Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Peugeot 301

Kompaktowy sedan należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 2012 roku. Francuska marka zainaugurowała nim nową, budżetową linię modelową, której elementem rozpoznawczym jest jedynka na końcu nazwy. W ofercie Peugeota, 301, mniej więcej, zajmuje miejsce pomiędzy modelami 208 i 308. Choć w historii marki był już jeden samochód oznaczony tą liczbą (301 z lat 30. ub. wieku), obecny 301 w żadnym stopniu nie jest jego spadkobiercą. Auto adresowane jest głównie na rynki Europy Środkowo-Wschodniej, Bliskiego Wschodu oraz Ameryki Pn. i Płd.

Peugeot 301 - widok z przodu
Peugeot 301 - widok z przodu
Peugeot 301 - widok z przodu
Peugeot 301 - widok z przodu
Peugeot 301 - widok z góry
Peugeot 301 - widok z góry
Peugeot 301 - pełny panel przedni

Stwierdzenie, że Peugeot 301 wygląda jak pomniejszona "508-ka" byłoby może przesadą, ale faktem jest, że czerpie on z tego ostatniego garść designerskich wzorców, zyskując tym samym na elegancji. Szkoda tylko, że tyczy się to głównie przodu nadwozia, bo zarówno ociężała linia boczna, jak i "uniesiony"do góry tył uroku raczej mu nie dodają.

Takie kształty zewnętrzne zastosowano jednak nieprzypadkowo. Podczas, gdy długi przedział pasażerski pozwolił wygospodarować multum miejsca dla podróżnych, wysoko umieszczona klapa bagażnika umożliwiła uzyskanie bardzo dużego kufra. Niestety, podczas długich, rodzinnych wycieczek we znaki daje się słabe wyciszenie wnętrza, a podczas pakowania wakacyjnych walizek przeszkadzają zawiasy pokrywy bagażnika wnikające do jego wnętrza.

Kufer Peugeota 301 ma jeszcze jedną wadę - wykończenie, a raczej jego brak. Zarówno na klapie oraz zawiasach, jak i w głębi przestrzeni ładunkowej próżno szukać jakichkolwiek osłon. W samej kabinie pasażerskiej gołej blachy właściwie nie uświadczymy, ale tworzywa użyte do wykończenia są twarde i niemiłe w dotyku. Biorąc pod uwagę cenę auta, takie mankamenty można jednak przełknąć, szczególnie, że wnętrze zostało solidnie poskładane, a kokpit otrzymał czytelne zegary i rozsądnie (pomijając kilka wyjątków) rozplanowane elementy obsługi.

Przeglądając oficjalne zdjęcia francuskiego sedana, można natrafić na takie przedstawiające auto poza równym asfaltem. Takie ujęcia nie zostały wybrane przypadkowo - konstrukcja auta została zaprojektowana z myślą o pokonywaniu dziurawych i nieutwardzonych nawierzchni. W takich warunkach 301 czuje się jak ryba w wodzie, choć okupione jest to mizerną trakcją na zakrętach. Do dynamicznej jazdy nie zachęca ponadto niezbyt precyzyjny układ kierowniczy.

Kto od samochodu oczekuje przede wszystkim niskich kosztów, ten znajdzie w "budżetówce" Peugeota swojego przyjaciela. Wraz z bliźniaczym Citroenem C-Elysee, model spod znaku lwa zajmuje w cennikach nowych aut najniższe pozycje. Biorąc pod uwagę przestrzeń i komfort, jakie oferuje, okazuje się prawdziwą okazją. Co ważne, nie jest przy tym wyposażeniowym "golasem".

Komentarze redakcji

Powagosław: Jak na tzw. model budżetowy wygląda bardzo atrakcyjnie i może być lekcją dla tych, którym tworząc tani samochód, uznają a priori, że skoro tani, to musi być brzydki. A tu? Bezpretensjonalny, ładny, klasycznie zbudowany sedan z tym samym obszarem rynkowym do zagospodarowania, co najczęściej brzydka konkurencja.
Luzacjusz: Trudno narzekać na stylistykę nowych Peugeotów. W porównaniu do modeli sprzed 5-6 lat widać kolosalny postęp. Paradoksalnie jednak, 301, który musi być sedanem (o to chodzi z tymi całymi budżetowymi produktami – mają sprawiać wrażenie, że dają coś więcej za mniej), na tym „muszeniu” traci. Doceniam jednak starania, żeby nie stworzyć kolejnego Renault Thalia.

Silniki Peugeot 301

Lista silników:
motointegrator.autocentrum.pl

Peugeot 301 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Katalog nowych aut

Peugeot 301

od 38 600 zł do 55 300

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (72 - 115 KM): 1.2 VTi, 1.6 VTi

 

Diesel (92 KM): 1.6 HDi

Skrzynie biegów

manualna: , 5-biegowa

 

automatyczna: , 4-stopniowa
Katalog nowych aut Peugeot 301
 

Najpopularniejsza wersja Peugeot 301

Peugeot 301 1.2 VTi 72KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

komputer
ESP
elektryczne szyby

Dostępne kolory

Cena katalogowa

38 600

Zobacz ofertę Peugeot 301 1.2 VTi 72KM - 4 drzwiowy sedan
 

Peugeot 301 najczęściej porównywane z:

Volkswagen Golf
2.0 TSI (220 KM)
Ford Focus
1.6 Duratorq TDCi DPF (115 KM)
Citroen DS4
1.6 VTi (120 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon Style Demonstracyjny SEAT Leon Style
Rocznik: 2013. Przebieg: 869 km. Silnik: 1.4 122KM, benzynowy.
Cena: 86 929 zł 74 990 zł
Zyskujesz: 11 939 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai Elantra Comfort Demonstracyjny Hyundai Elantra Comfort
Rocznik: 2014. Przebieg: 10 km. Silnik: 1.6 132KM, benzynowy.
Cena: 76 100 zł 66 500 zł
Zyskujesz: 9 600 zł Zobacz szczegóły »

Używane Peugeot 301

Peugeot 301
1.2 benzyna 72 KM
10 959 km, 2012
35 900 PLN
Peugeot 301
1.6 benzyna 115 KM
2 843 km, 2012
49 900 PLN
Peugeot 301
1.6 diesel 92 KM
2013
51 600 PLN
Peugeot 301
1.6 benzyna 115 KM
2013
45 300 PLN

Ocena auta Peugeot 301

Peugeot 301

34 komentarze

21 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Tomek~Tomek

gorg747 mam 301 1,6hdi od czerwca 2013 mam 15tyś przebiegu i powiem Ci ze skrzynia pracuje ładnie (głosniejsza jest w nowym picasso w dieslu). co do spasowania to drzwi kierowcy tez średnio spasowane, mam najtańszą wersje Access(stalówki,kołpaki) klima manualna wzbogaconą o podłokietnik,tempomat,radio z bluetooth +4glośniki,końcówke wydechu,chromowane lusterka,parktronic. udało mi sie go wyrwać za dobre pieniądze 9000euro i powiem szczerze ze brakuje mi tylko podgrzewanych lusterek ale generalnie to za te pieniądze nic lepszego nie kupicie, super sprawa nawet jest czym wyprzedzać czego sie obawiałem bo kupilem go w ciemno.Kolor czarny,przyciemnione szyby,chromowane lusterka i chromowana listwa zderzaka prezentuje sie to wszystko naprawde ładnie. w miescie pali ok 5,2-5,4 litra w trasie ok 4,5 a przy bardzo ekonomiczej jezdzie jaką prezentowałem z Kielc do Zielonej Góry miałem 3,6 litra jadąc do 100km/h bajka

hackmatehackmate

Wcześniej 7 lat jeździłem 206 1.4 HDI. Brakowało mi tylko klimy, a tak to reszta full wypas. Chciałem zmienić na skodę. Rapid był w zasięgu, ale za 47 tysięcy miałbym serio goły pojazd. Ostatecznie po uderzeniu do 5 dealerów jeden z nich dał mi super cenę. Wersja Active, metalik, czujniki parkowania (nie fabryczne), dywaniki gumowe. Dałem 40 300 PLN. Warto się targować, a zwłaszcza czasami walić ściemę - dzwonić do dealera X, że u dealera Y dostałem taniej itp itd - jak kto woli. W chwili obecnej mam 17 tysiaków przejechane i nie mogę na nic narzekać, tym bardziej, że luksus w 206 w zupełności mi wystarczał, a tutaj w sumie jest nawet lepiej. Dla mało wymagających polecam. Dodam jeszcze, że jak wczesniej 1.4 HDI palił 5L/100 km tak teraz 1.2 vti pali średnio 6L/100 km - po co więc dokładać do diesela?

~michal80~michal80

samochod jest na full ocynku gwarancja na blache to 12 lat

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Peugeot

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
19 039
Przejechany dystans
11 615 915 km
Zatankowanego paliwa
712 048 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 318
Wydanych pieniędzy
1 107 174 zł
Średnie wydatki na auto
1 296 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 155
Wydanych pieniędzy
1 125 742 zł
Średnie wydatki na auto
1 318 zł
Zobacz dzienniki kosztów Peugeot (854)

Zużycie paliwa Peugeot 301

Na podstawie 21 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: kzurada @ gmail, dodano: 03.02.2014 00:14

Dzienne trasy DK 81 z postojami na światłach, w efekcie minimum 70 km/dzień. Po mieście również w godzinach szczytu po południu.

pełny raport Peugeot Sedan 1.2 VTi

autor: Arek z Poznania, dodano: 12.05.2013 08:55

tu jest dobrze! Miasto nie przekracza 6,5 litrów w korkach przy ciężkiej nodze. na normalnej trasie spoko mozna się zmieścić w 4,5 litra (bez autostrad!)

pełny raport Peugeot Sedan 1.6 HDi

autor: Szymon Poznań, dodano: 07.05.2013 14:55

Zużycie paliwa rewelacyjne, przede wszystkim w mieście !

pełny raport Peugeot Sedan 1.6 HDi

Skarbnica wiedzy o Peugeot 301

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Peugeot 301

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Peugeot 301