Szukaj

Informacje o Seat Ibiza V

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Auta małe
Debiutująca na rynku w roku 2017, najnowsza, piąta generacja Seata Ibizy pod względem stylistycznym mocno upodobniła się do Leona III. Auto postało na tej samej platformie podłogowej Volkswagen Group MQB 0 Platform, tak jak również m.in. Audi A3 trzeciej generacji oraz Volkswagen Polo czwartej generacji. Ibiza V została zaprojektowana przez Alejandro Mesonero-Romanosa. Inaczej niż poprzednik, model dostępny jest tylko jako 5-drzwiowy hatchback. Miejsce wersji kombi (Ibiza ST) w katalogu hiszpańskiego producenta zajął bowiem miejski crossover noszący nazwę Arona.

 

W porównaniu do poprzedniego modelu rozstaw osi zwiększył się o 95 mm i wynosi teraz 2564 mm. Ibiza jest też od poprzedniczki szersza o 87 mm, 2 mm krótsza i o 1 mm niższa. Bagażnik również się powiększył i pomieści  355 l – więcej  o 63 l niż w poprzedniej generacji modelu.

czytaj więcej
Powagosław

Można odnieść wrażenie, że dostaliśmy poprzednią generację po face-liftingu, ale to tylko stara, dobra niemiecka szkoła „designerskiej ewolucji”. Może to zasługa Leona, na którą ją trochę wystylizowano, ale fakty są takie, że Ibiza nigdy nie wyglądała tak wyraziście jak wygląda dziś.

~Powagosław
Luzacjusz

Wiecie, że przeciętny kierowca Ibizy jest średnio 10 lat młodszy od właścicieli innych samochodów w stajni Volkswagena? Może dlatego w końcu ktoś pomyślał i zaprojektował auto z młodzieńczym wigorem, którego w ostatnich latach w Seacie było tyle, co na zjeździe szkolnych kolegów 50 lat po maturze.

~Luzacjusz

Oceny Seat Ibiza V

Liczba ocen: 24
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,6
~KPSL
Hatchback 5d 1.0 TSI 115KM 85kW
Seat Ibiza V
Nowy Seat Ibiza zaskoczył mnie swoim całokształtem. Chciałem samochód nowy, dobrze wyposażony, ale też nie najdroższy. Wybierałem wśród wielu samochodów klasy B, ale tylko Seat był na tyle nowoczesny, przemyślany i dopasowany do mnie, że wybór był wręcz prosty. Jest lepiej wykonany niż Polo, wygodniejszy niż Fiesta, większy niż i20 i tańszy niż Mazda ;) Moja Ibiza jest w wersji FR (Full LED), w kolorze Mystery Blue i "siedzi" na 18 calowych felgach aluminiowych. Przejechaliśmy razem na ten moment prawie 10 tys. km - zapraszam do krótkiej, ale szczerej recenzji.
4,8
~Papitan
Hatchback 5d 1.0 TSI 95KM 70kW
Seat Ibiza V
Długo wybierałem samochód. Na początku byłem nastawiony na Suzuki Swifta, ale w końcu nawet nie zrobiłem nim jazdy próbnej. Odrzucony za zbyt mały bagażnik i słabe wyciszenie. Potem brałem pod uwagę jeszcze Tipo, Astrę, Micrę, i20, Rapida i Fiestę. Dwa pierwsze albo za drogie albo zbyt słabo wyposażone i słabe silniki, kolejne dwa za małe i słabe silniki, Rapid gorzej wykonany niż Ibiza. Ostatecznie wybierałem między Fiestą i Ibizą, zrobiłem jazdy próbne. To Fiesta bardziej mnie zachwyciła po przejażdżce, ale zadecydowały aspekty praktyczne i cena. Ibiza była minimalnie tańsza, z większym bagażnikiem, lepszym spalaniem, dłuższą gwarancją (5lat vs 2 lata). Za to Fiesta lepiej się prowadzi (najlepiej w segmencie podobno) i ma fajne wyposażenie w porównywalnych widełkach cenowych (podgrzewana przednia szyba, wysoko umiejscowiony ekran 8 cali, klimatyzacja automatyczna). Myślę, że drugi raz zdecydowałbym tak samo, choć z Fiesty pewnie też byłbym zadowolony. Aha, no i gdybym nie dostał rabatu dla posiadacza Seata, to na 100% kupiłbym Fiestę :)
4,9
~Regon
Hatchback 5d 1.0 TSI 115KM 85kW
Seat Ibiza V
Samochód mam od niecałych dwóch tygodni - przejechane 1000 km. Ogólnie ten wpis ma być pierwszy, a za rok, może dwa chcę dodać kolejne jeśli coś w moich odczuciach, awaryjności czy zużyciu paliwa się zmieni. Samochód w wersji Style z pakietem comfort+ (częściowe LED-y, felgi 15 cali i czujniki parkowania) oraz podłokietnikiem. Wersja była "krojona" pod konkretne zastosowanie (jazda do pracy 40 km ekspresówką, jazda po mieście, wyjazdy wakacyjne w wariancie 2-3 osobowym) i porównywana głównie z Fordem Fiestą. Ostatecznie wygrała jednak Ibiza z racji oferty finansowania - choć sama obsługa ze strony VW Banku raczej bardzo średnia, oraz lepszych cech użytkowych - bagażnik i ilość miejsca.

Raporty spalania Seat Ibiza V

Liczba raportów: 36
Średnie spalanie dla Seat Ibiza V
5,7 – 6,9
l/100 km
5,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Hatchback 5d 1.0 TSI 95KM 70kW
Seat Ibiza V
Komputer pokładowy przekłamuje spalanie. W moim wypadku o praktycznie równe 0,5 litra. Wszystkie wyniki podane już z uwzględnieniem tego przekłamania, obliczane za pomocą aplikacji Fuelio. Spalanie w mieście to około 7 litrów, na trasie w granicach 5 litrów przy w miarę przepisowej jeździe. Na długiej trasie (drogi krajowe, wioski) jadąc maksymalnie dziadkowo da się zejść do tych 4.4, może nawet i niżej, ale trzeba mieć dużo cierpliwości. Na autostradzie przy 120 km/h spala około 6 litrów. Moim zdaniem wyniki całkiem akceptowalne.
5,7
Hatchback 5d 1.0 TSI 115KM 85kW
Seat Ibiza V
Spalanie na podstawie pierwszych 1800 km. Początkowo było ono nieco wyższe - czy zmiana wynika bardziej z dotarcia silnika, czy lepszego "poznania" się kierowcy z autem - można dyskutować. Wynik 4,3 to zużycie z codziennej porannej drogi do pracy - 42 km z czego 30 ekspresówką i autostradą, reszta w terenie zabudowanym ze światłami, ale bez dużych korków i bez włączonej klimy. Wynik 5,5 to średnia z całego okresu użytkowania - po około 500 km wynosiła ona 6,0, po 1200 - 5,7. Co ważne, 90% czasu jazdy włączona była klima (koniec lipca i sierpień był upalny) oraz radio. Charakterystyka pokonywanych tras to 50/50 miasto i poza nim, bez dużych korków i szaleństw, ale też bez długich wyjazdów. Samochód nie żyłowany, ale styl jazdy określiłby jako względnie dynamiczny - w ramach możliwości szybkie przyspieszenie do maksymalnej dozwolonej prędkości i potem płynna jazda na wysokim biegu plus hamowanie silnikiem. Start Stop używany tylko w jasnych sytuacjach - znane skrzyżowania z długimi światłami, przejazdy kolejowe itp. Wynik maksymalny uzyskiwany na trasie centrum Poznania - Rokietnica w okolicach godziny 16-17. Czyli z dużym natężeniem ruchu i korkami, przyspieszaniem przy zmianie pasów, koniecznością podjeżdżania między światłami itp. Oczywiście w przypadku jazdy "gaz-hamulec" między światłami da się spalić w mieście zdecydowanie więcej, ale osobiście nie widzę sensu tego typu działań.
5,7
Hatchback 5d 1.0 TSI 115KM 85kW
Seat Ibiza V
Średnie spalanie z drogi do pracy - 40 miasto / 60 trasa. Maksymalne spalanie z trybu Sport, gdzie nie oszczędzałem sobie przyjemności z jazdy. Minimalne spalanie osiągnięte na trasie 250km, w trybie Eco, przy prędkości 95km/h na 6 biegu.
Seat Ibiza V