Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Rover 75

Lata produkcji: 1999 - 2005
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E) produkowany w latach 1998-2005. Brytyjska marka wprowadziła go na rynek jako zastępstwo dla serii 600. „75-tka” spotkała się ze znakomitym przyjęciem krytyków, podkreślano dobrze zastosowany retro design przywodzący na myśl Jaguara. Model zdobył mnóstwo nagród na całym świecie, choć początkowe wyniki sprzedaży nie były najlepsze. Dalszy rozwój auta zastopowało bankructwo Rovera. Od 2007 model produkowany jest jako Roewe 750 przez chiński koncern Nanjing Automobile Corporation.

Dane techniczne Rover 75

Silniki

Moc silników 115-177 KM

Poj. silników 1 796-2 497 cm3

Prędkość maks. 190-221 km/h

Przyspieszenia 0-100 9,5-12,3 s

zobacz dane techniczne

Oceny Rover 75

Średnia ocena modelu

na podstawie 242 opinii

4.23

Średnia dla segmentu: Wyższa klasa średnia 4.31

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Stosunek jakość/cena

+ Wyciszenie

Wady

- Drobne usterki

- Koszty utrzymania

- Widoczność

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (84%)
NIE (16%)

Wybrane oceny kierowców Rover 75

Dla mnie doskonale, ale auto mam z salonu. Nie mialem z nim żadnych poważnych problemów, zadowalające osiągi przy malym spalaniu. ... więcejWygoda i bezpieczeństwo. Nietuzinkowy wygląd. ukryj
dodano 17.02.2010 przez
Za niewielkie pieniądze samochód oferujący duży komfort jazdy i luksus jak w samochodach sporo droższych. Poza tym niebanalny wygląd przyciągający ... więcejwzrok innych kierowców. Samochód mimo 11 lat może się podobać, dlatego nie zamierzam go szybko sprzedać, pomimo że stać mnie na droższy samochód. Jestem fanem marki. ukryj
dodano 22.12.2010 przez
Właśnie się rozstaliśmy więc pora na podsumowanie...szczere, bardzo szczere. Po pierwsze i najważniejsze - 75-tka po przesiadce z każdego innego, niżeszej ... więcejklasy lub nawet podobnej klasy auta może początkowo zauroczyć zarówno zewnętrznie jak i wewnętrznie. Auto ma stajla, to nie ulega wątpliwości, choć stajl to brytyjski, więc nie każdemu pasuje. Woził mnie oraz moją rodzinę długo, na krótkich i długich trasach, i zazwyczaj bez jakiegoś większego marudzenia, szczególnie te pierwsze 3 lata po zakupie. Dziś R75 z małym przebiegiem jest do kupienia nierealne a te z większym szczerze odradzam o czym będzie w ocenach poszczególnych pozycji. Podstawowym motto posiadacza tego auta powinno być "nie oszczędzam". I nie chodzi tu o styl jazdy tylko o dokonywanie czynności obsługowych i ewentualne wymiany i naprawy. Poza tym, że samochód ma wiele drażniących wad i mase pierdółek, które co bardziej nerwowych zaprowadzą do psychiatryka to ja ogólnie jestem zadowolony z faktu, że go posiadałem...ale nie mniej jestem już zadowolony z tego, że już go nie mam. ukryj
dodano 06.07.2014 przez
Nie dajcie się zwieść atrakcyjnym wyglądem czy niską ceną, ten samochód jest jeszcze gorszy niz cokolwiek z czym miałem okazję ... więcejsię zetknąć, myślisz że Alfa Romeo czy Renault to największe gnioty? Otóż nie, Rover 75 2.0CDT bije ich pod względem awaryjności na głowę. więcej czasu spędziłem pod nim niż wewnątrz, wsadziłem w niego drugie tyle co za niego zapłaciłem, ale ledwo co naprawiłem popmpe paliwa przez którą auto stanęło to zaraz spieprzył się alternator, ciągle piszczący pasek alternatora którego źródła nie byłem w stanie zlokalizować ani ja ani mechanik. Do tego ciągle psujące się bzdety jak np klamka drzwi tylnych którą naprawiałem 2 razy, rygle centralnego. Wycieki oleju z silnika, w końcu pojawił się olej w chłodnicy, nie wytrzymałem i sprzedałem. Za połowę tego co kupiłem nie wspominając o kosztach napraw. Po tygodniu czasu zadzwonił do mnie nowy "szczęśliwy" właściciel że stanął w szczerym polu bo padło sprzęgło i zaczał mnie wyzywać od oszustów i ostatnich. No ale to już nie moja brocha - widziały gały co brały. Jestem niesamowicie szczęśliwy, że się tego złoma pozbyłem. Nie sugerujcie sie zbytnio pozytywnymi komentarzami tutaj, bo piszą je głównie ludzie świeżo po zakupie, którzy są zadowoleni z komfortu i niskiego spalania a jeszcze nie zaczęli w niego łądować pieniędzy, ale to tylko kwestia czasu. Takiego auta moża życzyć tylko najgorszemu wrogowi, zdecydowanie odradzam zakup! ukryj
dodano 26.12.2012 przez
Zobacz oceny Rover 75 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Rover 75

Pb
6,40 - 16,00
Na podstawie 89 raportów spalania
ON
4,87 - 10,50
Na podstawie 171 raportów spalania
LPG
6,17 - 15,33
Na podstawie 25 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Rover 75

Jeśli ktoś ma bardzo silną wolę (jazda na trasie z prędkościami 80-90km./h) można zejść do spalania na wysokości 4.7-4.8L/100km. Normalna ... więcejjazda z prędkościami 110-130 powoduje, że po 100 km. z baku zniknie pomiędzy 5.5 a 6 litrów. W okolicach 150km./h spali już w granicach 6.5-6.7L. Jazda maksymalnymi prędkościami może wyssać pewnie ok. 10L. w ciągu 100km. Ceny części są różne. Jest sporo dobrej jakości zamienników, więc tragedii nie ma. Oczywiście pod warunkiem, że nie trafi się do mechanika, który patrząc na samochód poczuje, że właściciel do "dojna krowa", którą trzeba wydoić :) Jedna z boleśniejszych dla porfela (i niestety nie żadka), to awaria hydrauliki sprzęgła. Przykładowe ceny częsci: - wahacz - 300-350, - klocki hamulcowe 100-200 (komplet), - tarcze przód - 200 (komplet), tył 160 (komplet), - filtry: oleju (15), paliwa (50), powietrza (60), kabinowy (45), filtr odmy (50-120), - pompa sprzęgła (700-1000), - wysprzęglik (400-500), - sprzęgło (ok. 400), - silnik wentylatora ok. 1000 (dedykowany). ukryj
dodano 16.11.2011 przez
Jestem spokojnym kierowcą, jeżdżę raczej ekonomicznie zatem moje zużycie jest dość nieduże jak na ilość koni pod maską. W zimie ... więcejo ok. 1-1,5 l/100 km więcej. Co do ceny części to nie są najtańsze, ale kupując te auto liczyłem się z tym. Po zakupie auta za 17000 pln włożyłem w nie 4000 pln na dzień dobry (podkreślam że auto nie należało do najlepiej utrzymanych). Mój znajomy mechanik włożył sporo pracy i cierpliwości w zrobienie tego wozu na tip top. Kazałem mu wymienić wszystko co będzie wymagało wymiany. Z tego co pamiętam to wymienił poduszki silnika, filtry, olej, kable świateł tylnych oraz przednich, zbieżność kół ustawił, wymienił 3 paski rozrządu, jakieś rurki od układu chłodzenia (400 pln za 3 plastikowe rurki). Klamka od kierowcy się zacinała więc po trudach zdobycia 2 małych, plastikowych części oraz klamki teraz już drzwi otwierają się jak nowe. Obecnie wymieniłem 6 świec każda za 29 pln i naprawiono mi niedziałającą zapalniczkę (potrzebna do podłączenia nawigacji). ukryj
dodano 22.12.2010 przez
Dane podane według komputera. Spalanie minimalne podałem z odcinka około 100km kiedy jechałem bez klimatyzacji w lecie, we dwie osoby, ... więcejw płaskim terenie stałą prędkością około 80-90km/h. Spalanie z miasta różne w zależności od warunków ale w zimie przy krótkich odcinkach (max 5km) może być nawet 10 l./100km. Ostatnio przejechane łącznie 1000km po autostradach: niemieckich (130-150km/h) polską A2 od Frankfurtu do zjazdu w Wiskitkach (110-130km/h) i potem trochę po drogach "normalnych" wyszło spalanie 5.9 l./100km więc nie najgorzej. Ceny niektórych części bardzo bolą jeżeli chce się mieć spokój, jeżeli natomiast chce się naprawić samochód tanim kosztem to też nie ma problemu ze znalezieniem zamienników. Wbrew obiegowym opiniom samochód trwały i bardzo przyjemny w użytkowaniu. Bardzo komfortowy, prowadzi się bezstresowo, w miarę dynamiczny. Najlepszy samochód który do tej pory miałem. ukryj
dodano 25.12.2012 przez
Po mieście Pali nawet 8 i więcej ON/100km, co jest zalezne nawet od samego miasta, stopnia zakorkowania i ilości swiateł ... więcejpo drodze na których stoimy. Do tego wazne czy wolimy jazde spokojną czy bardziej dynamiczna. W tym drugim przypadku łatwo osiągnąć nawet 10l/100km/ Na trasie robi się przeciwnie. Zapylanie z predkościami 120-140km/h nie nadwyręża ani motoru ani portfela i spalanie spada nawet poniżej 6l/100km a jeżdżąc jeszcze spokojniej, czyli 90-120km/h autko spali nawet mniej niż 5l/100km. Niech dowodem na to bedzie wielokrotne odbycie podróży z Białegostoku do Jeleinej Góry, gdzie z pełnego zbiornika na starcie w iejscu docelowym dysponowałem nadal co najmniej 1/3 zawartości zbiornika paliwa (65l poj) ukryj
dodano 16.11.2008 przez
Ja mam automat, i niestety nie oszuka się spalania. Trochę dużo lecz na tą mase samochodu i moc, trochę to ... więcejrekompensuje. Części niektórzy piszą, że drogie... hmm... według mnie nie mieli wcześniej renówki. Ja miałem lagune 2005 i części do niej to były koszmar, do mojego samochodu Rover 75 2,0 V6 częsci to czysta przyjemność np: nowy termostat 40 zł chłodnica nowa 400zł. Skrzynia używana ale automat 1200zł. robocisna taniocha też bo łato się do niego dostać i nie jest za bardzo skomplikowany jak renówki. Miałem wcześniej wersje w DIESEL i polecam właśnie taką wersje le nowszą np 2004 bo 116 koni na tą masę to za mało. Ogólnie autko super polecam. Wygoda i komfort nawet za cene takiego spalania. ukryj
dodano 02.09.2010 przez
Zobacz raporty spalania Rover 75 Dodaj raport spalania

Dziennik kosztów Rover 75

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

757

Przejechany dystans

108 617 zł

Zatankowanego paliwa

28 166 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

147

Wydanych pieniędzy

69 990 zł

Średnie wydatki na auto

2 059 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

249

Wydanych pieniędzy

32 117 zł

Średnie wydatki na auto

945 zł

ZOBACZ 34 dzienniki kosztów Rover 75 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Rover 75

Liczba wpisów: 10
komentarzy(2)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
komentarzy(2)
komentarzy(0)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Rover 75 dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Rover 75

Liczba wpisów: 22
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Rover 75 Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Rover 75

Liczba wpisów: 9
Nie polecam. Wymieniałem silnik w aucie na mocniejszy turbodoładowany i konieczna była wymiana reduktora, reszta instalacji była wystarczająca do prawidłowej ... więcejpracy silnika. Pierwsze co usłyszałem w warsztacie to że zostanie przerobiony mój reduktor, nie zgodziłem się i chciałem nowy. Zamontowano mi nowy reduktor. Wszystko fajnie, ładnie tylko cena za usługę była wyższa o 100zl niż się umówiliśmy. Radość moja nie była zbyt długa bo szybko wyskoczył check engine do tego w aucie było czuć gazem (dwa razy próbowano mi uszczelnić instalacje, bezskutecznie, zrobiłem to sam a wystarczyło podokręcać opaski). Wyskakujący błąd nie został usunięty. Sugerowałem aby zwiększono mi dawkę gazu i niby zostało to zrobione ale błąd nadal wyskakiwał. Pojechałem do innego warsztatu i pierwsze co usłyszałem to że ten reduktor nowy nie nadaje się do silników uturbionych. Sprawdzenie ustawień i już na postoju auto miało źle ustawione parametry.(Auto przy dodawaniu gazu zawsze się dławiło w pierwszej sekundzie, Pan Jamiołkowski zwalał wszystko na układ zapłonowy, tylko że wymiana nic nie dała a koszty wzrosły i jak się okazało przebicie miał tylko jeden przewód WN.) Po korektach problemu nie ma i można bez kangurka ruszyć ze świateł. Wyjazd na drogę i ciąg dalszy fuszerki, w całym zakresie pracy silnika dawka gazu za uboga. Auto po wstępnym strojeniu jedzie na gazie do 4kprm i koniec, reduktor nie wyrabia. Kurde teraz mam do wymiany półroczny reduktor :/ Ps. przy demontażu mojego reduktora został on uszkodzony. ukryj
dodano 03.02.2015 przez
Nie polecam jeżeli komuś zależy na aucie. Ja w swoim zmieniłem silnik na mocniejszy turbodoładowany 1.8 150km i konieczna była ... więcejwymiana reduktora. Propozycja ze strony zakładu padła taka by stary reduktor przerobić i będzie dobrze, nie zgodziłem się i poprosiłem o nowy reduktor. Padło na shark 1500 do 200km. Po montażu smierdziało gazem w aucie, do tego wyskakiwał check engine (błąd mieszanki). Jedna wizyta na poprawki, potem druga, z nieszczelnością instalacji uporalem się sam a wyskakujacego błędu nie zlikwidowano nawet po trzeciej wizycie (Prosiłem by zwiększyć dawkę gazu bo bałem się o silnik). Auto przy dodawaniu gazu w pierwszej sekundzie dławiło się i dopiero wchodziło na obroty. Wina została zrzucona na układ zapłonowy. Wymiana cewek, przewodów i świec nic nie dała. Niedawno pojechałem do innego zakładu i pierwsze co usłyszałem to ze ten reduktor nie nadaje się do turbo. Komputer pokazał że jest mała dawka paliwa ustawiona a mapa nie była wogole korygowania. Przy w miarę prawidłowej mapie juz przy 4kprm reduktor nie daje rady. Wiec teraz mam do wymiany 6cio miesięczny reduktor. Dziękuję i nie polecam tego zakładu. ukryj
dodano 31.01.2015 przez
Instalacja zamontowana w WEN.sc w Nowym Dworze Maz. ul. Sportowa 4 nie ma różnicy czy jadę na gazie czy na ... więcejbenzynie . Spalanie gazu na krótkich odcinkach to 13 litrów . POLECAM i warsztat i instalację. ukryj
dodano 29.07.2015 przez
Jestem bardzo zadowolony ! Koszt gazu przy cenie 2,89zł /l - 0,30 zł, dochodzi jeszcze koszt benzyny nie więcej niż ... więcej1,5 % lato 3-4% zima , ale zależy to od rodzaju tras .. ukryj
dodano 04.03.2012 przez
OSZUST NACIĄGACZ KRĘTACZ !!! AUTO GAZ DOBRZEJEWICE 51 JACKOWSKI UWAGA NA KRĘTACZA MNIE CHCIAŁ NACIĄGNĄĆ NA 500 zł!!! NIE POTRAFIŁ ... więcejZAMONTOWAĆ GAZU DO ROVER 75 !!! ukryj
dodano 29.06.2010 przez
Może nie ma utrzymania mocy, ale zero problemów przez 3 lata i 160 tys. km
dodano 23.08.2010 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Rover 75

Skarbnica wiedzy o Rover 75

Ciekawostki
dodano 22.08.2011 przez
Rover 75 został po raz pierwszy zaprezentowany 20 października 1998 roku na British International Motor Show w Birmingham, gdzie uznano go za jeden z najładniejszych…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą