Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Peugeot 5008

Lata produkcji: 2009 - teraz
Segment: Vany
Kompaktowy minvan (segment K) produkowany od 2009 roku. Model uzupełnił gamę aut Peugeota w tej klasie, obok większego 807, mini MPV 1007 oraz mniejszego 3008 (crossover o cechach SUV-a i minivana), z którym jest zresztą stylistycznie i technicznie spokrewniony. Podobnie jak on, 5008 również bazuje na rozwiązaniach zastosowanych w prototypie Prologue Concept z 2008 roku. Jego bliźniaczym modelem jest Citroen Grand C4 Picasso (obie marki tworzą koncern PSA Peugeot Citroen). 5008 oferowany jest w wersji pięcio- i siedmiomiejscowej.

Komentarze redakcji

Powagosław: Znacznie ładniejszy od swojego mniejszego brata (3008), ale to akurat żadna sztuka, bo 3008 nie jest pięknym autem. Sztuką w przypadku 5008 jest realne konkurowanie z naprawdę ciekawym Citroenem Grand C4 Picasso. Powiem więcej, w tej chwili to chyba jeden z ładniejszych Peugeotów na rynku
Luzacjusz: Powiedzenie „śmiech to zdrowie” średnio sprawdza się w przypadku Peugeota, który z uporem Jokera ozdabiał przód swoich kolejnych aut rozdziawioną morduchną. Na szczęście 5008 wyszedł raczej na rodzinnego Batmana z Francji. A Batman głupkowato się nie uśmiecha. I dobrze.

Francuzi od lat słyną z produkcji samochodów o niebanalnym designie. Spece znak Sekwany nawet dużym, rodzinnym minivanom potrafią nadać przyciągającą wzrok stylistykę. Dowodem na to może być Peugeot 5008. Podczas, gdy ogólną bryłą nadwozia (bez wyraźnego podziału na część silnikową i pasażerską), auto nawiązuje do swoich konkurentów, całą masą oryginalnie wystylizowanych detali wyróżnia się w tłumie. Z przodu uwagę zwracają charakterystyczne wloty powietrza umieszczone pod dużymi reflektorami, jak i masywne kształty zderzaka. Linia boczna przykuwa wzrok wielkimi połaciami blachy i wąskimi oknami, a także wyraźnymi przetłoczeniami drzwi. Tył wyróżniają przede wszystkim pionowe lampy zachodzące daleko na sylwetkę boczną.

Pod karoserią ukryto bardzo przestronne wnętrza. Zarówno w pierwszym, jak i drugim rzędzie siedzeń miejsca jest pod dostatkiem, a w razie wyższej konieczności można skorzystać z dwóch dodatkowych siedzeń wygospodarowanych w bagażniku. Jeśli chodzi o wygodę siedzeń, przednie fotele zachęcają do pokonywania nawet bardzo długich tras, natomiast te tylne okazują się zbyt wąskie. Powodów do narzekań nie daje za to przestrzeń bagażowa – zwłaszcza przy 5-osobowej konfiguracji siedzeń kufer góruje pojemnością nad rywalami.

Do rodzinnego charakteru kabiny świetnie pasuje mnogość różnego rodzaju schowków i skrytek – oprócz pokaźnych kieszeni w drzwiach, do dyspozycji są jeszcze szuflady pod fotelami czy przegródki umiejscowione pod nogami pasażerów drugiego rzędu. Zostawmy jednak praktyczność całej kabiny, a skupmy się na tym, co ma do dyspozycji sam kierowca. Oprócz wspomnianej już swobody ruchów i wygody fotela, prowadzący może cieszyć się z właściwej pozycji za „kółkiem”, czytelnych zegarów oraz udanie rozplanowanej tablicy przyrządów. Ta ostatnia okazuje się na dodatek wystylizowana z wyczuciem smaku i wykonana z wysokogatunkowych tworzyw. Widoczność ograniczają kierowcy dość wąskie szyby.

Jeśli wyznajecie zasadę, że francuski samochód, zwłaszcza w formie rodzinnego minivana, powinien gwarantować wysoki komfort to „5008-ką” możecie się niemile zaskoczyć. Sztywno zestrojony układ jezdny niewystarczająco izoluje podróżnych od jakości drogi, i to zarówno ze względu na przenoszenie wstrząsów do kabiny, jak i generowanie donośnych dźwięków pracy zawieszenia. Sztywne nastawy mają jednak swoje zalety – na zakrętach samochód zachowuje się przewidywalnie, a nadwozie utrzymywane jest w ryzach. Szybkiemu pokonywaniu łuków nie sprzyja niestety układ kierowniczy – w charakterystyce jego pracy próżno szukać precyzji. Należycie dopracowany został natomiast układ hamulcowy.

Marketingowcy Peugeota rozsądnie podeszli do wyceny modelu 5008, dzięki czemu jego zakup nie powinien zrujnować domowego budżetu. Do wyboru francuskiego minivana zachęca ponadto niezłe wyposażenie standardowe – seria obejmuje m.in. komplet airbagów (w tym kurtynowych), system ASR, klimatyzację, „elektrykę” szyb i lusterek oraz radio z odtwarzaczem CD/MP3. Przyglądając się korzystności oferty nie należy zapominać ponadto o bardzo atrakcyjnych warunkach gwarancji.

Dane techniczne Peugeot 5008

Silniki

Moc silników 110-163 KM

Poj. silników 1 199-1 997 cm3

Prędkość maks. 183-201 km/h

Przyspieszenia 0-100 9,8-12,5 s

zobacz dane techniczne

Oceny Peugeot 5008

Średnia ocena modelu

na podstawie 31 opinii

4.42

Średnia dla segmentu: Vany 4.13

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Silnik

Wady

- Skrzynia biegów

- Koszty utrzymania

- Układ jezdny

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (91%)
NIE (9%)

Wybrane oceny kierowców Peugeot 5008

Bardzo dobry samochód dla rodziny ze względu na przestrzeń dla pasażerów, ogromny bagażnik, przeszklony dach :-). Znakomity silnik i dość ... więcejsztywne zawieszenie sprawiają, że wrażenia z jazdy są również bardzo przyjemne. Problemem zaczynają być awarie (już dwa razy naprawiane zawieszenie) ukryj
dodano 19.02.2013 przez
Zakupiłem samochód w 2011 r. w salonie Peugeot. Po jeździe próbnej z silnikiem 1,6 HDI 110 KM uznałem, że to ... więcejsilnik za słaby do tego auta. Komfort kierowania tym samochodem i ergonomia deski rozdzielczej sprawiły, że chciałem ten samochód. Dzięki życzliwości handlowca (załatwił z innego salonu) przejechałem się Peugeotem 5008 z silnikiem 2,0 HDI o mocy 150 KM. Po przejechaniu się tym autem z tym właśnie silnikiem byłem zachwycany, przyspieszenie "wyrywa asfalt", wyprzedzenie samochodu to żaden problem. Jeździłem przez 5 lat Audi A4 B7, kupiłem roczne kombi sprowadzone z Niemiec po niewielkiej kolizji (były uszkodzone prawe drzwi i prawy błotnik, poduszki były niewystrzelone). Na początku samochód sprawował się dobrze, jednak po roku zaczęło się dziać z silnikiem 2,0 TDI. Tylko dlatego tym samochodem tak długo jeszcze jeździłem bo chciałem, żeby pieniądze wydane na naprawę silnika zwróciły się. I to był mój błąd kolejny. Za pół roku zaczęły się problemy z elektroniką, które sprawiły, że chciałem sprzedać auto, ale kupca znaleźć było trudno. Kupujący chcieli za śmieszne pieniądze kupić, a ja nie chciałem za pół darmo sprzedać auta. I tak z przerwami było przez 5 lat - po drodze problemy z turbiną, sprzedałem z przebiegiem 186 tyś. i osoba, która ode mnie kupiła zadzwonił samochód po 1,5 miesiącu zadzwoniła, że poleciała jej dwumasa. Tak więc wyleczyłem się z niezawodnej niemieckiej technologii i jeżdżę francuzem, który przez ponad dwa lata nie zawiódł mnie, a przejechałem nim ponad 48 tyś km. Nie stresuję się, że jadąc za granicę musze mieć w rezerwie pieniądze na wizytę u mechanika. Bardzo rozpisałem się na temat poprzedniego auta, ale pragnę podkreślić, że Peugeot, którym obecnie jeżdżę jest bardzo dobrze wyposażony, komfortu można tylko pozazdrościć. Sylwetka jest nowoczesna, ale nie szokująca. Bardzo solidnie spasowane elementy, deska rozdzielcza z miękkiego tworzywa o ciekawej fakturze. Szklany dach jest bardzo ciekawym dodatkiem nie tylko w czasie pięknych nocy, ale również podczas podróży w górach. Jeżeli ktoś pisze, że nie warto płacić więcej za silnik mocniejszy, a potem narzeka na brak mocy, niech ma pretensje tylko do siebie. Pytanie czy lepiej zapłacić ok. 120 tyś za francuski komfort czy kupić to co sąsiad mówi, że jest niezawodne ? Peugeot 5008 to samochód godny polecenia ! ukryj
dodano 10.10.2013 przez
po miesięcznej jeździe peugeotem 5008 wrażenia pozytywne, gdyby przełączanie biegów lewarkiem było płynniejsze i cichsze, a zawieszenie nie przenosiło drgań ... więcejna kierownicę przy jeździe po nierównościach - to uważam, że w segmencie minivanów peugeot 5008 zasłużył na palmę pierwszeństwa. ukryj
dodano 08.12.2011 przez
Zobacz oceny Peugeot 5008 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Peugeot 5008

Pb
7,43 - 9,77
Na podstawie 13 raportów spalania
ON
5,07 - 7,67
Na podstawie 29 raportów spalania
LPG
9,50 - 13,17
Na podstawie 3 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Peugeot 5008

Jesli ktos zdecuduje sie na kupno peugeota z automatem musi sie liczyc z nieco wiekszym spalaniem. Na szczescie roznice nie ... więcejsa zbyt wielkie (okolo 1 litr/100km), a wygoda i komfort jazdy jak dla mnie sporo wieksza. Auto na trasie 500km (wiekszosc autostrada) i predkosci w granicach 150km/h pali 7.3 litra, natomiast w ruchu typowo miejskim przekroczenie 9 litrow jest raczej na porzadku dziennym jednak przy stosunkowo dynamicznej jezdzie. Zejscie ponizej 6 litrow na trasie oczywiscie jest mozliwe aczkolwiek nie ma sie co czarowac, tylko przy bardzo delikatnym obchodzeniu sie z pedalem gazu. Podsumowujac - jak na mimo wszystko dosc spore rozmiary i mase auta spalanie jest w gruncie rzeczy umiarkowane. Dla oszczednych zawsze zostaje 1.6 HDi, dla ceniacych lepsza dynamike i wygode automatu polecam 163 konnego diesla. ukryj
dodano 13.06.2013 przez
Postanowiłem dodać kolejną opinie (nie znalazłem opcji edytowanie poprzedniej). Podtrzymuję ogólną opinię co do auta, ale chciał bym wspomnieć o ... więcejspalaniu. Nie mam ciężkiej nogi, i jeżdżę raczej zgodnie z przepisami choć z drugiej strony nie katuję silnika 40 na 6 :). Auto ma 18000 więc się już "ułożyło". Zdarzało mi się już, że przy spokojnej jeździe na trasie osiągałem zużycie paliwa około 4,7 l, a dziś akurat wróciłem z Wilna, przejechałem w sumie prawie 1500 km i średnie spalanie wskazane przez komputer wyniosło 4,8 litra. Oczywiście rzeczywiste jest nieco większe i wychodzi mi tak około 5 litrów na 100 km, a dodawać że jest to wynik wprost rewelacyjny, chyba nie muszę, za to dodam że jeżdżę cały czas na vervie z Orlenu. ukryj
dodano 07.03.2011 przez
Jazda ze szczecina na śląsk cały czas na pełnym gazie - 20l/100km - kierowca i 2 ludzi Jazda ze śląska do ... więcejpoznania z przyczepką i powrót- 14l/km vmax 110km/h więcej nie dało rady. Oszczędnie na trasie 70-80km/h 8,5l/100km komputer pokazuje wtedy 4,5l/100km po 8000 brakło oleju - przy przebiegu 9000 wymiana napinacza rozrządu, przy 10 000 wymiana rozrządu. silnik za słaby na ten samochód. spalanie średnio ok 12l/100km LPG. ukryj
dodano 30.09.2014 przez
dziś odcinek Olkusz - Zakopane - Olkusz , jazda oszczędna do 120km/h, 348km , (średnia prędkość 58km/h) spalanie 5,1 (połowa ... więcejdrogi to Zakopianka). Majówka trasa Olkusz - Kołobrzeg - Olkusz - spalanie około 7L , aczkolwiek 80 % drogi to ekspresówka z prędkością 150km/h na tempomacie Na dzień dzisiejszy nabite już 8000 km (w ciągu dokładnie 4 miesięcy) , średnie spalanie 5,6L - myślę że na ten gabaryt i wagę , Nie jest źle ukryj
dodano 04.08.2014 przez
Mam go od nowosci, na razie przebieg ok. 4800km. Samochod z tym silnikiem calkiem dynamiczny, szczegolnie w trasie fajnie sie ... więcejjezdzi i dobrze przyspiesza. Duza zaleta benzyny to cisza - wnetrze naprawde dobrze wyciszone, a silnik pracuje bardzo kulturalnie. Srednie spalanie od poczatku wyszlo 8.4, z czego 2/3 to trasa.Do wad zaliczam dosyc twarde i glosne zawieszenie, czesciowo pewno to wina 17-calowych felg. ukryj
dodano 26.11.2012 przez
Zobacz raporty spalania Peugeot 5008 Dodaj raport spalania

Nowe Peugeot 5008

nowe Peugeot 5008
Peugeot 5008
ceny od 75 900 zł do 107 950

Peugeot 5008 Minivan Facelifting 1.2 PureTech 130KM od 2015

w pakiecie ACCESS

w cenie katalogowej brutto

75 900 zł

Wyposażenie standardowe
Komputer pokładowy
Przednia szyba akustyczna
Przednie pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości położenia + napinacze i ograniczniki siły napięcia
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 5 oferty Peugeot 5008

Dealerzy Peugeot

Antoniak Auto Autoryzowany Dealer Peugeot

Antoniak Auto Autoryzowany Dealer Peugeot Wieliczka

małopolskie, Wieliczka, Czarnochowska 19

Więcej

AZMOT

AZMOT Peugeot Kraków

małopolskie, Kraków, Pokoju 78

Więcej

D&D

D&D Peugeot Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Karkonoska 45

Więcej

FRANCE AUTOMOBILES

FRANCE AUTOMOBILES Peugeot Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al. Jerozolimskie 217

Więcej

Peugeot Nordyński

Peugeot Nordyński Łódź

łódzkie, Łódź, Snowalniana 3

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Peugeot 5008

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

215

Przejechany dystans

52 446 zł

Zatankowanego paliwa

10 247 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

7

Wydanych pieniędzy

4 103 zł

Średnie wydatki na auto

586 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

87

Wydanych pieniędzy

41 565 zł

Średnie wydatki na auto

5 938 zł

ZOBACZ 7 dzienników kosztów Peugeot 5008 Załóż dziennik kosztów