Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Peugeot 301

Kompaktowy sedan należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 2012 roku. Francuska marka zainaugurowała nim nową, budżetową linię modelową, której elementem rozpoznawczym jest jedynka na końcu nazwy. W ofercie Peugeota, 301, mniej więcej, zajmuje miejsce pomiędzy modelami 208 i 308. Choć w historii marki był już jeden samochód oznaczony tą liczbą (301 z lat 30. ub. wieku), obecny 301 w żadnym stopniu nie jest jego spadkobiercą. Auto adresowane jest głównie na rynki Europy Środkowo-Wschodniej, Bliskiego Wschodu oraz Ameryki Pn. i Płd.

Peugeot 301 - widok z przodu
Peugeot 301 - widok z przodu
Peugeot 301 - widok z przodu
Peugeot 301 - widok z przodu
Peugeot 301 - widok z góry
Peugeot 301 - widok z góry
Peugeot 301 - pełny panel przedni

Stwierdzenie, że Peugeot 301 wygląda jak pomniejszona "508-ka" byłoby może przesadą, ale faktem jest, że czerpie on z tego ostatniego garść designerskich wzorców, zyskując tym samym na elegancji. Szkoda tylko, że tyczy się to głównie przodu nadwozia, bo zarówno ociężała linia boczna, jak i "uniesiony"do góry tył uroku raczej mu nie dodają.

Takie kształty zewnętrzne zastosowano jednak nieprzypadkowo. Podczas, gdy długi przedział pasażerski pozwolił wygospodarować multum miejsca dla podróżnych, wysoko umieszczona klapa bagażnika umożliwiła uzyskanie bardzo dużego kufra. Niestety, podczas długich, rodzinnych wycieczek we znaki daje się słabe wyciszenie wnętrza, a podczas pakowania wakacyjnych walizek przeszkadzają zawiasy pokrywy bagażnika wnikające do jego wnętrza.

Kufer Peugeota 301 ma jeszcze jedną wadę - wykończenie, a raczej jego brak. Zarówno na klapie oraz zawiasach, jak i w głębi przestrzeni ładunkowej próżno szukać jakichkolwiek osłon. W samej kabinie pasażerskiej gołej blachy właściwie nie uświadczymy, ale tworzywa użyte do wykończenia są twarde i niemiłe w dotyku. Biorąc pod uwagę cenę auta, takie mankamenty można jednak przełknąć, szczególnie, że wnętrze zostało solidnie poskładane, a kokpit otrzymał czytelne zegary i rozsądnie (pomijając kilka wyjątków) rozplanowane elementy obsługi.

Przeglądając oficjalne zdjęcia francuskiego sedana, można natrafić na takie przedstawiające auto poza równym asfaltem. Takie ujęcia nie zostały wybrane przypadkowo - konstrukcja auta została zaprojektowana z myślą o pokonywaniu dziurawych i nieutwardzonych nawierzchni. W takich warunkach 301 czuje się jak ryba w wodzie, choć okupione jest to mizerną trakcją na zakrętach. Do dynamicznej jazdy nie zachęca ponadto niezbyt precyzyjny układ kierowniczy.

Kto od samochodu oczekuje przede wszystkim niskich kosztów, ten znajdzie w "budżetówce" Peugeota swojego przyjaciela. Wraz z bliźniaczym Citroenem C-Elysee, model spod znaku lwa zajmuje w cennikach nowych aut najniższe pozycje. Biorąc pod uwagę przestrzeń i komfort, jakie oferuje, okazuje się prawdziwą okazją. Co ważne, nie jest przy tym wyposażeniowym "golasem".

Komentarze redakcji

Powagosław: Jak na tzw. model budżetowy wygląda bardzo atrakcyjnie i może być lekcją dla tych, którym tworząc tani samochód, uznają a priori, że skoro tani, to musi być brzydki. A tu? Bezpretensjonalny, ładny, klasycznie zbudowany sedan z tym samym obszarem rynkowym do zagospodarowania, co najczęściej brzydka konkurencja.
Luzacjusz: Trudno narzekać na stylistykę nowych Peugeotów. W porównaniu do modeli sprzed 5-6 lat widać kolosalny postęp. Paradoksalnie jednak, 301, który musi być sedanem (o to chodzi z tymi całymi budżetowymi produktami – mają sprawiać wrażenie, że dają coś więcej za mniej), na tym „muszeniu” traci. Doceniam jednak starania, żeby nie stworzyć kolejnego Renault Thalia.

Silniki Peugeot 301

Lista silników:

Peugeot 301 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Peugeot 301autoWcentrum - społeczność Peugeot 301

najwyższe oktanyAuta - Peugeot 301

Peugeot 301 30,70

Peugeot 301 33,55

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Peugeot 301

sir_Luca 50,74

IrekC 30,10

więcej kierowców

Katalog nowych aut

Peugeot 301

od 41 900 zł do 61 500

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (82 - 115 KM): 1.2 PureTech, 1.6 VTi

 

Diesel (95 KM): 1.6 BlueHDi

Skrzynie biegów

manualna: , 5-biegowa

 

automatyczna: 5-stopniowa
Katalog nowych aut Peugeot 301
 

Najpopularniejsza wersja Peugeot 301

Peugeot 301 1.2 PureTech 82KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

komputer
ESP
elektryczne szyby

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet Zimowy - 1 000
Pakiet Kierowcy - 1 600

Cena katalogowa

49 000

Zobacz ofertę Peugeot 301 1.2 PureTech 82KM - 4 drzwiowy sedan
 

Peugeot 301 najczęściej porównywane z:

Kia Rio
1.2 DOHC CVVT (84 KM)
Ford Focus
1.0 EcoBoost (125 KM)
Volvo V40
2.0 T4 (180 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Seat Leon  Reference Seat Leon Reference
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 77KM .
Cena: 59 994 zł
Zyskujesz: 6 000 zł Zobacz szczegóły »
Ford Focus 1,0 EcoBoost Ford Focus 1,0 EcoBoost
Rocznik: 2014. Przebieg: 12 000 km. Silnik: 1.0 92KM .
Cena: 52 900 zł

Używane Peugeot 301

Peugeot 301
1.2 benzyna 72 KM
10 959 km, 2012
35 900 PLN
Peugeot 301
1.6 benzyna 115 KM
2 843 km, 2012
49 900 PLN
Peugeot 301
1.6 diesel 92 KM
2013
51 600 PLN
Peugeot 301
1.6 benzyna 115 KM
2013
45 300 PLN

Ocena auta Peugeot 301

Opinie o instalacji LPG

Peugeot 301

  • 1.
  • 4,50 Peugeot 301 1.6 VTi (115KM) 2013r.
    dodał: Maciażczyk M, 25.06.2014

    Prowadzę Firmę handlową i zakupiłem do Firmy Peugeoty 301 jako tanie ale i komfortowe samochody. Zagazowalem je w Energy Gaz Polska i już jestem do przodu, bo moje 4 auta jeżdzą i oszczędzają dla mnie sporo kasy każdego miesiąca. Bałem się, że coś się w tych samochodach zacznie dziać , albo że będą miały awarie co dla mnie byłoby szkodą, ale nie. Wszystko dobrze a ja już myślę o dokupieniu 3 kolejnych Peugeotów na potrzeby mojej działaności.

  • 2.
  • 5,00 Peugeot 301 1.6 VTi (115KM) 2013r.
    dodał: Maxymilian 34, 26.01.2015

    Oryginalna sprawdzona instalacja , jestem bardzo zadowolony z samochodu . Instalacje zakładałem w renomowanym serwisie na ulicy Ostrobramskiej w Warszawie , bardzo miła i wykwalifikowana ekipa , wszystko wytłumaczyli i rozjaśnili . Wykonuje przeglądy według zaleceń co 15 tyś km .

  • 3.
  • 5,00 Peugeot 301 1.6 VTi (115KM) 2013r.
    dodał: Maxymilian 34, 26.01.2015

    Oryginalna instalacja włoskiego producenta, nie mam żadnych zastrzeżeń , zakładałem ją na ulicy ostrobrasmkiej w Warszawie , spoko obsługa wszystko doradzili i rozjaśnili nie miałem żadnych problemów. przeglądy wykonuje według zaleceń regularnie co 15 tyś km .

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Peugeot 301

Peugeot 301

38 komentarzy

23 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~hackmate~hackmate

Do ~gora:
Nie, nie działają. Musisz uruchomić silnik. W sumie to dobrze, zmniejsza się ryzyko rozładowania akumulatora.

~Darek~Darek

Witam. jestem posiadaczem nowozakupionego peugeota 301 1,6 hdi 92 KM. Wybrałem wersję allure i 16 calowe koła i tu mała ciekawostka opony 16 to Michelin made in Germany a zapas 15 Goodyear made in Poland. Czy tak ma być czy też w salonie ktoś "pokombinował" ?

~gora~gora

Witam. Mam pytanie czy wentylatory nawiewu działają na wyłączonym silniku ale na włączonym zapłonie?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Peugeot

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
22 639
Przejechany dystans
13 785 879 km
Zatankowanego paliwa
837 668 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 750
Wydanych pieniędzy
1 279 141 zł
Średnie wydatki na auto
1 282 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 963
Wydanych pieniędzy
1 359 175 zł
Średnie wydatki na auto
1 362 zł
Zobacz dzienniki kosztów Peugeot (998)

Testy zderzeniowe Peugeot 301

Najnowsze testy zderzeniowe Peugeot 301 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Peugeot 301
2014

Peugeot 301
Peugeot 301
2014

Peugeot 301
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Peugeot

Zużycie paliwa Peugeot 301

Na podstawie 45 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: kzurada @ gmail, dodano: 03.02.2014 00:14

Dzienne trasy DK 81 z postojami na światłach, w efekcie minimum 70 km/dzień. Po mieście również w godzinach szczytu po południu.

pełny raport Peugeot Sedan 1.2 VTi

autor: robertlesniak1@, dodano: 08.02.2014 10:02

Zużycie paliwa... rewelacja. Jeździłem różnymi dieslami, lecz ten jest supr oszczędny.

pełny raport Peugeot Sedan 1.6 HDi

autor: ObiektywnyWlasc, dodano: 28.03.2014 15:01

Samochód jest tani w zakupie. Ale to nie oznacza, że auto rzeczywiście jest tanie. Samochody psują się (mam 3szt), Peugeot nie uznaje gwarancji na podstawowe rzeczy. Przez to auto robi się drogie i uciążliwe. Powoduje ogromne zniechęcanie do jakiegokolwiek Peugeot. Miałem kilkanaście i nigdy nie kupie auta tej marki.

pełny raport Peugeot Sedan 1.6 HDi

Skarbnica wiedzy o Peugeot 301

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Peugeot 301

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Peugeot 301