Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Peugeot 301

Kompaktowy sedan należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 2012 roku. Francuska marka zainaugurowała nim nową, budżetową linię modelową, której elementem rozpoznawczym jest jedynka na końcu nazwy. W ofercie Peugeota, 301, mniej więcej, zajmuje miejsce pomiędzy modelami 208 i 308. Choć w historii marki był już jeden samochód oznaczony tą liczbą (301 z lat 30. ub. wieku), obecny 301 w żadnym stopniu nie jest jego spadkobiercą. Auto adresowane jest głównie na rynki Europy Środkowo-Wschodniej, Bliskiego Wschodu oraz Ameryki Pn. i Płd.

Peugeot 301 - widok z przodu
Peugeot 301 - widok z przodu
Peugeot 301 - widok z przodu
Peugeot 301 - widok z przodu
Peugeot 301 - widok z góry
Peugeot 301 - widok z góry
Peugeot 301 - pełny panel przedni

Stwierdzenie, że Peugeot 301 wygląda jak pomniejszona "508-ka" byłoby może przesadą, ale faktem jest, że czerpie on z tego ostatniego garść designerskich wzorców, zyskując tym samym na elegancji. Szkoda tylko, że tyczy się to głównie przodu nadwozia, bo zarówno ociężała linia boczna, jak i "uniesiony"do góry tył uroku raczej mu nie dodają.

Takie kształty zewnętrzne zastosowano jednak nieprzypadkowo. Podczas, gdy długi przedział pasażerski pozwolił wygospodarować multum miejsca dla podróżnych, wysoko umieszczona klapa bagażnika umożliwiła uzyskanie bardzo dużego kufra. Niestety, podczas długich, rodzinnych wycieczek we znaki daje się słabe wyciszenie wnętrza, a podczas pakowania wakacyjnych walizek przeszkadzają zawiasy pokrywy bagażnika wnikające do jego wnętrza.

Kufer Peugeota 301 ma jeszcze jedną wadę - wykończenie, a raczej jego brak. Zarówno na klapie oraz zawiasach, jak i w głębi przestrzeni ładunkowej próżno szukać jakichkolwiek osłon. W samej kabinie pasażerskiej gołej blachy właściwie nie uświadczymy, ale tworzywa użyte do wykończenia są twarde i niemiłe w dotyku. Biorąc pod uwagę cenę auta, takie mankamenty można jednak przełknąć, szczególnie, że wnętrze zostało solidnie poskładane, a kokpit otrzymał czytelne zegary i rozsądnie (pomijając kilka wyjątków) rozplanowane elementy obsługi.

Przeglądając oficjalne zdjęcia francuskiego sedana, można natrafić na takie przedstawiające auto poza równym asfaltem. Takie ujęcia nie zostały wybrane przypadkowo - konstrukcja auta została zaprojektowana z myślą o pokonywaniu dziurawych i nieutwardzonych nawierzchni. W takich warunkach 301 czuje się jak ryba w wodzie, choć okupione jest to mizerną trakcją na zakrętach. Do dynamicznej jazdy nie zachęca ponadto niezbyt precyzyjny układ kierowniczy.

Kto od samochodu oczekuje przede wszystkim niskich kosztów, ten znajdzie w "budżetówce" Peugeota swojego przyjaciela. Wraz z bliźniaczym Citroenem C-Elysee, model spod znaku lwa zajmuje w cennikach nowych aut najniższe pozycje. Biorąc pod uwagę przestrzeń i komfort, jakie oferuje, okazuje się prawdziwą okazją. Co ważne, nie jest przy tym wyposażeniowym "golasem".

Komentarze redakcji

Powagosław: Jak na tzw. model budżetowy wygląda bardzo atrakcyjnie i może być lekcją dla tych, którym tworząc tani samochód, uznają a priori, że skoro tani, to musi być brzydki. A tu? Bezpretensjonalny, ładny, klasycznie zbudowany sedan z tym samym obszarem rynkowym do zagospodarowania, co najczęściej brzydka konkurencja.
Luzacjusz: Trudno narzekać na stylistykę nowych Peugeotów. W porównaniu do modeli sprzed 5-6 lat widać kolosalny postęp. Paradoksalnie jednak, 301, który musi być sedanem (o to chodzi z tymi całymi budżetowymi produktami – mają sprawiać wrażenie, że dają coś więcej za mniej), na tym „muszeniu” traci. Doceniam jednak starania, żeby nie stworzyć kolejnego Renault Thalia.

Silniki Peugeot 301

Lista silników:

Peugeot 301 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Katalog nowych aut

Peugeot 301

od 38 600 zł do 55 000

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (72 - 115 KM): 1.2 PureTech, 1.6 VTi

 

Diesel (92 KM): 1.6 HDi

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

automatyczna: , 4-stopniowa
Katalog nowych aut Peugeot 301
 

Najpopularniejsza wersja Peugeot 301

Peugeot 301 1.6 VTi 115KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

komputer
ESP
elektryczne szyby

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Zimowy - 1 000

Cena katalogowa

47 700

Zobacz ofertę Peugeot 301 1.6 VTi 115KM - 4 drzwiowy sedan
 

Peugeot 301 najczęściej porównywane z:

Seat Leon
1.8 TSI (180 KM)
Dacia Logan
1.5 dCi FAP (90 KM)
Hyundai i30
1.4 CRDi (90 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon FR ST Demonstracyjny SEAT Leon FR ST
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.
Cena: 86 603 zł 73 600 zł
Zyskujesz: 13 003 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.4 90KM, diesel.
Cena: 70 500 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 10 600 zł Zobacz szczegóły »

Używane Peugeot 301

Peugeot 301
1.2 benzyna 72 KM
10 959 km, 2012
35 900 PLN
Peugeot 301
1.6 benzyna 115 KM
2 843 km, 2012
49 900 PLN
Peugeot 301
1.6 diesel 92 KM
2013
51 600 PLN
Peugeot 301
1.6 benzyna 115 KM
2013
45 300 PLN

Ocena auta Peugeot 301

Opinie o instalacji LPG

Peugeot 301

  • 1.
  • 4,50 Peugeot 301 1.6 VTi (115KM) 2013r.
    dodał: Maciażczyk M, 25.06.2014

    Prowadzę Firmę handlową i zakupiłem do Firmy Peugeoty 301 jako tanie ale i komfortowe samochody. Zagazowalem je w Energy Gaz Polska i już jestem do przodu, bo moje 4 auta jeżdzą i oszczędzają dla mnie sporo kasy każdego miesiąca. Bałem się, że coś się w tych samochodach zacznie dziać , albo że będą miały awarie co dla mnie byłoby szkodą, ale nie. Wszystko dobrze a ja już myślę o dokupieniu 3 kolejnych Peugeotów na potrzeby mojej działaności.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Peugeot 301

Peugeot 301

38 komentarzy

23 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~hackmate~hackmate

Do ~gora:
Nie, nie działają. Musisz uruchomić silnik. W sumie to dobrze, zmniejsza się ryzyko rozładowania akumulatora.

~Darek~Darek

Witam. jestem posiadaczem nowozakupionego peugeota 301 1,6 hdi 92 KM. Wybrałem wersję allure i 16 calowe koła i tu mała ciekawostka opony 16 to Michelin made in Germany a zapas 15 Goodyear made in Poland. Czy tak ma być czy też w salonie ktoś "pokombinował" ?

~gora~gora

Witam. Mam pytanie czy wentylatory nawiewu działają na wyłączonym silniku ale na włączonym zapłonie?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Peugeot

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
20 039
Przejechany dystans
12 153 142 km
Zatankowanego paliwa
749 223 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 438
Wydanych pieniędzy
1 154 355 zł
Średnie wydatki na auto
1 290 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 269
Wydanych pieniędzy
1 183 988 zł
Średnie wydatki na auto
1 323 zł
Zobacz dzienniki kosztów Peugeot (895)

Testy zderzeniowe Peugeot 301

Najnowsze testy zderzeniowe Peugeot 301 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Citroën C-Elysée 1.2 Séduction, LHD
2014

Peugeot 301
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Peugeot

Zużycie paliwa Peugeot 301

Na podstawie 28 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Termitek, dodano: 17.06.2014 20:13

Olej może jest drogi bo tp tpta; 9000 74zł za litr sw30. Natomiast zużycie nie przekracza 100ml na 5000 kilometrów. W naszym klimacie to zainwestowałbym jednak w 5w40 lub 10w40

pełny raport Peugeot Sedan 1.6 VTi

autor: Arek z Poznania, dodano: 12.05.2013 08:55

tu jest dobrze! Miasto nie przekracza 6,5 litrów w korkach przy ciężkiej nodze. na normalnej trasie spoko mozna się zmieścić w 4,5 litra (bez autostrad!)

pełny raport Peugeot Sedan 1.6 HDi

autor: Piotr1979, dodano: 13.04.2014 17:08

Mam 301 od lutego 2014 kupiłem na wyprzedaży rocznika wersja Allur spoko autko .Jedyne minusy to brak 6 biegu i zawiasy klapy bagażnika. Silnik dynamiczny,warto zamówić czujniki parkowania których nie mam. Polecam!

pełny raport Peugeot Sedan 1.6 VTi

Skarbnica wiedzy o Peugeot 301

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Peugeot 301

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Peugeot 301