Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Seat Ibiza V Hatchback 5d 1.2 TSI

Piąta, najnowsza i obecnie produkowana wersja modelu, którą wprowadzono na rynek w 2008 roku. Bazuje on na prototypie Bocanegra zaprezentowanym w 2007 roku. Ibiza V powstała na płycie podłogowej Volkswagena PQ24, którą dzieli m.in. ze VW Polo i Audi A1. Autorem projektu nadwozia modelu jest Belg Luc Donckerwolke, główny stylista Seata. Mimo dużych zmian stylistycznych, Ibiza V nie straciła nic ze swojej popularności. Zdobyła nagrodę dla Samochodu Roku 2009 w Hiszpanii, Portugalii i Holandii.

Seat Ibiza Ecomotive - silnik
Seat Ibiza Ecomotive - prawy bok
Seat Ibiza Ecomotive - lewy bok
Seat Ibiza Ecomotive - widok z tyłu
Seat Ibiza Ecomotive - kokpit
Seat Ibiza Ecomotive - pełny panel przedni

Generacje Seat Ibiza

  • Ibiza V   2008 - teraz
    Seat Ibiza V

Komentarze redakcji

Powagosław: Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.
Luzacjusz: Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

Wersje nadwozia Seat Ibiza V

Silniki Seat Ibiza V Hatchback 5d

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Najmniejszy, benzynowy 1.2l 70KM jest dobry do miasta i męczący w trasie. Najbardziej uniwersalny będzie 1.4 85KM. „Setkę” osiąga w około 12 sekund, jest dość oszczędny, ale żeby wycisnąć z niego możliwości zapisane na papierze, to trzeba często zmieniać biegi i trzymać wysoki pułap na obrotomierzu. O dwie sekundy szybszy jest benzynowy 1.6l 105KM. Jeśli nie szkoda wam gotówki, to warto go kupić, bo zdecydowanie uprzyjemnia podróż. Na szczycie – doładowane 1.4l o mocy 150KM dla zwolenników łamania przepisów kodeksu drogowego. Najsłabszy diesel ma 70KM osiągnięte z 1.4l, czyli jest źródłem podobnych emocji, co w benzynowym 1.2l. Plus to oszczędność, a minus to fakt, że jest dość leniwy, ale za to świetnie sprawdzi się w mieście. Jest też wersja mocniejsza o 10KM, ale najlepszym wyborem będzie jednak 1.9TDI o mocy 105KM. W tym aucie taka moc wystarczy, a patrząc na historię tego motoru można się też spodziewać spokojnej eksploatacji. Do tego trzeba na niego poświęcić podobną kwotę do 1.6TDI - słabszego o ponad 10KM i wolniejszego. W końcu jest moc, którą opłaca się kupić, przynajmniej jak na diesla.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Seat Ibiza

Seat Ibiza Cupra - na podwójnym dopingu
 
Nasz test Seat Ibiza Cupra 1.4 TSI DSG

Niewielki Seat zaskakuje osiągami. To zasługa podwójnie doładowanego silnika 1.4 TSI. Sztywne zawieszenie oraz ostre hamulce zachęcają do dynamicznej jazdy. Najostrzejsza wersja Ibizy całkiem dobrze spisuje się także podczas codziennej eksploatacji.

Seat Leon FR vs Seat Ibiza Cupra - dwa pomysły na sport

180 KM, 250 Nm, 7-biegowe DSG, świetne osiągi, ciekawie brzmiące wydechy oraz bogate wyposażenie. Na tym podobieństwa się kończą. Czy drapieżna Ibiza Cupra wytrzyma konfrontację z dojrzałym Leonem FR?

Seat Ibiza 1.2 TSI - by cieszyć się jazdą
 
Nasz test Seat Ibiza 1.2 TSI DSG Style

Atrakcyjne nadwozie, żwawy i oszczędny silnik, szybka skrzynia DSG oraz dobrze zestrojony układ jezdny to niepodważalne zalety Seata Ibizy. Szkoda, że podczas ostatniej modernizacji nie popracowano nad wnętrzem, które nie wygląda najlepiej i rozczarowuje kilkoma rozwiązaniami.

Jeszcze bardziej zadziorny - Seat Ibiza
 
Nasz test

Seat Ibiza, podczas swojej wieloletniej obecności na rynku, dał się poznać jako sympatyczny, miejski samochód ze sportową nutką. Niedawno obecna generacja została odświeżona, my zaś, jako pierwsza redakcja internetowa, mamy przyjemność podzielić się z wami wrażeniami z testu tego auta.

Z odrobiną emocji - Seat Ibiza 6L (2002-2008)

Ibiza jest bliźniakiem Fabii i Polo. Przygotowano ją dla klientów preferujących auta ze sportowym "pazurem". Na rynku wtórnym liczba naprawdę gorących egzemplarzy jest jednak ograniczona. Zdecydowana większość Ibiz kryje pod maską niezbyt mocne silniki.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Seat Ibiza

Seat Ibiza na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Seat IbizaautoWcentrum - społeczność Seat Ibiza

najwyższe oktanyAuta - Seat Ibiza

Seat Ibiza MALINA 74,14

Seat Ibiza 67,51

Seat Ibiza 68,35

Seat Ibiza black dynamite 85,10

Seat Ibiza BELPHEGOR TDI GT 73,54

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Seat Ibiza

Olga_08 85,01

Lijon 96,97

dylu89 92,30

Tomcio85 46,22

An_stb 87,43

sebastiane 62,05

karetkapk 49,86

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Seat Ibiza

Konserwacja
Konserwacja Trzeba było się zabrać za konserwację przed zimą, tak więc 2x puszka fluidolu je...
Gwint na miejscu, znaczek kupiony, P.O.M sobotni zaliczony.
Gwint na miejscu, znaczek kupiony, P.O.M sobotni zaliczony. W sobotę korzystając z dnia wolnego przyszedł czas na zmianę zawieszenia na gwin...
Gwint zbiera żniwa
Gwint zbiera żniwa Wczoraj wieczorem wracając z pracy nie wiadomo skąd zapaliła mi się kontrolka ol...
Bye, bye Ibiza.
Bye, bye Ibiza. Powitać, [bigok] Gdy są jakieś zmiany w życiu jedni malują mieszkanie, kobiet...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Seat Ibiza

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Seat Ibiza
 

Najpopularniejsza wersja Seat Ibiza

Seat Ibiza

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Seat Ibiza
 

Seat Ibiza najczęściej porównywane z:

Hyundai i20
1.1 CRDi (75 KM)
Alfa Romeo MiTo
1.4 MPI (70 KM)
Toyota Yaris
1.4 D-4D DPF (90 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki Swift 1,2 COMFORT Demonstracyjny Suzuki Swift 1,2 COMFORT
Rocznik: 2013. Przebieg: 358 km. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 52 600 zł 42 900 zł
Zyskujesz: 9 700 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.
Cena: 53 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Seat Ibiza

Seat Ibiza
1.2 benzyna 105 KM
5 km, 2013
57 890 PLN
Seat Ibiza
1.4 benzyna 86 KM
50 000 km, 2010
13 800 PLN
Seat Ibiza
1.9 diesel 130 KM
180 400 km, 2003
16 500 PLN
Seat Ibiza
1.2 benzyna 70 KM
56 600 km, 2008
22 900 PLN

Ocena auta Seat Ibiza V Hatchback 5d 1.2 TSI

  • Średnia ocena
    na podstawie 3 opinii
  • 3,64
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Seat Ibiza

Seat Ibiza Sport Coupe Seat Ibiza SportTourer Seat Ibiza V SC Facelifting FR 10-Year Seat Ibiza V SportTourer Facelifting Seat Ibiza V Cupra 1.4 BT 180KM - galeria redakcyjna Seat Ibiza V SC Trophy (2013) Seat Ibiza V 2.0 Sport Seat Ibiza V Hatchback 5d Facelifting 1.2 TSI 105KM - galeria redakcyjna Seat Ibiza IV Cupra R Seat Ibiza FR 2010
Zobacz inne galerie Seat

Opinie o instalacji LPG

Seat Ibiza

  • 1.
  • 5,00 Seat Ibiza III 1.4 (60KM) 2001r.
    dodał: Sever, 03.01.2011

    Wrzuciłem gaz II gen BRC do mojego monstera 1,4 60koni od nowości za 2500zł w 2001 r. i juz mi sie zwrócił nawet nie licze ile razy. Od czasu do czasu wyregulować -raz na dwa lata. i pali 7,5-8 po trasie,8-9 średnio, 9-10 po mieście i z pełną przyczepą, ok 12 przy prędkości 140 . benzyny wychodziło 5 po trasie, 6 średnio, 7 wzimie i w mieście, a naciągnięcie przyczepy nabenzynie nie było mnie stać myśle że ok 8. Na gazie jest cichszy silnik, duuuuzo bardziej elastyczny, Zawsze bierze pół litra oleju od wymiany do wymiany (Mobil 1 0W-40)a juz mam 250tys najechane Nie jest to idealna instalacja bo auto kichnie tak raz w miesiącu(na szczęście w wydech). Silnik 1,4 8v jest stworzonydo zasilania gazem . Jednak BRC przyznaję że jest bezawaryjne bokoledzy mają różne stagi, landi renzo, lowato i każdy miał jakąś przygode z instalką albo z przełącznikiem. Po zapaleniu samochodu odczekuję ok 10-20 sek i przełączam na gaz lub sam sie przełącza bo nie ma czujnika temp tylko powyżej 2000 obr. Wymieniłem membranę w parowniku po 8 latach użytkowania i ok 200kkm i do tego kolanka od parownika i dalej śmiga do 2011 roku czyli do teraz. Podstawą jest dobre działanie silnika na benzynie to na gazie dostanie dobre dane i sobie poradzi.

  • 2.
  • 5,00 Seat Ibiza II 1.4 i (60KM) 1996r.
    dodał: EVO 1, 02.12.2013

    Zdecydowanie polecam wmontowanie instalacji gazowej do tego modelu. Im starszy silnik i mniej elektroniki tym mniej problemów. Ibiza na gazie przepala tyle złotówek co mały skuter paliwa. Doradzę tylko, aby nie dać się zwieść tekstem "kable i świece są ok, nie trzeba wymieniać na nowe". Bzdura.. lepiej wymienić i dostroić gaz na nowych silikonowych kablach i świecach, a niżeli martwić się kiedy to przebicie dostanie się na cewkę i mamy jazdę z głowy. Ps. Ibiza ma klimat :)

  • 3.
  • 4,75 Seat Ibiza IV 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: tadek32, 18.01.2009

    Samochód na gazie pracuje poprawnie. Jedynie w okresie zimowym po przejściu na gaz - na wolnych obrotach odczuwalne są drgania (za niskie obroty). Co 30 tys. wymieniam filtry (fazy lotnej i ciekłej oryginalne z hurtowni Czakram). Tankowanie paliwa tylko na sprawdzonych stacjach (Orlen, Shell, BP). Spalanie na poziomie 7-8l /100 km przy jeździe poza miastem z prędkością do 120 km/h

  • 4.
  • 4,25 Seat Ibiza IV 1.4 16V (75KM) 2004r.
    dodał: pimael, 18.02.2010

    Założyłem LPG ponieważ nie byłem zadowolony z spalania benzyny. Nawet na trasie spokojna jazda nie schodził poniżej 6l. A LPG na trasie 8l a w mieście 10l. Tylko 2 razy zszedłem poniżej 8l ale było to zimą i jazda w złych warunkach była bardzo wolna. Tak po za spalaniem żadnych problemów wszystko działa bez problemu. Myślę że te silniki nadają się jak najbrdziej do "zagazowania".

  • 5.
  • 2,50 Seat Ibiza IV 1.2 (54KM) 2004r.
    dodał: sebastiane, 04.07.2010

    Po miesiącu użytkowania zdecydowanie nie polecam! Przynajmniej w tej wersji silnikowej 1.2 66KM. Auto przy jeździe na (2000-2500) obrotów szarpie jak porąbane. Nie wiem czy to kwestia dostrojenia, choć dostrajane było 4 razy! Pali malutko, bo na baku 46 l- robię powyżej 500 km. Ale przyjemność z jazdy żadna.

  • 6.
  • 2,25 Seat Ibiza V 1.4 MPI (85KM) 2008r.
    dodał: maciej, 27.10.2010

    bardzo droga instalacja cenny z kosmosu instalacja awaryjna moze ja mialem pecha a ich gaz na srebrzynskiej slabiutki dziwnym trafem zawsze robie mniej kilometrow na tym gazie niz na stacjach wiekszych/??? obsluga ok w miare szybko to sie dzieje wszystko ... jednak instalalacji nie polecam drogo i

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Seat Ibiza

Seat Ibiza

511 komentarzy

375 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~wojtas~wojtas

witam mam takie pytanko kupiłem ibize z 96 roku autko chodzi super silnik jest w bdb stanie ale pojawil się problem bo według moich wyliczen auto pali 15 litrow paliwa na 100km, czy to możliwe żeby tyle palil? mam silnik 1.4 60km-

~damian~damian

dlaczego mi pipczy 3 razy po odpaleniu samochodu na ciepłym silniku? i zapala si czerwona kontrolka z wykrzyknikiem i zara gasnie? proze o pomoc

~marcin~marcin

witam, czy model z 2009 roku 1,4 85km z gazem daje rade czy jest kiepsko z wyprzedzaniem i dynamika?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Seat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
17 874
Przejechany dystans
13 680 335 km
Zatankowanego paliwa
523 750 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 834
Wydanych pieniędzy
878 820 zł
Średnie wydatki na auto
1 124 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 923
Wydanych pieniędzy
1 057 364 zł
Średnie wydatki na auto
1 352 zł
Zobacz dzienniki kosztów Seat (782)

Testy zderzeniowe Seat Ibiza

Najnowsze testy zderzeniowe Seat Ibiza przeprowadzone przez Euro NCAP.

Seat Ibiza 1.4 ´Reference´

Seat Ibiza
2008

Seat Ibiza

Seat Ibiza
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Seat

Zużycie paliwa Seat Ibiza V Hatchback 5d 1.2 TSI

Na podstawie 3 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Tom-42, dodano: 24.01.2008 17:03

Jeździłem Seatem Ibizą 1.2 silnik Porsche, rocznik 1992 przez 14 lat. W tym jczasie przejechałem nim około 200.000 km. W większości w cyklu miejskim. Gdyby nie fakt , że mój seat przegnił na wylot i odpadła w nim podłoga jeździł bym nim nadal.Seat palił średnio 8 l w cyklu miejskim, w zimie jeźdżąc na ssaniu 9,5l W trasie mieściłem się w granicach 5,5l. Silnik do końca nie brał ani grama oleju, zawsze był suchy i praktycznie bezobsługowy. Przez 14 lat oprócz filtrów, świeć i rozrządu przy silniku nie robiłem nic !!!!! . Natomiast jeśli chodzi o karoserię to błotniki gniły na potęgę. Były raz wiemione na nowe i te nowe też zardzewiały Kilka miesięcy temy samochód sprzedałem sąsiadowi za 1500 zł. Sąsiad podłogę pospawał kupił na szrocie używane błotniki i twierdzi, że zakup mojego samochodu to był interes jego życia. Ja jeżdżę obecnie Golfem IV 1.6 SR, rocznik 1999, i chociaż nic się w nim nie dzieje to pije jak smok wawelski 11-12 w cyklu miejskim. Teraz zbieram pieniądze na gaz do samochodu.

pełny raport Seat Hatchback 1.2 i

autor: pawel_79, dodano: 10.09.2013 08:23

Teraz dojeżdżam do pracy 60km w jedną stronę więc staram się jeździć oszczędnie, wykorzystując zasady "eko". Samochód posiadam już kilka lat i szczerze to jeszcze mnie nie zawiódł na drodze. Jak dla mnie jest to super trafione auto jest ekonomiczne i jak to tdi jak trzeba jest moc pod prawą nogą. Ma swoje lata więc nie jest idealny pod względem wizualnym ale mi to nie przeszkadza, jestem zadowolony że posiadam samochód który mi nie odmówił posłuszeństwa nigdy go potrzebowałem. Każdemu polecam samochody z tymi silnikami tdi 90KM żona jeździ od 3 lat "paskiem" b5 z tym samym silnikiem i też niegdy jeszcze nie zawiódł.

pełny raport Seat Hatchback 1.9 TDI

autor: tomifryc@vp.pl, dodano: 17.02.2014 17:31

Posiadam autko od 3 miesięcy 1.6i 105 km,. Przebieg 70.000 autko sprowadzone Niemiec osobiście od prywatnej osoby.Co do spalania uważam za bardzo dobre,jaką masz nogę tyle lejesz,.tzn. jazda trasa bez klimy 70-80km/h spalanie 5.5 i tak w miarę jak wciskamy pedał gazu tak sobie pije i pije ,..co do miasta i obroty max,.2.500 to spalanie 7 L ,.oczywiście zimny silnik to więcej., jeśli delikatnie obchodzimy się z pedałem gazu to spalanie jest naprawdę ok, ale ten silnik zaczyna ożywać od 3.000,.zaraz ale w którym aucie sportowa jazda idzie w parze z ekonomią? .dodam że autko jest na 16nastkach niski profil, .średnio wychodzi mi 7L-8L a nogi lekkiej nie mam:)Autko fajnie się trzyma drogi jedyny system jaki w nim posiadam to abs ale przy tych oponkach jest przyklejony do drogi, . jest sztywny jak taczka ale coś za coś:) Polecam bo to autko do miasta jak i w trasę,. koszty części jak i napraw niskie.

pełny raport Seat Hatchback 1.6 i

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Seat Ibiza V Hatchback 5d 1.2 TSI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Seat Ibiza V Hatchback 5d 1.2 TSI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Seat Ibiza V Hatchback 5d 1.2 TSI 105KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Seat Ibiza, oglądali także