Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Seat Leon II

Druga generacja modelu produkowana w latach 2005-2012. Po premierowym modelu, Leon II został diametralnie odmieniony stylistycznie. Pierwowzorem, jeśli chodzi o wygląd był Seat Altea, który zapoczątkował nowy design gamy hiszpańskiej marki. Projektantem auta był Walter de Silva. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, Leon II stał się niezależnym modelem, niezwiązanym bezpośrednio z Seatem Toledo. Zbudowano go na płycie podłogowej VW Group PQ35. Dostępny również w najmocniejszej odmianie Cupra. W 2009 roku model przeszedł facelifting.

Seat Leon Cupra R 2010 - przód - reflektory włączone
Seat Leon Cupra R 2010 - widok z tyłu
Seat Leon Cupra R 2010 - widok z tyłu
Seat Leon Cupra R 2010 - lewy bok
Seat Leon Cupra R 2010 - deska rozdzielcza
Seat Leon Cupra R 2010 - pełny panel przedni
Seat Leon Cupra R 2010 - kokpit

Generacje Seat Leon

  • Leon II   2005 - 2012
    Seat Leon II
    • Wybierz generację

    • Leon III (2013 - teraz)
    • Leon II (2005 - 2012)
    • Leon I (1999 - 2005)

Komentarze redakcji

Powagosław: Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika.
Luzacjusz: Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L.

Silniki Seat Leon II

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Nie spieszy wam się na drodze? Kupcie podstawową, benzynową 1.4l o mocy 85KM. W tym aucie jest dość ospała, ale dzięki temu, że nie pali wiele i obniża cenę całego wozu, to idealnie nadaje się do miasta. Do zakorkowanego jeszcze bardziej. Oprócz niej w gamie jest pełno motorów z bezpośrednim wtryskiem – doładowanych i wolnossących. Parę ciekawszych: 1.6 102KM będzie dobrą alternatywą dla podstawowego 1.4l, doładowany 1.4TSI o mocy 125KM jest jedną z lepszych jednostek w tym aucie w rozsądnej cenie, a jeśli szukacie mocy, to warto sięgnąć po silniki 2-litrowe. Moce? Od 150 do grubo ponad 200KM. Wszystkie doładowane „benzynówki” są zrywne, chętnie wkręcają się na obroty i gwarantują miłe wrażenia z jazdy. Jeśli chodzi o diesle – są dwa. 1.9TDI i nowszy 2.0TDI. Ten pierwszy można polecić spokojnym kierowcom, bo nie jest niczym nadzwyczajnym, ale nadrabia elastycznością. Wersja 2-litrowa jest za to świetna. Może mieć 140 lub nawet 170KM, rwie do przodu aż miło i przegoni większość aut. Do charakteru Leona w sam raz.

Publikacje o Seat Leon

Seat Leon X-Perience - na każdą pogodę

Wydaje się, że producenci starają się dopasować wszelkie okoliczności prezentacji do głównego bohatera - prezentowanego modelu. Szykuje się prezentacja kabrioletu albo auta sportowego? Musi być ciepło, malowniczo i wakacyjnie. Auto terenowe? Najlepszy będzie poligon albo inne miejsce, gdzie owe terenowe...

Seat Leon Cupra vs konkurenci

Wybór hot hatcha nie jest prostym zadaniem. Szczególnie, gdy oczekujemy kompromisów - świetnych osiągów i rozsądnego spalania, efektownego, ale funkcjonalnego nadwozia, bogatego wyposażenia i przystępnej ceny. Jak Leon Cupra wypada na tle konkurentów?

Ile kosztuje Cupra?

Cupra to nie tylko najmocniejsza wersja silnikowa Leona. To również najwyższa wersja wyposażeniowa z masą dodatków w standardzie i krótką listą opcji. Spróbujmy policzyć, ile faktycznie dopłacamy za wiele znaczące logotypy Cupra.

Seat Leon Cupra - pozory mylą?
 
Nasz test Seat Leon Cupra – pozory mylą?

Zapewne każdy z nas spotkał kiedyś na swojej drodze człowieka, który z wyglądu przypominał potulnego baranka, a z charakteru był prawdziwą harpią. To zabawne, ale w świecie motoryzacji też istnieją podobne zależności, choć w przypadku aut nie oznaczają nic złego. Idealnym przykładem jest Seat Leon Cupra.

Seat Leon II - z temperamentem?
 
Nasz test Seat Leon II – z temperamentem?

Raz koszula, raz dres - wszystko zależy od okazji. W świecie samochodów też tak jest, bo jedna konstrukcja może być ubierana w różne szaty. Tak jak w koncernie Volkswagena, gdzie podobna technologia jest sprzedawana pod kilkoma markami. Najgorętsza jest ta z Hiszpanii. Jaki jest Seat Leon II?

Przeczytaj pozostałe 17 artykułów o Seat Leon

Seat Leon na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Seat LeonautoWcentrum - społeczność Seat Leon

najwyższe oktanyAuta - Seat Leon

Seat Leon Błekitna fala 83,58

Seat Leon FR SuperCopa 63,43

Seat Leon 70,90

Seat Leon Special Edition 63,70

Seat Leon 1.9 TDi Top Sport 69,84

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Seat Leon

MarekSzczecin 30,16

sruba 60,78

elgumos 34,22

hirekw 30,13

jachup 76,24

eko_zgonus 30,17

rifraf 30,18

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Seat Leon

głowica w górę, turbina na stół - dzień 1
głowica w górę, turbina na stół - dzień 1 Dzisiaj będzie szybko, krótko i zdjęciowo --> dostałem trochę urlopu, nigdzie...
Spoty
Spoty Spoty...
Obserwacja sprzedaży giełdowej
Obserwacja sprzedaży giełdowej Jest sobota rano. Sypie śnieg i jest spory mróz. Na giełdę przyjeżdżają tylko ci...
pytanie retoryczne (felgi)
pytanie retoryczne (felgi) Pojawiła się możliwość przytulenia na ten sezon letni innych felg alu do mojego ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Seat Leon

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Seat Leon
 

Najpopularniejsza wersja Seat Leon

Seat Leon

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Seat Leon
 

Seat Leon najczęściej porównywane z:

Hyundai i30
1.6 CRDi (110 KM)
Volkswagen Golf
1.4 TSI BlueMotion Technology (125 KM)
Ford Focus
1.6 EcoBoost (150 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Seat Leon  Reference Seat Leon Reference
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 63KM .
Cena: 61 400 zł 53 900 zł
Zyskujesz: 7 500 zł Zobacz szczegóły »
Seat Leon 125KM Seat Leon 125KM
Rocznik: 2014. Silnik: 1.4 92KM .
Cena: 80 598 zł 74 598 zł
Zyskujesz: 6 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Seat Leon

Seat Leon
1.4 benzyna 85 KM
73 000 km, 2008
22 867 PLN
Seat Leon
1.4 benzyna 125 KM
66 000 km, 2008
22 878 PLN
Seat Leon
1.4 benzyna 85 KM
40 000 km, 2008
22 900 PLN
Seat Leon
1.6 benzyna 110 KM
144 000 km, 2010
39 900 PLN

Ocena auta Seat Leon II

Wybrane opinie

Seat Leon Hatchback 2.0 TDI (140 KM)

Ogolnie dobre auto. Mam 150 konna wersje sport, 2.0 TDI. Jest to niezly potwor, ma ogromna moc ale rownie nieharmonijnie ja rozwija. Swietnie sie trzyma drogi. Ale podejrzewam ze na polskich dziurach wypadlby fatalnie. Doskonale wyglada, oglada sie za nim mnostwo osob. W koncu projekt Waltera da Silvy podkupionego od Alfy Romeo. Do silnika mam mieszane uczucia. Z jednej strony ogromna moc i nawet niezle wyciszenie, z drugiej fatalna turbodziura i kiepski zakres uzyteczny obrotow. Jak sie jezdzi szybko to tak troche skokami naprzod jako ze na kazdym biegu wyrywa go do przodu agresywnie skalibrowane turbo. Jakosc wykonczenia taka sobie. Spodziewalem sie lepszej. Plastiki baaardzo przecietne i bywaja niedorobki (kiepsko pomalowany chromowany grill ze skazami) Nawet niezlej wiekosci bagaznik. Brak tylnego podlokietnika to powazny minus. Koszmarnie smierdzace plastiki. Nie wiem czym sie pozbyc ich smrodu, ktory mnie przyprawia o bole glowy... Ogolnie tak ale...

dodał: caddy@op.pl
Seat Leon Hatchback 1.9 TDI (105 KM)

Mimo wszystko na ocenę dobrą autko to zasługuje. Totalnie bezawaryjne, dla kierowcy wygodne z dobrym trzymaniem bocznym foteli, dobrej jakości radio z CD. Audiofilem nie jestem ale i nie zadowalam się byle czym. Brak dojazdówki w std odbieram jako wadę, bo to kolejny wydatek. Brak składania kanapy to już żenada. Ja tego nie sprawdziłem, bo uznałem, że czego jak czego ale to powinno mieć każde auto, tym bardziej tej klasy. Przeliczyłem się. Podsumowujęc całokształt pozytywów i negatywów Leon to dobre auto. Auto z charakterem. Nie żałuję zakupu. W porównaniu do Altei i Toledo cechuje go indywidualny styl i przytulność w środku. Tamte autka są za plastikowe. Ale to rzecz gustu.

dodał: a47k@o2.pl
Seat Leon Hatchback 1.6 MPI (102 KM)

Byłby to samochód prawie doskonały, gdyby nie problem z niestabilną pracą silnika na obrotach jałowych. Dilerzy rozkładają ręce, a generalny dystrybutor udaje, że problemu nie ma. Ciekawe co na to niemiecko - hiszpański producent. Zapytam go o ten problem wkrótce. A może okaże sie, że polski importer ma beznadziejny serwis, a przy tym lekceważy swoich klientów. I to wydaje się najbardziej prawdopodobne.

dodał: zhocz@wp.pl
Seat Leon Hatchback 1.6 MPI (102 KM)

To naprawdę bardzo dobre auto: piękna stylistyka, doskonałe zawieszenie (tylna oś wielowahaczowa), bardzo wydajne hamulce i precyzyjny układ kierowniczy, obszerne wnętrze i doskonale wyciszone (żadnych trzeszczeń czy skrzypień). Silnik 1.6 nie jest może najnowocześniejszy, ale ma przyzwoitą elastyczność i obiecującą trwałość i co ważne jest bardzo cichy.

dodał: Tomek
Seat Leon Hatchback 1.6 MPI (102 KM)

co do nowej wersji to jestem naprawde zadowolony bo ta wersja sie rzuca w oczy tak jak i jego starsza wersja no ale co do tej to jesli mi powiedzieli rze jej sylwetka jest ładniejsza od nowego Golfa no to mysle rze cos jest co Nowego LEON wyrurznia na grodze i w estetyce. Ja jestem zadowolony...........................................

dodał: pietroski11@alice.it

Galerie Seat Leon

Seat Leon 2.0 TDI Stylance - galeria redakcyjna Seat Leon Cupra R Seat Leon Ecomotive Seat Leon III ST 1.8 TSI 180KM - galeria redakcyjna Seat Leon III SC Cupra 2.0 TSI 280KM - galeria redakcyjna Seat Leon FR Seat Leon FR 2009 Seat Leon 2.0tfsi Seat Leon III TSI Seat Leon II
Zobacz inne galerie Seat

Opinie o instalacji LPG

Seat Leon

  • 1.
  • 5,00 Seat Leon I 1.8 T 20V (180KM) 2000r.
    dodał: kris, 14.04.2012

    Pomimo różnych zdań na temat montażu instalacji LPG do silników turbo, ja mogę polecić montaż z czystym sumieniem. Jednak montażem musi się zająć warsztat znający się na tym, zresztą jak w przypadku każdego innego silnika. Jeśli chodzi o spadki mocy to nie odczuwam różnicy, no chyba żebym się uparł to na LPG jest ciut mniejsze vmax ale podejrzewam iż można to skorygować podnosząc ciśnienie na reduktorze.

  • 2.
  • 5,00 Seat Leon I 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: Kamil Gałaszewski - Szczecin, 23.03.2014

    Tak jak zaznaczyłem w parametrach oceny, gaz zamontowałem gdy auto miało lekko powyżej 130 tys. km. Przez obecny okres eksploatacji, tj. ok 30 tys. km., działa bez żadnego problemu. Pomimo małego silnika w moim Leonie, nie odczułem spadku mocy, a spalanie jest bardzo ekonomiczne. Na 100km. ok 8,5 litra gazu przy normalnej miejskiej jeździe. Chyba taniej się już nie da :) pozdrawiam

  • 3.
  • 5,00 Seat Leon I 1.8 T 20V (180KM) 2000r.
    dodał: Maciek, 17.02.2011

    Powyżej 5000 obr/min na wysokich przełożeniach odczuwalny spadek mocy natomiast w niskim zakresie praktycznie brak różnicy między PB a LPG. Silnik przyjął instalację beż najmniejszych problemów, w razie wątpliwości polecam bez obaw!! Należy pamiętać o serwisowaniu (wymianach filtrów, oleju, dbałości o wtryski i pompę). Gaz = ekonomia, nie tuning, od zabawy jest benzyna...

  • 4.
  • 4,75 Seat Leon I 1.6 (105KM) 2003r.
    dodał: Farkas, 02.06.2013

    Na trasie, jadąc 120-140 pali 9-10 litrów gazu. Benzyny - 8. Różnicy w mocy między gazem a 95 nie ma, ale już 98 jest. Instalacja Zavoli z tzw. matrixem (płytka elektroniczna)jest precyzyjna, ale jeśli przepali się jeden element to cała płytka do wymiany (500 zł). Ponadto większość serwisów nie ma programów do regulacji. Gaz tak - Zavoli nie.

  • 5.
  • 4,50 Seat Leon I 1.6 (105KM) 2002r.
    dodał: Red, 04.01.2010

    Instalacja gazowa zużywa się dosyć szybko. Jako pierwszy po 80 tyś km padł czujnik temperatury, po 90 tyś km wymieniłem wtryskiwacze keihina, ostatnio zdechł elektrozawór od tankowania. naprawy kosztowały mnie łącznie 2,5 tyś zł. Zużywanie elementów instalacji trzeba brać pod uwagę przy kalkulowaniu opłacalności montażu instalacji.

  • 6.
  • 5,00 Seat Leon I 1.8 T 20V (180KM) 2003r.
    dodał: Rafał 1.8 Turbo, 29.08.2010

    Wszyscy twierdzili że auto z turbo nie do zagazowania. Czytałem różne fora i dopiero znalazłem na a4klub.pl że w Chrzanowie gazują turbiaki. Auto jeździ super, a przede wszystkim taniej niż powolne TDI. Jestem z Katowic i stwierdzam że opłacało się podjechac te 40 km i mieć super instalkę.POLECAM . Rafał

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Seat Leon

Seat Leon

210 komentarzy

159 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~wiechab~wiechab

Do ~KK: Zdecydowanie polecam ten samochód. Polecam silnik 1.4 140 KM. REWELACJA!!!!

~Dziad~Dziad

@Tomi
1.4 140 KM. Przejechałem nim już 3000 kilometrów. Średnia z tego dystansu to 6.2 litra. W trasie jadąć 95km/h po przejechaniu 205 kilometrów komputer pokładowy wskazał spalanie:4,6. Zatem uwierz mi, że się da.

~tomi~tomi

do ~pazur5:
te spalanie 6l/100km to z autopsji czy z danych producenta? Nie bardzo mi się chce w to wierzyć bo w skodzie fabii 1.2 TSI też niby ma być ok 6l/100km a w normalnej jeździe ni w ząb tak nie wyjdzie - no chyba że totalnie się zamula jazdę... A tu jeszcze 140 KM - nie ma bata żeby palił 6l

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Seat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
20 413
Przejechany dystans
16 723 885 km
Zatankowanego paliwa
605 272 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 109
Wydanych pieniędzy
971 119 zł
Średnie wydatki na auto
1 099 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 382
Wydanych pieniędzy
1 194 153 zł
Średnie wydatki na auto
1 351 zł
Zobacz dzienniki kosztów Seat (884)

Testy zderzeniowe Seat Leon

Najnowsze testy zderzeniowe Seat Leon przeprowadzone przez Euro NCAP.

Seat Leon 1.6TDI 'Reference', LHD
2012

Seat Leon
Seat Leon

Seat Leon
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Seat

Zużycie paliwa Seat Leon II

Na podstawie 251 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: dominikpeh@wp.p, dodano: 10.01.2008 10:40

stosunek osiągów do spalania niemal nieprawdopodobny. Przecierałem oczy kiedy komp pokładowy wskazywał mi w cyklu miejskim 5.5 – 5.7l. Po tuningu spadło do 5.0 – 5.4 Po prostu rewelacja. Na trasie utrzymuje się na podobnym poziomie ale też doposażony w antyradar i CB rzadko kiedy daję się wyprzedzić :-) Jechałem kiedyś dla testu autostradą z Kato do Opola nie przekraczając 110km/h w max ekonomiku komp pokazał 4.2!! Tylko kto by chciał się tak wlec mając 140 koników skorych do galopu :-D Ceny przeglądów w ASO adekwatne do ceny samochodu. W porównaniu np. do BMW to niemal robione są za free :-) Tajle z giełdy można wywozić taczkami, sporo zamienników a i oryginały w nie odstraszających cenach.

pełny raport Seat Hatchback 1.9 TDI

autor: zadow, dodano: 06.04.2011 20:49

Zła wiadomość: zalecanym paliwem jest benzyna 98 (można lać 95 przy spadku mocy i wzroście zużycia paliwa). Dobra wiadomość: zużycie 98 jest tak niskie, że rekompensuje wyższą cenę na dystrybutorze. Przy trasie 50 km z czego 40 km pozamiejskie, 10 km jazda miejska (w tym 1-2 km stania w korkach) konsumpcja wynosiła 6,3-6,4 l/100 km. Mierzone metodą tankowanie-tankowanie (nie komputer). Silnik bardziej skomplikowany, ale znacznie mniej łakomy niż 1.6 8V 102KM.Nie wiem co wpisać w "Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe na długiej trasie", bo nie praktykuję ślamazarnej jazdy.

pełny raport Seat Hatchback 1.6

autor: krupraf@gmail.c, dodano: 12.02.2009 10:44

Ekonomika ??? te pojęcie nie istnieje dla tego silnika. Auto żłopie ropsko aż "miło". W mieście w korkach spokojnie dobija do 11 l/100km. Jeżdżąc tym samochodem naprawdę zacząłem się zastanawiać nad sensem posiadania "sportowego" diesla. Przynajmniej po "wirusie" nie pali więcej a mocy przybyło. Cupra na pewno weźmie trochę więcej ale jest szybsza no i dźwięk silnika - diesel zawsze pozostanie klekoczącym traktorem. Ktoś wcześniej tu podał wartości które chciałbym zobaczyć również w swoim samochodzie. Uważam osobiście że są one nierealne - uwierzę dopiero jak zobaczę. Jeżeli ktoś posiada podobny samochód to chciałbym tę kwestię porównać

pełny raport Seat Hatchback 2.0 TDI DPF FR
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Seat Leon II

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Seat Leon II

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Seat Leon II
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Seat Leon, oglądali także