Szukaj

Informacje o Seat Leon II 2.0 TDI 140KM 103kW 2005-2012

Lata produkcji: 2005 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Nie spieszy wam się na drodze? Kupcie podstawową, benzynową 1.4l o mocy 85KM. W tym aucie jest dość ospała, ale dzięki temu, że nie pali wiele i obniża cenę całego wozu, to idealnie nadaje się do miasta. Do zakorkowanego jeszcze bardziej. Oprócz niej w gamie jest pełno motorów z bezpośrednim wtryskiem – doładowanych i wolnossących. Parę ciekawszych: 1.6 102KM będzie dobrą alternatywą dla podstawowego 1.4l, doładowany 1.4TSI o mocy 125KM jest jedną z lepszych jednostek w tym aucie w rozsądnej cenie, a jeśli szukacie mocy, to warto sięgnąć po silniki 2-litrowe. Moce? Od 150 do grubo ponad 200KM. Wszystkie doładowane „benzynówki” są zrywne, chętnie wkręcają się na obroty i gwarantują miłe wrażenia z jazdy. Jeśli chodzi o diesle – są dwa. 1.9TDI i nowszy 2.0TDI. Ten pierwszy można polecić spokojnym kierowcom, bo nie jest niczym nadzwyczajnym, ale nadrabia elastycznością. Wersja 2-litrowa jest za to świetna. Może mieć 140 lub nawet 170KM, rwie do przodu aż miło i przegoni większość aut. Do charakteru Leona w sam raz.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

3,9
~eLPe
Seat Leon II
Hatchback 2.0 TDI 140KM 103kW
Parafrazując klasyka: Samochód wspaniały, tylko elektryka k... Fajne prowadzenie. Dobra ergonomia. Wygodne fotele. Betonowe zawieszenie. Głośne zawieszenie. Silnik dobrze wyciszony silnik. Tanie plastiki. Lecz trwałe i dobrze zmontowane. Niestety sporo awarii typowych dla VAGa. Można z tym jeździć, ale jest. Dla wielu w tym narodzie to wręcz nie mieści się w żadna rubryka, by pisać prawdę o tym, że VAGi to dziś następcy Fiatów i psują się nie mniej. Jest dobrze, ale niedociągnięcia są liczne. Dałem szansę VAGowi po zawodzie innymi modelami i markami w rodzinie i po znajomych. Bo to ja jestem od kupowania aut w rodzinie. No i niesmak pozostał. Auto jest ok, ale bez szału. Na sucho - niby spoko się jeździ. Ale drobnostki po fiatowsku/vagowsku denerwują. Zaznaczam ponowny zakup, bo większości wystarczy.
4,6
~DUCH
Seat Leon II
Hatchback 2.0 TDI 140KM 103kW
JESTEM BARDZO ZADOWOLONY Z TEGO AUTA! Leon sprawia dużą frajdę zarówno jak się chce poszaleć (silnik 2.0 TDI dobrze przyspiesza, świetne zawieszenie, precyzyjny układ prowadzenia) oraz jak się chce oszczędzić na paliwie (tempomat w połączeniu z tym silnikiem na długiej trasie - zejdzie spokojnie poniżej 5 l/100 km). Na początku nie byłem nim specjalnie zainteresowany więc muszę oddać żonie honor, która patrzyła głównie na wygląd (auto się faktycznie świetnie prezentuje.). Swoją drogą to też ważny aspekt – jak się do Leona podchodzi to micha się śmieje i miło się pokazać w czymś zgrabnym i nie banalnym. Niby na początku to miało być auto dla żony ale jak sobie pojechałem nim raz (jest ok), drugi (całkiem fajnie), trzeci (chyba już tutaj zostanę) to nabrałem ochoty na częstsze przejażdżki. Teraz czuję, że będzie woja o kluczyki bo to auto uzależnia :-). Podsumowując – polecam każdemu o ile macie okazję nabyć Diesela 2.0 TDI (żona dodaje że musi być koniecznie czarny :-).
3,9
~caddy@op.pl
Seat Leon II
Hatchback 2.0 TDI 140KM 103kW
Ogolnie dobre auto. Mam 150 konna wersje sport, 2.0 TDI. Jest to niezly potwor, ma ogromna moc ale rownie nieharmonijnie ja rozwija. Swietnie sie trzyma drogi. Ale podejrzewam ze na polskich dziurach wypadlby fatalnie. Doskonale wyglada, oglada sie za nim mnostwo osob. W koncu projekt Waltera da Silvy podkupionego od Alfy Romeo. Do silnika mam mieszane uczucia. Z jednej strony ogromna moc i nawet niezle wyciszenie, z drugiej fatalna turbodziura i kiepski zakres uzyteczny obrotow. Jak sie jezdzi szybko to tak troche skokami naprzod jako ze na kazdym biegu wyrywa go do przodu agresywnie skalibrowane turbo. Jakosc wykonczenia taka sobie. Spodziewalem sie lepszej. Plastiki baaardzo przecietne i bywaja niedorobki (kiepsko pomalowany chromowany grill ze skazami) Nawet niezlej wiekosci bagaznik. Brak tylnego podlokietnika to powazny minus. Koszmarnie smierdzace plastiki. Nie wiem czym sie pozbyc ich smrodu, ktory mnie przyprawia o bole glowy... Ogolnie tak ale...
Średnie spalanie dla Seat Leon II 2.0 TDI 140KM 103kW 2005-2012
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Seat Leon II
Hatchback 2.0 TDI 140KM 103kW
Szczerze mówiąc mój Leon był chipowany na 170 koni ale spalanie spadło o 0,5 litra , obecnie przy jedzie głównie mieszanej miasto jak i trasa spalanie oscyluje w granicach 6,5 do 7,5 przy wiekszym wciskaniu w gaz . Jak na spalanie przy takiej mocy jestem zadowolony wiem ze mógł bym zejść do 6 w cyklu mieszanym ale przy tej mocy to bez sensu plus to ze nie chce zamulac silnika i mowie tu o zmianie biegów przy 2500 tys obrotów czasami cisnąc do 3 tys . Jazda Poznań- Warszawa plus jazda po samej Warszawie 800km razem zrobione z czego prawie 400 autostrada z prędkoscią 140km/h i krajówki 100-120 km/h wyszło spalanie 5,8 wiec jest bardzo dobrze z czego po 800 km skonczył sie bak czyli idealnie starczyło na trase Poznan Wawa. Pozdrawiam
7,2
Seat Leon II
Hatchback 2.0 TDI 140KM 103kW
Ten samochód nie pali mało. Fakt, frajda z jazdy jest ale kosztem dużego zużycia - jak na diesla. JEZDZE raczej spokojnie - czasem nawet zamulam. TRASA - najniższe jakie udało się uzyskać to 5,6l/100km przy prędkości 85km/h. Przy 100km/h pali 6,1 przy 120km/h pali 6,8 a przy 140km/h juz 7,5. Spalanie bardzo wzrasta z prędkościa - przy 180km/h spalanie to 10-11 L. W miescie roznie zalezy od korkow. Przy malym ruchu w miescie 7,5l. Przy srednim 8,5, a przy codziennej jezdzie w stolicy(korki) dochodzi do 10,5 L. Samochod ma przejechane 20tys. W serwisie powiedzieli ze tyle pala - 3 krotnie byl podlaczany do komputera, ale nie wykazalo zadnych nieprawidlowosci. Zazdroszcze tym ktorym pali 5-6 litrow.
4,8
Seat Leon II
Hatchback 2.0 TDI 140KM 103kW
Komputer pokładowy zaniża wartość rzeczywistego spalania o ok. 0,35 l/100 km. Średnie spalanie na 55 tys. km przy spokojnej jeździe = 5,19 l (w tym miasto ok. 10%). Minimalne spalanie: odcinek 95 km, spadek terenu 500 m, jazda oszczędna, prędkość max. do 80 km/h, spalanie 3,7 l/100 km. Podobna jazda w przeciwnym kierunku, max. do 90 km/h - 4,9 l/100 km. Sześciokrotne przebycie trasy 1200 km, klima, pełne obciążenie, średnia prędkość ok. 65 km/h, na niektórych odcinkach prędkość do 130 km/h, średnie spalanie 5,3-5,8 l/100 km.

Usterki Seat Leon II

Liczba wpisów: 24
problem z komputerem?
  • Seat Leon II 1.6 MPI 102KM 75kW 2005-2012
  • instalacja elektryczna
  • 127 tys. km
Witam, Posiadam Seat Leona 2012, 1.6MPI 102KM. Samochód z małym przebiegiem 127000km. Po przekreceniu kluczyka na desce rozdzielczej pojawiaja sie ikonki ,,engine check", ,,olej" ,,blad systemu ABS", ,,poduszka powietrzna", ,,błąd ukladu hamulcowego lub plyn hamulcowy", ,,blad systemu wspomagania trakcji", ,,blad hamulca recznego", ,,blad cisnienia opon", ,,blad systemu wspomagania ukladu kierowniczego" i ciagly piskliwy dzwiek. Generalnie wyglada na to jakby komuter nie odczytywal poprawnie danych z czujnikow tych systemow. Na dodatek zdarza sie ze czasami po odpaleniu auto odrazu gasnie. Z tego co wyczytalem to moze byc wina tego ze komputer nie poprawnie odczytuje immo. Bylem juz u 3 mechanikow i kazdy ma inna opinie. Jeden twierdzi ze modul sterowania nadwoziem, inny ze modul sterowania silnikiem a jeszcze inny ze trzeba wymienic wszystkie moduly co niesie ze soba ogromne koszty. Moze ktos z Was borykal sie z podobnym problemem i jest w stanie pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
Gasnący silnik.
  • Seat Leon II 1.4 MPI 85KM 63kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
Od dzisiaj podczas jazdy po zgasł mi silnik( objawy to brak jakichkolwiek wskazań na tablicy rozdzielczej) jakby prąd odcięło, ale światła, radio i alarm działa. Po chwili odpaliłem bez problemu. Dojechałem do domu jakieś 5 km., wyłączyłem silnik i już nie mogłem odpalić, objawy takie same czarna deska rozdzielcza. W trakcie późniejszej jazdy jakieś 10 km zgasł mi 4 razy po czym wszystko wróciło do normy lecz po wyłączeniu silnika znowu czarna deska i brak prądu. Gdy trochę ostygł odpalił i tak w kółko...proszę o jakiś pomysł. Z góry dziękuję
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Brak oświetlenia zewnętrznego
  • Seat Leon II 1.9 TDI 90KM 66kW 2007-2010
  • instalacja elektryczna
  • 275 tys. km
Brak prawego kierunkowskazu przód. Brak świateł drogowych prawy przód. Brak pozycji prawej przód brak doświetlenia zakrętów prawy przód . Z tyłu pojazdu brakuję mi lewego kierunkowskazu świateł stop lewa strona światła stop klapy oraz z prawej strony w klapie brak pozycji
Oczekuje na rozwiązanie
Seat Leon II