Szukaj

Informacje o Peugeot 308

Lata produkcji: 2007 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2007 model należący do segmentu C (klasa niższa średnia) w gamie Peugeota stał się następcą modelu 307. Był to pierwsze auto nowego pokolenia Peugeotów, które nazwane zostały zgodnie z kluczem X08. Pracowano nad nim przez klika lat, w ramach planu o kryptonimie „Project T7”. Druga generacja Peugeota 308 dostępna jest od roku 2013. Do dnia dzisiejszego nabywców znalazło prawie 1,3 mln „trzysta ósemek”. Na podstawie Peugeota 308 stworzono 2-drzwiowe, sportowe coupe RCZ, a także SUV-a 3008. Druga generacja modelu w 2014 r. uzyskała tytuł Europejskiego Samochodu Roku.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki i zadziorny. Niektórzy zarzucają mu designerską zachowawczość, ale również tak zwykło się określać klasyczne kształty. Dobry ruch Peugeota, to może być przebój na miarę poprzednika z przełomu wieków – modelu 306. ~Powagosław
Luzacjusz
Przyjemny dla oka, choć chyba trochę za bardzo konserwa jak na Peugeota, czuć ducha VW Golfa, co, biorąc pod uwagę zamiary marki wobec tego modelu, dziwić nie może. Plus za niebanalne, ciekawie zaprojektowane wnętrze. ~Luzacjusz

Peugeot 308 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Peugeot 308 - wyceny aut używanych

Sprawdź zanim znajdziesz wymarzone auto

Oceny Peugeot 308

Liczba ocen: 302
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Układ jezdny - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,6
~Krzysztof
Kombi 1.6 THP 156KM 115kW
Peugeot 308 I
Mimo że niektóre części składowe oceny nie osiągają pułapu 5 gwiazdek, to jednak całość muszę ocenić bardzo dobrze. Przestronne wnętrze przy nie największych w klasie gabarytach, dobre materiały wykończeniowe zwłaszcza jeśli chodzi o jakość plastików (auta tej klasy choćby z koncernu VW w porównaniu do 308 są w środku po prostu tandetne pod tym względem), wystarczająco dynamiczny silnik, a pod względem estetyki - poliftowy model jest po prostu ładny. Po przejechaniu nieco ponad 12 tyś kilometrów w rok, nie mam się zasadniczo do czego przyczepić i mimo że auto kupiłem tak naprawdę przypadkiem (nie szukałem konkretnie tego modelu), to z wyboru jestem bardzo zadowolony.
3,9
~Patryk
Hatchback 5d 1.6 THP 150KM 110kW
Peugeot 308 I
Auto mam z perłowym lakierem Babylon Rouge i wersji Premium+ na oryginalnych 18” alusach. W tej konfiguracji samochód wygląda fenomenalnie i przyciąga wzrok, a wyposażenie z panoramicznym dachem, biksenonem skrętnym, nawigacją, skórą i dwustrefową klimą zadowoli każdego i zadziwia posiadaczy nawet najnowszych modeli marek premium. 150-konny silnik robi bardzo dobrą robotę, ale jest mało oszczędny. Przy 100tys. km w zadbanym egzemplarzu awarii nie ma, ale trzeba pilnować kosztownej wymiany rozrządu i troszczyć się o poziom i jakość oleju oraz o zawory i turbinę.
3,3
~piter
Hatchback 5d 1.6 HDi 16V 90KM 66kW
Peugeot 308 I
Ogromne rozczarowanie. W samochodzie dopieszczonym i wychuchanym: na przykład olej zmieniany 2x częściej: silnik traci kompresję(wypalenie), prawdopodobnie z powodu serii awarii osprzętu i w efekcie zbyt bogatej mieszanki. Oczywiście check engine niczego wcześniej nie sygnalizuje a procedura przeglądów w ASO nie przewiduje badania testerem. Koszt naprawy -monstrualny. "0" zainteresowanie, choćby telefonów, (solidnie naprawionym) podczas próby sprzedaży. Oddany w rozliczeniu ( rzecz jasna żaden francuz ).

Raporty spalania Peugeot 308

Liczba raportów: 390
Średnie spalanie dla Peugeot 308
5,3 – 12,7
l/100 km
3,5 – 8,0
l/100 km
6,8 – 8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
SW 1.6 HDi 92KM 68kW
Peugeot 308 II
Posiadam Peugeota 308 II SW z 2015 roku (nadwozie kombi), użytkuje go od roku. Średnie spalanie z 10 tys kilometrów to 5,4l / 100km, gdzie szacuje, że dystans rozkładał się 30% miasto i 70% trasa. Generalnie spalanie w mieście przy dość dynamicznej jeździe po stolicy, gdzie czasem stoi się w korku a czasem leci obwodnicą czy innymi szybszymi arteriami, kształtuje się na poziomie 5,8 - 5,9 litra / 100km. Przy jeździe w trasie z wyłączeniem dróg ekspresowych i autostrad spalanie wynosi 4,7 - 5,4 litra / 100km. Drogi ekspresowe i autostrady spalanie 5,5 - 6,3 litra / 100km. Z moich obserwacji komputer pokładowy przekłamuje zużycie paliwa o +/- 0,1litra / 100km, więc można na nim polegać. Dodatkowo polecam korzystać z aplikacji MyPeugeot, która liczy zużycie z konkretnych tras. Sama aplikacja często się zawiesza i nie łączy z autem, ale jak już się połączy ściąga z komputera zaległe trasy, więc możemy sobie poanalizować dokładnie spalanie :-)
4,8
SW Facelifting 1.6 HDI FAP 92KM 68kW
Peugeot 308 I
Kupując auto sprzedający z przymrużeniem oka powiedział że auto potrafi spalić do 4 litrów w trasie. W myślach się roześmiałem. A tu szok... Potrafi wprawić w osłupienie znajomych, którzy często muszą więcej wydać na LPG do swojego auta z silnikiem o podobnej pojemności. O ile jazda miejska nie różni się zbytnio od tej innymi autami, o tyle jeżeli wyjedziemy w trasę i poruszamy się z prędkością 90-100km to jesteśmy w stanie wykręcić naprawdę dobry wynik. Dla przykładu: S7 Olsztynek - Gdańsk (100km/H tempomat) --- spalanie około 4.2-4.4 litra Trasa z rodzinnej wioski do miasta w którym studiuję (150km trasy przy prędkości 85-90 km/h) --- 3.7-3.8 litra. Szybka matematyka i wychodzi że przejazd ten kosztował mnie około 28zł 50 gr. Pozdrawiam kierowcę PKS, który że zniżką studencką bierze za bilet 27zł 20 gr
10,4
Hatchback 5d 1.6 THP 150KM 110kW
Peugeot 308 I
Auto zdecydowanie nie jest oszczędne. Producent podaje dane z kosmosu. Przy bardzo oszczędnej jeździe mieszanej z małymi miasteczkami i w nocy (tempomat na 90km/h, 6 bieg, klima większość czasu wył.), po 90km przy średniej 75km/h, rekordowo miałem 5,7l/100km, ale jak ktoś ma ciężką nogę, to robi się po prostu wir w baku. Moje średnie spalanie z ponad 9 tys. km, to 10,8l/100km dla mniej więcej równego stosunku trasy do miasta. Na pustej autostradzie przy 140km/h praktycznie nie da się zejść poniżej 11l/100km. Raz na A2 z Poznania do W-wy i z powrotem wyszło mi ponad 19l/100km!

Usterki Peugeot 308

Liczba wpisów: 21
Błąd silnika po wymianie słupka silnika
  • Peugeot 308 II SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW 2015-2017
  • silnik
  • 255 tys. km
witam. Kupiłem auto i podczas powrotu się zapowietrzało. okazało się, że mój poprzednik jeździł bez płynu chłodzącego i pokrzywiło blok silnika. Wymieniłem słupek na identyczny i problem znikną, ale pojawił się następny. cały czas świeci się serwis i przy odpaleniu wyświetla się "uszkodzony silnik" W linku wydruki z diagnostyki komputerowej https://megawrzuta.pl/filesgroup/fd944b5c4d5b8d76011c6985be4cfa85.html Auto mino błędu jeździ normalnie tylko nie da się włączyć trybu eco. proszę o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
Zgrzyty jakby tarcie z lewej strony auta!
  • Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW 2007-2011
  • nadwozie
Witam - problem jest ciekawy... Podczas jazdy najczęściej po przejechaniu kilku - kilkunastu kilometrów nagle słychać jakieś zgrzyty jakby tarcie z lewej strony auta jakby ze skrzyni biegów. Najciekawsze jest to ze zgrzyty występują tylko gdy następuje hamowanie silnikiem lub poprostu na luzie gdy zmniejsza się prędkość. Nie ma znaczenia czy wcisnięte jest sprzęgło czy też nie. Gdy dodam gazu i samochód ciągnie zgrzyt ustępuje prawie całkowicie a najczęściej całkowicie. Olej w skrzyni dolewałem ale to nie to. Jak auto jest zimne czy też może ustało chwilkę problem mija i znów za kilka kilkanaście kilometrów znów to samo... Kolejna rzecz jaką zauważyłem to to że jak kręcę (chyba) w prawo zgrzyt ustępuje jak odwrotnie to się nasila. Podejrzewałem też łożysko ale gdy przyciska pedał gazu to zgrzyt cichnie jak puszczam nasila się więc sam już nie wiem. Łożysko też bardziej buczy a tu zgrzyt jakby coś tarło się. nieznana
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ergonomia.
  • Peugeot 308 I
  • wnętrze
Występowanie usterki:
- Źle wyprofilowane i pochylone oraz za krótkie siedzisko fotela bez możliwości regulacji - przy gwałtowniejszym hamowaniu wjeżdża się pod kierownice, - bardzo bezpośredni układ kierowniczy przy małych prędkościach, - schowek na okulary nad drzwiami pasażera - za mały na okulary - ale szkła kontaktowe się zmieszczą, - centralny podłokietnik blokuje dźwignię hamulca ręcznego - zbyt do tyłu przesunięte sterowanie lusterkami i otwieranie szyb, - lusterka wsteczne zamontowane w połowie drzwi - niebezpiecznie daleko ucieka się wzrokiem w bok od przedniej szyby.
4 komentarze
Peugeot 308