Szukaj

Informacje o Renault Kangoo I Minivan Facelifting 2003 1.5 dCi 82KM 60kW 2003-2005

Lata produkcji: 2003 – 2005
Segment: VANy
Produkowany od roku 1998, mały samochód dostawczy zaliczany do segmentu kombivanów. Renault Kangoo to najlepiej sprzedający się model w segmencie osobowo-dostawczych kompaktów (niemal 18 procent udziału w rynku). Auto w roku 2003 poddano obszernej modernizacji, a powstały w ten sposób model określono mianem Kangoo Phase II. W roku 2008 przedstawiono trzecią generację Renault Kangoo, czwarta natomiast zadebiutowała w roku 2013. Wariant dostawczy auta nosi nazwę Kangoo Express, z przedłużonym nadwoziem natomiast – Kangoo Maxi. Do roku 2009 w Ameryce Środkowej oraz w niektórych krajach Starego Kontynentu funkcjonował jako Nissan Kubistar. Na bazie Renault Kangoo stworzono także Dacię Dekker oraz Mercedesa Citana.
czytaj więcej
Powagosław
Aż chciałoby się powiedzieć: piękniejszy od Mercedesa. Mercedesa Citana, ale zawsze coś. Kangoo to wciąż ostoja funkcjonalności, pożyteczne auto rodzinne dla wielu Polaków. Ułamek stylistycznej zadziorności to wartość dodana w tym segmencie. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeśli opisując ten samochód na przestrzeni jego dziejów chcielibyśmy określić go komplementem „ładny” lub „ciekawy” to chyba przyszedł właśnie ten moment. Operacja przeszczepienia przodu z osobowych modeli Renault nawet się udała. Jakkolwiek to brzmi: Kangoo nigdy nie był ładniejszy ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 82 KM (60 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 184 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Widoczność + Karoseria + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Układ jezdny - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~metmac
Renault Kangoo I
Minivan Facelifting 2003 1.5 dCi 82KM 60kW
Ogólnie czytając komentarze niektórych domniemanych uzytkówników kangoo\'rka myslałem że dostane padaczki. Przykładem tego może być uzytkownik dafix , który napisał o kangoo tak : Ktoś kto dopuścił ten \"samochód\" do ruchu powinie siedzieć w wienzieniu! Zmuszony zrobić nim kilkaset kilometrów - nabawiłem się boleści kręgosłupa - tak niewydażone są wśrodku siedzenia - moją współpasażerkę bolał niemiłosiernie tyłek.Podczas jazdy siadł też guzik od sterowaia szybą. Auto jest idiotyczne i nieprzyjemne w prowadzeniu. Zero konfortu za to sama niewygoda. Ogólnie auto dla masochistów. W podobnym aucie kolegi zacina się zamek tylnych drzwi oraz miewa trudności z jego odpaleniem. Oglnie jak dla mnie maxymalny bubel. A więc od początku . Do więzienia powinno wsadzać się osoby które uważają że auto typowo dostawcze , możę pełnic rolę auta niemal klasy wyższej . Kolejne to że nawet taki kangoo zapewni ci lepszy komfort niż inne auta , typowo rodzinne (a co do kręgosłupa to polecam neurochirurga :) ). Co do \'guziczka\' ,to w nieumiejętnych rękach nieździwiłbym się jakby koła odpadły . Ale najlepsze przed nami . \'Auto jest idiotyczne i nieprzyjemne w prowadzeniu\'. Idiotyczny może być kierowca , a nie auto . A co do prowadzenia . Zauważyłeś że kangoo\'rki są wyższe niż szersze ? A w dodatku waża mniej niż np. VW golf III ? Wielka szkoda , ja zawsze pierw patrze na to ... A więc powiem coś od siebie o autku . Bardzo przyjemny , potrafi odwdzięczyć się niezawodnością w każdej sytuacji . Prawdą jest że na dużych wąskich łukach przy 100 km/h troszeczke tył ucieka ale każdy z was mu zapewne wybaczy . P.S. Tak po za tym . TO dobry przyjaciel rodziny :D :)
2,7
~klonbus
Renault Kangoo I
Minivan Facelifting 2003 1.5 dCi 82KM 60kW
Mamy w firmie takowe cudeńko..., i to jest po prostu czarna rozpacz.Auto miało słuzyc jako wół roboczy , ale nadaje sie tylko do jeżdzenia po dzieci do szkoły. Po pierwsze po 60 tys. silnik miał remont koszt 4 tys,. a gdyby tego bylo mało po miesiacu znowu problemy(wymiana wtrysków) Po drugie tandeta w srodku jak malo który, połamane sa juz chyba wszystkie plastiki , szyby z elektrycznych przerobilismy na korbki, Po za tym auto sie prowadzi jak duzego fiata- tragedia. Jedyna zaleta to dynamika silnika - jest naprwde żwawy ale jak ktos ma ciezką noge to potrafi spalic.
4,3
~Wojciech
Renault Kangoo I
Minivan Facelifting 2003 1.5 dCi 82KM 60kW
Samochód daje rade. Trzyma się kupy, jeździ, skręca, hamuje, gdy zimno grzeje, gdy gorąco to chłodzi, nie pada na głowę. Pali mało paliwa Jest OK. Nie ma co oczekiwać od takiego rodzaju auta fajerwerków i komfortu. Kangur spełnia swoją rolę. Usterki się zdarzają ale sporadycznie. Najważniejsze by serwisować na bieżąco a odpłaci się codzienną bezawaryjną pracą. Rdzy właściwie nie ma.
Średnie spalanie dla Renault Kangoo I Minivan Facelifting 2003 1.5 dCi 82KM 60kW 2003-2005
5,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Renault Kangoo I
Minivan Facelifting 2003 1.5 dCi 82KM 60kW
Silnik o dobrej kulturze pracy znakomicie dopasowany do tego modelu, może być odpowiednio oszczędny lub szybki /oczywiście w granicach rozsądku jak na tego typu auto/. Minimalne spalenie jakie udało mi się osiągnąć to 4 l/100km, było to możliwe dzięki utrzymywaniu prędkości zaledwie ok. 70 km/h i ciągłej kontroli wskazań komputera pokładowego, aby nie przekraczać spalania 4l. Samochód jest oszczędny przy jeździe na drogach podmiejskich, gdzie rzadko stoi się w korkach, a nie ma możliwości rozpędzenia się. Na autostradzie nie jest oszczędny jeżeli jedzie się z prędkościami autostradowymi, utrzymanie średniego spalania 6l na autostradzie wymaga wprawy. Jazda z prędkością do 130km/h jest znośna, po przekroczeniu tej prędkości robi się głośno, słychać opływ powietrza /być może też z uwagi na owiewkę otwieranego dachu/. Bardzo dobrze jeździ się na 4 biegu, gdyż na tym biegu jest odpowiednio silny i zrywny, a jednocześnie oszczędny. Na 4 biegu można jechać oszczędnie w granicach 3,5l z prędkością 60-70km/h, by za chwilę gwałtownie przyspieszyć.
5,5
Renault Kangoo I
Minivan Facelifting 2003 1.5 dCi 82KM 60kW
Średnie spalanie to 5,4l ON w trybie idealnie mieszanym; dojeżdżam do pracy 30km w jedną stronę, z czego 10km to autostrada (120-130kmh), 10km wiochy i drogi na terenie niezabudowanym (70-100kmh) a 10km to jazda w warunkach miejskich, zarówno w korkach jak i bez. Samochód zaskakująco dynamiczny jak na te swoje 84 KM, prowadzi się bardzo dobrze jak na bądź co bądź dostawczaka. Wyciszenie wnętrza bardzo przyzwoite, jedyny hałas słychać na dziurach (zawieszenie sprawne). Boli odrobinę spartański wygląd wnętrza, jakkolwiek auto jest dobrze wyposażone (klima, pełna elektryka, poduchy, alarm, sterowanie z kierownicy, komputer itd), to goły metal aż kłuje w oczy. Wracając do spalania: rekordowo wysokie zanotowałem na zakopiance, w sporym ruchu, w aucie 4 osoby + bagaż, na dachu spora trumna z nartami. Temperatura mocno ujemna. Wyszło mi wtedy 6,5l/100km. Po powrocie do domu zrestartowałem komputer i w ramach eksperymentu przez tydzień jeździłem z trumną na dachu. Spalanie cały czas wynosiło 6,5l. Po ściągnięciu trumny i kolejnym restarcie wróciłem magicznie do 5,4l. Wniosek: kangurek obciążenia i ruchu się nie boi, natomiast plastikowy żagiel podnosi dramatycznie spalanie. W trasie wakacyjnej (trochę autostrad, trochę zwiedzania wioch, trochę dróg szybkiego ruchu) pali okrągłe 5 litrów. Stosunek dynamika/spalanie jak najbardziej korzystny!
5,3
Renault Kangoo I
Minivan Facelifting 2003 1.5 dCi 82KM 60kW
Przejechałem do tej pory ok. 40 tysięcy km (kupiony przy przebiegu ok. 80kkm). Z konkretnych tras spalanie wygląda tak: 5 osób + pełen bagażnik Lublin-Warszawa-Łódź-Koło-Lublin 5,6; Lublin-Zakopane-Lublin 5,8 - takie spalanie starając się jechać w okolicy 110km/h, 130 max. Jadąc samemu Lublin-Katowice-Lublin 4,7 - też rzadko więcej niż 130km/h. Wyjazd do Chorwacji w 3 osoby i pełen bagażnik 5,6 jadąc dość często 150-160km/h. Dane z tankowania za każdym razem "pod korek". Komputer przekłamuje o 0,5l w dół, w tej chwili pokazuje mi średnie spalanie 4,9

Usterki Renault Kangoo I

Liczba wpisów: 36
silnik sie zatrzymał podczas jazdy zaczął rzęić i zgasł
  • Renault Kangoo I
  • silnik
  • 245 tys. km
Witam . Podczas jazdy w silniku zaczeło coś rzęzić i po chwili silnik zgasł . Nie da się odpalić jakby go coś blokowało. Ktoś pomoże? Auto jest po regeneracji wtrysków swieżutko. Wymianie oleju i wszystkich filtrów.
Oczekuje na rozwiązanie
falujący wskaźnik temperatury
  • Renault Kangoo I Minivan 1.2 i 16V 75KM 55kW 1997-2003
  • układ chłodzenia
podczas jazdy wskazówka temperatury od pozycji poziomej ( normalna temperatura pracy)opada kilka kresek w dół a później się podnosi do normalnej temperatury tak się dzieje nawet przy jeździe ze stałą prędkością powtarza się to ciągle faluje w dół i w górę .Czujnik temperatury w bloku już wymieniłem ale efekt jest taki sam.Nie ubywa mi płynu chłodzącego .silnik pracuje normalnie nie traci mocy nie szarpie tylko ta wskazówka faluje.Proszę o pomoc morze ktoś miał taką usterke.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
falujący weskaźnik temperatury
  • Renault Kangoo I Minivan 1.2 i 16V 75KM 55kW 1997-2003
  • układ chłodzenia
faluje wskaźnik temperatury podczas jazdy równomiernej na stałych obrotach wskaźnik opada (wskazówka)cztery kropki w dół i za chwilę wzrasta do normalnego poziomu.Czujnik temperatury w bloku już wymieniłem ale efekt jest ten sam jak przy tamtym . Wskazówka nie przekracza w górę normalnej temperatury silnik zachowuje się normalnie nie traci mocy nie szarpie nie gaśnie.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Renault Kangoo I Minivan Facelifting 2003