Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Laguna II Hatchback 1.9 dCi

Laguna II pojawiła się w sprzedaży w 2001 roku. Zbudowano ją na tej samej platformie podłogowej, co Nissana Primerę. Sylwetka modelu stała się znacznie bardziej dynamiczna, nawiązująca do prototypu Renault Initiale. Laguna II była pierwszym samochodem dostępnym w Europie, który zdobył pięć gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP. Charakterystyczną cechą auta był system „keyless” – otwierało się go, zamykało i uruchamiało przy pomocy karty. W 2005 roku Laguna II została poddana liftingowi, po którym upodobniła się do modelu Megane. Dwa lata później zakończyła się jej produkcja.

Generacje Renault Laguna

  • Laguna II   2001 - 2007
    Renault Laguna II
    • Wybierz generację

    • Laguna III (2007 - teraz)
    • Laguna II (2001 - 2007)
    • Laguna I (1993 - 2001)

Komentarze redakcji

Powagosław: Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.
Luzacjusz: Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

Wersje nadwozia Renault Laguna II

Silniki Renault Laguna II Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Renault Laguna

Renault Laguna Coupe GT - piękna harmonia
 
Nasz test Renault Laguna Coupe GT 2.0 dCi 180 KM

Samochody tworzone w duchu Gran Turismo z reguły kosztują setki tysięcy, choć ich ceny mogą mieć nawet sześć zer. Istnieje jednak samochód, który zabierze Was do tego świata za o wiele mniejsze pieniądze. Czy to dobry pomysł?

Renault Laguna III - niedoceniona?

Zaufanie buduje się latami i tak naprawdę wystarczy chwila nieuwagi, żeby wszystko wzięło w łeb. Renault dobrze wie jak to boli, bo dzięki wizjonerskim inżynierom i wrednym księgowym zraziło własnych klientów do swojej limuzyny. Czy następca, Renault Laguna III, jest już bardziej dopracowana i stanowi...

Lepsza od konkurentów - Renault Laguna III (2007- )

Poszukując używanego, kilkuletniego samochodu segmentu D wielu kierowców z premedytacją pomija Lagunę III. To błąd. Auto jest wygodne i bezpieczne. Co ważne, pozytywnie zaskakuje trwałością i kosztuje dużo mniej od niemieckich lub japońskich konkurentów.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Renault Laguna komfort w korzystnej cenie

Na początku 1994 roku w salonach sprzedaży Renault zadebiutował model Laguna, który zastąpił mocno wysłużonego poprzednika. Nowy pojazd o zaokrąglonych kształtach karoserii z mocno opadającą maską przednią oraz wąskimi reflektorami odpowiadał trendom początku lat 90-tych.

Renault Laguna 2.0: Czasy świetności ma już za sobą...

W kilkunastoletniej Lagunie może zawieść niemal wszystko, ale na silnik benzynowy 2.0 wciąż można liczyć.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Laguna

Renault Laguna na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault LagunaautoWcentrum - społeczność Renault Laguna

najwyższe oktanyAuta - Renault Laguna

Renault Laguna 3.0 V6 Czarna Bestia 76,58

Renault Laguna 92,14

Renault Laguna Lala 69,97

Renault Laguna 2.0 16v 82,39

Renault Laguna Błękitna Odyseja 72,70

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Laguna

pdg_34 49,48

pantego 78,52

Stuntmar 41,81

tkm2004 67,57

RafiZet 45,56

Lech-A4 61,85

sujek 41,79

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Laguna

Aż się boję...
Aż się boję... Głupot ciąg dalszy, czyli III stop nie świeci, choćby nie wiem co. Samemu to nie...
100 wpisów w dzienniku kosztów
100 wpisów w dzienniku kosztów Dziś jubileusz! 100 wpisów w dzienniku kosztów - prawdziwe, nie pompowane staty...
Wymiana zamka centralnego od drzwi kierowcy
Wymiana zamka centralnego od drzwi kierowcy Dziś wymieniłem zamek w ASO, ponieważ zaczął szwankować czasem zamykał a czasem ...
Laguna wraca do formy... czyli malujemy pyszczek
Laguna wraca do formy... czyli malujemy pyszczek Laguna w zeszłym roku uległa małemu wypadkowi ... ale w szczegóły nie będę się w...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Laguna

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Laguna
 

Najpopularniejsza wersja Renault Laguna

Renault Laguna

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Laguna
 

Renault Laguna najczęściej porównywane z:

Audi A4
2.0 TDI (177 KM)
Opel Insignia
1.6 Turbo ECOTEC (170 KM)
Opel Insignia
2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC (195 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Renault Laguna III 1.5 DCI 110 KM 5DR Carminat Renault Laguna III 1.5 DCI 110 KM 5DR Carminat
Rocznik: 2012. Przebieg: 143 338 km. Silnik: 1.5 81KM .
Cena: 42 000 zł
Renault Laguna III Tech Run Renault Laguna III Tech Run
Rocznik: 2012. Przebieg: 13 684 km. Silnik: 2.0 103KM .
Cena: 54 900 zł

Używane Renault Laguna

Renault Laguna
1.9 benzyna 120 KM
112 500 km, 2004
11 900 PLN
Renault Laguna
1.6 benzyna 110 KM
224 000 km, 1999
6 700 PLN
Renault Laguna
2.9 benzyna 206 KM
135 000 km, 2001
12 500 PLN
Renault Laguna
2.0 benzyna 134 KM
170 500 km, 2005
11 700 PLN

Ocena auta Renault Laguna II Hatchback 1.9 dCi

  • Średnia ocena
    na podstawie 8 opinii
  • 3,76
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + ergonomia
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - jakość/cena
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Laguna

Renault Laguna Coupe Renault Laguna III Grandtour Phase III (Facelifting 2013) Renault Laguna III Facelifting Renault Laguna I Kombi - galeria społeczności Renault Laguna Grandtour 1.9 dCi Privilege - galeria redakcyjna Renault Laguna III Coupe Phase III (Facelifting 2013) Renault Laguna III Coupe Phase II GT 2.0 dCi 180KM - galeria redakcyjna Renault Laguna 2007 Renault Laguna III Coupe 2012 Renault Laguna Hatchback 2011
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Laguna

  • 1.
  • 5,00 Renault Laguna II (KM) 2003r.
    dodał: kamyk9, 01.06.2010

    Instalacja BRC Sequent24 założona w maju 2010 w Energy Gaz Polska (Warszawa) - jak najbardziej polecam ten typ instalacji na miejscu doradzili mi jaki model instalacji będzie najkorzystniejszy dla tego typu silnika, żadnych problemów z samą instalacją, różnica w spalaniu w normie ~10-20% (na trasie nawet bardziej 10%). Jak na razie przejechane 2000 km na gazie, na początku (od razu po instalacji) zawór odcinający w baku musiał się "ułożyć" na początku nie odcinał dopiero po 3-4 tankowaniu do pełna zaczął poprawnie działać (odcinać) ale generalna uwaga do osób które chcą założyć instalacje gazową - pierwszy 1000 km to swoisty okres testowy instalacji w tym czasie moga sie dziać różne mniejsze albo większe rzeczy z instalacją... ale po to jest przegląd po 1000 km żeby wszystko wyrównać, u mnie to był dziwnie działający zawór ale o dziwo po kilku tankowaniach zaczął działać. Z instalacją gazową jest tak ze po prostu się obserwuje (na słuch na oko, na spalanie) jak działa - organoleptycznie - (poza oczywiście regularnymi przeglądami zgodnie z instrukcją) i to właściwie jedyny sposób na ocenę pracy instalacji przez zwykłego użytkownika LPG, po paru posiedzeniach w necie nad literaturą i pokonywaniem kolejnych kilometrów na LPG będziecie wiedzieć kiedy jest OK. a kiedy coś zaczyna się dziać... Ważna informacja dla osób które posiadają komputer pokładowy w Lagunie (w innych samochodach) - po zainstalowaniu instalacji LPG moze (ale nie musi) byc taka sytuacja że wskazówka paliwa (benzyny) bedzie spadać i z odczytów wskaźników i komputera wynikać bedzie ze normalnie spalamy benzynę... a tak nie jest (zakładając ze z instalacją wszystko OK.) jest to dość denerwujący objaw bo nie wie się dokładnie ile jest benzyny w zbiorniku i nie wiadomo jak się orientować w tym wszystkim. Wtedy trzeba założyć "Emulator wskaźnika benzyny" ~140 zł. wszystkie warsztaty montujące LPG powinny takie emulatory posiadać i montować... niestety jest pewien mały odsetek samochodów gdzie nawet ten Emulator nie działa... u mnie w Lagunie II z komputerem zadziałał.... co prawda komputer dalej pokazuje głupoty jeśli chodzi o obliczenia długości trasy jaką moge zrobic na danym paliwie (reszta wskazań komputera jest OK) ale to jedyny minus zainstalowania LPG i tak naprawdę kompletnie nieznaczący. Polecam również w Lagunie II instalacje wlewu gazu obok wlewu paliwa - pod klapką... jest tam idealne miejsce właśnie na wlew do gazu dzięki temu Laguna z zewnątrz wygląda jak by nie było żadnej instalacji LPG ;] (nie ma żadnych czarnych korków w zderzakach ;]) Podsumowując: Ja tez się długo zastanawiałem czytałem internet znajomych itp. "założyć - nie założyć" ... założyłem i absolutnie nie żałuje, wręcz przeciwnie namawiam na instalacje LPG... ale tylko w dużych, rekomendowanych warsztatach. pozdrawiam.

  • 2.
  • 5,00 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 2000r.
    dodał: carlos, 18.01.2014

    Instalacja była droga - Landi Renzo gotowy zestaw, a nie jakieś zbieraniny na Stagu. Niemalże podwoiłem wartość auta :) ale wiem co mam. Zwróciła się po 18.000km i pracuje bezproblemowo. Zero spadku mocy (ustawiana na hamowni) a przynajmniej ja nie czuję momentu przełączenia. Spalanie 9 litrów czyli tyle samo co benzynki, bez względu czy lato czy zima. Do tego 3-4 pełne zbiorniki benzyny na rok na odpalanie. Jedyna wada to głośno pracujące wtryskiwacze gazu (MADy) - po prostu ten typ tak ma :D ale słychać to oczywiście tylko na zewnątrz pojazdu. Ogólnie jestem mega zadowolony i nie zamierzam się auta pozbywać bo jest tanie w utrzymaniu zwłaszcza teraz z gazem, no i bezawaryjne póki co. Zostanie w rodzinie jak się dorobię czegoś nowszego.

  • 3.
  • 4,50 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 1999r.
    dodał: Rzeszowiak61, 03.03.2011

    jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do 7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz oraz po tym przebiegu padł parownik / membrana /. Poza tym zero kłopotów. Dbając o wymianę filtrów na czas , dobry gaz oraz gdy się tym zajmuje odpowiedni montażysta -diagnosta / Pozdrawiam Pana -przedstawiciela BRC z Gorlic / można być naprawdę zadowolony z eksploatacji samochodu na LPG. Pozdrawiam

  • 4.
  • 5,00 Renault Laguna I 2.0 (113KM) 1995r.
    dodał: Maccabra, 25.02.2012

    Witam. Ponad rok temu kupiłem dosyć już wiekowe auto 95r. Jako iż silniki Lagun1 phI są starego typu SOHC, więc spalanie PB w trybie mieszanym to okolo 10-11 l/100. Więc nie bylo innego ratunku jak zdecydować się na założenie LPG. Teraz mija roczek, żadnych zmian w głowicy, silnik pracuje niemalże idealnie (podobno mój silnik bardzo dobrze znosi gaz, co się sprawdza). Zero dodatkowych wkładów oczywiście oprócz kosztów instalacji, wymiany przewodów i świec zapłonowych, regulacji zaworów. Na razie jestem na etapie kończenia zwracania kosztów instalacji, teraz to już z górki.

  • 5.
  • 4,50 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 2000r.
    dodał: Michał Gredka, 04.12.2010

    Polecam Firme "KOBA" Piotra Korbanka. W rodzinie mamy 3 auta z gazem robionym u Pana Piotra i nic się z nimi nie dzieje Vectra B z silnikiem 1.8 16V przejechała już 160 tyś km na gazie i żadnego remontu silnika nie miała i jeździ do tej pory. Astra z silnikiem 1.6 przejechała 70 tyś i też nic jej nie jest. Laguna 2000r z silnikiem 1.6 16V przejechała 50 tyś i nic z nią się nie dzieje. Silniki chodzą równo a spalanie w obu oplach jest na poziomie od 7 do max 8,5 litra laguna 7-9 litra. Polecam wszystkim.

  • 6.
  • 5,00 Renault Laguna I 1.8 16V (120KM) 1999r.
    dodał: Adam, 14.10.2010

    Instalacja BRC SEQUENT 24 zamontowana w firmie SEBA w Olsztynie sprawuje się rewelacyjnie. Przez 5 lat użytkowania wymieniałem tylko filtry fazy lotnej oraz oczywiście świece i filtr powietrza. Spalanie- trasa ok. 9 litr. (można zejść do 8 przy bardzo spokojnej jeździe) i do 10,5-11 litrów (autostrada w Chorwacji 140-160 km/h) W mieśce pali ok 11 litrów gazu. W zasadzie gdyby nie kontrolki, to nie wiedziałbym kiedy silnik przełącza się na gaz.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Laguna

Renault Laguna

745 komentarzy

502 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~carisma złom~carisma złom

~carisma złom~carisma złom

~calibrsma~calibrsma

Do ~s: Calibrsma

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
56 619
Przejechany dystans
34 510 992 km
Zatankowanego paliwa
1 869 476 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 538
Wydanych pieniędzy
2 901 774 zł
Średnie wydatki na auto
1 338 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 179
Wydanych pieniędzy
3 305 128 zł
Średnie wydatki na auto
1 524 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 169)

Testy zderzeniowe Renault Laguna

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Laguna przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Laguna

Renault Laguna
2007

Renault Laguna

Renault Laguna
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Laguna II Hatchback 1.9 dCi

Na podstawie 19 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Wojt_77, dodano: 24.08.2014 13:40

MIARODAJNY POMIAR! Posiadam auto z 2008r. - piękna wersja Initiale Paris z dobrej klasy instalacją gazową BRS Sequent24. Spalanie wydaje się być adekwatne do pojemności silnika i masy auta. Na wstępie pragnę zaznaczyć, że dokonany przeze mnie pomiar zużycia paliwa jest BARDZO DOKŁADNY - przez niemal rok notowałem każde tankowanie i na tej podstawie wyliczyłem z wykorzystaniem Excela RZECZYWISTE ZUŻYCIE PALIWA. W omawianym okresie auto przejechało 15324 km zużywając 1572 l LPG oraz 191 l benzyny. Co to oznacza? Wynika z powyższego, że średnie spalanie wyniosło 11,5 l / 100 km, na co składa się 10,26 l LPG oraz 1,24 l benzyny. Biorąc pod uwagę średnie ceny w omawianym okresie koszt przejechania tym autem 100 km wynosi 32,3 zł / 100 km. Powyższy pomiar jest miarodajny również z tego względu, że był przeprowadzany w różnych porach roku oraz w różnych warunkach drogowych. Ponadto mniej więcej równomiernie rozkłada się podział tras miasto - trasa - długie trasy - krótkie odcinki. Co ciekawe nie zauważyłem jakiś specjalnych różnic w zużyciu paliwa zimą i latem, ponadto nie ma też specjalnych różnic, gdy staram się jeździć oszczędnie i mniej oszczędnie. Po prostu auto musi spalić swoje i nie ma na to rady. Poprzednim moim autem było Renault Megane kombi z 2007r. (również z LPG) z silnikiem 1.6 (112 KM). Średnie spalanie liczony w tym aucie było o około 3 litry niższe niż w Lagunie (7,46 l gazu + 1,1 l benzyny = 8,56 l /100 km). Koszt przejechania 100 km - ok. 7 zł niższy. Wracając jednak do oceny samej Laguny. Auto kupiłem w 2013r. sprowadzane z Niemiec z zakładaną tam instalacją gazową i przebiegiem (!) 38 tys km. Przebieg okazał się prawdziwy, co potwierdził serwis Renault w Polsce. Auto w najbogatszej wersji Initiale Paris (w 2008r. kosztowało jako nowe 125 tys zł). Samochód bardzo ładny, wygodny, choć sama kabina jest raczej kompaktowa i nie należy do najbardziej obszernych w tej klasie. Żonie znakomicie jeździ się automatem, mi on nie przeszkadza. Jeśli chodzi o mankamenty pojazdu to razi mnie jakość spasowania niektórych elementów wnętrza (skrzypiące kratki wentylacyjne, czy środkowa część konsoli). Poza tym - w porównaniu z Meganką - wewnątrz jest dużo mniej schowków i są dużo mniejsze. Ale generalnie auto godne polecenia, a silnik typu F4R 2.0T 170 KM, który pochodzi z Laguny II, jest idealny do zagazowania. Prosta, bezawaryjna konstrukcja, która może nie rzuca na kolana osiągami, ale sprawdza się w codziennym użytkowaniu znakomicie. Podstawowy benzynowy silnik Laguny III - 2.0 140 KM - jest znakomity, ale zdania na temat założenia w nim LPG są bardzo podzielone. Wersja Initiale Paris to m. in. ksenony skrętne, elektryczna regulacja foteli, system hand free, kimatronic, navi, skóra + drewno, 18 calowe alufelgi i wiele, wiele innych. POLECAM!

pełny raport Renault Hatchback 2.0T 16v

autor: Dawid S, dodano: 04.04.2013 13:15

zużycie paliwa to jest średnio nie jest to 5l na 100km jak każdy by chciał. zimą po mieście średnie spalanie mam na poziomie 8,0 l/100km a nawet i więcej ale tylko po mieści latem jest zdecydowanie lepiej nawet jak jest cały czas włączona klima. na trasie autko pali super. Co do serwisu i jego ceny uważam że ceny są porównywalne z innymi markami (chodzi mi tu o ASO). Ja auto kupowałem używane w związku z czym przeprowadziłem kilka prac które myślę ze każdy powinien zrobić kupując "lalę" z tym silnikiem. mianowicie rozrząd, wszystkie płyny i filtry + pompa wody ( w serwisie zasugerowali że przy wymianie rozrządu przeważnie wymieniają również pompę) i tu cena wyniosła mnie 2,5 tys. Nie wiem czy dużo czy mało każdy musi oceniać według własnego portfela i upodobań czy chce to robić w ASO

pełny raport Renault Grandtour 1.5 dCi

autor: Shan, dodano: 29.09.2014 02:40

Jako, że dużo jeżdżę w trasie miałem okazję sprawdzić ile pali to auto przy różnych prędkościach z wynikiem następującym (gaz II generacji na mixerze): 90-100kmh 7.7l 110kmh 8.5l 120kmh 9.1l 130-150 11.5l Ogólnie wynik uważam za dobry, jednak wcześniej jeździłem bmw e34 2.5l również w gazie, jednak sekwencyjnym. przy prędkości 130-150kmh bmw paliło 10-11l co jest lepszym wynikiem niż w przypadku laguny. Wyciszenie auta na + jednak w moim przypadku powyżej 110kmh na 5 biegu już głośno słychać silnik przez co rozważam wyciszenie komory silnika. Średni dostęp do części zamiennych, w serwisach kosmiczne ceny. Komplet 6 uszczelek do klimatyzacji 100zł, tuleje kołyski są dostępne jedynie z całą kołyską, jednak da rade dostać części jeśli się trochę poszuka :)

pełny raport Renault Hatchback 1.8 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Laguna II Hatchback 1.9 dCi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Laguna II Hatchback 1.9 dCi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Renault Laguna II

Renault Laguna 2 to bardzo udana kontynuacja pierwszego modelu w stosunku do poprzednika. Samochód znacznie ulepszono, zastosowano więcej elektroniki, co ma swoje dobre i złe strony ze względu na częste awarie niektórych elektronicznych podzespołów. Zmienił się znacząco wygląd zewnętrzny, miedzy innymi...

Zobacz dane techniczne Renault Laguna II Hatchback 1.9 dCi 130KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Laguna, oglądali także