Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Peugeot 307

Lata produkcji: 2001 - 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do segmentu C (niższa klasa średnia). Produkowany od 2001 roku do dziś jako następca udanego Peugeota 306. 307 szybko zaczął zdobywać niemniejsze uznanie, sięgając choćby po nagrodę dla Samochodu Roku 2002. Trzy lata później samochód przeszedł modernizację, po której dodatkowej wyrazistości nabrał i tak drapieżny wygląd jego nadwozia. Od roku 2003 dostępny również jako kabriolet. W Chinach, Wenezueli i Argentynie można natomiast kupić 307 także w wersji sedan.

Komentarze redakcji

Powagosław: Godny polecenia kompakt o atrakcyjnej, charakterystycznej dla ostatnich Peugeotów, „lwiej” stylistyce. Po faceliftingu wygląda jeszcze dynamiczniej. Silny konkurent dla niemieckich i japońskich potentatów w klasie C.
Luzacjusz: Projektanci Peugeota bawili się brzytwą, a 307 uśmiech miał coraz szerszy. Pamiętacie Batmana? To już chyba wiecie, kto posłużył za stylistyczną inspirację. Tylko czy Joker miał prawo jazdy?

Niemal jednobryłowa, atrakcyjnie narysowana sylwetka "307-ki" zdecydowanie może się podobać - niezależnie, czy mamy do czynienia z hatchbackiem, kombi, czy cabrio, auto przyciąga wzrok. Przyjemne dla oka kształty ma również wnętrze, jednak jego najważniejszym atutem okazuje się przestronność - pomijając wersję bez dachu, w obu rzędach siedzeń miejsca jest bardzo dużo, a bagażnik okazuje się pojemny. Dodając do tego wygodne fotele, logicznie rozplanowany kokpit i wysokiej jakości materiały otrzymujemy bardzo dopracowaną całość.

Pod maską kompaktowego Peugeota montowano sześć silników, z czego trzy to "benzyniaki", a kolejne trzy diesle. Mając na uwadze jak najlepszy kompromis pomiędzy osiągami a spalaniem, najlepszym wyborem jest bezdyskusyjnie wysokoprężny motor 2.0 HDi. Jego eksploatacja bywa jednak kosztowna, dlatego bardziej polecamy benzynowy silnik 1.4 w wersji 16V - całkiem żwawy, wystarczająco oszczędny i tani w obsłudze. Jak przystało na "Francuza", układ jezdny komfortowo resoruje nierówności.

Przypadki samozapłonu wczesnych egzemplarzy mocno nadszarpnęły wizerunek Peugeota 307 i choć problem ten rozwiązano, pozostało sporo innych mankamentów. Co prawda, auto nie jest tak zawodne, jak mówią to obiegowe opinie, jednak awaryjność jest spora - użytkownikom sen z powiek spędza przede wszystkim usterkowa elektronika, która jest trudna i droga w naprawie. Poza tym, dość szybko zużywa się zawieszenie, a młodsze diesle cierpią na defekty filtra FAP. Do zakupu zachęcają z kolei niskie ceny używanych egzemplarzy oraz podstawowych części.

Dane techniczne Peugeot 307

Silniki

Moc silników 68-177 KM

Poj. silników 1 360-1 997 cm3

Prędkość maks. 160-220 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,2-17,1 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Peugeot 307

Średnia ocena modelu

na podstawie 1366 opinii

3.97

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Ergonomia

+ Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena

- Koszty utrzymania

- Drobne usterki

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (75%)
NIE (25%)

Wybrane oceny kierowców Peugeot 307

Auto ma swoje plusy i minusy: Na plus można zaliczyć bardzo dużą pojemność i ergonomię, na minus niestety dość dużą zawodność. ... więcejGeneralnie jest to dość denerwujące, w szczególności, że nigdy nie wiemy co się stanie. Samochód ładnie wygląda, jest bardzo pojemny, ma kilka ciekawych rozwiązań, ale to chyba wszystko. ukryj
dodano 12.03.2009 przez
Samochód daje sporo przyjemności w użytkowaniu
dodano 28.01.2010 przez
Generalnie jest spoko. Wady i zalety starałem się wypisać wcześniej. Za ten 'economy mode' mam ochotę rozwalić kompa, ale to może ... więcejtylko mnie tak wkurzać. Niesamowita cisza we wnętrzu, można swobodnie rozmawiać z każdym pasażerem wewnątrz bez przekrzykiwania. W porównaniu do takiej Octavii gdzie nie da się posłuchać spokojnie radia to naprawdę cudowne uczucie. Naprawdę nie słychać że to diesel. Dla rodziny 2+2 naprawdę godny polecenia. Nareszcie nie trzeba zdejmować kółek od wózka dziecięcego:)a i wszytko co potrzeba na większy wyjazd wejdzie bez problemu. Mnóstwo konfiguracji siedzeń, możliwość przewozu 7 osób. Nie nastawiam się na super przyśpieszenia. Zależy mi na większej pojemności i dobrym komforcie jazdy przy zachowaniu jako takiej ekonomiki. W tym samochodzie można to dostać. Bardzo ładna linia nadwozia, czyni ten samochód naprawdę atrakcyjnym. Wyeliminowanie większości usterek z pierwszej wersji. W spalaniu rewelacji nie ma, ale zależy jak kto jeździ. 5,5l/100km można bez problemu na trasie zrobić. Mam SW ze szklanym dachem. Dla dzieciaków fajna rzecz. ukryj
dodano 12.01.2011 przez
od samego poczatku mialem problemy z awaryjnoscia tego samochodu ale to mozna by jakos przebolec mankamentem peugeota i to nie ... więcejtylko p307 ale wszystkich pugow jest serwis -TRAGEDIA ktos powinien w koncu zainteresowac sie tym co oni wyprawiaja w ASO peugeota wszystki naprawy gwarancyjne wykonywane z laski na ucieche (wciaz mi mowia o jakims gescie handlowym ) a teraz po krotce historia usterek w p307 pamietajce samochod ma przejechane 35 tysiecy km glownie po dobrych drogach zero jezdzenia po wertepach : - wymiana opon (wada fabryczna - musoialem zrobic awanture zeby to dostrzegli ) - wymiana drazkow stabilizatora -efekt bicia tychze opon - cieknacy bak (!!!!!!) -wymiana uszczelki naprawa zmieniarki cd - po naprawie porysowany kokpit + zle zalozona zmieniarka - klapa bagaznika regulacja (obtarta cala krawedz klapy o zderzak - wymiana tarcz hamulcowych po nie mniejszej awantiurze i przepychankach z Peugeot Polska - czekajaca mnie wymiana kola zamachowego (! czy to aqby nie za wczas ?) wszystko robione opieszale i nie profesjonalnie tragiczny poziom serwisow nie mowiac juz o kulturze - w autocan w katowicach rzucono mi kluczykami o blat recepcji i powiedziano :" bierz pan kluczyki i jedz" a raczylem zwrocic uwage ze porysowano i ze zalozono mi zmieniarke po naprawie ...horror oczywiscie nie da sie ukryc ze samochod posiada nowoczesna i piekna sylwetke ale cco z tego jak nie spelnia podstawowej swojej funkcji czyli poruszanie sie o wlasnych silach bez ingerencji serwisu chociazby porzez okres gwarancji posiadalem wczesniej dwa citroeny i bedac pod wrazeniem niich niezawodnosci (wbrew obiegowym opiniom ! ) kupilem p[eugeota (w koncu to ten sam koncern . niestety porownywanie serwisow peugeota i citroena to jakby porownywac warszrat pana jozia w stodole z profesjonalnym dobrze wypasazonym serwisem citroena gdzie spotkacie sie z mila i rzetelna obsluga krotko : zycze wam dobrze nie kupujcie peugeota 4 letnia gwarancja ktora sie chelpi peugeot to fikcja musicie do niej doplacic 2 tys zlotych a i tak beda was mieli w dupie juz w dniu wyjazdu z saloonu DO TEGO TA CHAMSKA I BEZCZELNA OBSLUGA W ASO BRRRYYY .... ukryj
dodano 08.03.2005 przez
Zobacz oceny Peugeot 307 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Peugeot 307

Pb
4,30 - 14,50
Na podstawie 466 raportów spalania
ON
3,87 - 13,60
Na podstawie 561 raportów spalania
LPG
5,43 - 12,00
Na podstawie 64 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Peugeot 307

samochód jest duży, bogato wyposażony, a zatem i ciężki, więc nie ma co liczyć na spalanie typu 3.5, ale i ... więcejtak jest w miarę dobrze, przy spokojniej jeździe (90) na trasie 4.8, spokojnie (100-110) na autostradzie 5.3, dość szybko (120-130) na autostradzie 6.3, szybko (140-150) na autostradzie ponad 7, z deską na dachu przy większych prędkościach 1.5L więcej, spokojnie latem w mieście 6.2, spokojnie zimą w mieście 7.2, dynamicznie w mieście plus klima i korki 7.8, i jest to maksymalne spalanie jakie odnotowałem, najczęściej przy moim stylu jazdy i mieszanych trasach jest 6.2. bak ma 60L, rezerwa ok 3-5 litrów. Rozrząd można wymieniać dopiero przy przebiegu 160-180tys, ale w moim przypadku trzeba było przy 100tys ponieważ rozszczelniła się pompa wody i zardzewiały rolki, pojawiły się szumy. Wymiana kompletnego rozrządu, pompy wody, filtra paliwa, powietrza, oleju i wymiany oleju to ok 1300zł. Wymiana chłodnicy klimatyzacji z napełnieniem 750zł. Silnik posiada filtr FAP co podraża eksploatację, ale tragedii nie ma: filtr jeśli się jeździ przez większą część w trasach powinien starczyć na 200-240tys km (wymiana ok 2tys), płyn do filtra powinien starczyć na 160-200tys (dolanie 600zl), lub po prostu usunąć filtr za ok 1tys i wtedy powinno spaść spalanie o ok 0.2L, na chwilę obecną nie było żadnych komunikatów/problemów, samochód w standardzie ma opony 205/55/16 V, na zimę wrzuciłem 195/65/15 H, więc dość popularne rozmiary, a zatem i cena przystępna ukryj
dodano 09.12.2011 przez
niesamowicie oszczędny samochód... Fakt trzeba o niego dbać, nie lac byle czego do baku ani do silnika... OLEJ 5w30 Shell ... więcejropa... jest bardzo wdzięczny za ultimate... nieopisany wzrost mocy... aż ciężko opisać nigdy w to nie wierzyłem ale w tym przypadku...autko ma 90ps wiec nie poraża ...czuc wyraźny wzrost mocy.. nie jest oszczędniej ale jesz....rzwawiej. trasa KRK Tarnowskie Góry - KRK... przy spokojnej jeździe DK 94 spalił 3.4 ( max 100 km.h ) to najlepszy wynik. Byłem nim we włoszech na wakacjach... dowaleni namiotami bagażami butlami z gazem i wszystkim co się bierze pod namioty z 4 osobami... 5000 km autko wyszło w okolicach 4.3 ( wg komputera a ten cygani od 0.2 w trasie do 0.5 w mieście ) dbaj o niego a on będzie dbał o twój portfel... super oszczędne auto nic się nie psuje i nie rdzewieje ... auto idealne.. świeży wygląd... ROZRZĄD z pompą wody wszystkimi paskami i rolkami z wymianą koszt okolic 700 pln.. Kompletne zawieszenie przód wszystkie gumki drążki łączniki i inne plus kompletne hamulce tarcze i klocki plus kompletne hamulce tył koszt 1400 pln...pewno ze 3 lata spokoju.... polecam wolkswagen umarł ze swoimi przedpotopowymi dieslami z epoki kamienia łupanego... wolkswageny są jak papier toaletowy szare smute i do du....y silnikowo lepszy tylko FIAT ze swoimi fenomenalnymi JTD ukryj
dodano 05.12.2012 przez
Autko potrafi spalić 5.6 litra100km jednak z zaznaczeniem, że jazda jest bardzo oszczędna oraz w dwie osoby plus dość spore ... więcejbagaże. Mi taki wyniki udało się osiągnąć na trasie Rzeszów - Cieszyn i spowrotem. Trasa prawie bez autostrad choć kawałek zachaczyłem A4 na odwodnicy Krakowa no i ekspesówka do przejścia granicznego w Cieszynie. Prędkośc maksymalna do 100-110km/h, obroty na silniku 2800 max. Prędkość powyżej 110km/h znacznie podnosi spalanie. Na autostadzie utrzymując prędkość 140-150km/h komputer pokazywał spalanie jakies 15-16l. Po mieście bywa różnie eco drivingiem potrafi mieścić się w 7 litrach, ale cięzko to osiągnąc bo strasznie człowiek się męczy (wg. mnie za krótka jedynka i dwójka). Bywa też tak, że nie wysilając się strasznie tzn nie nadużywająć gazu z włączoną klimatyzacją, radiem i w korkach (miasto Rzeszów) potrafi spalić ponad 8l, a jeśli ktoś faktycznie lubi butować ze świateł, wyprzedzać i gwałtownie hamować, dodatkowo postać w korkach i gwałtownie podjeżdzać to osiągnie 9 liter bez problemu. Jednak jeżdząc normalnie bez "kozaczenia" ja spalam na mieście jakieś 7.4 litra. Samochód zadbany wymienianie przewody, świece, filtry, także myśle że to też ma tam jakiś wpływ na zużycie paliwa plus oczywiście ciśnienie powietrza w oponach ukryj
dodano 14.01.2012 przez
Witam :) przez pół roku przejechałem 13tys km i co do spalania mam mieszane uczucia. Nie jest on (silnik) jak dla ... więcejmnie oszczędny. Spodziewałem się niższego spalania (ale moim zdaniem ma tu wpływ masa/gabaryty/ciężka noga) Większość km pokonałem na trasach (około 9tys).. Jadąc spokojnie na trasie raz udało mi się zejść poniżej 6l/100km ale nie przekraczając 90km/h średnio przy prędkościach 90/100km/h spalanie 6-6.5l prędkości 120-140km/h spalanie wzrasto 7,5-8l w mieście natomiast jest słabo bo przy spokojnej jeździe to min 7,5l a max zimą np kolo 11l (dość wolno łapiący temp silnik na krótkim dystansie) podsumowując : gdy jedzie się równym tempem jest w miarę okej, aczkolwiek im szybciej/dynamiczniej tym większe spalanie> Ciężko jest na ekspresówce czy autostradzie utrzymywać prędkość 90km/h bo mam wrażenie ze stoję w miejscu :) a prędkość 130-150km/h dla tego samochodu jest idealna - bo prowadzi się tak jakby był przyklejony do drogi . Pozdrawiam p.s ilu kierowców tyle pomiarów i technik jazdy :) ukryj
dodano 01.01.2015 przez
Witam :) przez pół roku przejechałem 13tys km i co do spalania mam mieszane uczucia. Nie jest on (silnik) jak dla ... więcejmnie oszczędny. Spodziewałem się niższego spalania (ale moim zdaniem ma tu wpływ masa/gabaryty/ciężka noga) Większość km pokonałem na trasach (około 9tys).. Jadąc spokojnie na trasie raz udało mi się zejść poniżej 6l/100km ale nie przekraczając 90km/h średnio przy prędkościach 90/100km/h spalanie 6-6.5l prędkości 120-140km/h spalanie wzrasto 7,5-8l w mieście natomiast jest słabo bo przy spokojnej jeździe to min 7,5l a max zimą np kolo 11l (dość wolno łapiący temp silnik na krótkim dystansie) podsumowując : gdy jedzie się równym tempem jest w miarę okej, aczkolwiek im szybciej/dynamiczniej tym większe spalanie> Ciężko jest na ekspresówce czy autostradzie utrzymywać prędkość 90km/h bo mam wrażenie ze stoję w miejscu :) a prędkość 130-150km/h dla tego samochodu jest idealna - bo prowadzi się tak jakby był przyklejony do drogi . Pozdrawiam p.s ilu kierowców tyle pomiarów i technik jazdy :) ukryj
dodano 01.01.2015 przez
Zobacz raporty spalania Peugeot 307 Dodaj raport spalania

Generacje Peugeot 307

Dealerzy Peugeot

Antoniak Auto Autoryzowany Dealer Peugeot

Antoniak Auto Autoryzowany Dealer Peugeot Wieliczka

małopolskie, Wieliczka, Czarnochowska 19

Więcej

AZMOT

AZMOT Peugeot Kraków

małopolskie, Kraków, Pokoju 78

Więcej

D&D

D&D Peugeot Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Karkonoska 45

Więcej

FRANCE AUTOMOBILES

FRANCE AUTOMOBILES Peugeot Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al. Jerozolimskie 217

Więcej

Peugeot Nordyński

Peugeot Nordyński Łódź

łódzkie, Łódź, Snowalniana 3

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Peugeot 307

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

4 490

Przejechany dystans

738 202 zł

Zatankowanego paliwa

161 462 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

761

Wydanych pieniędzy

270 196 zł

Średnie wydatki na auto

1 453 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

988

Wydanych pieniędzy

332 913 zł

Średnie wydatki na auto

1 790 zł

ZOBACZ 186 dzienników kosztów Peugeot 307 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Peugeot 307

Liczba wpisów: 26
komentarzy(2)
komentarzy(17)
komentarzy(7)
komentarzy(12)
komentarzy(27)
komentarzy(7)
Zobacz inne typowe słabe punkty Peugeot 307 dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Peugeot 307

Liczba wpisów: 17
Instalację BRC polecam ale tylko w przypadku dobego serwisu i listwa wtryskowa koniecznie BRC. Ja instalowałem gaz w F.H. Gorzkiewicz ... więcejw Kaliszu i ogólnie rzecz biorąc brak fachowości i niechlujstwo. Instalację zakładałem 3 lata temu (BRC do silnika 1.6 16V) i od razu problemy... Zatykały się wtryski w listwie. Oficjalna ocena serwisanta to to, że tankowałem zły gaz (tyle tylko, że tankowałem i tankuję tylko i wyłacznie na Orlenie i BP). Wymieniono mi niepotrzebnie świece (na mój koszt 86 zł) i kazano wymienić listwę zapłonową (za 580zł) której na szczęście nie wymieniłem... Po trzeciej wymianie wtrysków (marki Zavola, którą warsztat polecał jako tańsze rozwiązanie) okazało się że to wina wtrysków i wszystkie auta z instalacją BRC i tą listwą miały problemy. Tyle tylko, że na tą usterkę ja zwróciłem uwagę po wyszukaniu informacji w internecie (bo płacić 600 zł za listwę zapłonową to już było za dużo). I musiałem dopłacić 400 zł za wymianę listwy na BRC... We warsztacie byłem w sumie 5 razy w tym dwukrotnie auto zostawło na dwa dni:( Dodatkowo przy instalacji niby fachowcy pourywali kilka zatrzasków i rozwalili plastik osłony od wycieraczek (który naprawili dopiero po tym jak ja to zauważyłem i zagroziłem, że będę w tym temacie rozmawiał z szefem). A o izolacji przewodów i poprawnym lutowaniu przewodów można pomarzyć (jako elektryk sam przelutowywałem i izolowałem przewody wtrysków bo po wyjechaniu z warsztatu na pierwszych dziurach jeden się urwał - pękł lut). Po instalacji okazało się także , że nie założono przy listwie opasek i pod maską wyciekł mi gaz co usunięto na pierwszym doregulowaniu instalacji a serwisant stwierdził, że zdarza się zapomnieć o takich pierdołach... Kolejną usterką okazał się zawór butli gazu, który wymieniono mi po pół roku z wielkiej łaski choć od poczatku było coś nie tak bo zamiast 36 l gazu do zbiornika 42l wchodziło mi tylko 28l... I serwisanci nadal twierdzili, że to nie to choć potem tankowałem już tylko 36l i więcej. To tyle jeżeli chodzi o niby profesjonalną instalację. Natomiast co do serwisu to powiem tylko, że 4 razy serwisując auto u Gorzkiewicza zawsze wymieniano mi tylko filtr fazy lotnej i z łaski swojej dwa razy podłączono do komputera. Kiedy zmieniłem stację serwisową na dużo tańszą i lepszą okazało się, że czasowtryski były mocno rozregulowane (a w sumie prawdopodobnie nie były nigdy dobrze ustawione) a wymienia podlegają dwa filtry. Ogólnie rzecz biorąc fatalny montaż instalacji, obsługa i serwis:( GORĄCO NIE POLECAM!!! ukryj
dodano 26.06.2013 przez
Od momentu założenia gazu zaczęły się problemy,najpierw świecił się tak zwany czek,czyli kontrolka diagnostyki,jeździłem i jeździłem na regulacje po których ... więcejsamochód sprawował się dobrze jakieś 300-500kilometrów a następnie na nowo załączał się świecić czek.Po około roku zaczęły się problemy z katalizatorem-oczywiście czek nadal się świecił,nikt nie potrafił tego zlikwidować-samochód nie chciał jeździć i gasł,a co najgorsze na benzynę jak przełączyłem z początku też nie jechał dobrze ,dopiero po około 300 kilometrów wracał do normy.Następnym etapem usterek było wyrzucanie z gazu na benzynę,tak jakby brakło gazu w zbiorniku ale gaz oczywiście był.I znowu jeździłem i jeździłem na naprawy które nie dawały żadnego efektu.Następnie pojawiła się usterka ,że nie można było w ogóle przełączyć z benzyny na gaz ,silnik w momencie przełączania dostawał konwulsji włączały się wszystkie możliwe kontrolki i silnik gasł.Dzisiaj jestem po kolejnej naprawie i regulacji.....myślę że zabiłem swój samochód montując do niego ...właśnie co?. Mimo wszystko mam nadzieję na lepszą przyszłość moją i mego autka ukryj
dodano 25.11.2010 przez
Instalacje montowałem ponad 3 lata temu w Warszawie W Energy gaz Polska , jestem bardzo zadowolony , nie miałem żadnych ... więcejnie miłych niespodzianek , wykonuj przeglądy systematycznie co 15 tyś km . spalanie w granicach 8-9 litrów gazu . ukryj
dodano 19.02.2015 przez
Szybko przełącza na gaz, bez odczuwalnego spadku mocy. Obroty nie falują. Spalanie w granicach 9l/100 km więc całkiem przyzwoicie ... więcej ukryj
dodano 25.05.2015 przez
spalanie jest bardzo dobre ,tylko na wolnych obrotach nie równo pracuje silnik,ale też zależy jakiej jakości jest gaz ... więcej ukryj
dodano 22.11.2008 przez
W ogóle nie zauważalny moment przełączenia. Zero problemów zimą. Spalanie gazu wynosi 10 l / 100km
dodano 22.05.2015 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Peugeot 307

Skarbnica wiedzy o Peugeot 307

Ciekawostki
dodano 19.08.2011 przez
Auto pojawiło się na rynku w 2001 roku i zostało uznane za Samochód Roku 2002 (European Car of the Year).
Zobacz więcej Podziel się wiedzą