Szukaj

Informacje o Seat Altea XL 1.9 TDI 105KM 77kW 2006-2015

Lata produkcji: 2006 – 2015
Segment: VANy
Model należący do klasy minivanów (segment K) produkowany od 2004 roku. Altea uzupełniła rodzinną ofertę Seata, dołączając do większego modelu Alhambra. Auto jest również jednym z pierwszych tworzących grupę sportowych, rodzinnych vanów zwanych też MSV. Jego projektantem był Walter de'Silva, a zbudowano go na płycie podłogowej Volkswagena o symbolu PQ35. W 2009 roku model został poddany modernizacji, po której upodobnił się do Ibizy IV generacji. Altea dostępna jest również w powiększonej wersji XL oraz uterenowionej Freetrack.
czytaj więcej
Powagosław
Przyjemny rodzinny samochód, który miłe wrażenie sprawia zarówno zewnątrz, jak i wewnątrz. Dynamiczna sylwetka nie kłamie - Altea jest może jeździć szybko. ~Powagosław
Luzacjusz
Altea jest jak shake w „Pulp Fiction”. Dobra, ale nie bardzo warta swojej ceny. Sylwetka trochÄ™ przerysowana. Choć przynajmniej potrafi siÄ™ rozpÄ™dzić. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 2
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~Ja
Seat Altea
XL 1.9 TDI 105KM 77kW
Auto kupiłem rok temu kupione z słynnym silnikiem 1.9 bxe nalatane prawie 300 tyś km i na panewkę narazie się nie zapowiada, samochód ma dużo rzeczy które mi się popsuły między innymi: zamki w drzwiach się nie otwierają z pilota, dwumas siadł, mechanizm otwierania szyby już 3x robiłem, deszcz który dostaje się do kabiny, lusterka elektryczne grzane które mało co grzeją i obijają się o szyby przy składaniu, zacięła się zmienia geometria turbiny. Z minusów auto słabo wygłuszone, plastiki mocno trzeszczą, wiatr mocno słychać, mała widoczność po bokach czasami trzeba się wychylić czy ktoś na pasy nie wchodzi, z plusów: auto mega fajnie sztywno się prowadzi, mocy ma wystarczająco jak dla mnie, przesuwna kanapa z tyłu, dużo miejsca na nogi z tyłu. Ogólnie mimo swoich minusów których jest dużo pieniędzy których poszło dużo i pracy przy nim której też było dużo to uważam że jak by trafić na auto które by potrzebowało mniej ingerencji było by super
4,1
~Paeoslka
Seat Altea
XL 1.9 TDI 105KM 77kW
Samochód zakupiłem jako roczny i jeździłem nim 9 lat. Całokształt oceniam poytywnie silnik i zawieszenie po takim okresie użytkowania praktycznie bezawaryjne. serwis silnika ograniczał się tyko do wymiany oleju rok lub 15tys... i tyle. Żadnych poważnych awarii nawet akumulator oryginalny. Dodam ze mailem wersje bxe która rzekomo miała problem z panewkami. Turbina regenerowana przy 150tys koszt znikomy części garreta. 105km niestety tylko do spokojnej jazdy żadne szaleństwo. Kultura pracy hmm... 1.9 z dawnych lat dużo przyjemniej brzmiały. A mailem audi a3 130km. Zawieszenie tył nietknięte po tylu km na polskich drogach. Przód jedynie wymiana sprężyn hamulców i tzw silentblockow nic poza tym żadne gumy itp. Auto niezniszczalne. W środku ogrom miejsca jednak słabej jakości plastiki zaczęły coraz głośniej dawać o sobie znac. Duża strata wartości przy sprzedaży samochodu cenowo proywnywalny do segmentu compact. Stylistyka auta myśle ze w dniu zakupu naprawdę mogła się podobać i myśle ze jest tak do dziś. Nie zestarzało się zbytnio co na plus. Wciąż oglądam się za nim i miło wspominam a jeżdżę octavia 3.
4,2
~madamat7
Seat Altea
XL 1.9 TDI 105KM 77kW
Auto o fajnej stylizacji a przy tym bardzo funkcjonalne. Zwraca na siebie uwagę. Silnik 1,9TDI 105KM dobry do spokojnej jazdy i bardzo oszczedny, brak powaznych usterek. Warto dołożyć parę kucyków i wtedy smiga jak sie patrzy. Auto trzyma się drogi jak przyklejone, zawieszenie sztywne i bezawaryjne. Przeswit auta jest dobry nigdzie po naszych polskich drogach nie haczy. Dla mnie dużym plusem tego auta jest promień skretu. Dzięki temu Alteą zawraca sie i manewruje bardzo łatwo. Widoczność podobna do obecnie panujacej mody (szerokie słupki to minus podobnie jak w toyocie auris I generacji) ale na tle innych pojazdów na plus Altei wyżej się siedzi lepiej się widzi. Bardzo fajnie rozwiązane wycieraczki przedniej szyby. Pozycja spoczynkowa to połozenie pionowe wzdłóż słupków, dzieki temu na piórach nie osadza się piasek,a pióra wytrzymują dłurzej i nie rysują szyby. Bardzo dobra pozycja za kierownicą. Wygodne fotele, łatwo się wsiada i wysiada bo fotele są wyżej niż standardowych pojazdach. Fajne rozwiązanie w bagażniku z podwujną podłogą (nie wszystkie to mają). Wycieszenie fabryczne przecietne jak w wiekszości aut tej klasy. Ja osobiscie poprawiłem fabryke dokładajac w odpowiednich miejscach izolacje dźwiękochłonną aby zwiększyć komfort podróży. Panowie konstruktorzy z seata zapomnieli o uszczelnieniu fabrycznym połaczenia maski i plastiku gdzie woda przecieka dostajac sie w wygłuszenie silnika które po pwenym czasie z tego powodu się rozlatuje. Ja uszcelniłem połączenie usczelką do okien w kolorze czarnym i wyglada to jak połączenie fabryczne, dodatkowo matę wygłuszajacą maski zabezpieczyłem oklejając ją specjalną folią termiczną. Auto ogólnie jest tanie w utrzymaniu, mało pali. Brak awarji, z kosztuw eksploatacyjnych poza olejem i filtrami to co u mnie wymagało wymiany to łącziki stabilizatora w zawieszeniu.
Åšrednie spalanie dla Seat Altea XL 1.9 TDI 105KM 77kW 2006-2015
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Seat Altea
XL 1.9 TDI 105KM 77kW
Samochód posiadam od 4 lat i od tego czasu przejechałem nim ok. 80 tys. km. Spalanie nieznacznie zmalało po chipowaniu do mocy 121KM (wcześniej zamiast 105KM było tylko 98KM). Jazda na trasie ok. 340km - drogi szybkiego ruchu (bez autostrad) spalanie około 5,2 l. Przy oszczędnej jeździe do 90 km/h spalanie 4,9 l do 5,0 l. W mieście (po Poznaniu) średnie spalanie ok. 5,9-6,4 l. Jestem bardzo zadowolony.
6,0
Seat Altea
XL 1.9 TDI 105KM 77kW
Samochodem jeżdżę od lutego. Przejechałem około 10kkm. Autko przy delikatnej jeździe bardzo oszczędne pomimo chipowania do mocy około 135 kM (zmiana mapy wtrysku z uwagi na znany problem z uruchamianiem ciepłego silnika). Jazda na trasie - autostrada i drogi szybkiego ruchu spalanie około 6,8 l. Przy oszczędnej jeździe 70-90 km/h spalanie jakie uzyskałem to 4,8 l. W mieście (jazda po Trójmieście) spalanie średnie rządu 6,8 - 7 l.
5,6
Seat Altea
XL 1.9 TDI 105KM 77kW
Auto ma zmienione oprogramowanie do 135KM.Na razie jazda tylko zimą. W mieście od 8,5 do 9,5 l( w zależności od natężenia ruchu), Na trasie średnio 5,5-5,8. Wynik 6,0-6,2 z jazdy mieszanej (90% trasa poza miastem) wielokrotnie sprawdzony po zatankowaniu całego baku. Wskazania Komputera całkowicie pokrywają się z rzeczywistym zużyciem. Jeżdżę na paliwie verva.Przebieg 5000 km.

Usterki Seat Altea

Liczba wpisów: 21
Nieszczelność maski
  • Seat Altea XL 1.6 MPI LPG 102KM 75kW od 2010
  • części blacharskie
  • 150 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 1
Maska na połączeniu plastiku (tam gdzie są spryskiwacze) z blachą jest nieszczelna, uszczelka gumowa się zużywa. Nie byłoby to nic ciekawego, gdyby nie fakt, że w najniższym punkcie rynienki z blachy nie był zrobiony otwór (fabrycznie!), przez który woda leje się do komory silnika. Stąd robi się pleśń na macie wygłuszającej, a w moim przypadku przy wygryzionej przez zwierzęta macie woda leje się na korek oleju (stąd potem majonez pod korkiem) i przelewa się na przewody do świec, co skutkuje przebiciem i brakiem możliwości jazdy w większym deszczu. Rozwiązanie jakie zastosowałem u siebie to wężyk poprowadzony od tego nieszczęsnego otworu w rynience aż do przodu maski w rejony zamka (jest tam takie wgłębienie w obudowie plastikowej, z którego woda potem ścieka na chłodnicę). Dodatkowo wymieniam matę na nieuszkodzoną, bo przy prędkościach autostradowych w wężyku potrafi zrobić się cofka.
7 komentarzy
Silnik - problem podczas przyspieszania
  • Seat Altea Standard 1.6 Mpi 102KM 75kW 2004-2015
  • silnik
Nie zawsze, ale czasem występuje problem podczas przyspieszania. Zdarza się, że w czasie naciskania pedału gazu przez 2-4 sekundy samochód nie przyspiesza, a uczucie jest jakby paliwo nie docierało do silnika. Dodam, że zdarza się to zarówno podczas jazdy na benzynie jak i lpg. Wymieniłem filtry z instalacji lpg, ale na próżno. Kolejny mechanik wymienił cewkę zapłonową, przewody zapłonowe, świece, uszczelki kolektora i nic, a swoje zainkasował. Potrzebuję pomocy - co może być przyczyną?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
4 komentarze
DSG 7 - Mecatronic / utrata mocy i szarpie
  • Seat Altea XL 1.8 TSI 160KM 118kW od 2005
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
Od początku skrzynia sprawiała problemy, a mianowicie 3-5 razy dziennie na D2-D3 potrafiła jak by odciąć moc i wręcz hamować biegiem mniejszym niż na wyświetlaczu. Zawsze na bardzo nierównej nawierzchni gdy jechałem na biegu D3 i zdejmowałem nogę z akceleratora aby zmniejszyć trzęsienie samochodu, w momencie gdy chciałem kontynuować i lekko przyśpieszyć pojazd nie odpowiadał i wręcz hamował, dopiero po wciśnięciu "gazu" do dechy ożywiało go po 1.5 sek. To samo się działo w czasie skrętu na skrzyżowaniu np. 3 pasmowym większym w lewo gdzie startuje 5 pasów i każdy sie wciska więc czasem trzeba odpuścić przyśpieszanie i na ponowne dodanie gazu nic, jak w powyższym... Po serwisie 7.5 tyś. km w Seacie zaktualizowano oprogramowanie, problem zmniejszył częstotliwość do 1 x na dzień lub nawet tydzień. Po serwisie 15 tyś. km ponownie wgrano nowe oprogramowanie do Mecatronic-i no i przyczyna już prawie usunięta, pojawia sie może 1 raz na 2 tyg. ale za to odczułem inną przypadłość, pojazd w czasie delikatnego ruszania na D2 potrafi szarpnąć lekko 2,3 razy (jak by już wsprzęgił D3 i dopiero chwilkę po tym wysprzęglał D1, takie subiektywne odczucie), pojazd przejechał już 600 km. od czasu serwisu, Gdzieś wyczytałem o Test drive po wymianie, aktualizacji Mecatroniki, Czy powinienem zrobić sugerowany test drive dla skrzyni DSG aby się nauczyła?
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Seat Altea XL