Szukaj

Informacje o Peugeot 308

Lata produkcji: 2007 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2007 model należący do segmentu C (klasa niższa średnia) w gamie Peugeota stał się następcą modelu 307. Był to pierwsze auto nowego pokolenia Peugeotów, które nazwane zostały zgodnie z kluczem X08. Pracowano nad nim przez klika lat, w ramach planu o kryptonimie „Project T7”. Druga generacja Peugeota 308 dostępna jest od roku 2013. Do dnia dzisiejszego nabywców znalazło prawie 1,3 mln „trzysta ósemek”. Na podstawie Peugeota 308 stworzono 2-drzwiowe, sportowe coupe RCZ, a także SUV-a 3008. Druga generacja modelu w 2014 r. uzyskała tytuł Europejskiego Samochodu Roku.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki i zadziorny. Niektórzy zarzucają mu designerską zachowawczość, ale również tak zwykło się określać klasyczne kształty. Dobry ruch Peugeota, to może być przebój na miarę poprzednika z przełomu wieków – modelu 306. ~Powagosław
Luzacjusz
Przyjemny dla oka, choć chyba trochę za bardzo konserwa jak na Peugeota, czuć ducha VW Golfa, co, biorąc pod uwagę zamiary marki wobec tego modelu, dziwić nie może. Plus za niebanalne, ciekawie zaprojektowane wnętrze. ~Luzacjusz

Peugeot 308 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Peugeot 308

Liczba ocen: 345
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Układ jezdny - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,2
~Sebastian
Hatchback Facelifting 1.2 PureTech 110KM 81kW
Peugeot 308 II
Myślę, że po przebiegu 57000 km można już obiektywnie ocenić samochód. Dotychczas Peugeota 308 oceniam pozytywnie. Jeździ się nim przyjemnie, komfortowo i pewnie. Póki co sprawuje się bezproblemowo. Posiadam wersję Active+ w nadwoziu hatchback, z silnikiem 1.2 110 KM z manualną sześciostopniową skrzynią biegów. Samochód zakupiłem jako nowy w 2018 roku, wcześniej także użytkowałem Peugeota (model 208). Jak każdy pojazd również i 308 ma swoje przywary i być może specyficzne rozwiązania. Ja akurat należę do miłośników francuskiej motoryzacji, więc nie przeszkadzają mi one, a pewną oryginalność i nieoczywistość (np. fajny odwrócony obrotomierz, minimalistyczne wnętrze i układ I-cockpit) wręcz sobie cenię.
4,2
~Sebastian
Hatchback Facelifting 1.2 PureTech 110KM 81kW
Peugeot 308 II
Myślę, że po przebiegu 57000 km można już obiektywnie ocenić samochód. Dotychczas Peugeota 308 oceniam pozytywnie. Jeździ się nim przyjemnie, komfortowo i pewnie. Póki co sprawuje się bezproblemowo. Posiadam wersję Active+ w nadwoziu hatchback, z silnikiem 1.2 110 KM z manualną sześciostopniową skrzynią biegów. Samochód zakupiłem jako nowy w 2018 roku, wcześniej także użytkowałem Peugeota (model 208). Jak każdy pojazd również i 308 ma swoje przywary i być może specyficzne rozwiązania. Ja akurat należę do miłośników francuskiej motoryzacji, więc nie przeszkadzają mi one, a pewną oryginalność i nieoczywistość (np. fajny odwrócony obrotomierz, minimalistyczne wnętrze i układ I-cockpit) wręcz sobie cenię.
3,8
~BlueLion
SW 1.6 HDi FAP 112KM 82kW
Peugeot 308 I
Przyjemny jako auto rekreacyjne, na trasę, na wyjazd wakacyjny itp. Bardzo pakowny, a przy tym oszczędny. W moim egzemplarzu wystąpiło jednak stosunkowo dużo usterek - konieczna była wymiana maglownicy (występował 'przeskok' kierownicy podczas skręcania), wymiana chłodnicy (zaczęła mocno przeciekać), sporadycznie check engine z powodu blokowania się EGR-u, awaria uszczelki pod wtryskiwaczem, awaria nawiewów, awaria czujnika temperatury. Na plus FAP, który wytrzymał do 180,000 (wtedy czyszczenie i uzupełnienie płynu), dwumas, który do końca się nie odzywał i turbina, która również nie zdradzała oznak zużycia.

Raporty spalania Peugeot 308

Liczba raportów: 470
Średnie spalanie dla Peugeot 308
5,3 – 12,7
l/100 km
3,5 – 8,0
l/100 km
6,8 – 8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
Peugeot 308 II
Nie bardzo rozumiem skąd niektórzy biorą tak niskie wyniki. Jazda po mieście to 7 litrów plus, autostrada powyżej 140km/h zawsze ponad 7 litrów. Na trasach po około 100 km drogami krajowymi, przy małym ruchu i super oszczędnej jeździe - trudno zejść poniżej 4,5 litra, mnie się nie udało. Z ostatnich 5000 km : trochę miasta, trochę dłuższych tras a tak to głównie dojazdy po kilkanaście km do pracy z pod Krakowa - średnia 6,7. Autem da się spalić mniej, ale przy normalnej mieszanej jeździe chciałbym się przejechać z kimś kto deklaruje spalanie poniżej 6l. Jeden bak przejeździłem w 90% do pracy z pod miasta, dbając o oszczędność - średnia 6,2. Ogólnie jest ok, ale spodziewałem się 0,5l/100km mniej.
6,3
CC Facelifting 2.0 HDI FAP 163KM 120kW
Peugeot 308 I
Samochód naprawdę oszczędny. Przy jeździe przepisowej poza terenem zabudowanym, jak i w mieście pali przyzwoicie. Codzienna trasa to 45 km, połowa po trasie S8, połowa po Warszawie, a więc cykl mieszany, po przejechaniu ok. 25 tys. km, średnie spalanie do ok. 5,6-5,7 l/100 km, więc wynik naprawdę dobry. Silnik dynamiczny, jest "w co przycisnąć". Duża frajda z jazdy
5,8
SW Facelifting 1.6 HDI FAP 92KM 68kW
Peugeot 308 I
Samochód użytkuję głównie w mieście na krótkich odcinkach po max 10km, okazjonalnie wyjazd za miasto. Średnie spalanie z 10.000km wyszło 6,2l/100km. Spalanie w mieście to zwykle 6,5/100 , można zejść poniżej 6 jeżdżąc spokojnie bez klimatyzacji. Spalanie w trasie po drogach krajowych do 100km/h to 4,3-4,8, autostrada 120km/h to 5/100. Maksymalnie spalił mi 7.7 zimą podczas mrozów -20 na dojazdach do pracy.

Usterki Peugeot 308

Liczba wpisów: 32
Awaria silnika / serwis
  • Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW 2014-2017
  • instalacja elektryczna
  • 40 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Od paru dni jestem posiadaczką Peugeota 308 z 2014 r. Automat 1.2 130 km benzyna - dwie jazdy było wszystko ok (dłuższą jazda autostradą) potem w trakcie jazdy przy rozpędzaniu auta powyżej 80km zaczął tracić moc, pojawił się czerwony komunikat Awaria Silnika i serwis, auto zgasło..po odpaleniu chwilę pojawiały się te komunikaty, potem zniknęły.. Ale problem został bo podczas kolejnej jazdy znowu to samo- auto straciło moc po przekroczeniu 80 km i znowu pojawiły się te same komunikaty..dodam, że auto było sprowadzone i poddane naprawie (tylko zderzak bo całą reszta była ok), przed kupnem po kolizji stało rok w garażu.W baku było 2/3 benzyny więc od razu dolalam do pełna vervy (98) ..czekam na termin wizyty w ASO ale to dopiero za 6 dni..
3 komentarze
Błąd silnika po wymianie słupka silnika
  • Peugeot 308 II SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW 2015-2017
  • silnik
  • 255 tys. km
witam. Kupiłem auto i podczas powrotu się zapowietrzało. okazało się, że mój poprzednik jeździł bez płynu chłodzącego i pokrzywiło blok silnika. Wymieniłem słupek na identyczny i problem znikną, ale pojawił się następny. cały czas świeci się serwis i przy odpaleniu wyświetla się "uszkodzony silnik" W linku wydruki z diagnostyki komputerowej https://megawrzuta.pl/filesgroup/fd944b5c4d5b8d76011c6985be4cfa85.html Auto mino błędu jeździ normalnie tylko nie da się włączyć trybu eco. proszę o pomoc
Problem rozwiązany
2 komentarze
Zgrzyty jakby tarcie z lewej strony auta!
  • Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW 2007-2011
  • nadwozie
Witam - problem jest ciekawy... Podczas jazdy najczęściej po przejechaniu kilku - kilkunastu kilometrów nagle słychać jakieś zgrzyty jakby tarcie z lewej strony auta jakby ze skrzyni biegów. Najciekawsze jest to ze zgrzyty występują tylko gdy następuje hamowanie silnikiem lub poprostu na luzie gdy zmniejsza się prędkość. Nie ma znaczenia czy wcisnięte jest sprzęgło czy też nie. Gdy dodam gazu i samochód ciągnie zgrzyt ustępuje prawie całkowicie a najczęściej całkowicie. Olej w skrzyni dolewałem ale to nie to. Jak auto jest zimne czy też może ustało chwilkę problem mija i znów za kilka kilkanaście kilometrów znów to samo... Kolejna rzecz jaką zauważyłem to to że jak kręcę (chyba) w prawo zgrzyt ustępuje jak odwrotnie to się nasila. Podejrzewałem też łożysko ale gdy przyciska pedał gazu to zgrzyt cichnie jak puszczam nasila się więc sam już nie wiem. Łożysko też bardziej buczy a tu zgrzyt jakby coś tarło się. nieznana
Problem rozwiązany
2 komentarze
Peugeot 308