Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Peugeot 301

Lata produkcji: 2012 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy sedan należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 2012 roku. Francuska marka zainaugurowała nim nową, budżetową linię modelową, której elementem rozpoznawczym jest jedynka na końcu nazwy. W ofercie Peugeota, 301, mniej więcej, zajmuje miejsce pomiędzy modelami 208 i 308. Choć w historii marki był już jeden samochód oznaczony tą liczbą (301 z lat 30. ub. wieku), obecny 301 w żadnym stopniu nie jest jego spadkobiercą. Auto adresowane jest głównie na rynki Europy Środkowo-Wschodniej, Bliskiego Wschodu oraz Ameryki Pn. i Płd.

Komentarze redakcji

Powagosław: Jak na tzw. model budżetowy wygląda bardzo atrakcyjnie i może być lekcją dla tych, którym tworząc tani samochód, uznają a priori, że skoro tani, to musi być brzydki. A tu? Bezpretensjonalny, ładny, klasycznie zbudowany sedan z tym samym obszarem rynkowym do zagospodarowania, co najczęściej brzydka konkurencja.
Luzacjusz: Trudno narzekać na stylistykę nowych Peugeotów. W porównaniu do modeli sprzed 5-6 lat widać kolosalny postęp. Paradoksalnie jednak, 301, który musi być sedanem (o to chodzi z tymi całymi budżetowymi produktami – mają sprawiać wrażenie, że dają coś więcej za mniej), na tym „muszeniu” traci. Doceniam jednak starania, żeby nie stworzyć kolejnego Renault Thalia.

Stwierdzenie, że Peugeot 301 wygląda jak pomniejszona "508-ka" byłoby może przesadą, ale faktem jest, że czerpie on z tego ostatniego garść designerskich wzorców, zyskując tym samym na elegancji. Szkoda tylko, że tyczy się to głównie przodu nadwozia, bo zarówno ociężała linia boczna, jak i "uniesiony"do góry tył uroku raczej mu nie dodają.

Takie kształty zewnętrzne zastosowano jednak nieprzypadkowo. Podczas, gdy długi przedział pasażerski pozwolił wygospodarować multum miejsca dla podróżnych, wysoko umieszczona klapa bagażnika umożliwiła uzyskanie bardzo dużego kufra. Niestety, podczas długich, rodzinnych wycieczek we znaki daje się słabe wyciszenie wnętrza, a podczas pakowania wakacyjnych walizek przeszkadzają zawiasy pokrywy bagażnika wnikające do jego wnętrza.

Kufer Peugeota 301 ma jeszcze jedną wadę - wykończenie, a raczej jego brak. Zarówno na klapie oraz zawiasach, jak i w głębi przestrzeni ładunkowej próżno szukać jakichkolwiek osłon. W samej kabinie pasażerskiej gołej blachy właściwie nie uświadczymy, ale tworzywa użyte do wykończenia są twarde i niemiłe w dotyku. Biorąc pod uwagę cenę auta, takie mankamenty można jednak przełknąć, szczególnie, że wnętrze zostało solidnie poskładane, a kokpit otrzymał czytelne zegary i rozsądnie (pomijając kilka wyjątków) rozplanowane elementy obsługi.

Przeglądając oficjalne zdjęcia francuskiego sedana, można natrafić na takie przedstawiające auto poza równym asfaltem. Takie ujęcia nie zostały wybrane przypadkowo - konstrukcja auta została zaprojektowana z myślą o pokonywaniu dziurawych i nieutwardzonych nawierzchni. W takich warunkach 301 czuje się jak ryba w wodzie, choć okupione jest to mizerną trakcją na zakrętach. Do dynamicznej jazdy nie zachęca ponadto niezbyt precyzyjny układ kierowniczy.

Kto od samochodu oczekuje przede wszystkim niskich kosztów, ten znajdzie w "budżetówce" Peugeota swojego przyjaciela. Wraz z bliźniaczym Citroenem C-Elysee, model spod znaku lwa zajmuje w cennikach nowych aut najniższe pozycje. Biorąc pod uwagę przestrzeń i komfort, jakie oferuje, okazuje się prawdziwą okazją. Co ważne, nie jest przy tym wyposażeniowym "golasem".

Dane techniczne Peugeot 301

Silniki

Moc silników 72-115 KM

Poj. silników 1 199-1 587 cm3

Prędkość maks. 160-180 km/h

Przyspieszenia 0-100 10,8-16,3 s

zobacz dane techniczne

Oceny Peugeot 301

Średnia ocena modelu

na podstawie 30 opinii

4.18

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Stosunek jakość/cena

+ Silnik

Wady

- Układ jezdny

- Skrzynia biegów

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (84%)
NIE (16%)

Wybrane oceny kierowców Peugeot 301

Na wstępie podkreślam, że nie jestem posiadaczem tego auta. Testowałem takie auto, opisuje moje odczucia. 301 ta wpadła mi w ... więcejoko, co prawda posiada kilku wad, na które można śmiało przymknąć oko po lekturze cennika. Ładny, ciekawy, poprawny samochód, z dynamicznym silnikiem 1.6 Vti zużywającym przeciętną ilość paliwa. Wg mnie świetna oferta. ukryj
dodano 13.10.2013 przez
auto warte uwagi, cena do jakości nie znajdizecie nic lepszego w tej cenie, napewno nie warto przepłacać za skode rapid ... więcejdacie logan, jedynie Citroen C-Elysee blizniak wytwarzany na tej samej lini produkcyjnej w Vigo Hiszpania, może byc brany pod uwage jezeli szukamy auta w tym segmencie. ukryj
dodano 15.04.2014 przez
Zobacz oceny Peugeot 301 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Peugeot 301

Pb
5,50 - 9,40
Na podstawie 22 raportów spalania
ON
4,27 - 6,47
Na podstawie 15 raportów spalania
LPG
5,47 - 9,00
Na podstawie 8 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Peugeot 301

Autem sporo jeżdżę i paręnaście razy sprawdzałem jak auto się pali przy jakiej prędkości. Pierwsza najważniejsza rzecz: Licznik prędkości i komputer ... więcejpokładowy przekłamuje i to dość mocno (i nie jest to kwestia mojego auta, po prostu 301/C-elysee tak ma, potwierdzone zresztą przez ASO, że ot norma w tych autach :( ). Przy prędkości 150 na liczniku, faktycznie jedziemy 141/142 km/h. Przy prędkości 100 na liczniku, faktycznie jedziemy ~93 km/h. Spalanie (z racji przekłamań komputera podaje również wyniki spod dystrybutora) jazda autostradą : (gps 151 km/h, licznikowo 160km/h) : komp 6,8 l/100km, na stacji 7,6l/100km (gps 141 km/h, licznikowo 150 km/h): komp 6,3 l/100km, na stacji 7,2l/100km (gps 130 km/h, licznikowo 138 km/h): komp 6,1 l/100 km, na stacji 6,6 l/100km jazda miejska W-wa: komp 5,6-7,0 a na stacji 6,5-8,2 l/100km ! jazda po za terenem zabudowanym 70-90 km/h komp 3,8-4,4 a na stacji 4,7-5,6! ukryj
dodano 12.11.2014 przez
Samochód mam od ponad miesiąca zrobiłem nim do tej pory 2500 km (z czego ok 600 w mieście) i muszę ... więcejprzyznać że spalanie jest rewelacyjne. Na trasie Warszawa - Kraków (300 km) spalanie średnie wyniosło 5,2 l/100 km. W trasie przy jeździe ok 90 km/h spalanie spadło mi do 4,6 l/100 km przy dociśnięciu na drogach ekspresowych do 140-150 km/h spalał w momencie koło 6-6,5 l więc naprawdę nieźle i z tego wyniku wyszło mi 5,2 l w sumie. Po mieście nie jest aż tak rewelacyjnie bo pali koło 7l przy korkach, ale wystarczy chwila pustej drogi i od razu spalanie średnie spada. Z klimatyzacją trasa to 5,7 - 6,0 l na 100 km. Przy pełnym obciążeniu (4 osoby + bagaże) trasa wyszła 5,5 l więc też fajnie. Auto po ok 1 500 km się trochę "dotarło" i silnik zaczął pracować ciszej, sprawniej i bardziej gładko ukryj
dodano 02.09.2014 przez
Duuuuuzy plus dla diesla. Na trasie jad?c spokojnie mia?em 3,7l po 200km trasy ale zje?d?aj?c ju? z odcinka 100km ekspres?wki ... więcej?rednie spalanie wysz?o mi na 340km 3,9l. Innym razem jecha?em dynamicznie w ulewie przez ca?? drog? i o wiele szybciej na 100km ekspres?wce, to spalanie wysz?o na tej samej trasie ju? 4,5l i w 3 os jechali?my. Da si? osi?gn?? to co w katalogu pisz?. Ale samoch?d zauwa?y?em ?e lubi pracowa? na nieco wy?szych obrotach. W mie?cie poni?ej 5l. ?rednie spalanie po 2100km 45/55 trasa/miasto wysz?o mi 4,5l. Pierwsze 1000km troch? wi?cej pali? dociera? si? i ja r?wnie? dociera?em si? do auta szczeg?lnie do sprz?g?a i skrzyni bieg?w i dodam ?e by? to okres zimowy zanim si? rozgrzeje to te? troszk? wi?cej pali. ukryj
dodano 26.03.2014 przez
Nie jest źle, aczkolwiek zużycia określonego fabrycznie nie da sie osiągnąć:) jazda mieszana - miasto do 80kmh, poza miastem do 110km ... więcej- średnio 5,1. Jak jazda 50% poza miastem prędkości autostradowe to średnie rośnie do 5,6 (jazda 140-150km/h to wtedy łyka 6 literków na stówkę). A jazda przepisowa, pozamiejska, bez specjalnego oszczędzania, ale też bez wyprzedzanai czego sie da to 4,2 litra (troszkę brakowało wtedy radości z jazdy, ale na piątkowy powrót z pracy jest ok). ukryj
dodano 10.05.2013 przez
Kozak ! jak go kupowałem dla żony to nie myślałem że będzie tak mało palił , w trasie Szczecin - ... więcejWarszawa non stop 130km w 4 0soby i bagaż pociągnął 6,5 l/100km jak mały fiat a komfort zupełnie inny, chyba wezmę drugiego 1.6 vti w automacie będzie lepszy na dalekie wycieczki. Z takim spalaniem żal tego silniczka kaleczyć gazem. No i upusty jakie daje peugeot dla swojego klienta nieporównywalne z innymi markami ,szczególnie przy drugim aucie ukryj
dodano 25.01.2015 przez
Zobacz raporty spalania Peugeot 301 Dodaj raport spalania

Nowe Peugeot 301

nowe Peugeot 301
Peugeot 301
ceny od 41 900 zł do 61 500

Peugeot 301 Sedan 1.2 PureTech 82KM od 2015

w pakiecie ACCESS

w cenie katalogowej brutto

41 900 zł

Wyposażenie standardowe
REF – elektroniczny rozdzielacz siły hamowania (oś przednia/tylna)
Immobiliser
Kierownica 3-ramienna z tworzywa sztucznego
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 8 oferty Peugeot 301

Dealerzy Peugeot

Antoniak Auto Autoryzowany Dealer Peugeot

Antoniak Auto Autoryzowany Dealer Peugeot Wieliczka

małopolskie, Wieliczka, Czarnochowska 19

Więcej

AZMOT

AZMOT Peugeot Kraków

małopolskie, Kraków, Pokoju 78

Więcej

D&D

D&D Peugeot Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Karkonoska 45

Więcej

FRANCE AUTOMOBILES

FRANCE AUTOMOBILES Peugeot Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al. Jerozolimskie 217

Więcej

Peugeot Nordyński

Peugeot Nordyński Łódź

łódzkie, Łódź, Snowalniana 3

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Peugeot 301

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

111

Przejechany dystans

13 439 zł

Zatankowanego paliwa

3 786 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

8

Wydanych pieniędzy

4 381 zł

Średnie wydatki na auto

626 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

26

Wydanych pieniędzy

12 006 zł

Średnie wydatki na auto

1 715 zł

ZOBACZ 7 dzienników kosztów Peugeot 301 Załóż dziennik kosztów

Opinie o instalacjach LPG w Peugeot 301

Liczba wpisów: 7
Prowadzę Firmę handlową i zakupiłem do Firmy Peugeoty 301 jako tanie ale i komfortowe samochody. Zagazowalem je w Energy Gaz ... więcejPolska i już jestem do przodu, bo moje 4 auta jeżdzą i oszczędzają dla mnie sporo kasy każdego miesiąca. Bałem się, że coś się w tych samochodach zacznie dziać , albo że będą miały awarie co dla mnie byłoby szkodą, ale nie. Wszystko dobrze a ja już myślę o dokupieniu 3 kolejnych Peugeotów na potrzeby mojej działaności. ukryj
dodano 25.06.2014 przez
Nigdy nie myślałem że w takim aucie jak Peugeot można śmiało zakładać instalacje , po przejechaniu 35 tyś km mogę ... więcejstwierdzić że silnik bardzo dobrze się trzyma nie widzę żadnych oznak zużycia wszystko pracuje jak na benzynie , co więcej ogromne oszczędności , gaz w chwili obecnej jest bardzo tani , wymieniam tylko płyny eksploatacyjne i filtry jeśli chodzi o spalanie waha się w granicach 9-10 litrów . ukryj
dodano 22.04.2015 przez
Silnik pracuje bardzo dobrze na gazie nie odczuwam żadnych niepokojących oznak wszystko działa , fakt może przeszkadzać koło zapasowe ale ... więcejjak dla mnie drobiazg . Samochód nie grzeje się (czytałem że tak się dziej ) nic takiego nie występuje u mnie , spalanie w granicach 9 litrów same pozytywy . ukryj
dodano 30.05.2015 przez
Oryginalna sprawdzona instalacja , jestem bardzo zadowolony z samochodu . Instalacje zakładałem w renomowanym serwisie na ulicy Ostrobramskiej w Warszawie ... więcej, bardzo miła i wykwalifikowana ekipa , wszystko wytłumaczyli i rozjaśnili . Wykonuje przeglądy według zaleceń co 15 tyś km . ukryj
dodano 26.01.2015 przez
Oryginalna instalacja włoskiego producenta, nie mam żadnych zastrzeżeń , zakładałem ją na ulicy ostrobrasmkiej w Warszawie , spoko obsługa wszystko ... więcejdoradzili i rozjaśnili nie miałem żadnych problemów. przeglądy wykonuje według zaleceń regularnie co 15 tyś km . ukryj
dodano 26.01.2015 przez
Nawet wskaźnik dobrze działa. Chłopaki z Czakram odwalili naprawdę dobrą robotę. Instalacje sobie chwalę. Nie odczuwa się momentu przejścia na ... więcejLPG. ukryj
dodano 29.06.2015 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Peugeot 301