Szukaj

Informacje o Peugeot 308

Lata produkcji: 2007 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2007 model należący do segmentu C (klasa niższa średnia) w gamie Peugeota stał się następcą modelu 307. Był to pierwsze auto nowego pokolenia Peugeotów, które nazwane zostały zgodnie z kluczem X08. Pracowano nad nim przez klika lat, w ramach planu o kryptonimie „Project T7”. Druga generacja Peugeota 308 dostępna jest od roku 2013. Do dnia dzisiejszego nabywców znalazło prawie 1,3 mln „trzysta ósemek”. Na podstawie Peugeota 308 stworzono 2-drzwiowe, sportowe coupe RCZ, a także SUV-a 3008. Druga generacja modelu w 2014 r. uzyskała tytuł Europejskiego Samochodu Roku.
Powagosław
Elegancki i zadziorny. Niektórzy zarzucają mu designerską zachowawczość, ale również tak zwykło się określać klasyczne kształty. Dobry ruch Peugeota, to może być przebój na miarę poprzednika z przełomu wieków – modelu 306. ~Powagosław
Luzacjusz
Przyjemny dla oka, choć chyba trochę za bardzo konserwa jak na Peugeota, czuć ducha VW Golfa, co, biorąc pod uwagę zamiary marki wobec tego modelu, dziwić nie może. Plus za niebanalne, ciekawie zaprojektowane wnętrze. ~Luzacjusz

Peugeot 308 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Peugeot 308

Cena od: 68 000 PLN

Oceny Peugeot 308

Liczba ocen: 289
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria

Wady

- Widoczność - Układ jezdny - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

3,9
~Patryk
Hatchback 5d 1.6 THP 150KM 110kW
Peugeot 308 I
Auto mam z perłowym lakierem Babylon Rouge i wersji Premium+ na oryginalnych 18” alusach. W tej konfiguracji samochód wygląda fenomenalnie i przyciąga wzrok, a wyposażenie z panoramicznym dachem, biksenonem skrętnym, nawigacją, skórą i dwustrefową klimą zadowoli każdego i zadziwia posiadaczy nawet najnowszych modeli marek premium. 150-konny silnik robi bardzo dobrą robotę, ale jest mało oszczędny. Przy 100tys. km w zadbanym egzemplarzu awarii nie ma, ale trzeba pilnować kosztownej wymiany rozrządu i troszczyć się o poziom i jakość oleju oraz o zawory i turbinę.
3,3
~piter
Hatchback 5d 1.6 HDi 16V 90KM 66kW
Peugeot 308 I
Ogromne rozczarowanie. W samochodzie dopieszczonym i wychuchanym: na przykład olej zmieniany 2x częściej: silnik traci kompresję(wypalenie), prawdopodobnie z powodu serii awarii osprzętu i w efekcie zbyt bogatej mieszanki. Oczywiście check engine niczego wcześniej nie sygnalizuje a procedura przeglądów w ASO nie przewiduje badania testerem. Koszt naprawy -monstrualny. "0" zainteresowanie, choćby telefonów, (solidnie naprawionym) podczas próby sprzedaży. Oddany w rozliczeniu ( rzecz jasna żaden francuz ).
4,5
~Maciej S
GT 1.6 e-THP 205KM 151kW
Peugeot 308 II
Bardzo dynamiczne auto, zarówno do miasta jak i w trasy. Dzięki nie największym rozmiarom z łatwością idzie zaparkować w mieście. Ponadto czujniki parkowania przód/tył ułatwiają sprawę. Auto bardzo zwinne, skrętne, o ponadprzeciętnym przyśpieszeniu i elastyczności. Dodatkowo spalanie nie jest jakieś wielkie jak na tą moc, być może za sprawą niskiej masy auta, bo pali mi na tą chwilę, z ostatnich 5tys. km 7.1l/100km, z początku miałem wynik 8l, z tym, że jeżdziłem szybciej. Dodam tylko, że te 7.1l to trasa mieszana, miasto, autostrada, przy prędkościach raczej niedozwolonych... Póki co bezawaryjnie :)

Raporty spalania Peugeot 308

Liczba raportów: 361
Średnie spalanie dla Peugeot 308
5,3 – 12,7
l/100 km
3,9 – 8,0
l/100 km
6,8 – 8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,4
Hatchback 5d 1.6 THP 150KM 110kW
Peugeot 308 I
Auto zdecydowanie nie jest oszczędne. Producent podaje dane z kosmosu. Przy bardzo oszczędnej jeździe mieszanej z małymi miasteczkami i w nocy (tempomat na 90km/h, 6 bieg, klima większość czasu wył.), po 90km przy średniej 75km/h, rekordowo miałem 5,7l/100km, ale jak ktoś ma ciężką nogę, to robi się po prostu wir w baku. Moje średnie spalanie z ponad 9 tys. km, to 10,8l/100km dla mniej więcej równego stosunku trasy do miasta. Na pustej autostradzie przy 140km/h praktycznie nie da się zejść poniżej 11l/100km. Raz na A2 z Poznania do W-wy i z powrotem wyszło mi ponad 19l/100km!
5,8
Kombi Facelifting 1.6 e-HDI FAP Start&Stop 112KM 82kW
Peugeot 308 I
Srednie ogolne spalanie (10tys km) ok 6l z niegrzeczna jazda przekraczajac dopuszczalne predkosci, najwiecej pali na trasie powyżej 160km/h z tempomatem 7l najbardziej ekonomiczny na pozamiejskich drogach na 3,4 biegu jadac z prędkościami 70-90km/h można zejść poniżej 5l. Miasto również ok 6l dzięki systemowi start-stop. Auto bardzo pojemne i komfortowe, skrzynia 6b super na trase, silnik ciagnie juz od ok 1800obr wiec zwinne na krotkie odcinki, narazie nic się nie psuje więc kosztów serwisu nie podam. Minusem jest masa auta 1510kg ... aż prosi się o zmianę mapy silnika, na trasie przy 4 osobach brakuje mocy do zwinnego wyprzedzania.
5,5
SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
Peugeot 308 II
Przy 80km/h pali w trasie 3,5l/100 km. Ja jeżdzę tak ok. 110 km/h i średnia wynosi 6,2/100 w cyklu mieszanym . Przyspieszam łagodnie. Jak bym dał czadu ( a ma potencjał) to w zbiorniku zrobiłby się wirek. Silnik ekonomiczny ale dla osób z lekką nogą.

Usterki Peugeot 308

Liczba wpisów: 17
Zgrzyty jakby tarcie z lewej strony auta!
  • Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW 2007-2011
  • nadwozie
Witam - problem jest ciekawy... Podczas jazdy najczęściej po przejechaniu kilku - kilkunastu kilometrów nagle słychać jakieś zgrzyty jakby tarcie z lewej strony auta jakby ze skrzyni biegów. Najciekawsze jest to ze zgrzyty występują tylko gdy następuje hamowanie silnikiem lub poprostu na luzie gdy zmniejsza się prędkość. Nie ma znaczenia czy wcisnięte jest sprzęgło czy też nie. Gdy dodam gazu i samochód ciągnie zgrzyt ustępuje prawie całkowicie a najczęściej całkowicie. Olej w skrzyni dolewałem ale to nie to. Jak auto jest zimne czy też może ustało chwilkę problem mija i znów za kilka kilkanaście kilometrów znów to samo... Kolejna rzecz jaką zauważyłem to to że jak kręcę (chyba) w prawo zgrzyt ustępuje jak odwrotnie to się nasila. Podejrzewałem też łożysko ale gdy przyciska pedał gazu to zgrzyt cichnie jak puszczam nasila się więc sam już nie wiem. Łożysko też bardziej buczy a tu zgrzyt jakby coś tarło się. nieznana
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ergonomia.
  • Peugeot 308 I
  • wnętrze
Występowanie usterki:
- Źle wyprofilowane i pochylone oraz za krótkie siedzisko fotela bez możliwości regulacji - przy gwałtowniejszym hamowaniu wjeżdża się pod kierownice, - bardzo bezpośredni układ kierowniczy przy małych prędkościach, - schowek na okulary nad drzwiami pasażera - za mały na okulary - ale szkła kontaktowe się zmieszczą, - centralny podłokietnik blokuje dźwignię hamulca ręcznego - zbyt do tyłu przesunięte sterowanie lusterkami i otwieranie szyb, - lusterka wsteczne zamontowane w połowie drzwi - niebezpiecznie daleko ucieka się wzrokiem w bok od przedniej szyby.
4 komentarze
szarpanie sprzęgła przy zmianie biegów z 1-ki na 2-kę, Peugeot 308 PureTech 1,2
  • Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW 2014-2017
  • układ napędowy
  • 31 tys. km
Problem polega na tym,że podczas zmiany biegu z jedynki na dwójkę sprzęgło szarpie,na trójkę mniej.Próbowałem sprzęgło puszczać wolniej .Szarpanie było mniejsze .W mieście przy szybkim ruszaniu zmiana biegów jest wkurzająca.Pytanie,cz ktoś z użytkowników Peugeota 308 1,2 PureTech ma podobny problem,czy jest to normalne w tych silnikach.
Oczekuje na rozwiązanie
Peugeot 308