Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Seat Leon II

Lata produkcji: 2005 - 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Druga generacja modelu produkowana w latach 2005-2012. Po premierowym modelu, Leon II został diametralnie odmieniony stylistycznie. Pierwowzorem, jeśli chodzi o wygląd był Seat Altea, który zapoczątkował nowy design gamy hiszpańskiej marki. Projektantem auta był Walter de Silva. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, Leon II stał się niezależnym modelem, niezwiązanym bezpośrednio z Seatem Toledo. Zbudowano go na płycie podłogowej VW Group PQ35. Dostępny również w najmocniejszej odmianie Cupra. W 2009 roku model przeszedł facelifting.

Komentarze redakcji

Powagosław: Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika.
Luzacjusz: Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L.

Jaki slinik wybrać?

Nie spieszy wam się na drodze? Kupcie podstawową, benzynową 1.4l o mocy 85KM. W tym aucie jest dość ospała, ale dzięki temu, że nie pali wiele i obniża cenę całego wozu, to idealnie nadaje się do miasta. Do zakorkowanego jeszcze bardziej. Oprócz niej w gamie jest pełno motorów z bezpośrednim wtryskiem – doładowanych i wolnossących. Parę ciekawszych: 1.6 102KM będzie dobrą alternatywą dla podstawowego 1.4l, doładowany 1.4TSI o mocy 125KM jest jedną z lepszych jednostek w tym aucie w rozsądnej cenie, a jeśli szukacie mocy, to warto sięgnąć po silniki 2-litrowe. Moce? Od 150 do grubo ponad 200KM. Wszystkie doładowane „benzynówki” są zrywne, chętnie wkręcają się na obroty i gwarantują miłe wrażenia z jazdy. Jeśli chodzi o diesle – są dwa. 1.9TDI i nowszy 2.0TDI. Ten pierwszy można polecić spokojnym kierowcom, bo nie jest niczym nadzwyczajnym, ale nadrabia elastycznością. Wersja 2-litrowa jest za to świetna. Może mieć 140 lub nawet 170KM, rwie do przodu aż miło i przegoni większość aut. Do charakteru Leona w sam raz.

Dane techniczne Seat Leon II

Silniki

Moc silników 85-265 KM

Poj. silników 1 197-1 984 cm3

Prędkość maks. 172-250 km/h

Przyspieszenia 0-100 6,2-14,1 s

Szkic techniczny:
zobacz dane techniczne

Oceny Seat Leon II

Średnia ocena modelu

na podstawie 221 opinii

4.23

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Układ jezdny

+ Skrzynia biegów

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

- Widoczność

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (88%)
NIE (12%)

Wybrane oceny kierowców Seat Leon II

Mimo wszystko auto jest właściwie skrojone. Daje dużą frajdę z jazdy, czuć rezerwę mocy, którą zawsze można wykorzystać. Choć jako ... więcejauto rodzinne mogłoby być lepiej dopracowane funkcjonalnie, tak jak w ALTEI. Dziwi brak w podstawowym wyposażeniu koła dojazdowego, klucza do kół i podnośnika, za które SEAT każe sobie słono dopłacać. ukryj
dodano 21.06.2007 przez
Bardzo polubiłem Leona i to pomimo tego ze wcześniej jeździłem czymś totalnie innym i nietuzinkowym. Leon jest bardzo ładny,ma wciąż ... więcejmodne kształty-trochę cierpi na tym przestrzeń w środku. Silnik to świetny wybór dla chcących oszczędzac w jeździe miejskiej, dynamika 1.2 TSI tez mnie bardzo zaskoczyła, auto na pewno nie jest zawalidrogą-bardzo sprawnie przyspiesza,wyprzedza itp. Zawieszenie jest przyjemne, ale jak na nasze dziury chyba za twarde. ukryj
dodano 24.12.2010 przez
To byl ostatni seat jakiego kupilem .Zero postepu,przekombinowany, ogolnie - jak chinska zabawka ,wygląd kwestia gustu ,w wielu aspektach kpina, ... więcejpodobnie jak w jedynce. ukryj
dodano 22.11.2011 przez
Auto bardzo dobrze wykonane i poskładane ładne i bezpieczne (8 poduch)można się w nim zakochać z wzajemnością dzięki właściwością jezdnym,bardzo ... więcejatrakcyjny jako używany jeśli tylko kupi się bezwypadkowy,świetny stosunek ceny do jakości,jako nowy drogi ale i tak warty swojej ceny i wciąż wygrywający we wszelkich rankingach.Z wad - no cóż nie bardzo rozumiem dlaczego seat upiera się na starszy 102 konny silnik 1.6 mimo że jest 16-zaworowy 115 konny a więc mocniejszy i spalający mniej.Brak koła dojazdowego więc jestem ciekaw jak poradzi sobie kobieta na drodze(w zamian zestaw naprawczy)oraz niepodnoszące się siedzisko tylnej kanapy i brak podłokietnika z tyłu to niemal skandal w tym zakresie cenowym.Czy następnym moim autem byłby leon? zdecydowanie tak,choć konkurencja nie śpi (nowa honda city)a cena może zrobić swoje.Nota ogólna 5- ukryj
dodano 10.05.2009 przez
Zobacz oceny Seat Leon II Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Seat Leon II

Pb
4,87 - 11,93
Na podstawie 109 raportów spalania
ON
4,67 - 9,33
Na podstawie 146 raportów spalania
LPG
7,50 - 10,93
Na podstawie 7 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Seat Leon II

Szukałem sportowego ekonomicznego auta... wczesniej jezdzilem bmw 320d z 2000r spalala w miescie 6,3l/100km. Jak czytalem opinie o Leonie FR ... więcejpisali ze spalanie ok 7l HAHAHA ale chyba ze wskazania komputera:) Samochod mam juz ok 6m-cy i wskazania komputera sa nadzwyczaj optymistyczne pokazuje mi srednie spalanie 5,7-7,6.Moje obliczenia 8-11. Jezdze po trojmiescie. Styl jazdy mieszany zalezy od nastroju, warunkow na drodze. Spalanie zaskoczyło mnie bardzo bo jest mały wir w baku. Zgadzam sie z przedmówcami nie jest to ekonomiczny diesel ale daje duzo radości z jazdy i rekompesuje spalanie właściwościami jezdnymi i bezawaryjnością. Przy obecnych cenach diesla wybralbym jakiś mocniejszy silnik benzynowy. Jakbym sie nie starał, jeździł powoli i ostrożnie obchodził sie z gazem poniżej 8l/100 nie udało mi się zejść nigdy:/. Oczywiście sam byłem ogromnie zaskoczony i próby przeprowadzałem na lotos dynamic/zwykły i BP ultiamte/zwykły. Srednie spalanie wszedzie wychodzi ok 10l/100km. Zamontowałem sobie sportowy filtr powietrza K&N polecam łatwiej wkręca sie na obroty. Pozdrawiam ukryj
dodano 06.01.2012 przez
Super ekonomiczny samochod. Dojezdzam do pracy 10 km z tego ostatnie 3km w centrum. Na dolocie do pierwszych swiatel 100-120kph ... więcejpotem żółwik. W takim ruchu ok. 9,5l/100km. Ok. 100 zl za tydzien na paliwo, a robie 400 km/tydzien. Do tego raz na kwartal dolewam benzynki za 100 zl tak zeby bylo ok. 3/4 zbiornika. Przejazd nad morze 500km to koszt 96 zl za LPG. Za 7 miesiecy zrobilem 10 tys. km. Koszty? 100 zl za polakierowanie blotnika w miejscu gdzie dostal kamieniem (robil sie purchel wiec blacha ogolnie slaba w porownaniu do audi B4), wymiana rozrzadu na oryginalach (450 zl) + robota (160 zl). Jako toczydlo na dojazdy do pracy jest super. Trzeba sie tylko przyzwyczaic, ze auto jest bardzo twarde. To nie jest wielowachac w audi wiec mozna byc w szoku, ale po 2-3 tys. km idzie sie przyzwyczaic. Podstawowa wada - maly bagaznik. ukryj
dodano 01.10.2013 przez
Auto lubi sobie "chlapnąć". Jadąc ze ślaska do Trójmiasta (bez korków), przy jeździe 120 km/h na "gierkówce" i 140 km/h ... więcejna autostradzie średnie spalanie 7.0l. Wracając już w szybkim tempie (również bez korków). Autostrada 170-180 km/h, "gierkówka" 130 km/h. Średnie spalanie 10,5 l. Przy spokojnej jeździe po mieście nie udało mi się zejśc poniżej 8l, przy normalnej to około 9-9,5l. Autem jeździ się naprawdę bardzo przyjemnie i to rekompensuje apetyt na paliwo. Mam jeszcze uwagę odnośnie opon. Obecenie mam 235/40R18, standardowo powinien być to rozmiar 225, ale bardzo łatwo je uszkodzić na polskich dziurach. Ja tak zniszczyłem 3 szt. Po zmianie na 235 już nic się nie dzieje. Nic nie obciera, można bez obaw zmienić. ukryj
dodano 14.08.2014 przez
Niestety ale auto pali bardzo dużo. Co prawda jest to silnik 2.0 i 150 koni trzeba jakoś wyżywić ale spodziewałem ... więcejsię lepszych wyników. Najmniej udało mi się spalić 7.9 L/100 jadąc bardzo spokojnie na trasie z prędkościami w granicach 80-100 km/h. Normalnie w trasie przy średnio dynamicznej jeździe i prędkościach do 120 km/h jest to już ok 9-10 L/100. Miasto całkiem odbiera chęci do jazdy. Tu komputer pokazuje NIE mniej jak 12-13 L/100. Dodam, że jeżdżę po często zakorkowanych ulicach dużego miasta (Kraków). Przeszła mi ostatnio przez myśl zainstalowania LPG ale do silników FSI jest to dopiero raczkujący temat i instalacje są w granicach 6-8 tys zł :( Oczywiście 150KM daje frajdę z jazdy, ale czy warto opłacać to takim spalaniem? ukryj
dodano 07.02.2012 przez
Dla mnie to jest nowa jakość życia :-) Cena zakupu była bardzo korzystna. Spalanie - w porównaniu do dynamiki - i przy ... więcejzałożeniu, że ciągle Leona docieram, jest bardzo dobre. Średnio, na 1300 km, w tym połowa to trasa Warszawa - Kraków - Warszawa, a połowa to jazda po Warszawie w szczycie, samochód spalił 7,6 litra. A trzeba wziąć pod uwagę, że po pierwsze jest nie dotarty, a po drugie, w związku z tym nie staram się jeździć oszczędnie, tylko bardzo "różnorodnie". EDIT po 20kkm: Nic się nie zmieniło - auto średnio bierze około 7,5 litra na 100. Ale nie jeżdżę jak kapelusz, ani się nie obcinam żeby wyprzedzić TIRa, czy polecieć 150 na autostradzie... No, jeżdżę po prostu tak jak lubię, dynamicznie (jak na tę powalająca moc). ukryj
dodano 13.04.2012 przez
Zobacz raporty spalania Seat Leon II Dodaj raport spalania

Publikacje o Seat Leon

Przeczytaj pozostałe 34 publikacje o Seat Leon

Newsy o Seat Leon

Przeczytaj pozostałe 51 newsów o Seat Leon

Lista silników Seat Leon II

Jaki slinik wybrać?

Nie spieszy wam się na drodze? Kupcie podstawową, benzynową 1.4l o mocy 85KM. W tym aucie jest dość ospała, ale dzięki temu, że nie pali wiele i obniża cenę całego wozu, to idealnie nadaje się do miasta. Do zakorkowanego jeszcze bardziej. Oprócz niej w gamie jest pełno motorów z bezpośrednim wtryskiem – doładowanych i wolnossących. Parę ciekawszych: 1.6 102KM będzie dobrą alternatywą dla podstawowego 1.4l, doładowany 1.4TSI o mocy 125KM jest jedną z lepszych jednostek w tym aucie w rozsądnej cenie, a jeśli szukacie mocy, to warto sięgnąć po silniki 2-litrowe. Moce? Od 150 do grubo ponad 200KM. Wszystkie doładowane „benzynówki” są zrywne, chętnie wkręcają się na obroty i gwarantują miłe wrażenia z jazdy. Jeśli chodzi o diesle – są dwa. 1.9TDI i nowszy 2.0TDI. Ten pierwszy można polecić spokojnym kierowcom, bo nie jest niczym nadzwyczajnym, ale nadrabia elastycznością. Wersja 2-litrowa jest za to świetna. Może mieć 140 lub nawet 170KM, rwie do przodu aż miło i przegoni większość aut. Do charakteru Leona w sam raz.

Nowe Seat Leon

nowe Seat Leon
Seat Leon
ceny od 53 800 zł do 135 100

Seat Leon III Hatchback 1.2 TSI 86KM od 2013

w pakiecie REFERENCE Comfort +

w cenie katalogowej brutto

59 600 zł

Wyposażenie standardowe
Fotel kierowcy z regulacją wysokości
Funkcja rekomendacji zmiany biegu
Zagłówek fotela kierowcy i pasażera z systemem WOKS
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Sport Design (3 792 zł)
Pakiet zimowy (2 065 zł)
Pakiet schowków (1 237 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Sport Design (3 792 zł)
Pakiet zimowy (2 065 zł)
Pakiet schowków (1 237 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 107 oferty Seat Leon

Dealerzy Seat

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Seat Konstancin-Jeziorna

mazowieckie, Konstancin-Jeziorna, Warszawska 84

Więcej

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Seat Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Słoneczna 123

Więcej

AUTO CENTRUM GOLEMO S.J.

AUTO CENTRUM GOLEMO Seat Kraków

małopolskie, Kraków, Zakopiańska 58B

Więcej

Auto-Service Adam Magaczewski Autoryzowany Dealer SEAT-a

Auto-Service Adam Magaczewski Autoryzowany Dealer SEAT-a Seat Gliwice

śląskie, Gliwice, Kujawska 34

Więcej

EUROMOTOR

EUROMOTOR Seat Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Krasnobrodzka 5

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Seat Leon

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

2 748

Przejechany dystans

481 263 zł

Zatankowanego paliwa

100 442 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

446

Wydanych pieniędzy

167 228 zł

Średnie wydatki na auto

978 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

813

Wydanych pieniędzy

361 361 zł

Średnie wydatki na auto

2 113 zł

ZOBACZ 171 dzienników kosztów Seat Leon Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Seat Leon II

Liczba wpisów: 29
komentarzy(6)
komentarzy(1)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
komentarzy(4)
Zobacz inne typowe słabe punkty Seat Leon II dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Seat Leon II

Liczba wpisów: 9
Silnik pracował na gazie bardzo dobrze dopóki się nie zatarł. Natomiast nie była to wina gazu, ale samego silnika który ... więcejjest niewypałem!!! 2 sondy lambda powodują problemy, ale dobrze wyregulowany lpgtech jest ok i nie kosztuje 4tys. ukryj
dodano 03.08.2015 przez
Jeżdżę już na brc trochę czasu. Po założeniu instalacji nie odczułem żadnego spadku mocy, nic nie szarpie, przejście jest bardzo ... więcejpłynne. Dali mi gwarancję, serwis prosty. Jestem zadowolony. ukryj
dodano 19.07.2015 przez
Nie widzę różnicy w porównaniu z jazdą na benzynie. Fachowa obsługa.Profesjonalny montaż(według opinii zaprzyjaźnionego mechanika) ... więcej ukryj
dodano 26.08.2013 przez
Firma godna polecenia. Jestem bardzo zadowolony z instalacji i wykonania. POLECAM
dodano 02.07.2014 przez
Wszystko działa jak powinno. Polecam super serwis.
dodano 09.02.2015 przez
Wszystko działa jak powinno. Polecam super serwis.
dodano 09.02.2015 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Seat Leon II

Skarbnica wiedzy o Seat Leon

Ciekawostki
dodano 23.08.2011 przez
Nowy León, bazujący na płycie podłogowej Golfa V, ma bardziej wyrazistą stylistykę z ukrytymi wycieraczkami i bardziej wkomponowanymi w tylne drzwi klamkami (w podobny sposób…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą