Szukaj

Informacje o Peugeot 308

Lata produkcji: 2007 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2007 model należący do segmentu C (klasa niższa średnia) w gamie Peugeota stał się następcą modelu 307. Był to pierwsze auto nowego pokolenia Peugeotów, które nazwane zostały zgodnie z kluczem X08. Pracowano nad nim przez klika lat, w ramach planu o kryptonimie „Project T7”. Druga generacja Peugeota 308 dostępna jest od roku 2013. Do dnia dzisiejszego nabywców znalazło prawie 1,3 mln „trzysta ósemek”. Na podstawie Peugeota 308 stworzono 2-drzwiowe, sportowe coupe RCZ, a także SUV-a 3008. Druga generacja modelu w 2014 r. uzyskała tytuł Europejskiego Samochodu Roku.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki i zadziorny. Niektórzy zarzucają mu designerską zachowawczość, ale również tak zwykło się określać klasyczne kształty. Dobry ruch Peugeota, to może być przebój na miarę poprzednika z przełomu wieków – modelu 306. ~Powagosław
Luzacjusz
Przyjemny dla oka, choć chyba trochę za bardzo konserwa jak na Peugeota, czuć ducha VW Golfa, co, biorąc pod uwagę zamiary marki wobec tego modelu, dziwić nie może. Plus za niebanalne, ciekawie zaprojektowane wnętrze. ~Luzacjusz

Peugeot 308 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Peugeot 308

Liczba ocen: 322
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Układ jezdny - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

3,8
~BlueLion
SW 1.6 HDi FAP 112KM 82kW
Peugeot 308 I
Przyjemny jako auto rekreacyjne, na trasę, na wyjazd wakacyjny itp. Bardzo pakowny, a przy tym oszczędny. W moim egzemplarzu wystąpiło jednak stosunkowo dużo usterek - konieczna była wymiana maglownicy (występował 'przeskok' kierownicy podczas skręcania), wymiana chłodnicy (zaczęła mocno przeciekać), sporadycznie check engine z powodu blokowania się EGR-u, awaria uszczelki pod wtryskiwaczem, awaria nawiewów, awaria czujnika temperatury. Na plus FAP, który wytrzymał do 180,000 (wtedy czyszczenie i uzupełnienie płynu), dwumas, który do końca się nie odzywał i turbina, która również nie zdradzała oznak zużycia.
4,6
~Jacek. K
SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
Peugeot 308 II
Peugeot 308 II to starannie wykonane auto z dbałością o jakość, czego od dawna francuzom brakowało. Mało wad , dużo zalet. Bardzo dobry bezproblemowy silnik 1.6 Blue HDI 120KM. z małym apetytem na ropę. 5,1 litra /100km średnia. Przy ekonomicznej jeździe 4,3l/100km. Dobrze spasowane plastiki(brak skrzypień , stukotów nawet podczas jazdy po bruku) Duży bagażnik i wystarczająco dużo miejsca z przodu, jak i z tyłu dla 2 rosłych facetów. Jak dotąd żadnych awarii przy regularnym, na czas serwisie. Po trzech latach skróciłem cykl wymiany oleju zalecany przez producenta z 25000tys lub rok , na 15000 lub rok. Przesiadłem się na to auto z Volva V70 II i miało być Volvo V60. Ale tak wyszło że kupiłem 308 i jestem jak do tej pory miło zaskoczony. Wady jak dla mnie ma trzy. Tylna belka skrętna powinna być już zmieniona na nowszą technologię . Klimatyzacja ustawiana tylko na wyświetlaczu, co odrywa uwagę na chwilę od drogi. Delikatny lakier podatny na zarysowania. Tani w serwisowaniu. Kierownica i z zacięciem sportowym i na tym sport się kończy , ale jak na tą moc auto dynamiczne i miłe w prowadzeniu.
2,9
~zielit
Hatchback 5d 1.6 THP 125KM 92kW
Peugeot 308 II
Musze zweryfikować swoją bardzo dobrą ocenę wystawioną parę lat temu. Niestety auto jest problematyczne , chimeryczne- występuje szereg denerwujących usterek , które czasami są a czasami nie. Głównie chodzi o pracę silnika na biegu jałowym coś szarpie trzęsie przerywa , jakieś tarcia po rozgrzaniu jednostki . Aso na gwarancji nie rozwiązało problemów , sam wymieniłem pompę wysokiego ciśnienia , rozrząd, pompę wody . W kabinie marszczy się plastikowa ozdobna obwódka pod wyświetlaczem . Powiem szczerze że byłbym w stanie naprawić usterki , ale nawet nie ma gwarancji że po wymianie części auto będzie chodziło ja zegarek bez szarpnięć , przerw i wibracji. Mechanicy rozkładają ręce i radzą sprzedać. Volkswagen to chociaż opracował technologie naprawy (drogą) ,ale opracował na zużycie oleju w swoich TSi . Tutaj technologie thp zarzucono - zastąpiono puretech.

Raporty spalania Peugeot 308

Liczba raportów: 432
Średnie spalanie dla Peugeot 308
5,4 – 12,7
l/100 km
3,5 – 8,0
l/100 km
6,8 – 8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Liczba komentarzy: 1
Hatchback 5d 1.2 PureTech 110KM 81kW
Peugeot 308 II
Wyniki zweryfikuje po kilku miesiącach, obecnie przejechałem 750 km na 1 tankowaniu. Właśnie zatankowałem drugi raz. Jazda totalnie mieszana, miasto - wkoło komina - i na obwodnicach z prędkością autostradowa. Średnia 6.3 z komputera ( po wyliczeniu zatankowania po korek 6.5 ). Oprócz tego.... Stylistyka wbetrza jest zaje***ta, ale... Po latach jeżdżenia hondą i focusem.. zawieszenie ,prowadzenie to jakiś żart . Pływa na boki, jak łajba na rzece. Nie wiem ,czytałem, że ten typ tak ma, ale nadal się przyzwyczajam.. Sylwetka świetna, przyspieszenie na turbinie, bez zastrzeżeń, pozycja za kierownicą oki. Niektórzy przeklinają sterowanie z tableta... Po tygodniu nie mam z tym problemu. Rewelacja!
5,4
SW 1.6 HDi 92KM 68kW
Peugeot 308 II
Posiadam Peugeota 308 II SW z 2015 roku (nadwozie kombi), użytkuje go od roku. Średnie spalanie z 10 tys kilometrów to 5,4l / 100km, gdzie szacuje, że dystans rozkładał się 30% miasto i 70% trasa. Generalnie spalanie w mieście przy dość dynamicznej jeździe po stolicy, gdzie czasem stoi się w korku a czasem leci obwodnicą czy innymi szybszymi arteriami, kształtuje się na poziomie 5,8 - 5,9 litra / 100km. Przy jeździe w trasie z wyłączeniem dróg ekspresowych i autostrad spalanie wynosi 4,7 - 5,4 litra / 100km. Drogi ekspresowe i autostrady spalanie 5,5 - 6,3 litra / 100km. Z moich obserwacji komputer pokładowy przekłamuje zużycie paliwa o +/- 0,1litra / 100km, więc można na nim polegać. Dodatkowo polecam korzystać z aplikacji MyPeugeot, która liczy zużycie z konkretnych tras. Sama aplikacja często się zawiesza i nie łączy z autem, ale jak już się połączy ściąga z komputera zaległe trasy, więc możemy sobie poanalizować dokładnie spalanie :-)
5,2
SW 1.6 e-HDI 115KM 85kW
Peugeot 308 II
Autko użytkuję od miesiąca.Spalanie średnie na dystansie 760 km miasto/dojazd do pracy/ krótkie trasy -wyszedł 5,2 litra. Przed i po tankowanie oczywiście pod korek i kasowanie licznika km. Temperatura otoczenia ok 0 stopni Celsjusza.

Usterki Peugeot 308

Liczba wpisów: 26
Awaria silnika / serwis
  • Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW 2014-2017
  • instalacja elektryczna
  • 40 tys. km
Występowanie usterki:
Od paru dni jestem posiadaczką Peugeota 308 z 2014 r. Automat 1.2 130 km benzyna - dwie jazdy było wszystko ok (dłuższą jazda autostradą) potem w trakcie jazdy przy rozpędzaniu auta powyżej 80km zaczął tracić moc, pojawił się czerwony komunikat Awaria Silnika i serwis, auto zgasło..po odpaleniu chwilę pojawiały się te komunikaty, potem zniknęły.. Ale problem został bo podczas kolejnej jazdy znowu to samo- auto straciło moc po przekroczeniu 80 km i znowu pojawiły się te same komunikaty..dodam, że auto było sprowadzone i poddane naprawie (tylko zderzak bo całą reszta była ok), przed kupnem po kolizji stało rok w garażu.W baku było 2/3 benzyny więc od razu dolalam do pełna vervy (98) ..czekam na termin wizyty w ASO ale to dopiero za 6 dni..
1 komentarz
Błąd silnika po wymianie słupka silnika
  • Peugeot 308 II SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW 2015-2017
  • silnik
  • 255 tys. km
witam. Kupiłem auto i podczas powrotu się zapowietrzało. okazało się, że mój poprzednik jeździł bez płynu chłodzącego i pokrzywiło blok silnika. Wymieniłem słupek na identyczny i problem znikną, ale pojawił się następny. cały czas świeci się serwis i przy odpaleniu wyświetla się "uszkodzony silnik" W linku wydruki z diagnostyki komputerowej https://megawrzuta.pl/filesgroup/fd944b5c4d5b8d76011c6985be4cfa85.html Auto mino błędu jeździ normalnie tylko nie da się włączyć trybu eco. proszę o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Zgrzyty jakby tarcie z lewej strony auta!
  • Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW 2007-2011
  • nadwozie
Witam - problem jest ciekawy... Podczas jazdy najczęściej po przejechaniu kilku - kilkunastu kilometrów nagle słychać jakieś zgrzyty jakby tarcie z lewej strony auta jakby ze skrzyni biegów. Najciekawsze jest to ze zgrzyty występują tylko gdy następuje hamowanie silnikiem lub poprostu na luzie gdy zmniejsza się prędkość. Nie ma znaczenia czy wcisnięte jest sprzęgło czy też nie. Gdy dodam gazu i samochód ciągnie zgrzyt ustępuje prawie całkowicie a najczęściej całkowicie. Olej w skrzyni dolewałem ale to nie to. Jak auto jest zimne czy też może ustało chwilkę problem mija i znów za kilka kilkanaście kilometrów znów to samo... Kolejna rzecz jaką zauważyłem to to że jak kręcę (chyba) w prawo zgrzyt ustępuje jak odwrotnie to się nasila. Podejrzewałem też łożysko ale gdy przyciska pedał gazu to zgrzyt cichnie jak puszczam nasila się więc sam już nie wiem. Łożysko też bardziej buczy a tu zgrzyt jakby coś tarło się. nieznana
Problem rozwiązany
2 komentarze
Peugeot 308