Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Peugeot 5008

Kompaktowy minvan (segment K) produkowany od 2009 roku. Model uzupełnił gamę aut Peugeota w tej klasie, obok większego 807, mini MPV 1007 oraz mniejszego 3008 (crossover o cechach SUV-a i minivana), z którym jest zresztą stylistycznie i technicznie spokrewniony. Podobnie jak on, 5008 również bazuje na rozwiązaniach zastosowanych w prototypie Prologue Concept z 2008 roku. Jego bliźniaczym modelem jest Citroen Grand C4 Picasso (obie marki tworzą koncern PSA Peugeot Citroen). 5008 oferowany jest w wersji pięcio- i siedmiomiejscowej.

Peugeot 5008 Facelifting 2.0 HDi - galeria redakcyjna - widok z przodu
Peugeot 5008 Facelifting 2.0 HDi - galeria redakcyjna - lewy bok
Peugeot 5008 Facelifting 2.0 HDi - galeria redakcyjna - lewy bok
Peugeot 5008 Facelifting 2.0 HDi - galeria redakcyjna - widok z przodu
Peugeot 5008 Facelifting 2.0 HDi - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Peugeot 5008 Facelifting 2.0 HDi - galeria redakcyjna - fotel kierowcy, widok z przodu
Peugeot 5008 Facelifting 2.0 HDi - galeria redakcyjna - zestaw wskaźników

Francuzi od lat słyną z produkcji samochodów o niebanalnym designie. Spece znak Sekwany nawet dużym, rodzinnym minivanom potrafią nadać przyciągającą wzrok stylistykę. Dowodem na to może być Peugeot 5008. Podczas, gdy ogólną bryłą nadwozia (bez wyraźnego podziału na część silnikową i pasażerską), auto nawiązuje do swoich konkurentów, całą masą oryginalnie wystylizowanych detali wyróżnia się w tłumie. Z przodu uwagę zwracają charakterystyczne wloty powietrza umieszczone pod dużymi reflektorami, jak i masywne kształty zderzaka. Linia boczna przykuwa wzrok wielkimi połaciami blachy i wąskimi oknami, a także wyraźnymi przetłoczeniami drzwi. Tył wyróżniają przede wszystkim pionowe lampy zachodzące daleko na sylwetkę boczną.

Pod karoserią ukryto bardzo przestronne wnętrza. Zarówno w pierwszym, jak i drugim rzędzie siedzeń miejsca jest pod dostatkiem, a w razie wyższej konieczności można skorzystać z dwóch dodatkowych siedzeń wygospodarowanych w bagażniku. Jeśli chodzi o wygodę siedzeń, przednie fotele zachęcają do pokonywania nawet bardzo długich tras, natomiast te tylne okazują się zbyt wąskie. Powodów do narzekań nie daje za to przestrzeń bagażowa – zwłaszcza przy 5-osobowej konfiguracji siedzeń kufer góruje pojemnością nad rywalami.

Do rodzinnego charakteru kabiny świetnie pasuje mnogość różnego rodzaju schowków i skrytek – oprócz pokaźnych kieszeni w drzwiach, do dyspozycji są jeszcze szuflady pod fotelami czy przegródki umiejscowione pod nogami pasażerów drugiego rzędu. Zostawmy jednak praktyczność całej kabiny, a skupmy się na tym, co ma do dyspozycji sam kierowca. Oprócz wspomnianej już swobody ruchów i wygody fotela, prowadzący może cieszyć się z właściwej pozycji za „kółkiem”, czytelnych zegarów oraz udanie rozplanowanej tablicy przyrządów. Ta ostatnia okazuje się na dodatek wystylizowana z wyczuciem smaku i wykonana z wysokogatunkowych tworzyw. Widoczność ograniczają kierowcy dość wąskie szyby.

Jeśli wyznajecie zasadę, że francuski samochód, zwłaszcza w formie rodzinnego minivana, powinien gwarantować wysoki komfort to „5008-ką” możecie się niemile zaskoczyć. Sztywno zestrojony układ jezdny niewystarczająco izoluje podróżnych od jakości drogi, i to zarówno ze względu na przenoszenie wstrząsów do kabiny, jak i generowanie donośnych dźwięków pracy zawieszenia. Sztywne nastawy mają jednak swoje zalety – na zakrętach samochód zachowuje się przewidywalnie, a nadwozie utrzymywane jest w ryzach. Szybkiemu pokonywaniu łuków nie sprzyja niestety układ kierowniczy – w charakterystyce jego pracy próżno szukać precyzji. Należycie dopracowany został natomiast układ hamulcowy.

Marketingowcy Peugeota rozsądnie podeszli do wyceny modelu 5008, dzięki czemu jego zakup nie powinien zrujnować domowego budżetu. Do wyboru francuskiego minivana zachęca ponadto niezłe wyposażenie standardowe – seria obejmuje m.in. komplet airbagów (w tym kurtynowych), system ASR, klimatyzację, „elektrykę” szyb i lusterek oraz radio z odtwarzaczem CD/MP3. Przyglądając się korzystności oferty nie należy zapominać ponadto o bardzo atrakcyjnych warunkach gwarancji.

Komentarze redakcji

Powagosław: Znacznie ładniejszy od swojego mniejszego brata (3008), ale to akurat żadna sztuka, bo 3008 nie jest pięknym autem. Sztuką w przypadku 5008 jest realne konkurowanie z naprawdę ciekawym Citroenem Grand C4 Picasso. Powiem więcej, w tej chwili to chyba jeden z ładniejszych Peugeotów na rynku
Luzacjusz: Powiedzenie „śmiech to zdrowie” średnio sprawdza się w przypadku Peugeota, który z uporem Jokera ozdabiał przód swoich kolejnych aut rozdziawioną morduchną. Na szczęście 5008 wyszedł raczej na rodzinnego Batmana z Francji. A Batman głupkowato się nie uśmiecha. I dobrze.

Wersje nadwozia Peugeot 5008

Silniki Peugeot 5008

Lista silników:
1.6 VTi (120KM), 1.6 THP (156KM), 1.6 HDi FAP (110KM), 1.6 HDi FAP (115KM), 1.6 HDi (115KM), 2.0 HDi (150KM), 2.0 HDi FAP (163KM), 2.0 HDi (163KM), 2.0 HDi FAP (150KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Peugeot 5008

Peugeot 5008 2.0 HDi - trochę inny minivan
 
Nasz test Peugeot 5008 2.0 HDi Allure

Duża powierzchnia szyb, miękkie zawieszenie, fotele w sporej odległości od asfaltu - oto skrócony przepis na kompaktowego vana. Konstruktorzy modelu 5008 wybrali nieco inną drogę.

TOP 10| Samochody z odliczeniem VAT-u

Od 2014 roku powróciła ulga w postaci pełnego odliczenia podatku VAT od samochodów osobowych z homologacją ciężarową. Dla przedsiębiorców to idealna okazja na zakup samochodu nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych taniej.

Czar rodzinnych wakacji
 
Nasz test

Peugeot nie spieszył się szczególnie z wprowadzeniem do oferty kompaktowego vana. Podczas gdy siostrzany Citroen od dawna ma w ofercie już drugą generację takiego pojazdu, Peugeot dopiero co wprowadził pierwszą. Widać za to że miał czas trochę nad nią pomyśleć.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Peugeot 5008

Peugeot 5008 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Peugeot 5008autoWcentrum - społeczność Peugeot 5008

najwyższe oktanyAuta - Peugeot 5008

Peugeot 5008 CZARNA PERŁA 50,22

Peugeot 5008 Tatocar 64,35

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Peugeot 5008

Maku104 30,01

tomwo 30,07

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Peugeot 5008

Światła dzienne czyli wiedza Pana władzy w konfrontacji z obowiązującym prawem
Światła dzienne czyli wiedza Pana władzy w konfrontacji z obowiązującym prawem Jeżdżąc po drogach w dzień coraz częściej możemy spotkać samochody z LED’o...
Listwy odbojnikowe założone ...
Listwy odbojnikowe założone ... Dziś zamontowałem listwy na zderzak gumowe. Ciekawe czy będą się trzymać. Mam na...
Nanotechnologia pożytek czy porażka w walce z deszczem, czyli jak ugryźć niewidzialną wycieraczkę?
Nanotechnologia pożytek czy porażka w walce z deszczem, czyli jak ugryźć niewidzialną wycieraczkę? Na allegro pełno jest ofert „niewidzialna wycieraczka” z hasłem hit,...
Pierwsza rysa na zderzaku
Pierwsza rysa na zderzaku Smutne ... Strasznie boli ale z podporządkowanej wywalił biały dostawczak ja w c...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Peugeot 5008

od 70 900 zł do 109 600

Dostępne silniki

Benzyna (120 - 156 KM): 1.6 THP, 1.6 VTi

 

Diesel (115 - 163 KM): 1.6 HDi, 2.0 HDi

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Peugeot 5008
 

Najpopularniejsza wersja Peugeot 5008

Peugeot 5008 1.6 HDi 115KM - 5 drzwiowy minivan

Najważniejsze wyposażenie

komputer
ESP
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
centralny zamek

Dostępne kolory

Cena katalogowa

80 500

Zobacz ofertę Peugeot 5008 1.6 HDi 115KM - 5 drzwiowy minivan
 

Peugeot 5008 najczęściej porównywane z:

Ford Galaxy
2.2 TDCi DPF (200 KM)
Ford S-Max
2.2 Duratorq TDCi DPF (200 KM)
Ford S-Max
2.0 EcoBoost (203 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Peugeot 5008 1.6 HDI Trend Peugeot 5008 1.6 HDI Trend
Rocznik: 2011. Przebieg: 52 788 km. Silnik: 1.6 82KM .
Cena: 47 900 zł
Ford S-Max 2.0 TDCi PowerShift Ford S-Max 2.0 TDCi PowerShift
Rocznik: 2010. Przebieg: 137 214 km. Silnik: 2.0 103KM .
Cena: 55 900 zł

Używane Peugeot 5008

Peugeot 5008
1.6 diesel
2010
49 900 PLN
Peugeot 5008
1.6 diesel 112 KM
121 875 km, 2011
54 990 PLN
Peugeot 5008
diesel
134 000 km, 2010
44 900 PLN
Peugeot 5008
1.6 diesel 112 KM
19 425 km, 2012
69 000 PLN

Ocena auta Peugeot 5008

Galerie Peugeot 5008

Peugeot 5008 Facelifting 2.0 HDi 150KM - galeria redakcyjna Peugeot 5008 Facelifting (2014) Peugeot 5008
Zobacz inne galerie Peugeot

Peugeot 5008

17 komentarzy

14 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

thomaschek1thomaschek1

Mam rocznik 2012 2.0 diesel 150KM. Samochód kupiony jako rodzinny (wersja 5 miejscowa) i faktycznie znakomicie się do tego nadaje. Wygodny, pojemny, doskonale sprawdza się na wyjazdy, rodzina 2+3 mieści się bez problemu wraz z wózkiem z gondolą. Do tego dynamiczny i ekonomiczny silnik 2,0 HDi, średnie spalanie 6,5 l, najmniejsze jakie udało mi się uzyskać w Polce na trasie (dystans 190 km) wyniosło średnio 5,0 l/100 km.
Po 2 latach i przejechanych 48 tys. km odnotowałem 2 usterki: 1. niestety 2 tygodnie po zakończeniu 2 letniej gwarancji - uszkodzony zacisk koła, który "zjechał" tarczę w przednim kole, (naprawa zacisku, komplet tarcz i klocków -koszty na zamiennikach ~ 800 zł).
2. Tylni nawiew działa tylko w pozycji 1 i 4 (pozycje 2 i 3 - brak nawiewu).

Generalnie uważam za godny polecenia samochód.

telwertelwer

Pozwolę sobie poinformować użytkowników 5008 o pewnej ciekawostce którą przypadkiem odkryłem i która pomogła mi w uzyskaniu darmowej wymiany mechanizmu opuszczania koła zapasowego w tym modelu w serwisie. Otóż po 3latach użytkowania auta spostrzegłem nasilające się niezidentyfikowane odgłosy stukania, grzechotania dochodzące z pod tylnej części auta. Zacząłem dociekać z kąt dobiega ten hałas i po lekkim uderzaniu w elementy podwozia uwagę skierowałem na puszkę z narzędziami do zmiany koła zapasowego umieszczoną pod kołem dojazdowym. Podjąłem decyzję o opuszczeniu koła aby zobaczyć czy tu jest źródło stukotu. W tym celu postępując zgodnie z instrukcją obsługi zacząłem odkręcać mechanizm koła dojazdowego. I pojawił się problem kręcę, kręcę, kręcę a zapas nie ma zamiaru się opuścić w dół. Zdziwiony zacząłem szukać na forach informacji i szybko znalazłem że ta usterka potrafi się zdarzyć w tym modelu. Szukając dalej na stronie producenta co z tym zrobić trafiłem na instrukcje obsługi pojazdu 5008 w której czynność opuszczania koła zapasowego poprzez kręcenie kluczem pokazana była graficznie dokładnie w przeciwnym kierunku niż pokazywała to maja książka instrukcji obsługi. Reasumując jeden samochód czynność ta sama a metody przedstawione przez producenta w dwóch źródłach zupełnie przeciwne. Podjąłem korespondencje pisemną z producentem i o dziwo dość szybko odezwał się producent deklarując wymianę uszkodzonego i unieruchomionego przez korozje mechanizmu opuszczania koła zapasowego. Z tej radości zaprzestałem szukać przyczyny stukotu jaki dochodzi z pod auta gdy poruszam się nierównymi drogami. Z resztą mam jeszcze jeden poważniejszy kłopot z autem niż wspomniany stukot opiszę go w kolejnym komentarzu aby nie zanudzać Państwa

telwertelwer

Do ~P: Witam, proszę o pomoc w wyeliminowaniu tej samej usterki jaką Pan opisał tzn. bicie na kierownicy przy hamowaniu przeważnie przy dużych prędkościach. Jeśli można spytać jakie części wymieniono w Pana aucie i w jakim serwisie. Ja wymieniłem już 3 razy w ciągi roku tarcze i klocki. Dość mam już głupich komentarzy serwismenów że musiałem wjechać w kałuże gdy tarcze były rozgrzane i to jest przyczyną. Koła mam wyważone, tarcze obecnie kupiłem sportowe nawiercane wcześniejsze były frezowane na samochodzie i nic nie pomaga. Mam wrażenie ze serwis w Płocku jest kiepski. Prośba o pomocną informację

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Peugeot

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
22 409
Przejechany dystans
13 654 489 km
Zatankowanego paliwa
830 056 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 709
Wydanych pieniędzy
1 256 177 zł
Średnie wydatki na auto
1 273 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 893
Wydanych pieniędzy
1 344 103 zł
Średnie wydatki na auto
1 362 zł
Zobacz dzienniki kosztów Peugeot (987)

Testy zderzeniowe Peugeot 5008

Najnowsze testy zderzeniowe Peugeot 5008 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Peugeot 5008 1.6 HDI, LHD
2009

Peugeot 5008
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Peugeot

Zużycie paliwa Peugeot 5008

Na podstawie 43 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: mick, dodano: 21.08.2013 22:37

Niestety ciągnie... W mieście ponad 9 :(

pełny raport Peugeot Minivan 1.6 THP

autor: abstract, dodano: 18.01.2012 14:36

Serwis co 30tys km, srednie spalanie jakie mam po 9 tys km to 7l ON.

pełny raport Peugeot Minivan 2.0 HDi FAP

autor: Adam S, dodano: 31.01.2011 22:03

Trudno ocenić, zależy od stylu jazdy.Można wykręcić nawet 6,5 w mieście przy spokojnej, ale nie żółwiej jeździe. Przy bardzo ostrym traktowaniu trudno przekroczyć 10. przeglądy jak u konkurecji to samo, a tak naprawde się okaże.

pełny raport Peugeot Minivan 1.6 HDi FAP

Skarbnica wiedzy o Peugeot 5008

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Peugeot 5008

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Peugeot 5008
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Peugeot 5008 2.0 HDi 150KM