Szukaj

Informacje o Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW 2007-2011

Lata produkcji: 2007 – 2011
Segment: Klasa średnia

Dobre osiągi, dobra cena – najlepiej kupić 2-litrową „benzynę” o mocy 140KM. Jest przyjemnie cicha, do „setki” przyspiesza w ponad 9 sekund, ale przy wyższych obrotach jej dźwięk jest dość nieprzyjemny. Silniejszych doznań są w stanie dostarczyć jej wzmocnione wersje – mają 170 i aż 205KM. Renault wrzuciło oczywiście do nich turbosprężarkę, która gdy już się włączy, to życie staje się piękniejsze. Dla oszczędnych – diesle. Najmniejszy 1.5l 110KM celuje w tych najoszczędniejszych, bo nie ma za wiele do zaoferowania, ale już niewiele droży motor 2.0l 130KM jest tym minimum, które sprawdzi się w Lagunie i nie spłucze kierowcy w salonie. Elastyczny, cichy i przyjazny na stacji benzynowej – nie powinien spalać więcej niż 7l paliwa na 100km, a to bez wątpienia cieszy. Radzi sobie z załadowanym autem do 100-120km/h, ale jeśli to mało, to możecie pomyśleć nad mocniejszymi wersjami. 150-konna jest jednym z lepszych kompromisów pomiędzy ceną, dynamiką i całą resztą. Auto żwawo ciągnie aż do odcięcia zapłonu i ma wszystkie zalety mniejszego motoru 130-konnego. Coś jeszcze mocniejszego? Też jest! 180KM i świetne osiągi.

czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~Luki
Renault Laguna III
Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW
Powiem o tym aucie tak. Kupiłem z przebiegiem 200000 km zrobiłem nim w 4 lata 50000 km i z usterek które miałem to tylko zapchany filtr DPF. A reszta to naprawy eksploatacyjne typu hamulce, olej, łożysko wahacza. Nigdy mnie to auto nie zawiodło jeździ się wygodnie spalanie mogłoby być mniejsze ale tragedii nie ma. W trasie idzie jak po sznurku, wygodne fotele duży bagażnik składane lusterka automatyczne. Nic dodać nic ująć Auto w tej klasie cenowej nic się lepszego nie kupi Ja polecam z czystym sumieniem. Dalej użytkuję Lagunę i szczerze na razie nie myślę o zmianie samochodu. Luki
4,9
~mackmannn
Renault Laguna III
Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW
Cóż. Kupiłem moją Lagunę od pierwszego właściciela 5 lat temu z przebiegiem ok. 120 000km, auto było w idealnym stanie. Wybór był trochę przypadkowy, sprzedający mieszkał bardzo blisko mnie, zrobił ładne zdjęcia, pojechałem, obejrzałem, dobrze że wziąłem 1000 na zaliczkę. Tak stałem się zadowolnym właścicielem francuskiego auta. Szukałem Mondeo kombi a kupiłem Lagunę :) Z perspektywy ponad 5 lat użytkowania mogę powiedzieć, że to był świetny wybór. Piszę ten komentarz ponieważ wczoraj kupiłem następcę mojej Laguny, tj. ... Lagunę PH II GT 4Control. Niech to będzie najlepszym dowodem co sądzę o tym aucie :) Zaraz po zakupie poddałem auto tuningowi silnika w Kreatorze Mocy i ze 150HP zrobiło się 200HP i ponad 400Nm momentu - nigdy nic złego się z tego powodu nie stało, auto nadal ma ponadprzeciętne osiągi, zapas mocy przy każdej prędkości, spalanie nie wzrosło - polecam. Najpoważniejszą usterką jaka mnie spotkała i to było nie dawno, przy przebiegu ok. 190k była przekładnia kierownicza, wymieniłem na regenerowaną, nie kosztowało to jakoś strasznie dużo. Poza tym co jakiś czas trzeba wymieniać jakieś pierdoły w zawieszeniu typu końcówki drążków, łączniki stabilizatorów ale to chyba w każdym aucie. Teraz szukając dużego kombi w rozsądnej cenie znowu oglądałem konkurencyjne propozycje ale na prawdę Laguna ma niezrównany stosunek jakości do ceny. Brałem pod uwagę C5 z hydro - po lagunie wrażenie jakby się płynęło kajakiem, który się zaraz wywróci, no i te skrzypiące plastiki w środku DRAMAT i zdecydowanie droższy; Peugeot 508 przez wszystkich chwalony też mnie jakoś nie zachwycił choć brałem go pod uwagę; Mondeo cały czas mi się podoba ale w porównywalnej wersji jest o 10k droższy. Poza tym Laguna w nadwoziu kombi jest po prostu śliczna. A jeszcze wersja GT ... SUPER. Szczerze polecam.
4,9
~Krzysztof
Renault Laguna III
Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW
Jeżdżę autem od roku .Kupiłem gdy miał 250 tyś.Wymieniłem oleje i filtry , tarcze , klocki i przez rok użytkowania nic się nie dzieje ,leję paliwo i jadę dalej .Zrobiłem przez rok 25 tyś.Karoseria super grama rdzy.Silnik przy tym przebiegu suchutki , turbina jak nowa .Skrzynia zmienia biegi lekko i precyzyjnie .Środek auta w bardzo dobrym stanie.W swoim życiu miałem około 40 aut od poloneza do mercedesa i naprawdę Laguna 3 to bardzo dobre auto .Nie ma rdzy jak mercedesy , silnik cichy jak na diesla i prowadzi się pewnie .A co ważne koszty utrzymania i cena zakupu nie wygórowana jak na przykład przy zakupie audi.
Średnie spalanie dla Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW 2007-2011
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Renault Laguna III
Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW
Poprzednio miałem Lagunę II 2.0 T (170 KM) i byłem zadowolony. Przed kupnem, a chciałem diesla, miałem obiekcje, ponieważ za modelem ciągnie się niesława poprzednich modeli. Auto kupiłem od handlarza, lecz z udokumentowanym TUV przebiegiem. Inwestycja w popękane sprężyny, klocki i tarcze, oraz serwis olejowy sprawiły, że wydałem 3K ale się opłacało. Auto od tamtej pory nigdy mnie nie zawiodło, jeżdżę nim już prawie 4 lata. Spalanie niskie jak na dość spory samochód, średnio 7 l. Bardzo dynamiczne, 150 KM robi robotę. Poruszanie się na autostradzie bezproblemowe, szybkie. Dobrze wyposażony, jak z klasy premium, wersja 4 control też przydatna. Jak dla mnie ciut mały bagażnik, lecz to subiektywne doznanie. Ogólnie polecam Laguny III w dieslu, lecz znalezienie niezamęczonego, bezwypadkowego egzemplarza nie jest łatwe.
7,0
Renault Laguna III
Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW
Auto wazy swoje. Ma duze gabaryty. Opony r18, manual. Przebieg 165.000km ( jestem 1 wl). Spalanie z autostrady przy 120-150kmh, srednio 140kmh to 8-8,4l. Normalna jazda po okolicy, czyli 60-120kmh to 7l. Mozna zejsc pewnie do 6,5 i nizej ale to nie bedzie jazda... Jesli ktos mysli ze auto spali 5-6l to jest w duzym bledzie. Ogolnie frajda z jazdy, wygoda, moc, moment obrotowy i bezpieczenstwo rekompensuja wyzsze spalanie. Jesli ktos szuka silnika 1.5dCi to w tym aucie stanowczo odradzam. Do takiej budy, tak mały silnik ledwo jedzie, istny dziadkowóz, za to spali 5,5-6l/100, wiec zalezy co komu pasuje. Dwumas kosztuje z wymiana 4.000 ( org czesci) Czasem trzeszcza plastiki. Reszta sie nie psuje Pozdrawiam
6,9
Renault Laguna III
Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW
pamiętam passata z osławionym 1,9 tdi, który palił mało, ale koszty utrzymania były jednak wysokie. Szcególnie zawieszenie I akcesoria w silniku (rolki, paski, itp) Laguna ma łańcuch, który przy automacie pracuje w komfortowych warunkach, ma tanie element zawieszenia, (jeszcze nic nie wymieniałem ale sprawdzałem ceny) Duży spadek wartości też przekułem na swoją stronę, bo za 30 tys kupiłem auto krajowe, bezwypadkowe, z udokumentowanym I sprawdzonym serwisem, w najbogatszym wyposażeniu Initiale Paris. Więc auto ma mocnego diesla, automat 6 biegowy z sekwencją, auto światła xenonowe skrętne, wbudowane dzeinne, bezkluczykowy dostęp, grzane fotele sterowane elektrycznie z pamięcią, nawigację, telefon, jasną skórę, na prawdę, kawał fajnej fury za rozsądne pieniądze. Samochód przy 170 tys km ma pierwszy objaw użytku: małe załamanie tapicerki na boku fotela kierowcy. pozatym wygląda jak nieużywane. Pełny serwis auta z wszystkimi filtrami oraz olejem w skrzyni kosztował w warsztatcie specjalizującym się w Renault 600 zł. Przez nowoczesną konstrukcję skrzyni auto nie zużywa tak mocno klocków jak starsze automaty (BMW).

Usterki Renault Laguna III

Liczba wpisów: 20
Dym spod silnika
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW 2007-2011
  • inne
  • 400 tys. km
Po jeździe na wysokich prędkościach (ponad 100 km/h), a następnie na niskich prędkościach (do 20 km/h) co pewien czas pojawia się dym spod maski. Na pewno nie jest to para wodna - czuć że coś się ewidentnie przypala. Objawy: - dym zza silnika (spod silnika od strony szyby) - po zdjęciu pokrywy silnika słychać (ciche strzelanie) i czuć bardzo wysoką temperaturę, podczas gdy wskaźnik temperatury pokazuje normę (oraz za każdym razem po odstaniu samochodu temperatura jest niska i dopiero wskutek rozgrzania "dochodzi" do normy - czujnik w tym zakresie działa) Próba rozpoznania przez mechanika opierała się na hipotezie, że pali się gdzieś olej silnikowy (wyciek przez korek lub inną nieszczelność). Cały silnik został umyty, zostały wymienione korki do oleju oraz do płynu chłodniczego (ten został uzupełniony i pozostaje w normie) i auto ponownie zostało przeglądnięte - mechanik nic nie stwierdził... Sytuacja powtórzyła się już kilkanaście razy na przestrzeni około pół roku. Zawsze ma miejsce w momencie bardzo powolnej jazdy (np parkowanie), po jeździe z wyższymi prędkościami (około 100 km/h). Mechanik próbował wywołać podobny efekt, ale bez skutku... Co to może być? W razie potrzeby mam filmik nagrany telefonem, gdzie widać mniej więcej z której strony silnika wydobywa się dym.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Deska rozdzielcza
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 130KM 96kW 2007-2011
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 11
Świeci się klucz i pojawia się informacja na czerwono przegląd auta. Mam problem z otwieraniem drzwi od strony kierowcy. Zdarza się często, że drzwi otwierają się po naciśnięciu przycisku za trzecim razem i podobnie przy zamykaniu.
4 komentarze
Komunikat na desce
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW 2007-2011
  • instalacja elektryczna
Witam, wyświetla się mi komunikat ,, Baterie ladt auf" niestety nie mam pojęcia o co chodzi a przecież nie będę jeździć za każdym komunikatem do serwisu. I jeszcze takie pytanie czy można samemu zmienić język komunikatów na polski?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Renault Laguna III Grandtour