Szukaj

Informacje o Rover 75 Kombi 2.0 CDTi 131KM 96kW 2002-2005

Lata produkcji: 2002 – 2005
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E) produkowany w latach 1998-2005. Brytyjska marka wprowadziła go na rynek jako zastępstwo dla serii 600. „75-tka” spotkała się ze znakomitym przyjęciem krytyków, podkreślano dobrze zastosowany retro design przywodzący na myśl Jaguara. Model zdobył mnóstwo nagród na całym świecie, choć początkowe wyniki sprzedaży nie były najlepsze. Dalszy rozwój auta zastopowało bankructwo Rovera. Od 2007 model produkowany jest jako Roewe 750 przez chiński koncern Nanjing Automobile Corporation.
czytaj więcej
Produkowany od 2002 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1951 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 131 KM (96 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~Użytkownik
Rover 75
Kombi 2.0 CDTi 131KM 96kW
Samochód zakupiony w salonie w Niemczech-przeznaczony na rynki Europy. Automatyczna skrzynia biegów. Jestem 1 właścicielem i przebieg jest orginalny- znawcy mówią , że akurat w tym aucie przebieg (czy kręcony czy nie) można łatwo udowodnić za pomocą komputera diagnostycznego T4, czyli przeznaczonego do marki Rover. Jak czytam komentarz takiego ,,Belotto" poniżej to wiem , że nigdy takiego auta nie miał-dokładnie taki sam komentarz wpisał w Skoda Octavia 1.6 16v ( kopiuj i wklej). W Polsce auto nie cieszy się popularnością-raz ,że już go nie produkują a 2 mało który mechanik wie jak do niego podejść i to jest jedyna bolączka. Pierwszy lepszy mechanik patrzy na to auto jak na statek z kosmosu i jak nie ma znaczka VW to nawet nie wie jak maskę podnieść :) Za auto z tym silnikiem, przebiegiem poniżej 100 tys. km i bezproblemową automatyczną skrzynią biegów trzeba zapłacić w Niemczech ponad 5 tys euro a ponieważ lada moment będzie youngtimer ceny nie spadają. W Polsce te w super stanie nikt nie sprzedaje a na te z ogromnym przebiegiem ( powyżej 500 tys km skręcone na jedyne uznawane przez rodaka 150 tys) każdy narzeka. Raz ,żę zaniedbane a 2 mało kto umie naprawić. Jeżeli tam kosztuje zadbany 5 tys euro a tu można kupić pierwszy z brzegu za 5 tys złotych to musi coś nie grać :)Odradzam manualną skrzynię biegów bo ta faktycznie sprawia problem( ale jak dobrze zrobiony tzn sprzęgło wysprzęglik itd. na dobrych częściach dalej będzie śmigać) Dobry wybór to automat i nie co się bać bo to automat japońskiej firmy Jatco ( trwały i niezawodny) i brak dwumasy. Romans Rovera z BMW w postaci silnika 2.0 cdti i automatem to najlepsze co mogło się zdarzyć. Niestety BMW potraktowało tą markę jako poligon doświadczalny pod swoją markę a następnie odsprzedali Chińczykom. Takich aut już się nie produkuję bo po co komu auto na 500 tys km :) a takie przebiegi w Niemczech też widziałem. Brakuje DPF więc nie ma się co zapchać ale wiadomo bez dpf to nie ekologiczne :). Z wad - elektryka a dokładniej nie każdy centralny zamek przy minus 20 chce się otworzyć. Mój ogarnięty mechanik jednak wcale nie wymieniał tylko rozebrał przesmarował i śmiga bez problemu. 2 minus - lubił się zaświecić komunikat poduszek. Przewody od poduszek są pod siedzeniami i jak się często przesuwa siedzenia to na kostce traci styk. Wyjścia 2 -albo wcisnąć od nowa albo skręcić ,, na sztywno" 3 minus - 130 koni ale ja tych koni nie czuję. Powód zwykła turbina ( za to bezawaryjna i śmiało wytrzyma 300-400 tys km jak się mądrze z nią obchodzi).Ta zwykła turbina nie ciągnie od samego dołu jak te ze zmienną geometrią. W żadnym Roverze nie stosowano fabrycznie turbiny ze zmienną geometrią i nawet w Wiki jest błąd. Wystarczy wejść na forum roverki.pl i poczytać. Mój Rover jest w kombi czyli z większym bagażnikiem ale widziałem też większe bagażniki. Sumując - polecam to auto każdemu kto chce w środku poczuć się jak w angielskim salonie ale zakup należy zrobić bardzo przemyślany i auto z pewnego źródła bo inaczej awarie + nieudolny mechanik wprowadzą w rozpacz.
4,2
~1Unruhe1
Rover 75
Kombi 2.0 CDTi 131KM 96kW
Wydaje mi się że koło tego samochodu ciężko przejść obojętnie. Może się komuś podobać albo być naprawdę brzydkie- nie ma nic po środku :).Autko ma swoje lata ale spisuję się na medal. Fakt przy przebiegu 52 tys km jeżeli by występowały usterki skreśliłyby go z listy moich aut i nie zdecydowałbym się go sprowadzić do kraju dla mojej żony. Naprawdę polecam to autko w automacie. W mieście super sprawa a o awarie nie ma się co obawiać jeżeli nie katuje się tego auta będzie używał jako sportowej bryki. Ja na swojego diselka nie narzekam. Jeżeli ktoś pisze że to złom a naprawa goni naprawę znaczy że nabył bardzo zużyty Roverek. W Polsce przy kupnie wszystkie sprowadzone auta mają po 120-160 tys a prawda jest taka że często maja po 300 tys. Sprowadzenie auta ,,na handel,, opłaca się handlarzowi jeżeli było bite lub ma spory przebieg. Autka od 1 właścicieli z małym przebiegiem kosztują tyle co w Polsce a do tego dochodzą opłaty przynajmniej 2 tys zł więc sprawa przestaję się opłacać Z średnia znajomością języka o ile było serwisowane takie auto zawsze można sprawdzić- dzwoniąc do warsztatu w którym było serwisowane. Ja mam wersję produkowaną na Niemcy (unikać anglików po nieudolnych przekładkach!!)z dobrym wyposażeniem-szkoda że bez skóry ale na jakość tych materiałów też nie narzekam. Pozytywnie zaskakuje karoseria- 0 rdzy zawieszenie na 6 i nawet mój znajomy mechanik stwierdził że takiego ,,rodzynka,, ciężko znaleźć, żeby w tym wieku wyglądał jak ,,nówka,, Jeżeli komuś nie podchodzi diesel to patrzyć za benzynką ale z mocniejszym silnikiem ale tu dobrze było by pomyśleć o sekwencji. Ja swojego dieselka w automacie nie mam zamiaru się pozbywać i mam nadzieje że będzie służył jeszcze długie lata czego i życzę innym użytkownikom :)
4,7
~Jarosław
Rover 75
Kombi 2.0 CDTi 131KM 96kW
Mogę śmiało polecić Rover 75 2.0 CDTI w automacie. Mojego szybko nie oddam. Początkowo mnie przeraził swoją wielkością ale szybko się polubiliśmy. Mit o ciągle psujących się anglikach został prawie obalony - prawie bo ten model to praktycznie bmw w innej skórze, więc... Ilość przydatnych gadzetów takie jak, moduł komfortu, automatyczne wycieraczki, ogrzewanie postojowe, tempomat, samościemniające się lusterko wew. i wiele innych sprawi że w aucie czuje się przyjemnie. Bagażnik jak to w kombi duży. Silnik dobrze sobie radzi z budą. Jedynie kilka wymienionych w opisie niedogodnień powstrzymują mnie przed oceną 5, a zasługuje
Średnie spalanie dla Rover 75 Kombi 2.0 CDTi 131KM 96kW 2002-2005
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
Rover 75
Kombi 2.0 CDTi 131KM 96kW
Napisałem wcześniej że jeżeli czytam jak ktoś napisał -pali mi 5-6 litrów trasa i 7-8 miasto nie mogę się nadziwić jak ci ludzie to robią. Nie jeżdżę tym autem agresywnie bo to nie jest wóz sportowy a dodatkowo mój wyposażony jest w automat ale w mieście ciężko mi zejść poniżej 10 litrów. Jednakże na odcinku 1100km kiedy sprowadzałem go teraz do kraju spalił mi 6,2 litra przy jeździe ok 130 km/h więc naprawdę szacun.W Polsce na odcinku 800 km w tym 200 km w mieście i 600 km w tasie 7,6 litra na 100 km.Szczerze średnio te 8 litów trzeba liczyć
8,2
Rover 75
Kombi 2.0 CDTi 131KM 96kW
Przez tyle lat zero poważnych usterek które rujnowały by portfel. 1 usterka- styk na kostce od poduszek powietrza- 15 min pracy koszt 0 złotych :) 2 usterka zamek tylni prawy a dokładnie siłownik- naprawa koszt 100 zł 3 usterka - po tylu latach puścił termostat- cena 200 +200 robocizna( tu się zjeżyłem na mechanika bo sobie policzył) Olej zmiana co 12 tys km a nie co 24 tys jak sugerują ustawienia w komputerze..do tego każdorazowo filtr oleju paliwa i powietrza i to wszystko.
9,5
Rover 75
Kombi 2.0 CDTi 131KM 96kW
Jeżeli czytam jak ktoś napisał pali mi 5-6 litrów trasa i 7-8 miasto nie mogę się nadziwić jak ci ludzie to robią. Nie jeżdżę tym autem agresywnie bo to nie jest wóz sportowy a dodatkowo mój wyposażony jest w automat ale w mieście ciężko mi zejść poniżej 10 litrów. W tasie 7.5 litra jest raczej do osiągniecia ale jadąc nie szybciej jak 120 km/h Oki można wyłaczyc klimatronik i może coś jeszcze ale wtedy chyba mija się to z celem

Usterki Rover 75

Liczba wpisów: 19
Szybkie grzanie wody
  • Rover 75 Sedan 1.8 120KM 88kW 1999-2005
  • układ chłodzenia
Po zakupie auta bezproblemowo przejechałem ok. 100 km. W pewnym momencie wskaźnik temperatury zaczął się podnosić a następnie trochę opadł i po chwili poszedł w górę do maximum. Zatrzymałem się i po niecałej minucie temperatura opadła do połowy podziałki.Ruszyłem dalej i znowu to samo. Podczas postojów próbowałem odkręcać korek wlewu wody i wtedy było słychać syczenie uchodzącego powietrza i delikatny wyciek wody.Po zgaszeniu silnika słychać jakby gdzieś woda chciała krążyć ale coś ją powstrzymuje jakby płynęła przez wąski przesmyk. Proszę o pomoc 502485562
Problem rozwiązany
1 komentarz
Szybkie grzanie wody
  • Rover 75 Sedan 1.8 120KM 88kW 1999-2005
  • układ chłodzenia
Po zakupie auta bezproblemowo przejechałem ok. 100 km. W pewnym momencie wskaźnik temperatury zaczął się podnosić a następnie trochę opadł i po chwili poszedł w górę do maximum. Zatrzymałem się i po niecałej minucie temperatura opadła do połowy podziałki.Ruszyłem dalej i znowu to samo. Podczas postojów próbowałem odkręcać korek wlewu wody i wtedy było słychać syczenie uchodzącego powietrza i delikatny wyciek wody.Po zgaszeniu silnika słychać jakby gdzieś woda chciała krążyć ale coś ją powstrzymuje jakby płynęła przez wąski przesmyk. Proszę o pomoc 502485562
Oczekuje na rozwiązanie
Skrzynia biegow.
  • Rover 75 Sedan 2.0 V6 150KM 110kW 1999-2005
  • układ napędowy
Witam.Problem jest taki: zona parkowala samochod.Po wrzuceniu wstecznego okazalo sie, ze auto nie jedzie.Ponowne wrzucenie biegu wstecznego nic nie dalo a przy tym okazalo sie, ze nie ma tez biegu 2 i 4 a teraz to juz i samochod zostal na biegu trzecim i nie idzie go wyrzucic ani zmienic na inny.Dodam, ze dzwignia zmiany biegow jest luzna, ale czuc i slychac moment wchodzenia biegu lecz auto stoi.Mam pytanie. Czy szykowac sie na wymiane skrzyni biegow czy tez moglo sie stac, ze poluzowala sie linka? pozdrawiam.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Rover 75 Kombi