Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Seat Altea Freetrack

Model należący do klasy minivanów (segment K) produkowany od 2004 roku. Altea uzupełniła rodzinną ofertę Seata, dołączając do większego modelu Alhambra. Auto jest również jednym z pierwszych tworzących grupę sportowych, rodzinnych vanów zwanych też MSV. Jego projektantem był Walter de'Silva, a zbudowano go na płycie podłogowej Volkswagena o symbolu PQ35. W 2009 roku model został poddany modernizacji, po której upodobnił się do Ibizy IV generacji. Altea dostępna jest również w powiększonej wersji XL oraz uterenowionej Freetrack.

Seat Altea Freetrack - lewy bok
Seat Altea Freetrack - lewy bok
Seat Altea Freetrack - zderzak tylny
Seat Altea Freetrack - prawe przednie nadkole
Seat Altea Freetrack - tylna kanapa
Seat Altea Freetrack - bagażnik
Seat Altea Freetrack - pełny panel przedni

Komentarze redakcji

Powagosław: Przyjemny rodzinny samochód, który miłe wrażenie sprawia zarówno zewnątrz, jak i wewnątrz. Dynamiczna sylwetka nie kłamie - Altea jest może jeździć szybko.
Luzacjusz: Altea jest jak shake w „Pulp Fiction”. Dobra, ale nie bardzo warta swojej ceny. Sylwetka trochę przerysowana. Choć przynajmniej potrafi się rozpędzić.

Wersje nadwozia Seat Altea

Silniki Seat Altea Freetrack

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Seat ma silniki Volkswagena, czyli nie mogą być złe. Ma być względnie tanio i dynamicznie? 1.4 TSI o mocy 125KM będzie idealny. Jest dość cichy, płynnie rozpędza auto i dla wielu osób powinien okazać się wystarczający. Ciekawy jest też 1.8 TSI liczący 160KM. Moc nie jest specjalnie zaskakująca, ale subiektywne odczucia podczas jazdy są inne – doładowanie dużo daje i czuć, że auto chętnie przyspiesza. W razie czego jest też 2-litrowy motor, z którego producent wycisnął 200KM. Podstawowy diesel ma słynne 1.9l i 105KM – jest za słaby. Jego kultura pracy jest beznadziejna, a przy prędkościach autostradowych robi się głośny. Plus to sprawdzona konstrukcja i niska awaryjność. Jest za to coś ciekawszego – 2.0TDI o mocy 140KM zapewnia wystarczające osiągi i mało pali. Niestety jego cena nie jest niska, dlatego motory benzynowe zapewniające podobne emocje są trochę bardziej opłacalne.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Seat Altea

Seat Altea XL 2.0 TDI - przegląd po 15 tys. km

Testowany przez redakcję AutoCentrum.pl Seat Altea XL z silnikiem 2.0 TDI musiał stawić się w serwisie. Usterka? Na szczęście nie. Rodzinny van przeszedł pierwszy przegląd po 15 tysiącach kilometrów.

Benzyna z "gazem" i turbodiesel - Seaty Altea XL dla oszczędnych
 
Nasz test Seat Altea XL 1.6 i Seat Altea XL 2.0 TDI

Kierowcy, którym zależy na bardzo niskich rachunkach za paliwo, decydują się na zakup samochodu z benzynowym silnikiem i instalacją gazową lub wybierają auto z turbodieslem. Tym razem nie konfrontujemy wyłącznie "benzyny" z LPG oraz samochodu z dieslem. Zderzak w zderzak ustawiliśmy nowego...

Seat Altea XL 2.0 TDI Style - Witamy w AutoCentrum.pl

O połączenie sportowego charakteru z praktycznością nie jest łatwo. Próba została podjęta przez Seata. Hiszpańska marka twierdzi, że stworzyła pierwszy wielozadaniowy pojazd sportowy.

Seat Altea XL - wakacje na maxa
 
Nasz test

Ojczyzną vanów jest Ameryka. Tam powstały takie klasyki jak Chrysler Town&Country, czy Honda Oddysey. Niesamowicie komfortowe z indywidualnymi fotelami dla pasażerów i kilkunastoma cup holderami na pokładzie. Taka właśnie była idea tych samochodów i ludzie to polubili. Moda zza Oceanu przypłynęła...

Seat Altea - mieszanka segmentów

Marka Seat rozkwitła dzięki przejęciu przez Volkswagena. Z samochodów na licencji Fiata zaczęła produkować seksowne auta dla ludzi, którzy nie widzą różnicy pomiędzy VW Golfem, a blokiem betonu i szukają czegoś finezyjnego. Jednak czy Altea nie przekroczyła granicy dobrego smaku?

Przeczytaj pozostałe artykuły o Seat Altea

Seat Altea na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Seat AlteaautoWcentrum - społeczność Seat Altea

najwyższe oktanyAuta - Seat Altea

Seat Altea 46,31

Seat Altea 42,98

Seat Altea Stenia 56,11

Seat Altea XL 59,90

Seat Altea Freetrack 42,64

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Seat Altea

figlarz 30,00

rockers 30,12

Adamowy 30,15

smokxl 29,54

keicam 30,02

luksaw 30,13

Piocio 41,45

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Seat Altea

Pierwsze wrażenia 100 km
Pierwsze wrażenia 100 km Odebrałem samochód licznik 12.1km i jadę sobie w gęstym ruchu ulicznym do domu. ...
60 tys. i dalej jeździ
60 tys. i dalej jeździ Przejechałem 60 tys. w 4 lata. Jeździ dalej poprawnie i bezproblemowo. Nic ni ...
44444
44444 Tyle już na liczniku i dalej jeździ choć temperatury zewnętrzne na poziomie -20 ...
70 tys i jeździ
70 tys i jeździ i tyle opisu. ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Seat Altea

od 65 200 zł do 107 200

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (105 - 125 KM): 1.2 TSI, 1.4 TSI

 

Diesel (90 - 140 KM): 1.6 TDI CR, 2.0 CR, 2.0 TDI CR

Skrzynie biegów

manualna: , 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: , 7-stopniowa
Katalog nowych aut Seat Altea
 

Najpopularniejsza wersja Seat Altea

Seat Altea 2.0 CR 140KM - 5 drzwiowy minivan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
wspomaganie kierownicy
tempomat

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Conectivity - 0
Pakiet rodzinny - 1 711
Pakiet Zimowy - 1 467
Pakiet Technology Plus - 6 104

Cena katalogowa

107 200

Zobacz ofertę Seat Altea 2.0 CR 140KM - 5 drzwiowy minivan
 

Seat Altea najczęściej porównywane z:

Dacia Lodgy
1.6 MPI LPG (82 KM)
Opel Zafira
2.0 CDTI ECOTEC (165 KM)
Ford C-MAX
2.0 TDCi (115 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Ford C-MAX Titanium Demonstracyjny Ford C-MAX Titanium
Rocznik: 2013. Przebieg: 9 450 km. Silnik: 1.6 150KM, benzynowy.
Cena: 100 350 zł 81 450 zł
Zyskujesz: 18 900 zł Zobacz szczegóły »
Suzuki Grand Vitara Comfort 4X4 Suzuki Grand Vitara Comfort 4X4
Rocznik: 2013. Silnik: 1.6 106KM, benzynowy.
Cena: 90 400 zł 78 400 zł
Zyskujesz: 12 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Seat Altea

Seat Altea
1.9 diesel 105 KM
170 000 km, 2009
29 900 PLN
Seat Altea
1.9 diesel 105 KM
2008
30 900 PLN
Seat Altea
2.0 diesel 170 KM
115 000 km, 2007
41 900 PLN
Seat Altea
2.0 diesel 140 KM
133 000 km, 2005
19 900 PLN

Ocena auta Seat Altea Freetrack

Galerie Seat Altea

Seat Altea XL 2.0 TDI Stylance - galeria redakcyjna Seat Altea FR Seat Altea Freetrack Seat Altea 1.9 TDI - galeria redakcyjna Seat Altea Standard - galeria społeczności Seat Altea 2.0 TDI Stylance - galeria redakcyjna Seat Altea XL Seat Altea Freetrack 2009 Seat Altea
Zobacz inne galerie Seat

Opinie o instalacji LPG

Seat Altea

  • 1.
  • 5,00 Seat Altea 1.8 TSI (160KM) 2007r.
    dodał: tyson5000, 04.07.2012

    Zdecydowalem sie na instalacje jestem zadowolony. kasa o polowe mniejsza a naprawde nie czuc roznicy. poco przeplacac skoro mozna oszczedzac i nie czuc roznicy? to nie fura wyscigowa wiec jes naprawde super. instalowalem brc w energy gaz polska. na 2 dzien mialem fure gotowa. mam ogolnopolska gwarancje bez limitu kilometrow. zdecydowanie polecam do seacika 1.8

  • 2.
  • 4,75 Seat Altea 1.6 Mpi (102KM) 2004r.
    dodał: Mario, 26.05.2011

    20 tyś km temu w moim Seacie pojawił się gaz. Ku mojemu szczęściu auto zaprzyjaźniło się z nim i nie sprawia żadnych problemów! Koszt samej instalacji zwrócił się całkowicie. Początkowo miał być montowany Stag 300-4 ale zdecydowałem sie na BRC ze względu na ogólnopolska gwarancje z której niestety nie miałem okazji korzystać:)Polecam!

  • 3.
  • 4,50 Seat Altea 1.6 Mpi (102KM) 2011r.
    dodał: Grant 71, 29.10.2013

    Bardzo dobra jazda na gazie,dobry komputer sterujący,listwa wtryskiwaczy Hana 2000,na pewno oszczędniejsza od innych listew.Miła i sympatyczna obsługa warsztatowa umiejąca dobrać komponenty do samochodu.Spalanie prawie takie samo jak na benzynie.

  • 4.
  • 5,00 Seat Altea 1.6 Mpi (102KM) 2008r.
    dodał: miętus, 15.09.2011

    profesjonalna obsluga i serwis polecam, zadnych problemów

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Seat Altea

Seat Altea

33 komentarze

20 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~melonowy~melonowy

Teraz mam Alteę XL 1,9 tdi 135 KM (chip)
Równie wygodna co Scenic. Ma parę drobiazgów do poprawki - porównując przyzwyczajenie do Scenica, ale
jestem bardzo zadowolony z przestrzeni pasażerskiej i z silnika.

~melonowy~melonowy

Do ~Słowik: Renault 1,5 dci najmniej awaryjny ))))))))
Ale dałeś czadu !!!
To jeden z najgorszych silników w historii diesla !!!
Nie jest to tylko moja opinia.
Ja wyleczyłem się z niego po 2 naprawach. Każda za 6 tyś zł.
Nigdy więcej nie kupię francuza !!!
Ofszem wnętrze ładne, przestronne i wygodne, ale auto ma tez jechać a nie stać u mechanika.
Taki joke: - Dlaczego wszyscy kierowcy Sceniców pozdrawiają się na drodze?
- Bo znają się z warsztatów...

~P-altea~P-altea

Do jabol
Kiedyś podobnie jak ty postąpiłem z fordem mondeo mk1 1.8td.Po paru dniach podjechałem do Dr"Religi" od silników diesla,gdyz zaczynała się oddzywać pompa..Absolutnie zabronił dolewać benzyny,czy też denaturatu do diesla.Ze wszystkich specyfików jakie on testował na polepszenie pracy wtrysków czy też odporności na zamarzanie bądż wytrącanie sie parafiny,ten tani mixol najlepiej sobie z tym poradził.dodam że testował różne uszlachetniacze,czyściwa i Bóg wie co jeszcze znanych drogich firm.Zrób tak.Jeśli juz wlałeś tą benzynę.To postaraj się wyjechać zbiornik prawie do zera.Następnie weż wlej pół litra oleju mixol do bańki z około 5 litrami czystej ropy w celu dokładnego wymieszania oleju z on.Wlej to do zbiornika i do pełna dotankuj czystej ropy.Jest to tak zwana dawka reanimacyjna na pompowtryski.Do każdego następnego tankowania dodawaj po 150ml.mixolu i zapewniam cię że będziesz zadowolony.OCZYWIŚCIE JESLI MASZ PDF TO NIE MOŻESZ DOLEWAĆ MIXOLU GDYZ GO ZAPCHA.A jesli go nie masz olejek dosmaruje pieknie pompki a już póżniejsze mniejsze dawki to tylko prewencja.Dlaczego mixol.Otóż nasza ropa jest tak odchudzona iż jest po prostu zbyt sucha.Brzmi to dziwnie ale tak jest.Daje Ci słowo że będziesz zadowolony.Daj sygnał o efektach.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Seat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
17 894
Przejechany dystans
13 713 590 km
Zatankowanego paliwa
524 456 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 835
Wydanych pieniędzy
878 855 zł
Średnie wydatki na auto
1 122 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 926
Wydanych pieniędzy
1 058 169 zł
Średnie wydatki na auto
1 351 zł
Zobacz dzienniki kosztów Seat (783)

Testy zderzeniowe Seat Altea

Najnowsze testy zderzeniowe Seat Altea przeprowadzone przez Euro NCAP.

Seat Altea

Seat Altea
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Seat

Zużycie paliwa Seat Altea Freetrack

Na podstawie 3 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Kra, dodano: 16.08.2007 09:43

Pali jak smok (ale to ocena subiektywna bo przesiadlem sie z Octavii 1.9 sdi). na trasie w RFN ok 9l/100km przy 140km/h lub 11l/100km przy 180km/h. Trasa w PL to 7 przy spokojnej jezdzie i 9 przy stalym wyprzedzaniu. W miescie - trudno poiedziec bo jezdze na bardzo krotkich odcinkach (do tego miasto jest dosyc gorzyste), ale to 10-11l/100km trzeba liczyc.

pełny raport Seat XL 1.6 Mpi

autor: neeo, dodano: 26.04.2010 11:29

Auto przestronne i wygodne. Szczególnie polecam konfigurację TDI+DSG. Zauważyłem różnice w zużyciu paliwa w zależności od stacji na której się tankuje. Trasa: obroty: 2.000, prędkość: ~100km/h - 5,0l/100km. Miasto (zakorkowana Warszawa): 8.0l/100km.

pełny raport Seat Standard 2.0 TDI

autor: Mm, dodano: 23.02.2014 22:43

Oceniam pozytywnie bowiem problemów technicznych z samochodem dotąd nie miałem żadnych, jeśli nie przekracza się pewnych, czyt. wyższych prędkości nie pali więcej niż 8l/100km (średnio z uwzględnieniem jazdy po mieście - Katowice)

pełny raport Seat Standard 1.6 Mpi

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Seat Altea Freetrack

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Seat Altea Freetrack

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Seat Altea Freetrack
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Audi A7 4.0 TFSI 560KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Audi A5 4.2 FSI 450KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Audi R8 5.2 FSI 525KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń BMW Seria 4 428i 245KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Chevrolet Cruze 1.8 16V DOHC 141KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Chevrolet Trax 1.4 140KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mercedes GLK 350 CDI BlueEFFICIENCY 265KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mercedes Viano 2.2 CDI 165KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Opel Adam 1.4 100KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Peugeot 107 1.0 VTI 68KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Peugeot 508 2.0 HDi FAP 163KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Peugeot RCZ 1.6L THP 16v 200KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Porsche Panamera 3.0 420KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Citigo 1.0 75KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Suzuki Splash 1.2 94KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Volkswagen CC 3.6 V6 300KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Volvo V60 2.4 D5 215KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Audi TT 8J 2.5 TFSI 340KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Chevrolet Captiva II 2.2D 184KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Chevrolet Captiva II 2.2D 184KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Citroen C4 II 1.6 e-HDi 114KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Hyundai i30 II 1.6 GDI 135KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Land Rover Range Rover Sport II 3.0 SDV6 292KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mazda 3 II 2.3 260KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mitsubishi Pajero Sport II 2.5 DI-D 178KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Peugeot 308 II 1.6 THP 155KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Seat Alhambra II 2.0 TDI CR 177KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Rapid 2 1.6 TDI 105KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Fabia II 1.2 TSI 105KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Toyota Auris II D-4D 125 124KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Toyota Auris II 1.8 HSD 136KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń BMW X5 F15 M50d 381KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń BMW Seria 6 F12-F13 650i 450KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Citroen C5 III 2.0 HDi FAP 163KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Lexus IS III 300h 223KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mazda 3 III 2.0 SKYACTIV-G 120KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mazda 6 III 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mazda 6 III 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 175KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mazda 6 III 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mitsubishi Outlander III 2.2 DOHC DI-D 150KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Porsche Cayenne III 4.2 V8 382KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Seat Leon III 1.6 TDI CR 105KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Seat Leon III 1.4 TSI 140KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Octavia III 2.0 TDI CR DPF 150KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Honda CR-V IV 1.6 i-DTEC 120KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mercedes Klasa E W212 350 BlueTEC 252KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń BMW Seria 7 F01 740d 313KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Ford Ranger T6 3.2 Duratorq TDCI 200KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Seat Ibiza V 1.4 BT 180KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Seat Ibiza V 1.2 TSI 105KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń BMW Seria 5 F10-F11 535d 313KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mercedes Klasa S W222 350 Blue TEC 258KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Volkswagen Golf VII 2.0 TDI-CR BlueMotion Technology 184KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Volkswagen Golf VII 2.0 TDI-CR DPF 150KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Seat Altea, oglądali także