Szukaj

Informacje o Peugeot 2008 I

Lata produkcji: 2013 – 2019
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Peugeot 2008 to produkowany od roku 2013 mały miejski crossover (segment I, choć klasyfikowany także do segmentu B ze względu na swoje rozmiary). Jest najmniejszym w gamie francuskiej marki modelem w tym segmencie rynkowym. Jego pierwowzorami koncepcyjnymi były prototypy zaprezentowane na wiosnę i jesień 2012 roku, noszące nazwy Urban Crossover Concept oraz 2008 Concept. Produkcyjna wersja Peugeota 2008 bazuje zaś na modelu z segmentu B – 208. Obydwa modele mają tę samą platformę podłogową PSA PF1 platform (choć rozmiary 2008 są trochę większe) oraz wnętrze. Pod względem stylistycznym auto spokrewnione jest także z większym modelem 4007.
czytaj więcej
Powagosław

W klasie małych crossoverów budowanych w oparciu o segment B dzieje się ostatnio wiele ciekawego i Peugeot tę ciekawość umiejętnie pobudza. To chyba najładniejsze auto w swojej klasie.

~Powagosław
Luzacjusz

Jeśli Peugeot 208 to Le Big Mac, jak to z francuska mawiał pewien bohater „Pulp Fiction”, 2008 to Le Big Mac w powiększonym zestawie, podany na srebrnej tacy. Bon apetit.

~Luzacjusz

Peugeot 2008 I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Peugeot 2008 I

Liczba ocen: 47
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

2,3
~Bazyli
Peugeot 2008 I
SUV Facelifting 1.2 PureTech 110KM 81kW
Kupiłem go dla żony jako samochód do lasu i do kościoła. Mimo tego, że jest Crossoverem kompletnie nie nadaje się poza drogi utwardzone. Na kiepskiej nawierzchni prowadzi się bardzo słabo, niepewnie. Zawieszenie w ogóle nie tłumi nierówności. Na nierównościach samochód podskakuje, wpada w rezonans. Zupełnie nie to, czego spodziewałem się po francuskim samochodzie, tym bardziej w jakiś sposób "uterenowionym". Na śniegu kontrola trakcji nie pomaga, a samochód się ślizga przez zbyt szerokie opony, które nie chcą wbić się w śnieg. W kwestii prowadzenia w warunkach innych, niż idealne Peugeota bije na głowę większość zwykłych hatchbacków, sedanów, czy kombi które miałem, a nie były to samochody wysokich lotów, tylko tanie przeważnie kilkunastoletnie używki. Nawet takie obecnie lub jeszcze niedawno najtańsze z najtańszych (VAz 2101/2, Skoda 742, Skoda Felicia, VW Passat B3, Volvo 240/740/940, Citroen AX, Peugeot 205, Renault Scenic 1) radzą sobie na kiepskich drogach znacznie lepiej, niż Peugeot 2008, który teoretycznie właśnie do tego służy. Do lasu znacznie lepiej kupić coś z wyżej wymienionych samochodów. Luksusów nie będzie, ale przynajmniej nie będziemy odbijać się od podsufitki i wypadać z trasy podczas jazdy z prędkością powyżej 30km/h na polnej drodze, a w dodatku za jego cenę można kupić kilkanaście takich gruzów. Tak się o tym rozpisuję, bo nie do pomyślenia jest dla mnie, że nowoczesny samochód stworzony do słabych nawierzchni i umiarkowanie trudnych warunków radził sobie w takowych gorzej, niż stare samochody stworzone na asfalt, które można dostać za 2000zł. Gratuluję inżynierowie Peugeota. Przestrzeni w środku jak na taki samochód jest mało, widoczność jest słaba. Plus za nawiew, wyciszenie i skrzynię biegów. Kolejny minus za wytrzymałość, a w zasadzie jej brak. Silnik bardzo wrażliwy na styl użytkowania, ma problemy z odpalaniem poniżej -20°C, u mnie wytrzymał 104 tys. km. Jak na swoją wielkość samochód bardzo ciężki, mimo, że blachy są cienkie, a silnik i okna małe. Jakość wykonania zdecydowanie nieadekwatna do ceny, samochody na rynku wtórnym są dalej dość drogie, a wykonane kiepsko.
2,4
~Zawiedziony i rozgoryczona
Peugeot 2008 I
SUV 1.2 PureTech 82KM 60kW
Każdy kierowca się cieszy gdy kupi auto. Ja też. Drugi raz ucieszyłem się gdy się go pozbyłem. Sorry, z dopiero teraz piszę , ale muszę ochłonąć po kilku tygodniach. Auto kupione bo podobało się partnerce i po nie najgorszych opiniach. Tak było przez około rok od zakupu. Nieduże przebiegi, regularne przeglądy nie wystarczyły. A im dalej tym większe kłopoty. Zaczęło tracić na mocy, przepalać olej. Wizyta u mechanika, jednego, drugiego, w końcu diagnoza silnik do wymiany. Jak to określił jeden z nich spuchł. Szukanie silnika bo na nówkę nie było stać, w końcu po 2 miesiącach jest - promyk nadziei zagościł w oczach partnerki, Nadal chce nim jeździć - wymieniamy. Po niespełna roku, wymianie oleju, paska przed terminem (8 tys. km) bo mechanik zauważył niepokojące objawy związane z ciśnieniem oleju, problem został zażegnany na krótko. Potem pojawiły się problemy z przepałem oleju (więcej dolewałem oleju niż paliwa) - dym szedł z rury jak z dwusuwa. Kolejna płukanka i wymiana oleju na krótko poprawiła humor. Decyzja zapadła trzeba sprzedać nawet ze stratą, ale już nigdy więcej problemów z tym francuskim wynalazkiem. Po kilkukrotnej przecenie w końcu poszedł. Klient wiedząc o niedoskonałościach postanowił podrasować go i pchnąć dalej, ale mnie to już nie dotyczy. Chcesz kłopotów z tym silnikiem kupuj tą skarbonkę. Spytacie dlaczego 2 gwiazdki bo dla mnie kasta i wyposażenie na 3-4 ale bez silnika nie pojeździsz. a silnik nie zasługuje nawet na ZERO.
3,9
~Hamsi
Peugeot 2008 I
SUV Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW
Na początku zaznaczę - nie jestem osobą, która jak coś kupi będzie wszystkich przekonywać że to najlepszy wybór. Z drugiej strony nie mam też niewiadomo jakich wymagań, rozumiem że w danych pieniądzach będą zawsze pewne ograniczenia. Zaczynając od ceny - rabat przy Allure + często sięga 20k. Z 90-95k katalogowo robi się 70-75. Jeśli ktoś nie chce wyrzucac pieniędzy w błoto, to na taką cenę powinien czekać. Chociaż może się to wiązać z czasową akcja koncernu, to na ponad 10% różnicy w porównaniu do "standardowych" 10k rabatu warto zaczekać. Za te pieniądze jest to najlepiej wyposażony samochód na rynku, zwłaszcza jak dorwie się wersję z kamerą i autonomicznym parkowaniem. Mnie się też podoba, a szyberdach robi super wrażenie. Są jednak pewne niedoróbki - tak naprawdę jest to 3,5 gwiazdki zaokrąglone w górę.
Średnie spalanie dla Peugeot 2008 I
5,5 – 6,8
l/100 km
4,4 – 6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Peugeot 2008 I
SUV 1.2 VTi 82KM 60kW
Fajny samochodzik mimo wszystko ma swoją wagę i wysokość co odbija się na spalaniu. Na razie sama zima i większość to korek w mieście i spalanie koło 7 litrów. Bardzo się wysilałem żeby zejść do spalania rzędu 5,8 i myślałem że jest to niewykonywalne. Prawie się podałem ale udało w końcu mi się osiągnąć taki wynik ale tylko w jednym przypadku. W mieście nie ma szans spali najwięcej, 6,2 l to będzie genialny wynik ale latem, na trasie przy prędkościach 90-110 nie schodzi poniżej 6 l. Jedynie tereny pozamiejskie wioski i długie proste odcinki bez znacznych górek jazda na 5 biegu około 70 km/h wtedy jest możliwe osiągniecie spalania 5,8l . Niestety każda górka i wzniesienie zwiększa spalanie gwałtownie i nawet na niewielkiej górce nagle spalanie szybuje do 7,8l a pod strome górki nawet do 10l. Niestety zbyt delikatne traktowanie gazu powoduje że silnik zaczyna się dławić i zwalniać pod górkę. Myślę że logiczne spalanie bez korków to wahania w okolicach 6-7l na 100km. Mimo to silnik najlepiej się czuje i nie dławi w zakresie obrotów w okolicach 2100 do 3000. Dalej zaczyna się już spora moc i spalanie mimo tak małego silnika ma ogromną moc na wysokich obrotach zaskakująco dużą. Ale wtedy spalał by co najmniej 10l albo i więcej. Jednym słowem bez problemu się wyprzedza.
7,0
Peugeot 2008 I
SUV Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW
Silnik z uwagi na wysoki moment, rozpędza auto lepiej niż mogłoby sie wydawać na papierze. Najmniej udało mi się zejść trochę poniżej 5 litrów, ale ciężko tak długo jechać. Szalejąc, łatwo przebić 10 litrów (przy 190 km/h to juz ponad 15). Latem w mieście w korkach około 8,5. W trasie, jadąc spokojnie, z wyprzedzaniem ale bez wariactw - poniżej 6 litrów, jadąc samemu - poniżej 5,5. Nie jeżdżę ekonomicznie, ale też nie mam ciężkiej nogi, a średnie za 17 tys km to niewiele ponad 7 litrów. Myślę, że jak ktoś bardziej lubi ecodriving lub mieszka w mniejszym mieście to 6,5l/100 jest jak najbardziej osiągalne. Ja jestem zadowolony.
4,7
Peugeot 2008 I
SUV Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW
Auto jest bardzo oszczędne w cyklu mieszanym, na długich trasach spalanie troszeczkę wzrasta w mieście jak w każdym aucie ale jest akceptowalne. Miłe zaskoczenie jednak te wszystkie nagrody dla tego silnika nie były bezpodstawne.

Usterki Peugeot 2008 I

Liczba wpisów: 14
Uszkodzenie systemu ad blue
  • Peugeot 2008 I SUV Facelifting 1.6 BlueHDi 99KM 73kW 2016-2019
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Przy jakiś 80 tys wyskoczył check engine i uszkodzenie systemu oczyszczania spalin - ad blue skrystalizował i uszkodził korek. Przy 110 ta sama historia, ale tym razem padła pompa ad blue, której nie da się wymienić - trzeba było wymienić cały zbiornik - ok. 4 tys złoty. W peugeocie 308 z bliźniaczym silnikiem dokładnie ta sama historia zwieńczona wymianą zbiornika ad blue, również przy ok 110-120 tys km. Mechanik mówił, że codziennie ma peugoty z tym problemem u siebie, więc ad blue Peugeotowi się zdecydowanie nie udał
usterka oczyszczania spalin
  • Peugeot 2008 I SUV Facelifting 1.6 BlueHDi 99KM 73kW 2016-2019
  • silnik
  • 63 tys. km
Po przejechaniu ok.63 tys.km. zaczął się problem z systemem oczyszczania spalin ad blue . Usuwanie błędu , luzowanie korka wlewu ad blue daje efekt na kilka dni . Teraz czekam na następny serwis i diagnostykę , czekam również na zakupiony płyn tunap 986 . Może coś da . Na razie jestem zdruzgotany ewentualnymi kosztami a to wtrysku , a to pompy ze zbiornikiem . Przed kupnem naczytałem się jaki to dobry silnik a tu klops - zwykły płyn ad blue i wszystko co jest z nim związane zepsuły radość z posiadania tego wozidełka .
Problem rozwiązany
2 komentarze
Kontrolka check engine
  • Peugeot 2008 I SUV 1.6 BlueHDi 120KM 88kW 2015-2016
  • instalacja elektryczna
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Ciągle pali się kontrolka check engine. Po podpięciu pod komputer wykazało błąd mocy rozrusznika prądnicy. Czy ktoś się spotkał z takim problemem i czy to coś poważnego. Błąd udało się wykasować ale nie wiem czy to tylko na chwilę.
Peugeot 2008 I