Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Seat Toledo Sedan 2.0 TDI DPF

Model należący do segmentu C (niższa klasa średnia), produkowany w latach 1991-2009 (w 2009 roku jego następcą został model Exeo) oraz ponownie od 2012 roku. Toledo był pierwszym samochodem Seata stworzonym w hiszpańskiej firmie po przejęciu jej przez koncern Volkswagen i od początku produkcji korzysta z wielu podzespołów aut VW. Na przestrzeni kolejnych generacji model przechodził kilka metamorfoz – był sedanem, autem o nadwoziu przypominającym MPV oraz liftbackiem, do którego wraca najnowszy Toledo IV, wprowadzony na rynek w 2012 roku. Toledo było sprzedawane w Chinach pod szyldem Chery.

Generacje Seat Toledo

  • Wybierz generację: Seat Toledo IV (2012 - teraz)
    Seat Toledo IV

    Seat Toledo IV

    Czwarta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2012 roku, po trzech latach od wycofania z oferty marki modelu Toledo III. Wraz z debiutem czwartej generacji, Toledo porzuca kontrowersyjną stylistykę przypominającą auto...

    więcej o Seat Toledo IV

  • Wybierz generację: Seat Toledo III (2004 - 2009)
    Seat Toledo III

    Seat Toledo III

    Trzecia generacja modelu produkowana w latach 2004-2009. Toledo III, zaprojektowany przez Waltera de Silvę, diametralnie zerwał ze stylistyką swojego poprzednika. Zamiast tradycyjnego nadwozia typu sedan lub liftback, model upodobnił się do kompaktowego...

    więcej o Seat Toledo III

  • Wybierz generację: Seat Toledo II (1999 - 2004)
    Seat Toledo II

    Seat Toledo II

    Przedstawiony w 1999 roku drugi model Toledo znacznie różnił się od swojego pudełkowatego poprzednika. Jego linia została wygładzona, a sylwetka, której projektantem był Włoch Giorgetto Giugiaro – stała się znacznie bardziej opływowa. Auto zbudowano...

    więcej o Seat Toledo II

  • Wybierz generację: Seat Toledo I (1991 - 1999)
    Seat Toledo I

    Seat Toledo I

    Pierwsza generacja modelu pojawiła się na rynku w roku 1991. Toledo I dostępny był wyłącznie w wersji liftback. Powstał niedługo po przejęciu Seata przez Volkswagena. Wiele podzespołów, w tym płytę podłogową i silniki odziedziczył po modelu Golf III....

    więcej o Seat Toledo I

Seat Toledo IV

Opisując stylistykę Toledo IV. generacji, trudno odmówić sobie porównania go do poprzedników. Bo podczas gdy dwie wcześniejsze odsłony zostały zaprojektowane z polotem, w wyraźnie sportowym stylu, nowy model wrócił do koncepcji pierwszego wcielenia, czyli przyziemnego, niezbyt interesującego liftbacka. Oczywiście konserwatyzm ma też swoje zalety - kompaktowy Seat będzie z pewnością starzeć się w stopniu bardzo powolnym.

Z zewnątrz może tego nie widać, ale wystarczy rzut oka na środek, aby dostrzec, że hiszpańskie auto ma w sobie czeskie korzenie. Toledo zapożyczyło projekt wnętrza po Skodzie Rapid, co widać po wzorowo czytelnym i wzorowo prostym w obsłudze kokpicie oraz - co już mniej cieszy - mizernej jakości materiałach i brakach w samym wykończeniu. Pozycja za “kółkiem” jest na szczęście wygodna, a widoczność na zewnątrz nie daje większych powodów do narzekań.

Wnętrze Seata to ideał, jeśli chodzi o cechy sprzyjające wykorzystaniu go przez rodziny. Duża swoboda ruchów z przodu może nie jest niczym nadzwyczajnym, ale już multum przestrzeni w drugim rzędzie zasługuje na najwyższą pochwałę. Kanapa jest może nieco za wąska, ale za to wsiadanie do tyłu nie sprawia żadnych trudności. Bez przeszkód odbywa się także pakowanie walizek, bo nie dość, że bagażnik jest olbrzymi, to na dodatek dostęp do niego okazuje się fenomenalny.

Seat Toledo od zawsze cechował się twardym zawieszeniem, jednak tym razem konstruktorzy poszli w usztywnianiu podwozia o krok za daleko. O ile na właściwości trakcyjne takie nastawy wpływają pozytywnie, o tyle na komfort oddziałują bardzo, bardzo negatywnie. Na domiar złego przyjemność z podróżowania ogranicza kiepskie wyciszenie samochodu, a w szybkich manewrach przeszkadza przeciętnie komunikatywny układ kierowniczy.

Bohater naszego opisu okazją cenową niestety nie jest - jak na kompaktowego liftbacka nie kosztuje dużo, ale pamiętajmy, że pod wieloma względami to samochód z gatunku budżetowych. Sytuację ratują nieco rabaty, których na polskim rynku nie powinno brakować. Co do wyposażenia, to na standardowe nie powinniśmy kręcić nosem, ale wybierając wyższe specyfikacje czy dodatki, możemy skarżyć się na ich ceny.

Komentarze redakcji

Powagosław: Przyzwoity, stonowany, elegancki i całkiem praktyczny – Toledo wraca z dalekiej podróży. Od losów tego samochodu może zależeć byt całej hiszpańskiej marki, która w stajni VW przegapiła swoją szansę na zostanie tańszym konkurentem Alfy Romeo. Nomen omen, szkoda.
Luzacjusz: Seat przestał się bawić z Toledo i zaczyna od początku, upiększając nieco Skodę Rapid. To na swój sposób świadectwo słabnącej pozycji Seata w ogóle. Dostając Skodę nie da się sprostać wyzwaniu zakreślonemu hasłem: „auto emocion”. To jest niestety deutsche keine emocion.

Publikacje o Seat Toledo

Seat Toledo - powrót do korzeni
 
Nasz test Seat Toledo STYLE 1.4 TSI DSG

Po chłodnym przyjęciu trzeciej generacji Seata Toledo mogło się wydawać, że ta nazwa zniknie w odmętach motoryzacyjnej historii. Tak się jednak nie stało i rok temu zaprezentowano stonowanego liftbacka.

TOP 10 | Auta włoskich stylistów, które nie są piękne

Włosi słyną z pięknych stylizacji. Pininfarina, Bertone, Italdesign Giugiaro - to mistrzowie designu, ojcowie najpiękniejszych samochodów w historii. Nawet tak znamienite biura projektowe mają w swoim portfolio projekty, które nie są piękne. Dziś zajmiemy się takimi samochodami...

Seat Toledo 1.4 TSI - bez ekstrawagancji
 
Nasz test Seat Toledo Style 1.4 TSI DSG

Czwarta generacja Seata Toledo powraca do korzeni. Samochód nie szokuje designem, ale jest funkcjonalny i przestronny. Szkoda, że nawet najmocniejsza wersja nie wykazuje prawdziwie hiszpańskiego temperamentu.

Problematyczny, ale tani brat Golfa II - Seat Toledo (1991-1998)

Był pierwszym modelem Seata, który został w całości opracowany pod dyktando Volkswagena. Nie grzeszy trwałością, co rekompensuje funkcjonalnym nadwoziem, niskimi kosztami eksploatacji oraz niewygórowaną ceną zakupu.

Sprzeczny z ideami marki - Seat Toledo III

Nie ma co tu dużo ukrywać - Seat znajduje się w nieciekawej sytuacji. Nie chodzi tu jedynie o wyniki sprzedaży, ale o problemy z pozycjonowaniem marki i małą konkurencyjnością oferowanych modeli. Jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest przemiana ich flagowego modelu w pojazd co najmniej nietypowy.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Seat Toledo

Seat Toledo na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Seat ToledoautoWcentrum - społeczność Seat Toledo

najwyższe oktanyAuta - Seat Toledo

Seat Toledo 61,30

Seat Toledo 1,9 TDI 90KM+ 64,38

Seat Toledo 2.0 GT white power 61,97

Seat Toledo 1L Magnus 71,90

Seat Toledo Biała strzała110KM 61,08

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Seat Toledo

patmaj 30,16

miniek202 44,55

adriano007 43,23

robertw1968 36,18

Vengeance 30,14

gotlibus 30,15

sylver31 73,88

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Seat Toledo

Moduł komfortu?
Moduł komfortu? Pewnego dnia wracając do domu po zaparkowaniu chcąc zamknąć auto nie działa cent...
Eksploatacja
Eksploatacja Witam w pierwszym wpisie tego autka. Jeżdżę nim do szkoły (już ostatni rok) kupi...
Szczegółowe dane techniczne by SpeedKill;)
Szczegółowe dane techniczne by SpeedKill;) SILNIK / o zapłonie samoczynnym, doładowany turbosprężarką o zmiennej geometrii ...
Dodatkowy zapas siły i momentu wszczepiony:)
Dodatkowy zapas siły i momentu wszczepiony:) Po wymianie kilku wiadomości e-mail oraz przeprowadzeniu kilku rozmów telefonicz...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Seat Toledo

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Seat Toledo
 

Najpopularniejsza wersja Seat Toledo

Seat Toledo

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Seat Toledo
 

Seat Toledo najczęściej porównywane z:

Volvo V40
2.0 D4 DRIVE-E (190 KM)
Skoda Octavia
1.8 TSI (180 KM)
Hyundai i30
1.6 MPI (120 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Seat Toledo Reference Seat Toledo Reference
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 77KM .
Cena: 68 070 zł 64 900 zł
Zyskujesz: 3 170 zł Zobacz szczegóły »
Seat Toledo Reference Seat Toledo Reference
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 77KM .
Cena: 68 070 zł 64 900 zł
Zyskujesz: 3 170 zł Zobacz szczegóły »

Używane Seat Toledo

Seat Toledo
1.9 diesel 110 KM
191 000 km, 2004
16 700 PLN
Seat Toledo
1.6 benzyna 105 KM
172 698 km, 2006
18 950 PLN
Seat Toledo
2.3 benzyna
2000
9 600 PLN
Seat Toledo
2.0 diesel 140 KM
130 000 km, 2006
27 900 PLN

Ocena auta Seat Toledo Sedan 2.0 TDI DPF

  • Średnia ocena
    na podstawie 1 opinii
  • 5,00
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Seat Toledo

Seat Toledo Seat Toledo 2.0 FSI Stylance - galeria redakcyjna Seat Toledo IV Seat Toledo IV 1.4 TSI 122KM - galeria redakcyjna (2) Seat Toledo Concept Seat Toledo Prototipo Seat Toledo III - galeria społeczności Seat Toledo III Seat Toledo II Seat Toledo II Sedan - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Seat

Opinie o instalacji LPG

Seat Toledo

  • 1.
  • 4,50 Seat Toledo II 1.8 20V (125KM) 2000r.
    dodał: WDR, 21.06.2011

    Instalację (pierwotnie wszystko PEGAZ) założyłem w 2005 roku i jakiś czas były problemy (szarpało, silnik gasł itd), wymieniono listwę 2 razy ale problem powracał, ustąpił dopiero jak zmienili listwę na STAGa (sterownik nadal PEGAZ), od tamtego czasu (2006) silnik śmiga, nie czuć różnicy w mocy między benzyna a gazem, serwisuję co 15 tys (tylko filtry i sprawdzenie instalacji).Średnie spalanie gazu 10-11l (benzyny 8-9) Wniosek: listwa STAG daje radę, kolejną instalację pewnie założyłbym na STAGu.

  • 2.
  • 2,50 Seat Toledo II 1.8 20V (125KM) 2002r.
    dodał: michal, 08.06.2011

    Instalując gaz swoim samochodzie w tej firmie liczyłem na 100% satysfakcji z tej decyzji, okazało się jednak, że nie do końca, gdyż kilka krotnie tuż po zamontowaniu jeździłem na poprawki które były dość irytujące, auto straciło prawie całą moc, wreszcie "jakoś" to naprawili i jeździ się w miarę ok, ale nie mogę powiedzieć że to to czego się spodziewałem, a co do spalania to wydaje mi się również zwiększone ale już nie chce mi się tam jeździć. Ogólna ocena 3-

  • 3.
  • 5,00 Seat Toledo II 1.8 20V (125KM) 2002r.
    dodał: Zenek, 22.04.2014

    Witam' to już moja druga opinia o tym warsztacie ale użytkuję kolejne auto z założona instalacją gazową i cóż mogę stwierdzić? Tylko jeden obowiązkowy przegląd po 1000 km. i ani razu więcej się w tym warsztacie nie pojawiłem bo nie miałem potrzeby. Instalacja idealnie spełnia swoja rolę a nadmienię, że mam auto ze skrzynią biegów automatyczną i mogę po raz kolejny gorąco polecić warsztat w Radwanicach

  • 4.
  • 4,50 Seat Toledo II 1.8 20V (125KM) 2002r.
    dodał: tomek, 14.01.2012

    Witam' to już moja druga opinia o tym warsztacie ale użytkuję kolejne auto z założona instalacją gazową i cóż moge stwierdzić? Tylko jeden obowiązkowy przegląd po 1000 km. i ani razu więcej się w tym warsztacie nie pojawiłem bo nie miałem potrzeby. Instalacja idealnie spełnia swoja rolę a nadmienię, że mam auto ze skrzynią biegów automatyczną i mogę poraz kolejny gorąco polecić ten warsztat!!!

  • 5.
  • 4,75 Seat Toledo I 1.6 i (75KM) 1994r.
    dodał: turek, 06.06.2009

    miałem początkowe problemy z gazem...brak mocy i duze spalanie. Przestawienie zapłonu spowodowało wyeliminowanie tych wad. Na gazie jezdzę juz 5 lat, samochód przez cały okres był odpalany na gazie . dopiero w tym roku miałem problemy z odpalniem na gazie w zimie. Przez ten okres 2 razy regulowałem sam gaz. Spalanie miasto 9,5-10,5 trasa ..w zależności jak sie jedzie od 8-10l

  • 6.
  • 5,00 Seat Toledo I 1.8 i (90KM) 1996r.
    dodał: KZilek, 13.06.2011

    Wolne obroty wyregulowane idealnie, bez znaczenia czy silnik ciepły, zimny czy włączone AC czy nie. Silnik na gazie działa elastycznie i absolutnie bez jakichkolwiek problemów. Instalacja bezawaryjna od 80000 km

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Seat Toledo

Seat Toledo

313 komentarzy

228 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~jacek~jacek

gdzie znajduje sie czujnik predkosci so seata toledo2 1.9tdi

~Maario~Maario

Witam. Ostatnio kupiłem toledo 2 w tdi. Gościu sprzedając mówił że prawdopodobnie jest problem z turbiną. Wygląda to tak że auto nie ma kompletnie mocy, kumpel ma takie samo i zbiera się 2 razy lepiej. Problem w tym że nie widać żadnych innych symptomów turbiny auto nie kopci nawet przy odpalaniu.

~Karol~Karol

*O ile masz TDI

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Seat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
20 039
Przejechany dystans
14 722 604 km
Zatankowanego paliwa
587 099 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 055
Wydanych pieniędzy
953 110 zł
Średnie wydatki na auto
1 101 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 294
Wydanych pieniędzy
1 168 589 zł
Średnie wydatki na auto
1 349 zł
Zobacz dzienniki kosztów Seat (866)

Testy zderzeniowe Seat Toledo

Najnowsze testy zderzeniowe Seat Toledo przeprowadzone przez Euro NCAP.

Seat Toledo (Car tested: Skoda Rapid 1.2TSI)
2012

Seat Toledo
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Seat

Zużycie paliwa Seat Toledo Sedan 2.0 TDI DPF


brak raportów spalania dodaj pierwszy raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: szary, dodano: 26.02.2012 19:08

auto mam 2 miesiąc. Po mieście wynik ok. 15 litrów LPG przeważnie krótkie trasy. Przy jeździe 110 do 140 km/h to 11 litrów, najniższy wynik przy 80 km/h na dłuższej trasie to 8,4 l LPG. Silnik dużo pali na wysokich obrotach, a trzeba zacząć, że on po prostu ma z założenia wysokie obroty ok. 4 tys. przy 130 km/h. Obroty więc naprawdę ma wysokie. Samochód idealny do miasta dla kobiety, w trasy nie. Głośny i mało komfortowy (brak podłokietniki i upijające w nogę plastyki). Na razie się nic nie popsuło. Zaczynam się do niego przyzwyczajać, aczkolwiek ciężko mi to idzie. Ciężko się z nim spasować.

pełny raport Seat Sedan 1.6

autor: Kierowca, dodano: 18.09.2009 16:09

TDI pali mało. Zawsze tak było i w tym wypadku nie jest inaczej. W zależności od techniki jazdy - chcesz oszczedzać to saplisz około 5.00 - 5,50 litra na setkę, chcesz pojeździć dynamicznie spalisz nie więcej niż 7,50 l/100km. Przeglądy są na standardowym, polskim poziomie - około 600 - 800 zł z częściami i materiałami eksploatacyjnymi. Auto się nie psuje, ma dobrej jakości podzespoły i zadabane nie przynosi nadmiernego obciążenia domowego budżetu.

pełny raport Seat Sedan 1.9 TDI

autor: wieczorkiewiczk, dodano: 24.02.2010 00:13

jestem zaskoczony ostatnio mi spalił 9.8 po miescie gdzie wczesniej palił mi po miescie max 10.4 , auto jest po wymianie wszystkich olejów filtrów, łącznie od gazu :) benzyny nie wiem ile paki bo mało co jezdze na benzynie, tyle zeby sie zagrzał silnik :)ale pewnie tez mało pali benzyny, kiedys zrobie mu test :D auto w super stanie jest igiełka :D naprawde polecam Seata toledo 1, jest mało awaryjny, mnie jeszcze nie zawiódł, polecam Toledo :D pozdrawiam wszystkich włascicieli Seatów Toledo :D

pełny raport Seat Liftback 1.6 i

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Seat Toledo Sedan 2.0 TDI DPF

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Seat Toledo Sedan 2.0 TDI DPF

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Seat Toledo III Sedan 2.0 TDI DPF 170KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Seat Toledo, oglądali także