Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Seat Ibiza V Hatchback 5d 1.2 TSI

Piąta, najnowsza i obecnie produkowana wersja modelu, którą wprowadzono na rynek w 2008 roku. Bazuje on na prototypie Bocanegra zaprezentowanym w 2007 roku. Ibiza V powstała na płycie podłogowej Volkswagena PQ24, którą dzieli m.in. ze VW Polo i Audi A1. Autorem projektu nadwozia modelu jest Belg Luc Donckerwolke, główny stylista Seata. Mimo dużych zmian stylistycznych, Ibiza V nie straciła nic ze swojej popularności. Zdobyła nagrodę dla Samochodu Roku 2009 w Hiszpanii, Portugalii i Holandii.

Seat Ibiza Ecomotive - silnik
Seat Ibiza Ecomotive - prawy bok
Seat Ibiza Ecomotive - lewy bok
Seat Ibiza Ecomotive - widok z tyłu
Seat Ibiza Ecomotive - kokpit
Seat Ibiza Ecomotive - pełny panel przedni

Generacje Seat Ibiza

  • Ibiza V   2008 - teraz
    Seat Ibiza V

Komentarze redakcji

Powagosław: Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.
Luzacjusz: Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

Wersje nadwozia Seat Ibiza V

Silniki Seat Ibiza V Hatchback 5d

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Najmniejszy, benzynowy 1.2l 70KM jest dobry do miasta i męczący w trasie. Najbardziej uniwersalny będzie 1.4 85KM. „Setkę” osiąga w około 12 sekund, jest dość oszczędny, ale żeby wycisnąć z niego możliwości zapisane na papierze, to trzeba często zmieniać biegi i trzymać wysoki pułap na obrotomierzu. O dwie sekundy szybszy jest benzynowy 1.6l 105KM. Jeśli nie szkoda wam gotówki, to warto go kupić, bo zdecydowanie uprzyjemnia podróż. Na szczycie – doładowane 1.4l o mocy 150KM dla zwolenników łamania przepisów kodeksu drogowego. Najsłabszy diesel ma 70KM osiągnięte z 1.4l, czyli jest źródłem podobnych emocji, co w benzynowym 1.2l. Plus to oszczędność, a minus to fakt, że jest dość leniwy, ale za to świetnie sprawdzi się w mieście. Jest też wersja mocniejsza o 10KM, ale najlepszym wyborem będzie jednak 1.9TDI o mocy 105KM. W tym aucie taka moc wystarczy, a patrząc na historię tego motoru można się też spodziewać spokojnej eksploatacji. Do tego trzeba na niego poświęcić podobną kwotę do 1.6TDI - słabszego o ponad 10KM i wolniejszego. W końcu jest moc, którą opłaca się kupić, przynajmniej jak na diesla.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Seat Ibiza

Seat Ibiza Cupra - na podwójnym dopingu
 
Nasz test Seat Ibiza Cupra 1.4 TSI DSG

Niewielki Seat zaskakuje osiągami. To zasługa podwójnie doładowanego silnika 1.4 TSI. Sztywne zawieszenie oraz ostre hamulce zachęcają do dynamicznej jazdy. Najostrzejsza wersja Ibizy całkiem dobrze spisuje się także podczas codziennej eksploatacji.

Seat Leon FR vs Seat Ibiza Cupra - dwa pomysły na sport

180 KM, 250 Nm, 7-biegowe DSG, świetne osiągi, ciekawie brzmiące wydechy oraz bogate wyposażenie. Na tym podobieństwa się kończą. Czy drapieżna Ibiza Cupra wytrzyma konfrontację z dojrzałym Leonem FR?

Seat Ibiza 1.2 TSI - by cieszyć się jazdą
 
Nasz test Seat Ibiza 1.2 TSI DSG Style

Atrakcyjne nadwozie, żwawy i oszczędny silnik, szybka skrzynia DSG oraz dobrze zestrojony układ jezdny to niepodważalne zalety Seata Ibizy. Szkoda, że podczas ostatniej modernizacji nie popracowano nad wnętrzem, które nie wygląda najlepiej i rozczarowuje kilkoma rozwiązaniami.

Jeszcze bardziej zadziorny - Seat Ibiza
 
Nasz test

Seat Ibiza, podczas swojej wieloletniej obecności na rynku, dał się poznać jako sympatyczny, miejski samochód ze sportową nutką. Niedawno obecna generacja została odświeżona, my zaś, jako pierwsza redakcja internetowa, mamy przyjemność podzielić się z wami wrażeniami z testu tego auta.

Z odrobiną emocji - Seat Ibiza 6L (2002-2008)

Ibiza jest bliźniakiem Fabii i Polo. Przygotowano ją dla klientów preferujących auta ze sportowym "pazurem". Na rynku wtórnym liczba naprawdę gorących egzemplarzy jest jednak ograniczona. Zdecydowana większość Ibiz kryje pod maską niezbyt mocne silniki.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Seat Ibiza

Seat Ibiza na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Seat IbizaautoWcentrum - społeczność Seat Ibiza

najwyższe oktanyAuta - Seat Ibiza

Seat Ibiza cli   'moja fuuura' 73,43

Seat Ibiza Ibi 68,02

Seat Ibiza GT TDI Evo1 70,21

Seat Ibiza 1.4 TDI 72,54

Seat Ibiza III 6K1 72,57

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Seat Ibiza

david201 64,32

P4vLOx 38,47

Lijon 96,96

kooley 70,57

cali20 70,23

dylu89 92,29

kicia_nh 62,33

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Seat Ibiza

Mały test żarówek H7.
Mały test żarówek H7. Przy kolejnej wymianie żarówek postanowiłem przeprowadzić mały test. Szukając ...
Konserwacja
Konserwacja Trzeba było się zabrać za konserwację przed zimą, tak więc 2x puszka fluidolu je...
Drugi dzień samochodu, pora na nowe kółka
Drugi dzień samochodu, pora na nowe kółka Późna pora na zmianę kółek, ale nie mogłem tego zostawić na później. Do mojej I...
kontrolki pozapalałem
kontrolki pozapalałem Dzień 378 albo i dalej, pojechałem na działkę w celu podciągnięcia budowy altany...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Seat Ibiza

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Seat Ibiza
 

Najpopularniejsza wersja Seat Ibiza

Seat Ibiza

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Seat Ibiza
 

Seat Ibiza najczęściej porównywane z:

Opel Corsa
1.2 Twinport ECOTEC LPG (83 KM)
Opel Corsa
1.4 Turbo (120 KM)
Mini Paceman
1.6 (122 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.
Cena: 53 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Nissan Micra TEKNA I - KEY Demonstracyjny Nissan Micra TEKNA I - KEY
Rocznik: 2013. Silnik: 1.2 80KM, benzynowy.
Cena: 54 480 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 580 zł Zobacz szczegóły »

Używane Seat Ibiza

Seat Ibiza
1.2 benzyna 105 KM
5 km, 2013
57 890 PLN
Seat Ibiza
1.4 benzyna 86 KM
50 000 km, 2010
13 800 PLN
Seat Ibiza
1.9 diesel 130 KM
180 400 km, 2003
16 500 PLN
Seat Ibiza
1.2 benzyna 70 KM
56 600 km, 2008
22 900 PLN

Ocena auta Seat Ibiza V Hatchback 5d 1.2 TSI

  • Średnia ocena
    na podstawie 3 opinii
  • 3,64
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Seat Ibiza

Seat Ibiza V Facelifting Seat Ibiza V Hatchback 5d Facelifting Seat Ibiza V Cupra Seat Ibiza Sport Coupe Seat Ibiza V SC Trophy (2013) Seat Ibiza IV Cupra R Seat Ibiza V Seat Ibiza IV Cupra Seat Ibiza FR TDI Seat Ibiza Cupra Concept
Zobacz inne galerie Seat

Opinie o instalacji LPG

Seat Ibiza

  • 1.
  • 5,00 Seat Ibiza III 1.4 (60KM) 2001r.
    dodał: Sever, 03.01.2011

    Wrzuciłem gaz II gen BRC do mojego monstera 1,4 60koni od nowości za 2500zł w 2001 r. i juz mi sie zwrócił nawet nie licze ile razy. Od czasu do czasu wyregulować -raz na dwa lata. i pali 7,5-8 po trasie,8-9 średnio, 9-10 po mieście i z pełną przyczepą, ok 12 przy prędkości 140 . benzyny wychodziło 5 po trasie, 6 średnio, 7 wzimie i w mieście, a naciągnięcie przyczepy nabenzynie nie było mnie stać myśle że ok 8. Na gazie jest cichszy silnik, duuuuzo bardziej elastyczny, Zawsze bierze pół litra oleju od wymiany do wymiany (Mobil 1 0W-40)a juz mam 250tys najechane Nie jest to idealna instalacja bo auto kichnie tak raz w miesiącu(na szczęście w wydech). Silnik 1,4 8v jest stworzonydo zasilania gazem . Jednak BRC przyznaję że jest bezawaryjne bokoledzy mają różne stagi, landi renzo, lowato i każdy miał jakąś przygode z instalką albo z przełącznikiem. Po zapaleniu samochodu odczekuję ok 10-20 sek i przełączam na gaz lub sam sie przełącza bo nie ma czujnika temp tylko powyżej 2000 obr. Wymieniłem membranę w parowniku po 8 latach użytkowania i ok 200kkm i do tego kolanka od parownika i dalej śmiga do 2011 roku czyli do teraz. Podstawą jest dobre działanie silnika na benzynie to na gazie dostanie dobre dane i sobie poradzi.

  • 2.
  • 5,00 Seat Ibiza II 1.4 i (60KM) 1996r.
    dodał: EVO 1, 02.12.2013

    Zdecydowanie polecam wmontowanie instalacji gazowej do tego modelu. Im starszy silnik i mniej elektroniki tym mniej problemów. Ibiza na gazie przepala tyle złotówek co mały skuter paliwa. Doradzę tylko, aby nie dać się zwieść tekstem "kable i świece są ok, nie trzeba wymieniać na nowe". Bzdura.. lepiej wymienić i dostroić gaz na nowych silikonowych kablach i świecach, a niżeli martwić się kiedy to przebicie dostanie się na cewkę i mamy jazdę z głowy. Ps. Ibiza ma klimat :)

  • 3.
  • 4,75 Seat Ibiza IV 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: tadek32, 18.01.2009

    Samochód na gazie pracuje poprawnie. Jedynie w okresie zimowym po przejściu na gaz - na wolnych obrotach odczuwalne są drgania (za niskie obroty). Co 30 tys. wymieniam filtry (fazy lotnej i ciekłej oryginalne z hurtowni Czakram). Tankowanie paliwa tylko na sprawdzonych stacjach (Orlen, Shell, BP). Spalanie na poziomie 7-8l /100 km przy jeździe poza miastem z prędkością do 120 km/h

  • 4.
  • 4,25 Seat Ibiza IV 1.4 16V (75KM) 2004r.
    dodał: pimael, 18.02.2010

    Założyłem LPG ponieważ nie byłem zadowolony z spalania benzyny. Nawet na trasie spokojna jazda nie schodził poniżej 6l. A LPG na trasie 8l a w mieście 10l. Tylko 2 razy zszedłem poniżej 8l ale było to zimą i jazda w złych warunkach była bardzo wolna. Tak po za spalaniem żadnych problemów wszystko działa bez problemu. Myślę że te silniki nadają się jak najbrdziej do "zagazowania".

  • 5.
  • 2,50 Seat Ibiza IV 1.2 (54KM) 2004r.
    dodał: sebastiane, 04.07.2010

    Po miesiącu użytkowania zdecydowanie nie polecam! Przynajmniej w tej wersji silnikowej 1.2 66KM. Auto przy jeździe na (2000-2500) obrotów szarpie jak porąbane. Nie wiem czy to kwestia dostrojenia, choć dostrajane było 4 razy! Pali malutko, bo na baku 46 l- robię powyżej 500 km. Ale przyjemność z jazdy żadna.

  • 6.
  • 2,25 Seat Ibiza V 1.4 MPI (85KM) 2008r.
    dodał: maciej, 27.10.2010

    bardzo droga instalacja cenny z kosmosu instalacja awaryjna moze ja mialem pecha a ich gaz na srebrzynskiej slabiutki dziwnym trafem zawsze robie mniej kilometrow na tym gazie niz na stacjach wiekszych/??? obsluga ok w miare szybko to sie dzieje wszystko ... jednak instalalacji nie polecam drogo i

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Seat Ibiza

Seat Ibiza

511 komentarzy

375 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~wojtas~wojtas

witam mam takie pytanko kupiłem ibize z 96 roku autko chodzi super silnik jest w bdb stanie ale pojawil się problem bo według moich wyliczen auto pali 15 litrow paliwa na 100km, czy to możliwe żeby tyle palil? mam silnik 1.4 60km-

~damian~damian

dlaczego mi pipczy 3 razy po odpaleniu samochodu na ciepłym silniku? i zapala si czerwona kontrolka z wykrzyknikiem i zara gasnie? proze o pomoc

~marcin~marcin

witam, czy model z 2009 roku 1,4 85km z gazem daje rade czy jest kiepsko z wyprzedzaniem i dynamika?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Seat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
17 788
Przejechany dystans
13 632 526 km
Zatankowanego paliwa
519 837 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 824
Wydanych pieniędzy
873 995 zł
Średnie wydatki na auto
1 121 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 912
Wydanych pieniędzy
1 054 443 zł
Średnie wydatki na auto
1 352 zł
Zobacz dzienniki kosztów Seat (780)

Testy zderzeniowe Seat Ibiza

Najnowsze testy zderzeniowe Seat Ibiza przeprowadzone przez Euro NCAP.

Seat Ibiza 1.4 ´Reference´

Seat Ibiza
2008

Seat Ibiza

Seat Ibiza
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Seat

Zużycie paliwa Seat Ibiza V Hatchback 5d 1.2 TSI

Na podstawie 3 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Daglas, dodano: 04.12.2009 15:39

przy 80km/h, przyspieszaniu na 3/4 gazu w okolicach 3000 obrotów i często jadąc na luzie(przy zbliżaniu się do zabudowanego i z większych górek)obciążony jedną osobą z ciśnieniem w oponach 2.2 do 2.5 bar na trasie spala w przedziale 4 do 4,5 litra(trudno mi to dokładnie określić), lecz jak napisałem jest to okupione powolną jazdą. W mieście przyspieszając na tej samej zasadzie co na trasie i puszczanie luzem auta tak aby jak najmniej używać hamulca daje mi coś pomiędzy 4.8 do 5.5 litra w zależności od tego jakie są korki(w mieście jeszcze trudniej określić mi spalanie bo jeżdżę raz na jakiś czas i to 80% trasa)mój tata nie stosując takich kombinacji na trasie spala 4.8 - 5 litrów ( jedzie 90 - 95km/h i nie jeździ nigdy na luzie)w mieście uzyskuje natomiast ok 5,5 (średniej wielkości miasto starogard gdański)

pełny raport Seat Hatchback 1.0 i

autor: pio..., dodano: 29.07.2013 18:28

no i niestety, ale tu mojej ibizki nie mogę pochwalić. pali mi w miescie 10litrów bez włączania klimatyzacji. nie wyjezdzam po za maisto 10 litrów na 100km w mieście które ma 80tys mieszkańców popoludniami są małe korki rano i wieczorkiem sie przejeżdza przez miasto bez kłopotów. Nie wiem czy mam coś źle ustawione, czy po prostu tyle te auta palą. kupiłem ibizke, bo z tego co tu wyczytałem bardzo mało pali a tu sie zdziwilem bo jezdze delikatnie ok 2000 / 2200 obrotow na minute zmieniam bieg takze go nie grzeje i niestety pali ile pali jeśli mam coś do wymiany to proszę napisać na e maila co by to mogło być piotrek1558@wp.pl jestem wdzieczny za kazda wiadomość:)

pełny raport Seat Hatchback 1.9 SDi

autor: IbizaLover, dodano: 29.08.2011 18:56

Przed zakupem gdy przeczytałem raporty spalania na tej stronie, nieco byłem zmieszany i prawie zrezygnowałem z zamiaru kupna tego samochodu. Jednak po jeździe testowej przekonałem się i go kupiłem, przebieg oryginalny 193 000, kupiony od pierwszego właściciela, rocznik 1993. Codziennie przez miesiąc dojeżdżałem nim do pracy 120km, gdzie 50km to autostrada, 50 drogi lokalne oraz 20 przez miasto. Średnie spalanie z takiego cyklu było zawsze w graniach 5.8-6.5l więc wyśmienicie. Jechałem raczej wolno bo mieszkam w Niemczech, na drogach lokalnych 90km/h na autostradzie 100-120km/h. Minimalny wynik 5.3 uzyskałem jadąc ponad 200km autostradą, prędkość 90-110km. 8.5 maksymalnie spalił mi we Wrocławiu (codzienna trasa z Psiaków na Krzyki), 100% jazdy po mieście. Mój samochód naprawdę pali tak mało!

pełny raport Seat Hatchback 1.3

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Seat Ibiza V Hatchback 5d 1.2 TSI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Seat Ibiza V Hatchback 5d 1.2 TSI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Seat Ibiza V Hatchback 5d 1.2 TSI 105KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Seat Ibiza, oglądali także