Szukaj

Informacje o Seat Ibiza IV SportCoupe

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 2008-2017, czwarta generacja modelu. Pierwowzorem koncepcyjnym tego wcielenia Ibizy był, zaprezentowany w roku 2007 prototyp o nazwie Bocanegra Concept. Auto zostało zbudowane na platformie podłogowej Volkswagen Group A05 (PQ24), podobnie jak m.in. Volkswagen Polo piątej generacji, Skoda Fabia trzeciej generacji oraz Audi A1. Tę generację Ibizy zaprojektował główny stylista hiszpańskiej marki, Luc Donckerwolke. Po raz pierwszy (od roku 2010) Seat Ibiza dostępny był także w wariancie kombi (Ibiza ST). Oferowano go również w wersjach usportowionych – FR oraz Cupra. Auto dwukrotnie przechodziło facelifting (lata 2012 i 2015). Model zdobył tytuł Samochodu Roku 2009 w Hiszpanii, Portugalii oraz Holandii.
czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 3
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,5 m
Promień skrętu 5,25 m
Długość 4034 mm
Szerokość 1693 mm
Wysokość 1428 mm
Rozstaw osi 2469 mm
Rozstaw kół - przód 1465 mm
Rozstaw kół - tył 1457 mm
Zwis przedni 848 mm
Zwis tylny 717 mm
Prześwit 150 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 980 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 928 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1343 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1333 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1674 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 250 l
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Układ jezdny + Stosunek jakość/cena + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Ibiza_dwd
Seat Ibiza IV
SportCoupe 1.2 MPI 70KM 51kW
Samochód jak na ten segment komfortowy i całkiem nieźle się prowadzący. Wygląd nawet po 12 latach jest świetny, dobrze zestarzał się ten model. Silnik 1.2 trochę słaby, choć w połączniu z manualną skrzynią która ma dość krótkie przełożenia przyspiesza nie najgorzej. Autostradą też da się jechać, choć przy 140km/h mamy już 4200obr/min i jest trochę głośno. Koszty utrzymania bardzo niskie, elementy zawieszenia dobrych firm w przystępnych cenach. Jedyny większy koszt jaki mnie spotkał to wymiana łańcucha rozrządu (1300zł), na który trzeba w tych silnikach uważać. Spalanie w okolicach 7,5l/100km. Podsumowując: Ibiza to ładny samochód dający sporo przyjemności z jazdy, a przy tym całkiem tani w utrzymaniu.
3,6
~Mateusz Szczecin
Seat Ibiza IV
SportCoupe 1.6 MPI 105KM 77kW
Auto zrywne, małe i w zależności od felg i opon trzyma się drogi. Na felgach 17 te auto po prostu jest przyklejone do jezdni gwałtowne hamowanie powoduje natychmiastowe zatrzymanie. Niestety auto ma jedną wielką gigantyczną wadę - wyciszenie wnętrza powyżej 100 km/h nie istnieje. Czujesz się trochę jakbyś siedział na motocyklu i słyszał pęd powietrza we włosach. Przy prędkości 140 km/h to już jest wycie słyszysz opony słyszysz silnik i pęd powietrza za to i jak narazie tylko za to duży bardzo duży minus.
4,4
~Piotr
Seat Ibiza IV
SportCoupe 1.6 MPI 105KM 77kW
Samochodzik dobry dla ludzi lubiących spokojna jazde, spalanie na poziomie 7l/100km, nie zależnie od stylu jazdy-miasto/trasa, prze eksploatacji w pełnym zakresie obrotów. Silnik średni, podobno bardzo wytrzymały, natomiast problemem jest pobór oleju w moim wypadku 200ml/1000km. Reduckcja tego sprowadza się do regeneracji silnika(pierścionki, uszczelniacze zaworowe). Swietnie się prowadzi, mały i dobrze wchodzi w zakrety-zadziwiajaco dobrze. Cena opon poraża.. Drobne usterki, typu pokrętło od składania lusterek, klamka od strony kierowcy itd.. ogólnie spoko, tylko mocy malo.. i trochę głośny przy ponad 120. Vmax około 190 ;)
Średnie spalanie dla Seat Ibiza IV SportCoupe
4,8 – 8,7
l/100 km
5,4 – 5,5
l/100 km
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Seat Ibiza IV
SportCoupe 1.9 TDI 105KM 77kW
Jeżdżę w cyklu 60% trasa, 40% miasto i preferuję dynamiczną jazdę. Standardowo przy przyspieszaniu wrzucam wyższy bieg przy 3000 obrotów. Na trasie do Włoch, autostrada przy 150 km/h w Niemczech jakieś 5,8 na 100 km. W mieście jeżdżę w granicach 50-80 km/h i lubię przyspieszać dynamicznie. wtedy nawet 7,8l na 100 km. Średnie podane w innych raportach są wyssane z palca lub użytkownicy jeżdżą na 1500 obrotach. Raz sprawdzałem jak na eko wypadnie spalanie. Faktycznie pali w mieście wtedy 5,2 l/100km ale kontrolka DPFa włącza się po przejechaniu dwóch baków paliwa.
4,5
Seat Ibiza IV
SportCoupe 1.4 TDI DPF 80KM 59kW
Samochód posiadam od pół roku. Jest to diesel w wersji Ecomotive. Autko jest bardzo oszczędne, przy spokojej jeździej i niewielkim ruchu można zejść na mieszanym odcinku (trochę misato i trasa) poniżej 4l. Przy spokojnej jeździe spalanie zwykle kręci się wokół 4,7 głównie dlatego, ze raczej rzadko pokonuje odcinki dłuższe niż 20 km. Ponoć specjaliści od Ecodrivingu schodzą tym autem ponieżej 3l/100, ale myślę, że nie ma co przesadzać i czasem można dać popracować trochę turbinie. Polecam, bardzo oszczędne miejskie autko!
5,2
Seat Ibiza IV
SportCoupe 2.0 TDI CR 143KM 105kW
Spalanie rewelacyjne jak na osiągi samochodu. Średnie spalanie z odcinków ok. 10-12km to 4.5-4.8l/100km(latem) i ok. 5.5-6l/100km(zimą). Przy długiej trasie i spokojniejszej jeździe da radę zejść do 3.9l. Po dużym mieście i w korkach ? trzeba się przygotować na nawet 6.5l. Jak na razie od problemów brak (od nowości), więc eksploatacja nie należy do wygórowanych. Koszty przeglądów nie są zbyt wysokie. Zobaczymy, jak będzie dalej. Na pewno nie radzę sugerować się wskaźnikiem 'optymalnego' przełożenia.

Usterki Seat Ibiza IV

Liczba wpisów: 13
Zamek centralny -lewy tyl
  • Seat Ibiza IV
  • inne
  • 171 tys. km
Witam. Zakupiłam Seata 2008 rocznik, okazało się że nie działa zamek centralny w lewych tylnych drzwiach, nie zamykają sie. Nie miałam do czynienia z Seatem do tej pory więc próbuje się zorientować czy jest tam siłownik czy jest to jakoś inaczej rozwiązane? Jeśli jest to go nie słychać przy zamykaniu. Ewentualnie jeśli to elektryka czy napięcie powinno być tam cały czas czy tylko przy włączaniu centralnego zamka? Nie wiem czy wymieniać zamek czy szukać czegoś innego. Może ktoś miał podobny problem i się podzieli.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Awaria cewki jednego z wtrysków
  • Seat Ibiza IV SportTourer 1.6 TDI CR 105KM 77kW 2010-2012
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Przy prędkości 148kmh na godzinę samochód stracił moc, pojawiła sie kontrolka świec żarowych. Po zatrzymaniu sie na poboczu samochód wpadł w wibracje wynikające z wahań obrotów. Można było dojechać do domu nie przekraczając 2000obr (ok 15km dystans). Po powrocie usterka przez chwile znikła lecz w drodze do mechanika na sprawdzenie wróciła. Samochód jest słaby i cieżko nim ruszyć. Rozwiazanie to wymiana wtrysku lub regeneracja go (wymiana cewki) - odpowiednio 800/300zl. Czytałem ze to wąsa fabryczna i winna jest izolacja cewki(zwarcie) we wtryskach Siemensa (pózniej robił je bosh i podobno to poprawili). Awaria zdarzyła sie przy przebiegu 146000km.
Świece zapłonowe.
  • Seat Ibiza IV
  • układ wtryskowy
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Po niecałych 11 tys. padły (wg serwisu) wszystkie świece. Wymiana na koszt właściciela auta, gwarancja nie obejmuje świec mimo, że wymiana wg książki serwisowej powinna odbyć się po przejechaniu 60 tys. km. Czuję się zawiedziony, co gorsza dokupiłem rozszerzenie gwarancji do 5 lat. O dziwo Ibiza nie sugerowała żadnych problemów ze świecami, paliła na dotyk, żadnego szarpania, spadku mocy itp. Po prostu rano po nocy w ogrzewanym garażu nie odpaliła i została odesłana lawetą do serwisu, który zwalił winą na złą jakość paliwa (od wielu lat tankuję na tych samych stacjach PKN Orlen i nigdy nie miałem problemów ze świecami).
1 komentarz
Seat Ibiza IV SportCoupe