Szukaj

Informacje o Peugeot 306

Lata produkcji: 1993 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 1993-2003. W ofercie Peugeota 306-tka zastąpiła niezbyt udany model 309. Jest ona również uważana za następczynię 305-tki. Szefom francuskiej marki zależało na powtórzeniu sukcesu modelu 205, dlatego zaprojektowanie 306 zlecili stylistom z firmy Pininfarina. Auto nie zagroziło co prawda liderom rynku kompaktów, choć sprzedawało się całkiem nieźle. W 2001 roku zostało zastąpione przez model 307.

Peugeot 306 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów

Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Peugeot 306

Liczba ocen: 637
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Drobne usterki - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~Łukasz
Kombi 1.6 99KM 73kW
Peugeot 306 II
Bardzo się przywiązałem do swojego Peugeota 306 dlatego ciężko będzie się z nim rozstać. Niestety czas rozstania zbliża się wielkimi krokami bo najzwyczajniej w świecie stać mnie już na trochę nowszy i "lepszy" samochód. Celowo słowo lepsze w cudzysłowie ponieważ Peugeot 306 to na prawdę dobry samochód i nie jestem pewny czy auto które kupię będzie od niego tak na prawdę lepsze. W przeciwieństwie do nowych samochodów 306 ma swoją duszę. Wychodził chyba w kilkudziesięciu konfiguracjach i wersjach wyposażenia, z różnymi rodzajami tapicerek i bajerów. Mój samochód mimo tego, że ma już 18lat jest bardzo zadbany i jeździ się nim bardzo komfortowo. Samochód ma kilka minusów, większość z nich jest związana z jakością wykończenia wnętrza (przede wszystkim). Poza minusami jest też dużo plusów o czym napiszę dalej.
4,3
~Kp
Hatchback 1.4 75KM 55kW
Peugeot 306 II
Samochód zaskakuje pod każdym względem, i to właściwie wyłącznie pozytywnie. Może kluczem do spokojnej i bezproblemowej jazdy jest tu znalezienie odpowiednio zadbanego egzemplarza? Mój taki był i nie było mi dane zaznać uroków legendarnych wręcz francuskich kaprysów. Auto jest niezawodne, wymieniam w nim jedynie rzeczy które zużywają się w eksploatacji. Ponadto auto jest bardzo pakowane (choć patrząc na nie z zewnątrz trudno to podejrzewać), przeżyłem z nim już dwie przeprowadzki. A silnik, mimo swoich marnych 75 koni jest zaskakująco żwawy. Spalanie w mieście trochę duże, ale to raczej zasługa mało ekonomicznie jeżdżącego kierowcy. Ogólnie nie mam się do czego przyczepić.
4,9
~7 rok z Peugotem
Hatchback 1.4 75KM 55kW
Peugeot 306 I
Mam wersje 3D. Wygląd super (czerwony), mimo 20 lat na jego karku tzn karoserii, jak go umyję to nadal ludzie na ulicy oglądają się za nim. Wnętrze zaskakująco obszerne. Fotele wygodne (jakby fabryczne kubełki?). Wiadomo, jak się dba tak się ma, a u mnie samochody mają dobre życie. Ktoś powie że samochody na F są do du... a niemieckie to cudo ale wystarczy tylko popatrzeć na drogi ile jeździ tych super golfów i pasatów z tego rocznika w porównaniu do 306tek. Miałem kolegę co tak się lubował w tej niemieckiej technologii. Zdążył wymienić już 3 te cudowne golfy bo dokonały żywota, a dzielny peugocik nadal sprawny.

Raporty spalania Peugeot 306

Liczba raportów: 541
Średnie spalanie dla Peugeot 306
5,1 – 11,6
l/100 km
4,9 – 6,6
l/100 km
6,4 – 11,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Hatchback 1.4 75KM 55kW
Peugeot 306 I
Autko z instalacją BRC. Po założeniu przez "fachowca" paliło 18l/100, po regulacji 10l/100 i gaśnięcie prawie na każdym skrzyżowaniu. Przez 2 lata gwarancji jeździłem na reklamacje i za nic nie potrafił zejść z poniżej 10l, dopiero jak sam się wziąłem za regulacje (zmiana ustawień, przejechanie 100km, ponowna regulacja i tak kilka razy) spalanie zeszło do 7,5 w trasie i 8,5 po mieście i bez gaśnięcia. Warto czasem samemu wyczuć instalację lub jechać do kogoś sprawdzonego. Jeśli autko pali w okolicach 10l, to prawdopodobnie kwestia odpowiedniej regulacji.
5,8
Kombi 1.4 75KM 55kW
Peugeot 306 II
260 tys, po wymianie rozdzadu i oleju smiga jak igiełka. Brzmi jak pszczółka, moze to i maly motor jak na taką bude, ale daje rade i jest bardzo ekonomiczne :D nawet dla mlodego to auto jest jak znalazł :D lpg tylko zniszczylo by to auto, ale za to jezdzilo by sie prawie jak za darmo
8,0
Kombi 1.9 D 69KM 51kW
Peugeot 306 II
Samochód pali niestety dużo. Przy dynamicznej jeździe spalanie około 7.5l. Przy bardzo oszczędnej jeździe udało mi się zejść do 6.5l. Przy prędkościach autostradowych dramat na 15 litrach trochę ponad 150 km. Ogólnie rzecz biorąc silnika nie polecam niska kultura pracy spalanie dość wysokie jak na taką moc, dynamika żadna 20.7s do setki

Usterki Peugeot 306

Liczba wpisów: 36
Brak mocy
  • Peugeot 306 I Hatchback 1.4 75KM 55kW 1993-1997
  • instalacja elektryczna
Ponad miesiąc temu zrobiło mi się zwarcie pod maską i zesmarzyła się kostka od sterowania zapłonem(silnik potem kręcił ale nie wchodził na obroty)elektryk wymienił mi tą kostkę i miało być już dobrze ale po przejechaniu paru metrów zaczęło dusić silnik i gasł sam,po zapaleniu go z powrotem na początku było dobrze a póżniej to samo,po jakimś czasie udawało mi się coraz dużej jeżdzić w ten sposób ostatnio mam jakby odwrotnie,w miarę po dłuższej jeżdzie zaczyna mi dusić silnik i brakuje mocy mimo redukcji biegów,jak wyłączę silnik i włączę go z powrotem jedzie normalnie i tak cały czas,przed usterką świeciały się wszystkie kontrolki na tablicy rozdzielczej a po usterce nie świecą się kontrolki od stopu oleju,czy to może być wina złego podłączenia kostki lub uszkodzenia jakiegoś czujnika?Bardzo proszę o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
Stuki w przednim zawieszeniu.
  • Peugeot 306 I Sedan 2.0 121KM 89kW 1993-1997
  • zawieszenie
Podczas jazdy nawet po małych nierównościach słyszalne stuki puki gdzieś w przednim zawieszeniu. W miarę upływu czasu stuki stały się coraz głośniejsze i intensywniejsze.Z początku gdy w samochodzie był komplet pasażerów usterki były niesłyszalne,w tej chwili jest to bez znaczenia. Brak stuków tylko na idealnie równej powierzchni jezdni. Diagnoza-końcówki drążków (wymiana nie dała pozytywnych rezultatów). Łącznik stabilizatora, łożysko koła-bez zmian. Wymiana silentbloków wahaczy przednich kpl. 6 sztuk - Pomogło na okres dwóch miesięcy później znowu to samo. Wymiana w innym warsztacie tulei wahaczy przód i tył-też pomogło tylko na dwa miesiące.Stuki nie ustają.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik - kontrolka check.
  • Peugeot 306 I Hatchback
  • silnik
Witam mam problem z silnikiem w mojej 306 xr mianowicie świeci mi kontrolka awarii silnika - check czasem kontrolka gaśnie kiedy pada deszcz ale silnik pracuje normalnie nie wiem co to może być proszę o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie