Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Peugeot 5008

Kompaktowy minvan (segment K) produkowany od 2009 roku. Model uzupełnił gamę aut Peugeota w tej klasie, obok większego 807, mini MPV 1007 oraz mniejszego 3008 (crossover o cechach SUV-a i minivana), z którym jest zresztą stylistycznie i technicznie spokrewniony. Podobnie jak on, 5008 również bazuje na rozwiązaniach zastosowanych w prototypie Prologue Concept z 2008 roku. Jego bliźniaczym modelem jest Citroen Grand C4 Picasso (obie marki tworzą koncern PSA Peugeot Citroen). 5008 oferowany jest w wersji pięcio- i siedmiomiejscowej.

Peugeot 5008 Facelifting 2.0 HDi - galeria redakcyjna - widok z przodu
Peugeot 5008 Facelifting 2.0 HDi - galeria redakcyjna - lewy bok
Peugeot 5008 Facelifting 2.0 HDi - galeria redakcyjna - lewy bok
Peugeot 5008 Facelifting 2.0 HDi - galeria redakcyjna - widok z przodu
Peugeot 5008 Facelifting 2.0 HDi - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Peugeot 5008 Facelifting 2.0 HDi - galeria redakcyjna - fotel kierowcy, widok z przodu
Peugeot 5008 Facelifting 2.0 HDi - galeria redakcyjna - zestaw wskaźników

Francuzi od lat słyną z produkcji samochodów o niebanalnym designie. Spece znak Sekwany nawet dużym, rodzinnym minivanom potrafią nadać przyciągającą wzrok stylistykę. Dowodem na to może być Peugeot 5008. Podczas, gdy ogólną bryłą nadwozia (bez wyraźnego podziału na część silnikową i pasażerską), auto nawiązuje do swoich konkurentów, całą masą oryginalnie wystylizowanych detali wyróżnia się w tłumie. Z przodu uwagę zwracają charakterystyczne wloty powietrza umieszczone pod dużymi reflektorami, jak i masywne kształty zderzaka. Linia boczna przykuwa wzrok wielkimi połaciami blachy i wąskimi oknami, a także wyraźnymi przetłoczeniami drzwi. Tył wyróżniają przede wszystkim pionowe lampy zachodzące daleko na sylwetkę boczną.

Pod karoserią ukryto bardzo przestronne wnętrza. Zarówno w pierwszym, jak i drugim rzędzie siedzeń miejsca jest pod dostatkiem, a w razie wyższej konieczności można skorzystać z dwóch dodatkowych siedzeń wygospodarowanych w bagażniku. Jeśli chodzi o wygodę siedzeń, przednie fotele zachęcają do pokonywania nawet bardzo długich tras, natomiast te tylne okazują się zbyt wąskie. Powodów do narzekań nie daje za to przestrzeń bagażowa – zwłaszcza przy 5-osobowej konfiguracji siedzeń kufer góruje pojemnością nad rywalami.

Do rodzinnego charakteru kabiny świetnie pasuje mnogość różnego rodzaju schowków i skrytek – oprócz pokaźnych kieszeni w drzwiach, do dyspozycji są jeszcze szuflady pod fotelami czy przegródki umiejscowione pod nogami pasażerów drugiego rzędu. Zostawmy jednak praktyczność całej kabiny, a skupmy się na tym, co ma do dyspozycji sam kierowca. Oprócz wspomnianej już swobody ruchów i wygody fotela, prowadzący może cieszyć się z właściwej pozycji za „kółkiem”, czytelnych zegarów oraz udanie rozplanowanej tablicy przyrządów. Ta ostatnia okazuje się na dodatek wystylizowana z wyczuciem smaku i wykonana z wysokogatunkowych tworzyw. Widoczność ograniczają kierowcy dość wąskie szyby.

Jeśli wyznajecie zasadę, że francuski samochód, zwłaszcza w formie rodzinnego minivana, powinien gwarantować wysoki komfort to „5008-ką” możecie się niemile zaskoczyć. Sztywno zestrojony układ jezdny niewystarczająco izoluje podróżnych od jakości drogi, i to zarówno ze względu na przenoszenie wstrząsów do kabiny, jak i generowanie donośnych dźwięków pracy zawieszenia. Sztywne nastawy mają jednak swoje zalety – na zakrętach samochód zachowuje się przewidywalnie, a nadwozie utrzymywane jest w ryzach. Szybkiemu pokonywaniu łuków nie sprzyja niestety układ kierowniczy – w charakterystyce jego pracy próżno szukać precyzji. Należycie dopracowany został natomiast układ hamulcowy.

Marketingowcy Peugeota rozsądnie podeszli do wyceny modelu 5008, dzięki czemu jego zakup nie powinien zrujnować domowego budżetu. Do wyboru francuskiego minivana zachęca ponadto niezłe wyposażenie standardowe – seria obejmuje m.in. komplet airbagów (w tym kurtynowych), system ASR, klimatyzację, „elektrykę” szyb i lusterek oraz radio z odtwarzaczem CD/MP3. Przyglądając się korzystności oferty nie należy zapominać ponadto o bardzo atrakcyjnych warunkach gwarancji.

Komentarze redakcji

Powagosław: Znacznie ładniejszy od swojego mniejszego brata (3008), ale to akurat żadna sztuka, bo 3008 nie jest pięknym autem. Sztuką w przypadku 5008 jest realne konkurowanie z naprawdę ciekawym Citroenem Grand C4 Picasso. Powiem więcej, w tej chwili to chyba jeden z ładniejszych Peugeotów na rynku
Luzacjusz: Powiedzenie „śmiech to zdrowie” średnio sprawdza się w przypadku Peugeota, który z uporem Jokera ozdabiał przód swoich kolejnych aut rozdziawioną morduchną. Na szczęście 5008 wyszedł raczej na rodzinnego Batmana z Francji. A Batman głupkowato się nie uśmiecha. I dobrze.

Wersje nadwozia Peugeot 5008

Silniki Peugeot 5008

Lista silników:
1.6 THP (156KM), 1.6 VTi (120KM), 1.6 HDi FAP (110KM), 1.6 HDi FAP (115KM), 1.6 HDi (115KM), 2.0 HDi (163KM), 2.0 HDi FAP (150KM), 2.0 HDi (150KM), 2.0 HDi FAP (163KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Peugeot 5008

Peugeot 5008 2.0 HDi - trochę inny minivan
 
Nasz test Peugeot 5008 2.0 HDi Allure

Duża powierzchnia szyb, miękkie zawieszenie, fotele w sporej odległości od asfaltu - oto skrócony przepis na kompaktowego vana. Konstruktorzy modelu 5008 wybrali nieco inną drogę.

TOP 10| Samochody z odliczeniem VAT-u

Od 2014 roku powróciła ulga w postaci pełnego odliczenia podatku VAT od samochodów osobowych z homologacją ciężarową. Dla przedsiębiorców to idealna okazja na zakup samochodu nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych taniej.

Czar rodzinnych wakacji
 
Nasz test

Peugeot nie spieszył się szczególnie z wprowadzeniem do oferty kompaktowego vana. Podczas gdy siostrzany Citroen od dawna ma w ofercie już drugą generację takiego pojazdu, Peugeot dopiero co wprowadził pierwszą. Widać za to że miał czas trochę nad nią pomyśleć.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Peugeot 5008

Peugeot 5008 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Peugeot 5008autoWcentrum - społeczność Peugeot 5008

najwyższe oktanyAuta - Peugeot 5008

Peugeot 5008 Tatocar 64,35

Peugeot 5008 CZARNA PERŁA 50,22

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Peugeot 5008

Maku104 30,01

tomwo 30,07

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Peugeot 5008

Wpływ miejsca tankowania na temperaturę silnika
Wpływ miejsca tankowania na temperaturę silnika Zmartwieniem każdego kierowcy-właściciela samochodów jest jakość płynów, które t...
Światła dzienne czyli wiedza Pana władzy w konfrontacji z obowiązującym prawem
Światła dzienne czyli wiedza Pana władzy w konfrontacji z obowiązującym prawem Jeżdżąc po drogach w dzień coraz częściej możemy spotkać samochody z LED’o...
Światła dzienne czyli wiedza Pana władzy w konfrontacji z obowiązującym prawem CDN(ł)
Światła dzienne czyli wiedza Pana władzy w konfrontacji z obowiązującym prawem CDN(ł) Minęło trochę czasu i kolega Michał doczekał się wezwania do sądu grodzkiego. We...
Pierwsza rysa na zderzaku
Pierwsza rysa na zderzaku Smutne ... Strasznie boli ale z podporządkowanej wywalił biały dostawczak ja w c...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Peugeot 5008

od 70 900 zł do 109 600

Dostępne silniki

Benzyna (120 - 156 KM): 1.6 THP, 1.6 VTi

 

Diesel (115 - 163 KM): 1.6 HDi, 2.0 HDi

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Peugeot 5008
 

Najpopularniejsza wersja Peugeot 5008

Peugeot 5008 1.6 HDi 115KM - 5 drzwiowy minivan

Najważniejsze wyposażenie

komputer
ESP
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
centralny zamek

Dostępne kolory

Cena katalogowa

80 500

Zobacz ofertę Peugeot 5008 1.6 HDi 115KM - 5 drzwiowy minivan
 

Peugeot 5008 najczęściej porównywane z:

Ford S-Max
2.0 EcoBoost (240 KM)
Mercedes Klasa V
250 BlueTEC (190 KM)
Mercedes Viano
3.0 CDI (204 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan 370Z Coupe PLATINIUM Demonstracyjny Nissan 370Z Coupe PLATINIUM
Rocznik: 2014. Przebieg: 100 km. Silnik: 3.7 328KM, benzynowy.
Cena: 200 700 zł 169 900 zł
Zyskujesz: 30 800 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!! Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!!
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 500 km. Silnik: 1.2 85KM, benzynowy.
Cena: 51 100 zł 43 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »

Używane Peugeot 5008

Peugeot 5008
1.6 diesel
2010
49 900 PLN
Peugeot 5008
1.6 diesel 112 KM
121 875 km, 2011
54 990 PLN
Peugeot 5008
diesel
134 000 km, 2010
44 900 PLN
Peugeot 5008
1.6 diesel 112 KM
19 425 km, 2012
69 000 PLN

Ocena auta Peugeot 5008

Galerie Peugeot 5008

Peugeot 5008 Facelifting (2014) Peugeot 5008 Facelifting 2.0 HDi 150KM - galeria redakcyjna Peugeot 5008
Zobacz inne galerie Peugeot

Peugeot 5008

14 komentarzy

12 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~tok~tok

Jak czytam te komentarze to jestem przerażony, ale ja przejechałem swoim 5008 ponad 120 tys km i poza łożyskiem w prawym przednim kole nic się nie popsuło...
odstukać w niemalowane żeby nie zapeszyć, albo mam wyjątkowy egzemplarz albo niektóre komentarze pisze konkurencja ha ha ha

~leny~leny

A czy ktoś z forumowiczów wie jak wyłączyć automatyczny hamulec ręczny nie jeżdząc i nie prosząc się w serwisie o takową uslugę i ewentualnie gdzie zaktualizować nawigację bo to co rząda sobie serwis to rozbój w biały dzień.

~Adam M.~Adam M.

Przeczytałem komentarze oceny posiadaczy Peugeota 5008 i musze stwierdzić, że trafiłem wyjątkowy egzemplarz bo po przejechaniu 48 tyś km nie naprawiałem nic co by się zepsuło, jedynie to co się zużyło. Zadowolenie z samochodu jest ogromne bo zapomniałem co to są częste wizyty u mechanika i do tego kosztowne. Nie robi się samochodów bezawaryjnych, ale grzechem byłoby twierdzenie, że Peugeot 5008 jest awaryjny. To bardzo dobre, solidne auto o interesującym designie.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Peugeot

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
20 858
Przejechany dystans
12 721 174 km
Zatankowanego paliwa
777 426 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 481
Wydanych pieniędzy
1 177 618 zł
Średnie wydatki na auto
1 273 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 512
Wydanych pieniędzy
1 232 817 zł
Średnie wydatki na auto
1 333 zł
Zobacz dzienniki kosztów Peugeot (925)

Testy zderzeniowe Peugeot 5008

Najnowsze testy zderzeniowe Peugeot 5008 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Peugeot 5008 1.6 HDI, LHD
2009

Peugeot 5008
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Peugeot

Zużycie paliwa Peugeot 5008

Na podstawie 37 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: jmroz, dodano: 22.06.2012 08:10

Trochę dużo pali w mieście

pełny raport Peugeot Minivan 1.6 THP

autor: Miholec, dodano: 15.05.2010 06:22

Stan licznika 2500 km

pełny raport Peugeot Minivan 2.0 HDi FAP

autor: maciek, dodano: 23.10.2010 22:46

Jeśli chodzi o zużycie paliwa, to przy mojej jeździe miasto\trasa (z przewagą trasy) oscyluje w granicach 5,7 l\100km. Jka dla mnie wynik rewelacyjny, spodziewałem się co najmniej 6 litrów. Co do pozostałych kosztów, trudno w tej chwili cokolwiek powiedzieć.

pełny raport Peugeot Minivan 1.6 HDi FAP

Skarbnica wiedzy o Peugeot 5008

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Peugeot 5008

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Peugeot 5008
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Peugeot 5008 2.0 HDi 150KM