowe, na moje oko sztanga pracuje prawidłowo. Jakieś pomysły jak ma się jedno do drugiego i gdzie szukać problemu? Z góry dzięki!
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - nie ma mocy podczas jazdy na biegach 3-5...
  • Opel Vectra B Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000
  • silnik
Na 1 i 2 jeszcze się jakoś zbiera ,choć przy wysokich obrotach lekko szarpie.Po wrzuceniu wyższego biegu trzymam gaz do deski,a auto nie ma odejścia,nie zbiera się jak powinno.A jak chcę przy prędkości np.90km/h zredukować na 4 i wyprzedzenie na wyższych obrotach - to nie ma sensu bo auto jakby nie odczuwało redukcji i nie ma odejścia.Poza tym nie chcę nigdy przy zimnym silniku odpalić za pierwszym razem.Zawsze po ok.4 podejściach zaskoczy silnik i chodzi ledwo,ledwo.Pochodzi tak z minutę na ręcznym i dopiero wtedy mogę jechać - wcześniej gaśnie jak dam gazu na 1 lub wstecznym.Co zrobić?Wymieniłem akumulator,świece,rozrząd,alternator,filtry.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Tablica, zegary, licznik
  • Opel Vectra C Hatchback 2.2 ECOTEC 147KM 108kW 2002-2005
  • instalacja elektryczna
Opadające zegary obrotomierza i prędkościomierza ! Po uruchomieniu silnika podczas jazdy co kilka sekund opadają do zera zegary obrotomierza i prędkościomierza po chwili podnosząc się do właściwego poziomu i wskazania sa dobre. I tak ciągle opadają i podnosza się. Chcę dodać, że wskazówki paliwa oraz temperatury wskazania mają prawidłowe cały czas. Sprawdziłem bezpieczniki wszystko ok. Nadmieniam, że podczas wariacji liczników nie podpalają się zadne kontrolki. Zegary już wymontowywałem i poprawiałem luty na wtyczce ale bez zmian.
Problem rozwiązany
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 183
5,0
Hatchback 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Opel Vectra C
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 123 tys. km
użytkowana przez: 3 tys. km
Montaż instalacji w tym zakładzie był bez zarzutu - ładnie, schludnie i zgodnie ze sztuka. Z samym gazem nie miałem większych problemów. Jednak po instalacji wyszło kilka problemów niezwiązanych z gazem. Warsztat bierze więcej zleceń niż posiada mocy przerobowej, dlatego nie ma czasu na dokładną diagnozę i często trzeba było kilka razy jechać aby postawić auto na dłużej, a...
5,0
Kombi 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Opel Vectra C
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Zenit PRO
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Zasade mam prostą. Zawsze kupuje auto w jak najlepszym stanie i bez instalacji LPG. Montuje w najlepszym serwisie jaki znam z doswiadczenia i nie oszczedzam na skladowych komponentach typu reduktor, wtryski, oprogramowanie. Poprostu place za najlepsza instalacje jaka w danym czasie jest do mojego auta bo roznice cenowe miedzy najtansza a najdroższą to max 500zł a czesto i...
5,0
Hatchback 2.2 ECOTEC 147KM 108kW
Opel Vectra C
homologacja: "A.MAX" A. I A. KRZEWSCY SP. J
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 300 tys. km
STAG 300, uzytkuje juz prawie 10 lat, po dwoch latach od ostatniego serwisu wymienilem filtry, uruchamiam silnik z gazu (przytrzymujac przycisk na kontrolce) od 5 lat i naprawde nic sie nie dzieje mimo ze mam ustawione na 15st na kompie. Dlatego ze w tym roku wychdzi mi butla mysle o wymianie na 6 generacje, jesli ktos moze cos doradzic to prosze o komentarz, byle nie...
Opel Vectra