Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Peugeot 207

Lata produkcji: 2006 - teraz
Segment: Auta małe
Model należący do segmentu B produkowany w latach 2006-2012. Następca Peugeota 206 i podobnie, jak on jeden z najlepiej sprzedających się aut w swojej klasie. W 2007 roku był najczęściej kupowanym samochodem w Europie, a po zaledwie dwóch latach przekroczył barierę miliona wyprodukowanych egzemplarzy. Pod względem stylistycznym, 207 stanowił kontynuację koncepcji zastosowanych u swojego poprzednika. Zapewniło mu to szereg nagród, m. in. zwycięstwo w plebiscycie Auto Europa 2007. Dostępny był też w wersjach coupe-cabriolet oraz kombi. W 2012 roku został zastąpiony przez model 208.

Komentarze redakcji

Powagosław: 207 to naturalna ewolucja modelu 206, który święcił spektakularne sukcesy na całym świecie. Ewolucja raczej udana, choć patrząc na ten samochód od razu widać kompleks poprzednika. Nie wiem, czemu projektanci musieli być aż tak ostrożni.
Luzacjusz: Zabawkowy samochód dla zbieracza resoraków. Kto u licha wpadł na pomysł umieszczania z przodu czarnej plastikowej paszczy udającej sportowy wlot powietrza? Przecież to wygląda jak sztuczna szczęka! Do tego te wszystkie listewki, przetłoczenia, wgięcia i zagięcia… Ugh!

206, poprzednik opisywanego modelu, zasłynął z oryginalnej, przyciągającej wzrok karoserii. Czy 207 również zachęca do siebie stylistyką? Raczej tak. Niemal jednobryłowa forma nadwozia sprawia, że auto wygląda zgrabnie, a dzięki takim elementom jak trójkątne reflektory, potężny, mocno zaokrąglony grill czy masywne zderzaki całość prezentuje się drapieżnie. Ciekawie wystylizowano wszystkie warianty nadwoziowe – włącznie z funkcjonalnym kombi, w którym dominuje jedyna w swoim rodzaju linia okien bocznych oraz duże lampy tylne atrakcyjnie wkomponowane w karoserię.

Projektantom „207-ki” zabrakło niestety odwagi przy tworzeniu wnętrza. Deska rozdzielcza jest monotonna stylistycznie i brak jej własnego wizerunku, przez co nijak pasuje do fantazyjnego designu zewnętrznego. Proste kształty sprzyjają jednak czytelności i przejrzystości – odczyt wskazań zegarów odbywa się bez jakichkolwiek utrudnień, a posługiwanie się klawiszami pokładowymi okazuje się intuicyjne. Bez zarzutu jest ponadto widoczność z miejsca kierowcy oraz pozycja za „kółkiem”. Szczególne pochwały należą się jakości wykończenia – zastosowane materiały sprawiają bardzo pozytywne wrażenie, a wszelkie elementy porządnie spasowano.

Pod względem przestronności, kabina pasażerska nie plasuje się w czołówce segmentu B, ale trudno uznać, żeby było w niej ciasno. Zarówno na głowy, jak i na nogi miejsca jest wystarczająco, a długim podróżom sprzyjają wygodne siedzenia. Bagażnik nie grzeszy pojemnością (co tyczy się zwłaszcza kombi), jednak przekonuje do siebie funkcjonalnością – próg załadunkowy poprowadzono stosunkowo nisko, kufer opatrzono w regularne kształty i praktyczne schowki, a mechanizm składania 2-częściowej kanapy zaprojektowano tak, aby po jej złożeniu nie powstał żaden „schodek” na podłodze.

Wbrew oczekiwaniom, francuski „maluch” ma twardo zestrojone zawieszenie. Dzięki temu, samochód stabilnie prowadzi się na zakrętach, choć czasem lubi „zarzucić” tyłem. W kierowaniu przeszkadza niestety mało precyzyjny układ kierowniczy, który nie daje odpowiedniego wyczucia drogi. Z racji sztywnych nastawów układu jezdnego, niezbyt dobrze prezentuje się skuteczność pochłaniania nierówności.

W porównaniu do poprzednika, który regularnie „obdarowuje” swoich użytkowników usterkami, Peugeot 207 to znacznie bardziej niezawodne auto, nieustępujące w tej kwestii większości rywali. Jedyną „plamą na honorze” jest w zasadzie awaryjny silnik benzynowy 1.6 THP - poza nim psują się mniej istotne elementy elektrycznego wyposażenia wnętrza i niektóre części zawieszenia. Plus za niskie ceny na rynku wtórnym, minus za ograniczony dostęp do tanich części zamiennych.

Dane techniczne Peugeot 207

Silniki

Moc silników 68-174 KM

Poj. silników 1 360-1 598 cm3

Prędkość maks. 166-220 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,6-15,0 s

zobacz dane techniczne

Oceny Peugeot 207

Średnia ocena modelu

na podstawie 219 opinii

4.14

Średnia dla segmentu: Auta małe 3.96

Zalety

+ Ergonomia

+ Układ jezdny

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena

- Skrzynia biegów

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (73%)
NIE (27%)

Wybrane oceny kierowców Peugeot 207

Dla kupujących auto używane z przebiegiem około 100 000 km myślę, ważnym aspektem przy wyborze auta są koszty serwisowania. I ... więcejtu niestety nie mam dobrych informacji. Firma PSA od tego modelu intensywnie zaczęła wprowadzać w życie ideę modułowej budowy samochodów. Obniża to z pewnością koszt produkcji ale w konsekwencji dla użytkownika drastycznie podnosi koszty serwisowania. Podaję przykłady: słyszysz np, że przy mocnym skręcie terkocze przegub półosi. Idziesz zadowolony do hurtowni czy sklepu motoryzacyjnego i pytasz o przegub. I tu porażka. Sprzedawca informuje Cię, że w Peugeotach są niewymienne przeguby i trzeba kupić całą nową lub regenerowaną półoś za grubą kasę (niektóre warsztaty potrafią wymienić sam przegub rozcinając stary przegub). Myślisz sobie trudno. Ale okazuję się, że jeszcze musisz wymienić tylne tarcze hamulcowe. I tu znowu padasz ofiarą modułowej budowy samochodów PSA. Tylne tarcze hamulcowe dostępne są tylko ze zintegrowanym łożyskiem, także koszt wymiany tarcz od razu masz x2. Mówisz sobie trudno:). Okazuje się z czasem, że zatarła się linka stalowa od mechanizmu zmiany biegów. Myślisz sobie, że taka część nie będzie wcale droga i na pewno dostępna będzie w ASO. I tu znowu niespodzianka. Sprzedawca z szyderczym uśmiechem informuje Cię, że linka jest niedostępna (Peugeot nie oferuje takiej części zamiennej), musisz kupić cały nowy mechanizm zmiany biegów za parę tysiączków:). Myślisz sobie a co tam, przecież stać mnie;). Ale kurcze pechowo okazało się, że zepsuł włącznik kierunkowskazów produkowany przez hinduski koncern CAV w oryginale. Myślisz sobie kupię nowy, przecież jak hinduski to będzie drogi. I tu znowu sprzedawca wyprowadza Cię z błędu, że nie kupisz samego samej manetki od kierunkowskazów, tylko musisz kupić cały moduł z manetką wycieraczek za tysiączka. Kolejnym niewymiennym elementem jest pompa wspomagania kierownicy zintegrowana z przekładnią kierowniczą. Niewymienny jest również przegub krzyżowy (bez osłony na zewnątrz pod maską) zintegrowany z kolumną kierowniczą. Podsumowując: tanio nie będzie. Co zaoszczędzisz przy kupnie, zostawisz potem w warsztacie. Nieprawdą jest też, że wszyscy producenci tak postępują, bo do volkswagena wszystkie wymienione wyżej części dostępne są pojedynczo za dużo niższe kwoty. ukryj
dodano 13.01.2014 przez
Przęcietnie - to za nawet za dobra ocena w stosunku do CENY!!!
dodano 28.01.2010 przez
Dobrze przemyślałem decyzję o zakupie. Szukałem małego, w miarę nowego cabrio, którym będę się mógł poruszać również zimą. Nadwozie jest bardzo ... więcejkobiece, ja jestem facetem, więc dobrana z nas para. ukryj
dodano 11.11.2011 przez
W sumie eksploatuję już drugiego P207 jak auto służbowe. Pierwszym zrobiłem ok. 155 tys. w trzy lata, obecnym ok. 45 ... więcejtys. w rok. Mogę powiedzieć jedynie, że mityczna awaryjność francuzów nijak się ma do P207. Ten samochód jest niezawodny, a do tego w tej konfiguracji silnikowej można śmiało startować w "rajdzie o kropelce", a przy tym samochód w miarę poprawnie jeździ. Kilka lat wcześniej jeździłem P206 i w porównaniu do P207 to olbrzymi skok jeśli chodzi o jakość, a także o niezawodność. Jeśli komuś nie będzie przeszkadzała niezbyt duża ilość miejsca wewnątrz, a także przepalające sie żarówki w starszych egzemplarzach (tak naprawdę to drobnostka) powinien być z auta zadowolony. Do tego jeszcze wciąż atrakcyjny wygląd zewnętrzny, który powoduje, żę auto poprostu się podoba. Kobiety w mojej firmie, również użytkujące P207 są w nim wręcz zakochane :-). ukryj
dodano 18.08.2012 przez
Zobacz oceny Peugeot 207 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Peugeot 207

Pb
5,00 - 10,43
Na podstawie 176 raportów spalania
ON
4,20 - 7,47
Na podstawie 88 raportów spalania
LPG
5,40 - 9,50
Na podstawie 11 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Peugeot 207

Bardzo przyzwoite ceny przeglądów w ASO-nawet na przegląd pogwarancyjny opłacało mi sie pojechac do peuegota-zrobili co trzeba i policzyli nieznacznie ... więcejwiecej niz w nieautoryzowanym warsztacie, a przynajmniej jest jakas pewnosc ze wszystko wykonali dobrze i podpisali sie pod tym. Natomiast spalanie wypada tak sobie:jezdze głównie po miescie(95%)i spalnie oscyluje w zaleznosci od kilku oczywistych czynników w granicach 7,1-9,4 przy czym znacznie czesciej blizej 9 litrów. Uwazam, ze to dosc duzo jak na nowoczesne auto z takim silnikiem.Przy próbie ekonomicznej jazdy zsszedłem po miescie do 6,4 ale przy baardzo sprzyjających warunkach i z ogromnym wysiłkiem. Nawet na krotkich odcinkach poza miastem przy baardzo spokojnej jezdzie spalanie oscyluje w granicach 6,5-7,2L (jak dla mnie troszke za duzo) Co do pozostałych kosztów,to zauwazyłem ze wiele podzespołów i mechanizmów jest wspólne z innymi modelami peugeota a nawet innych marek (np.taki sam panel klimatyzacji znalezc mozna w fiacie scudo)Jest to oczywiscie wynikiem unifikacji motoryzacyjnej,ale oznacza sporą szansę na duzy wybór rożnych elementów auta na rynku wtórnym w niskiej cenie. Dane dot. spalania podaje dla jazdy miejskiej: ukryj
dodano 29.01.2012 przez
1.6HDI 110KM w SW, przebieg 22tyś.km/ Auto świetnie jeździ i jest bardzo dynamiczne. Spalanie w trasie to 4l przy ... więcej90km/h, do 120km/h spalanie nie przekracza 5l. Samochodem przejechałem już 4 razy odcinek Warszawa-Londyn ze spalaniem średnim 5,6L 3osoby+cały zapakowany samochód. Prędkość na autostradzie 130-150. Powyżej 150km/h spalanie zaczyna szybko rosnąć. Więc najlepiej nie przekraczać 150, wtedy spalanie chwilowe wynosi 5.6L. Warszawa w lato w korku z klimatyzacją, spalanie dochodzi do 7,5L. Maksymalna prędkość to 190km/h przy 5 biegowej skrzyni biegów. Silnik jest rewelacyjny, niskie koszty eksploatacji, olej 5litrow+ filtry co 20 tys.km. Przy zakupie uważajcie na samochody w których silnik podczas pracy czasami przerywa. Zaawansowana elektronika+filtr cząstek stałych sprawiają, że auto potrafi czasem przerywać podczas jazdy. Powód jest trudny do zdiagnozowania, w serwisie bardzo kosztowny. Jeżeli kupicie auto bez tej wady, będzie Wam długo służyć, oferując świetną dynamikę z niskimi kosztami eksploatacji. Polecam! ukryj
dodano 12.04.2013 przez
Jeśli chodzi o spalanie to jest bardzo zadowalające, SW Outdoor z 1.6 HDi 109 nie tylko nabiera smaku dzięki dodatkom ... więcejale i dynamika czyni zeń dobrego kompana podróży. Ceny części zamiennych nie straszą, należycie serwisowany nie sprawia problemów. Wszystko na czas i bez ściemy typu tańsze zamienniki, a będzie ok. Jednak aby cieszyć się bezproblemową eksploatacją trzeba wiedzieć aby na długotrwałych trasach jaki i krótkich przede wszystkim nie przekraczać magicznej liczby 150 km/h - to nie jest sprinter ani rajdówka a diesel więc narażamy się na wygrzanie uszczelki pod głowicą, wtryski nie są takie złe jak każdy opowiada, da się zregenerować w razie awarii, ale dobre paliwo załatwia sprawę, umiejętne operowanie sprzęgłem nie zniszczy dwumasy, zaś mając FAP-a trzeba pamiętać aby dać mu się wypalić - nie znosi miejskiego trybu. Jak do tej pory 194567 bez kłopotów. Oby dalej i do przodu. ukryj
dodano 14.04.2015 przez
Witam serdecznie, jako że jestem właścicielem w/w auta od niedawna ( niecałe 2 miesiące ) pozwole sobie przedstawić przybliżone wartości ... więcejspalania ON jakie podaje komputer pokładowy. Codzienna trasa jaką mam do pokonania dom-praca-dom to ok.100km w trzy osoby. Średnie spalanie w/g komputera to 5.0l/100km ( wyzerowana wartość przy tankowaniu ) Dolna granica czyli minimalne spalanie jakie udaje mi się osiągnąć oscyluje w granicach 3.5-4l/100km ( prosta droga bez wzniesień, prędkość 100-110km/h ) Maxymalne średnie spalanie ( miasto ) oscyluje w granicach 6-6.5l/100km Niestety, mam to nieszczęście być posiadaczem auta z DPF/FAP ( nazwa zależna od producenta ). Co kilkaset przejechanych kilometrów parametry zwiekszają się o wartość kilku litrów na 100km. ukryj
Zużycie paliwa jak to zwykle bywa zależne jest od stylu jazdy.Bardzo pomocny w oszczędnej jeździe są instrumenty pokładowe i komputer, ... więcejktóre doskonale pokazują chwilowe zużycie paliwa oraz to kiedy zmienić bieg. Te informacje dla doświadczonego kierowcy jeżdzącego na słuch może i są na wyrost ,ale dla mniej doświadczonych takie dodatki mogą nauczyć modnego dziś eco-drivingu. Ale konkrety.Auto na trasie przy bardzo spokojnej jeździe na 5 biegu (70-90 km/h) weźmie tylko 5 l/100km,w mieście jest to już ok.7l/100km. Natomiast jeśli ktoś lubi ostrą jazdę lub nie potrafi jeździć spokojnie to do tych wartości trzeba dorzucić jeszcze ok.1-1,5 litra. ukryj
dodano 20.10.2010 przez
Zobacz raporty spalania Peugeot 207 Dodaj raport spalania

Publikacje o Peugeot 207

Przeczytaj pozostałe 14 publikacje o Peugeot 207

Dealerzy Peugeot

Antoniak Auto Autoryzowany Dealer Peugeot

Antoniak Auto Autoryzowany Dealer Peugeot Wieliczka

małopolskie, Wieliczka, Czarnochowska 19

Więcej

AZMOT

AZMOT Peugeot Kraków

małopolskie, Kraków, Pokoju 78

Więcej

D&D

D&D Peugeot Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Karkonoska 45

Więcej

FRANCE AUTOMOBILES

FRANCE AUTOMOBILES Peugeot Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al. Jerozolimskie 217

Więcej

Peugeot Nordyński

Peugeot Nordyński Łódź

łódzkie, Łódź, Snowalniana 3

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Peugeot 207

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 137

Przejechany dystans

152 185 zł

Zatankowanego paliwa

32 894 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

111

Wydanych pieniędzy

35 919 zł

Średnie wydatki na auto

718 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

183

Wydanych pieniędzy

44 904 zł

Średnie wydatki na auto

898 zł

ZOBACZ 50 dzienników kosztów Peugeot 207 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Peugeot 207

Liczba wpisów: 6
komentarzy(2)
komentarzy(13)
komentarzy(0)
komentarzy(1)
komentarzy(1)
komentarzy(0)
Zobacz inne typowe słabe punkty Peugeot 207 dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Peugeot 207

Liczba wpisów: 7
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Peugeot 207 Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Peugeot 207

Liczba wpisów: 7
Najgorsza firma jaką moge polecić do montowania gazu zero profesjonalizmu drogo i nie wygodni z servicem ;/ Jedym słowem na ... więcejwiedze która posiadam po 2 latach jeżdzenia na gazie wybrał bym teraz STAG iV i listwa wtrysjkowa MATRIX im wyższy numer tym lepiej co za tym idzie drożej ;/ ukryj
dodano 07.09.2011 przez
Bardzo dużo jeżdżę i teraz widzę,że było warto.Z pewnymi oporami założyłem instalację,ale fachowość i wiedza Pana Piotra pokazały,że nie ma ... więcejco oszczędzać na dobrej jakości.Polecam ten warsztat!!! ukryj
dodano 09.11.2010 przez
Wszystko w porządku od samego początku! Oby tak dalej!
dodano 22.06.2010 przez
czasem zapala sie kontrolka silnika zaubogie paliwo
dodano 20.06.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Peugeot 207