Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Seat Leon II

Druga generacja modelu produkowana w latach 2005-2012. Po premierowym modelu, Leon II został diametralnie odmieniony stylistycznie. Pierwowzorem, jeśli chodzi o wygląd był Seat Altea, który zapoczątkował nowy design gamy hiszpańskiej marki. Projektantem auta był Walter de Silva. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, Leon II stał się niezależnym modelem, niezwiązanym bezpośrednio z Seatem Toledo. Zbudowano go na płycie podłogowej VW Group PQ35. Dostępny również w najmocniejszej odmianie Cupra. W 2009 roku model przeszedł facelifting.

Seat Leon Cupra R 2010 - przód - reflektory włączone
Seat Leon Cupra R 2010 - widok z tyłu
Seat Leon Cupra R 2010 - widok z tyłu
Seat Leon Cupra R 2010 - lewy bok
Seat Leon Cupra R 2010 - deska rozdzielcza
Seat Leon Cupra R 2010 - pełny panel przedni
Seat Leon Cupra R 2010 - kokpit

Generacje Seat Leon

  • Leon II   2005 - 2012
    Seat Leon II
    • Wybierz generację

    • Leon III (2013 - teraz)
    • Leon II (2005 - 2012)
    • Leon I (1999 - 2005)

Komentarze redakcji

Powagosław: Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika.
Luzacjusz: Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L.

Silniki Seat Leon II

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Nie spieszy wam się na drodze? Kupcie podstawową, benzynową 1.4l o mocy 85KM. W tym aucie jest dość ospała, ale dzięki temu, że nie pali wiele i obniża cenę całego wozu, to idealnie nadaje się do miasta. Do zakorkowanego jeszcze bardziej. Oprócz niej w gamie jest pełno motorów z bezpośrednim wtryskiem – doładowanych i wolnossących. Parę ciekawszych: 1.6 102KM będzie dobrą alternatywą dla podstawowego 1.4l, doładowany 1.4TSI o mocy 125KM jest jedną z lepszych jednostek w tym aucie w rozsądnej cenie, a jeśli szukacie mocy, to warto sięgnąć po silniki 2-litrowe. Moce? Od 150 do grubo ponad 200KM. Wszystkie doładowane „benzynówki” są zrywne, chętnie wkręcają się na obroty i gwarantują miłe wrażenia z jazdy. Jeśli chodzi o diesle – są dwa. 1.9TDI i nowszy 2.0TDI. Ten pierwszy można polecić spokojnym kierowcom, bo nie jest niczym nadzwyczajnym, ale nadrabia elastycznością. Wersja 2-litrowa jest za to świetna. Może mieć 140 lub nawet 170KM, rwie do przodu aż miło i przegoni większość aut. Do charakteru Leona w sam raz.

Publikacje o Seat Leon

Leon 1.6 TDI vs Leon SC 1.4 TSI. Hiszpańskie auto w dwóch smakach

Jednostka napędowa decyduje o charakterze samochodu. Wpływa na osiągi, prowadzenie i komfort. Przebojem ostatniej dekady były turbodiesle. Aktualnie jesteśmy świadkami kontrofensywy silników benzynowych. Sprawdzamy, czy do Leona lepiej pasuje żwawe 1.4 TSI, czy też warto wybrać oszczędne 1.6 TDI.

Seat Leon ST FR - Leon transportowiec
 
Nasz test Seat Leon ST FR 1.8 TSI 180 KM

Seat Leon trzeciej generacji doczekał się wersji kombi. Auto ma dynamiczną sylwetkę, dobrze się prowadzi, a gdy trzeba - potrafi być oszczędne. A więc wersja idealna? Nie do końca.

Leon 1.4 TSI vs Leon 1.8 TSI - czy warto dopłacać za 40 KM?
 
Nasz test Seat Leon SC Style 1.4 TSI vs Seat Leon FR 1.8 TSI

Kompaktowy Leon ma różne oblicza. Jest komfortowy i praktyczny. Potrafi być szybki, ale nieźle radzi sobie także z oszczędzaniem paliwa. Mnogość wersji silnikowych i wyposażeniowych ułatwia dopasowanie auta do indywidualnych preferencji. Sprawdzamy, czy warto dopłacać za 40 KM.

Seat Leon SC 1.4 TSI - trochę sportu, wiele rozsądku
 
Nasz test Seat Leon SC 1.4 TSI Style

Leon SC rzuca się w oczy. 140-konny silnik 1.4 TSI zapewnia sporą radość z jazdy, ale rozważnie obchodzi się z benzyną. Za dobrze wyposażoną wersję Style trzeba zapłacić 75 900 zł.

Seat Leon Cupra - najszybszy w historii
 
Nasz test Seat Leon Cupra 280

Od 1999 roku Leon Cupra jest synonimem ponadprzeciętnych wrażeń z jazdy. Najnowsza wersja hiszpańskiego sportowca zawiesiła poprzeczkę na bardzo wysokim poziomie, co jest zasługą aktywnego zawieszenia, progresywnego układu kierowniczego oraz mechanicznej blokady mechanizmu różnicowego.

Przeczytaj pozostałe 10 artykułów o Seat Leon

Seat Leon na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Seat LeonautoWcentrum - społeczność Seat Leon

najwyższe oktanyAuta - Seat Leon

Seat Leon Cupra R+ 72,99

Seat Leon Błekitna fala 83,56

Seat Leon 1.9 TDi Top Sport 69,84

Seat Leon 59,09

Seat Leon LEO 81,30

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Seat Leon

ygd 84,68

cmjcmj 30,67

kintrab1 31,73

rifraf 30,18

MarekSzczecin 30,16

BorysP 30,18

karpiu_87 32,14

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Seat Leon

kontrolki
kontrolki Pasażer podczas jazdy przesunął fotel i chyba to jest powodem świecenia się kont...
głowica w górę, turbina na stół - dzień 23
głowica w górę, turbina na stół - dzień 23 Ufff... nie, nie to jeszcze nie koniec, ale już prawie. Wszelkie znaki na niebie...
notlauf
notlauf No cóż dziś na trasie złapałem notlauf. Vag wypluł przeładowanie. Coś mi się wyd...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Seat Leon

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Seat Leon
 

Najpopularniejsza wersja Seat Leon

Seat Leon

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Seat Leon
 

Seat Leon najczęściej porównywane z:

Audi A3
1.4 TFSI CoD ultra (150 KM)
Citroen C4
1.6 e-HDi (114 KM)
Kia Rio
1.2 DOHC CVVT (85 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon STYLE Demonstracyjny SEAT Leon STYLE
Rocznik: 2013. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 1.2 105KM, benzynowy.
Cena: 84 185 zł 73 900 zł
Zyskujesz: 10 285 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny SEAT Leon STYLE Demonstracyjny SEAT Leon STYLE
Rocznik: 2013. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 1.2 105KM, benzynowy.
Cena: 84 185 zł 73 900 zł
Zyskujesz: 10 285 zł Zobacz szczegóły »

Używane Seat Leon

Seat Leon
1.4 benzyna 85 KM
73 000 km, 2008
22 867 PLN
Seat Leon
1.4 benzyna 125 KM
66 000 km, 2008
22 878 PLN
Seat Leon
1.4 benzyna 85 KM
40 000 km, 2008
22 900 PLN
Seat Leon
1.6 benzyna 110 KM
144 000 km, 2010
39 900 PLN

Ocena auta Seat Leon II

Wybrane opinie

Seat Leon Hatchback 2.0 TDI (140 KM)

Ogolnie dobre auto. Mam 150 konna wersje sport, 2.0 TDI. Jest to niezly potwor, ma ogromna moc ale rownie nieharmonijnie ja rozwija. Swietnie sie trzyma drogi. Ale podejrzewam ze na polskich dziurach wypadlby fatalnie. Doskonale wyglada, oglada sie za nim mnostwo osob. W koncu projekt Waltera da Silvy podkupionego od Alfy Romeo. Do silnika mam mieszane uczucia. Z jednej strony ogromna moc i nawet niezle wyciszenie, z drugiej fatalna turbodziura i kiepski zakres uzyteczny obrotow. Jak sie jezdzi szybko to tak troche skokami naprzod jako ze na kazdym biegu wyrywa go do przodu agresywnie skalibrowane turbo. Jakosc wykonczenia taka sobie. Spodziewalem sie lepszej. Plastiki baaardzo przecietne i bywaja niedorobki (kiepsko pomalowany chromowany grill ze skazami) Nawet niezlej wiekosci bagaznik. Brak tylnego podlokietnika to powazny minus. Koszmarnie smierdzace plastiki. Nie wiem czym sie pozbyc ich smrodu, ktory mnie przyprawia o bole glowy... Ogolnie tak ale...

dodał: caddy@op.pl
Seat Leon Hatchback 1.9 TDI (105 KM)

Mimo wszystko na ocenę dobrą autko to zasługuje. Totalnie bezawaryjne, dla kierowcy wygodne z dobrym trzymaniem bocznym foteli, dobrej jakości radio z CD. Audiofilem nie jestem ale i nie zadowalam się byle czym. Brak dojazdówki w std odbieram jako wadę, bo to kolejny wydatek. Brak składania kanapy to już żenada. Ja tego nie sprawdziłem, bo uznałem, że czego jak czego ale to powinno mieć każde auto, tym bardziej tej klasy. Przeliczyłem się. Podsumowujęc całokształt pozytywów i negatywów Leon to dobre auto. Auto z charakterem. Nie żałuję zakupu. W porównaniu do Altei i Toledo cechuje go indywidualny styl i przytulność w środku. Tamte autka są za plastikowe. Ale to rzecz gustu.

dodał: a47k@o2.pl
Seat Leon Hatchback 1.6 MPI (102 KM)

Byłby to samochód prawie doskonały, gdyby nie problem z niestabilną pracą silnika na obrotach jałowych. Dilerzy rozkładają ręce, a generalny dystrybutor udaje, że problemu nie ma. Ciekawe co na to niemiecko - hiszpański producent. Zapytam go o ten problem wkrótce. A może okaże sie, że polski importer ma beznadziejny serwis, a przy tym lekceważy swoich klientów. I to wydaje się najbardziej prawdopodobne.

dodał: zhocz@wp.pl
Seat Leon Hatchback 1.6 MPI (102 KM)

To naprawdę bardzo dobre auto: piękna stylistyka, doskonałe zawieszenie (tylna oś wielowahaczowa), bardzo wydajne hamulce i precyzyjny układ kierowniczy, obszerne wnętrze i doskonale wyciszone (żadnych trzeszczeń czy skrzypień). Silnik 1.6 nie jest może najnowocześniejszy, ale ma przyzwoitą elastyczność i obiecującą trwałość i co ważne jest bardzo cichy.

dodał: Tomek
Seat Leon Hatchback 1.6 MPI (102 KM)

co do nowej wersji to jestem naprawde zadowolony bo ta wersja sie rzuca w oczy tak jak i jego starsza wersja no ale co do tej to jesli mi powiedzieli rze jej sylwetka jest ładniejsza od nowego Golfa no to mysle rze cos jest co Nowego LEON wyrurznia na grodze i w estetyce. Ja jestem zadowolony...........................................

dodał: pietroski11@alice.it

Galerie Seat Leon

Seat Leon WTCC Seat Leon III Seat Leon III Hatchback 1.6 TDI CR 105KM - galeria redakcyjna Seat Leon III FR Seat Leon III SC FR (2013) Seat Leon Prototype Seat Leon 1.9TDI Seat Leon III ST 1.8 TSI 180KM - galeria redakcyjna Seat Leon III Cupra - galeria redakcyjna Seat Leon Spirit
Zobacz inne galerie Seat

Opinie o instalacji LPG

Seat Leon

  • 1.
  • 5,00 Seat Leon I 1.8 T 20V (180KM) 2000r.
    dodał: kris, 14.04.2012

    Pomimo różnych zdań na temat montażu instalacji LPG do silników turbo, ja mogę polecić montaż z czystym sumieniem. Jednak montażem musi się zająć warsztat znający się na tym, zresztą jak w przypadku każdego innego silnika. Jeśli chodzi o spadki mocy to nie odczuwam różnicy, no chyba żebym się uparł to na LPG jest ciut mniejsze vmax ale podejrzewam iż można to skorygować podnosząc ciśnienie na reduktorze.

  • 2.
  • 5,00 Seat Leon I 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: Kamil Gałaszewski - Szczecin, 23.03.2014

    Tak jak zaznaczyłem w parametrach oceny, gaz zamontowałem gdy auto miało lekko powyżej 130 tys. km. Przez obecny okres eksploatacji, tj. ok 30 tys. km., działa bez żadnego problemu. Pomimo małego silnika w moim Leonie, nie odczułem spadku mocy, a spalanie jest bardzo ekonomiczne. Na 100km. ok 8,5 litra gazu przy normalnej miejskiej jeździe. Chyba taniej się już nie da :) pozdrawiam

  • 3.
  • 5,00 Seat Leon I 1.8 T 20V (180KM) 2000r.
    dodał: Maciek, 17.02.2011

    Powyżej 5000 obr/min na wysokich przełożeniach odczuwalny spadek mocy natomiast w niskim zakresie praktycznie brak różnicy między PB a LPG. Silnik przyjął instalację beż najmniejszych problemów, w razie wątpliwości polecam bez obaw!! Należy pamiętać o serwisowaniu (wymianach filtrów, oleju, dbałości o wtryski i pompę). Gaz = ekonomia, nie tuning, od zabawy jest benzyna...

  • 4.
  • 4,75 Seat Leon I 1.6 (105KM) 2003r.
    dodał: Farkas, 02.06.2013

    Na trasie, jadąc 120-140 pali 9-10 litrów gazu. Benzyny - 8. Różnicy w mocy między gazem a 95 nie ma, ale już 98 jest. Instalacja Zavoli z tzw. matrixem (płytka elektroniczna)jest precyzyjna, ale jeśli przepali się jeden element to cała płytka do wymiany (500 zł). Ponadto większość serwisów nie ma programów do regulacji. Gaz tak - Zavoli nie.

  • 5.
  • 4,50 Seat Leon I 1.6 (105KM) 2002r.
    dodał: Red, 04.01.2010

    Instalacja gazowa zużywa się dosyć szybko. Jako pierwszy po 80 tyś km padł czujnik temperatury, po 90 tyś km wymieniłem wtryskiwacze keihina, ostatnio zdechł elektrozawór od tankowania. naprawy kosztowały mnie łącznie 2,5 tyś zł. Zużywanie elementów instalacji trzeba brać pod uwagę przy kalkulowaniu opłacalności montażu instalacji.

  • 6.
  • 5,00 Seat Leon I 1.8 T 20V (180KM) 2003r.
    dodał: Rafał 1.8 Turbo, 29.08.2010

    Wszyscy twierdzili że auto z turbo nie do zagazowania. Czytałem różne fora i dopiero znalazłem na a4klub.pl że w Chrzanowie gazują turbiaki. Auto jeździ super, a przede wszystkim taniej niż powolne TDI. Jestem z Katowic i stwierdzam że opłacało się podjechac te 40 km i mieć super instalkę.POLECAM . Rafał

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Seat Leon

Seat Leon

210 komentarzy

159 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~wiechab~wiechab

Do ~KK: Zdecydowanie polecam ten samochód. Polecam silnik 1.4 140 KM. REWELACJA!!!!

~Dziad~Dziad

@Tomi
1.4 140 KM. Przejechałem nim już 3000 kilometrów. Średnia z tego dystansu to 6.2 litra. W trasie jadąć 95km/h po przejechaniu 205 kilometrów komputer pokładowy wskazał spalanie:4,6. Zatem uwierz mi, że się da.

~tomi~tomi

do ~pazur5:
te spalanie 6l/100km to z autopsji czy z danych producenta? Nie bardzo mi się chce w to wierzyć bo w skodzie fabii 1.2 TSI też niby ma być ok 6l/100km a w normalnej jeździe ni w ząb tak nie wyjdzie - no chyba że totalnie się zamula jazdę... A tu jeszcze 140 KM - nie ma bata żeby palił 6l

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Seat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
18 805
Przejechany dystans
14 145 951 km
Zatankowanego paliwa
550 962 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 910
Wydanych pieniędzy
907 126 zł
Średnie wydatki na auto
1 131 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 037
Wydanych pieniędzy
1 086 681 zł
Średnie wydatki na auto
1 355 zł
Zobacz dzienniki kosztów Seat (802)

Testy zderzeniowe Seat Leon

Najnowsze testy zderzeniowe Seat Leon przeprowadzone przez Euro NCAP.

Seat Leon 1.6TDI 'Reference', LHD
2012

Seat Leon
Seat Leon

Seat Leon
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Seat

Zużycie paliwa Seat Leon II

Na podstawie 242 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Eksploatator Le, dodano: 10.09.2012 09:46

Auto godne polecenia, przede wszystkim ze wzgledu na ekonomiczny i dynamiczny silnik, jezeli ktos potrafi jezdzic dieslem i wykorzystywac silnik do hamowania, to srednie spalanie latem w trybie mieszanym moze zejsc nawet do 4.8 l/100km tak jak u mnie :) Na zbiorniku paliwa ( 55 l ) siegam dystansu 1150 km i dopiero zapala sie rezerwa, w trasie jest jeszcze lepiej 1300km ! :) Zima komputer pokazuje mi nieco wiecej, bo az 5.5 l/100km ! :) Poza tym sama sylwetka Leona powoduje, ze trudno oderwac od niego oczy, do tej pory doswiadczam odprowadzania mnie wzrokiem przez przechodniow ! ;) Niestety tak jak wszystko, auto posiada kilka wad, jednak w porownaniu do w/w sa one niewielkie i warte przymkniecia oka ! ;)

pełny raport Seat Hatchback 1.9 TDI

autor: marcin, dodano: 09.07.2009 22:26

jezeli chodzi o spalanie ...mam to auto od nowości, jeździ wiekszosc po miescie, zimą komputer pokazuje ok 12, latem z 11( krótkie trasy, silnik nie zdąży sie nagrzac), po trasie, raczej nie potrafie wolno , min 8 litrów( kiedyś w 500 km trasie dopuściłem sie na sobie masochizmu i jechałem super oszczędnie, udało mi się zrobić 6,5/100) ale mało nie usnąłem. Teraz zmieniam na diesla, wyliczyłem ze miesięcznie oszczędze ok. 200 zł na dzień dzisiejszy, ogólnie spalanie b. duze, oszczednym nie polecam

pełny raport Seat Hatchback 1.6

autor: posz85, dodano: 10.11.2009 10:17

No i tu jest ból hehehe porównując auto do zwykłych benzyn to pali jak smok, ale jak weźmiemy pod uwagę moc jaką auto posiada to pali mało. W końcu nic na wodę nie jeździ, konie muszą z czegoś żyć. Wiadomo jak mu się porządnie depnie to wszystko co w zbiorniku jest łyknie. Jeżdżę na Pb 98 i żadne instalacje gazowe mi nie w głowie. Takiego auta nie kupuje się po to, żeby przerabiać na gaz. Po pierwsze takie auto z instalacja gazową to obciach a po drugie jak chcesz mieć problemy to gazuj. Jak kogoś nie stać to polecam Leona 1.9TDI 150KM też super bryka.

pełny raport Seat Hatchback 1.8 T Cupra R
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Seat Leon II

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Seat Leon II

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Seat Leon II
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Seat Leon, oglądali także