Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Seat Toledo Sedan 2.0 TDI DPF

Model należący do segmentu C (niższa klasa średnia), produkowany w latach 1991-2009 (w 2009 roku jego następcą został model Exeo) oraz ponownie od 2012 roku. Toledo był pierwszym samochodem Seata stworzonym w hiszpańskiej firmie po przejęciu jej przez koncern Volkswagen i od początku produkcji korzysta z wielu podzespołów aut VW. Na przestrzeni kolejnych generacji model przechodził kilka metamorfoz – był sedanem, autem o nadwoziu przypominającym MPV oraz liftbackiem, do którego wraca najnowszy Toledo IV, wprowadzony na rynek w 2012 roku. Toledo było sprzedawane w Chinach pod szyldem Chery.

Generacje Seat Toledo

  • Wybierz generację: Seat Toledo IV (2012 - teraz)
    Seat Toledo IV

    Seat Toledo IV

    Czwarta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2012 roku, po trzech latach od wycofania z oferty marki modelu Toledo III. Wraz z debiutem czwartej generacji, Toledo porzuca kontrowersyjną stylistykę przypominającą auto...

    więcej o Seat Toledo IV

  • Wybierz generację: Seat Toledo III (2004 - 2009)
    Seat Toledo III

    Seat Toledo III

    Trzecia generacja modelu produkowana w latach 2004-2009. Toledo III, zaprojektowany przez Waltera de Silvę, diametralnie zerwał ze stylistyką swojego poprzednika. Zamiast tradycyjnego nadwozia typu sedan lub liftback, model upodobnił się do kompaktowego...

    więcej o Seat Toledo III

  • Wybierz generację: Seat Toledo II (1999 - 2004)
    Seat Toledo II

    Seat Toledo II

    Przedstawiony w 1999 roku drugi model Toledo znacznie różnił się od swojego pudełkowatego poprzednika. Jego linia została wygładzona, a sylwetka, której projektantem był Włoch Giorgetto Giugiaro – stała się znacznie bardziej opływowa. Auto zbudowano...

    więcej o Seat Toledo II

  • Wybierz generację: Seat Toledo I (1991 - 1999)
    Seat Toledo I

    Seat Toledo I

    Pierwsza generacja modelu pojawiła się na rynku w roku 1991. Toledo I dostępny był wyłącznie w wersji liftback. Powstał niedługo po przejęciu Seata przez Volkswagena. Wiele podzespołów, w tym płytę podłogową i silniki odziedziczył po modelu Golf III....

    więcej o Seat Toledo I

Seat Toledo IV

Opisując stylistykę Toledo IV. generacji, trudno odmówić sobie porównania go do poprzedników. Bo podczas gdy dwie wcześniejsze odsłony zostały zaprojektowane z polotem, w wyraźnie sportowym stylu, nowy model wrócił do koncepcji pierwszego wcielenia, czyli przyziemnego, niezbyt interesującego liftbacka. Oczywiście konserwatyzm ma też swoje zalety - kompaktowy Seat będzie z pewnością starzeć się w stopniu bardzo powolnym.

Z zewnątrz może tego nie widać, ale wystarczy rzut oka na środek, aby dostrzec, że hiszpańskie auto ma w sobie czeskie korzenie. Toledo zapożyczyło projekt wnętrza po Skodzie Rapid, co widać po wzorowo czytelnym i wzorowo prostym w obsłudze kokpicie oraz - co już mniej cieszy - mizernej jakości materiałach i brakach w samym wykończeniu. Pozycja za “kółkiem” jest na szczęście wygodna, a widoczność na zewnątrz nie daje większych powodów do narzekań.

Wnętrze Seata to ideał, jeśli chodzi o cechy sprzyjające wykorzystaniu go przez rodziny. Duża swoboda ruchów z przodu może nie jest niczym nadzwyczajnym, ale już multum przestrzeni w drugim rzędzie zasługuje na najwyższą pochwałę. Kanapa jest może nieco za wąska, ale za to wsiadanie do tyłu nie sprawia żadnych trudności. Bez przeszkód odbywa się także pakowanie walizek, bo nie dość, że bagażnik jest olbrzymi, to na dodatek dostęp do niego okazuje się fenomenalny.

Seat Toledo od zawsze cechował się twardym zawieszeniem, jednak tym razem konstruktorzy poszli w usztywnianiu podwozia o krok za daleko. O ile na właściwości trakcyjne takie nastawy wpływają pozytywnie, o tyle na komfort oddziałują bardzo, bardzo negatywnie. Na domiar złego przyjemność z podróżowania ogranicza kiepskie wyciszenie samochodu, a w szybkich manewrach przeszkadza przeciętnie komunikatywny układ kierowniczy.

Bohater naszego opisu okazją cenową niestety nie jest - jak na kompaktowego liftbacka nie kosztuje dużo, ale pamiętajmy, że pod wieloma względami to samochód z gatunku budżetowych. Sytuację ratują nieco rabaty, których na polskim rynku nie powinno brakować. Co do wyposażenia, to na standardowe nie powinniśmy kręcić nosem, ale wybierając wyższe specyfikacje czy dodatki, możemy skarżyć się na ich ceny.

Komentarze redakcji

Powagosław: Przyzwoity, stonowany, elegancki i całkiem praktyczny – Toledo wraca z dalekiej podróży. Od losów tego samochodu może zależeć byt całej hiszpańskiej marki, która w stajni VW przegapiła swoją szansę na zostanie tańszym konkurentem Alfy Romeo. Nomen omen, szkoda.
Luzacjusz: Seat przestał się bawić z Toledo i zaczyna od początku, upiększając nieco Skodę Rapid. To na swój sposób świadectwo słabnącej pozycji Seata w ogóle. Dostając Skodę nie da się sprostać wyzwaniu zakreślonemu hasłem: „auto emocion”. To jest niestety deutsche keine emocion.

Publikacje o Seat Toledo

Seat Toledo - powrót do korzeni
 
Nasz test Seat Toledo STYLE 1.4 TSI DSG

Po chłodnym przyjęciu trzeciej generacji Seata Toledo mogło się wydawać, że ta nazwa zniknie w odmętach motoryzacyjnej historii. Tak się jednak nie stało i rok temu zaprezentowano stonowanego liftbacka.

TOP 10 | Auta włoskich stylistów, które nie są piękne

Włosi słyną z pięknych stylizacji. Pininfarina, Bertone, Italdesign Giugiaro - to mistrzowie designu, ojcowie najpiękniejszych samochodów w historii. Nawet tak znamienite biura projektowe mają w swoim portfolio projekty, które nie są piękne. Dziś zajmiemy się takimi samochodami...

Seat Toledo 1.4 TSI - bez ekstrawagancji
 
Nasz test Seat Toledo Style 1.4 TSI DSG

Czwarta generacja Seata Toledo powraca do korzeni. Samochód nie szokuje designem, ale jest funkcjonalny i przestronny. Szkoda, że nawet najmocniejsza wersja nie wykazuje prawdziwie hiszpańskiego temperamentu.

Problematyczny, ale tani brat Golfa II - Seat Toledo (1991-1998)

Był pierwszym modelem Seata, który został w całości opracowany pod dyktando Volkswagena. Nie grzeszy trwałością, co rekompensuje funkcjonalnym nadwoziem, niskimi kosztami eksploatacji oraz niewygórowaną ceną zakupu.

Sprzeczny z ideami marki - Seat Toledo III

Nie ma co tu dużo ukrywać - Seat znajduje się w nieciekawej sytuacji. Nie chodzi tu jedynie o wyniki sprzedaży, ale o problemy z pozycjonowaniem marki i małą konkurencyjnością oferowanych modeli. Jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest przemiana ich flagowego modelu w pojazd co najmniej nietypowy.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Seat Toledo

Seat Toledo na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Seat ToledoautoWcentrum - społeczność Seat Toledo

najwyższe oktanyAuta - Seat Toledo

Seat Toledo seacik 73,86

Seat Toledo 1.6 SR 76,72

Seat Toledo Biała strzała110KM 61,08

Seat Toledo Tolek 80,00

Seat Toledo 66,58

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Seat Toledo

zytagil09 68,03

haski63 42,38

Luki1975 30,17

Jerom 30,15

Zilek 43,65

margwi 92,52

gotlibus 30,15

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Seat Toledo

Niemiecka dokladnosc i Hiszpanska finezja
Niemiecka dokladnosc i Hiszpanska finezja Jezdze nim od 7 lat,przejechalem 162000 km.Oszczedny,dynamiczny i nie zawodny.To...
usterki
usterki przepływomierz powietrza koszt 100zl używka originale wymiana membran parownik 1...
CD. instalacja gazowa
CD. instalacja gazowa Witam ponownie. Pasmo problemów z instalacją ciągnie się dalej. Aczkolwiek uda...
Takie tam różne obserwacje
Takie tam różne obserwacje Dawno tu nie pisałem, a trochę już pojeździłem tym samochodzikiem. Ostatnio ze s...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Seat Toledo

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Seat Toledo
 

Najpopularniejsza wersja Seat Toledo

Seat Toledo

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Seat Toledo
 

Seat Toledo najczęściej porównywane z:

Ford Focus
1.6 EcoBoost (182 KM)
Renault Megane
Energy TCe (130 KM)
Skoda Rapid
1.6 TDI (90 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS "BRAZIL"
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 0.1 100KM, benzynowy.
Cena: 63 800 zł 53 900 zł
Zyskujesz: 9 900 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny SEAT Leon FR ST Demonstracyjny SEAT Leon FR ST
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.
Cena: 86 603 zł 73 600 zł
Zyskujesz: 13 003 zł Zobacz szczegóły »

Używane Seat Toledo

Seat Toledo
1.9 diesel 110 KM
191 000 km, 2004
16 700 PLN
Seat Toledo
1.6 benzyna 105 KM
172 698 km, 2006
18 950 PLN
Seat Toledo
2.3 benzyna
2000
9 600 PLN
Seat Toledo
2.0 diesel 140 KM
130 000 km, 2006
27 900 PLN

Ocena auta Seat Toledo Sedan 2.0 TDI DPF

  • Średnia ocena
    na podstawie 1 opinii
  • 5,00
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Seat Toledo

Seat Toledo II Sedan - galeria społeczności Seat Toledo 2.0 FSI (150 KM) Stylance - galeria redakcyjna Seat Toledo 2.0 FSI Stylance - galeria redakcyjna Seat Toledo Prototipo Seat Toledo III - galeria społeczności Seat Toledo Concept Seat Toledo Seat Toledo IV 1.4 TSI 122KM - galeria redakcyjna Seat Toledo III Seat Toledo IV
Zobacz inne galerie Seat

Opinie o instalacji LPG

Seat Toledo

  • 1.
  • 4,50 Seat Toledo II 1.8 20V (125KM) 2000r.
    dodał: WDR, 21.06.2011

    Instalację (pierwotnie wszystko PEGAZ) założyłem w 2005 roku i jakiś czas były problemy (szarpało, silnik gasł itd), wymieniono listwę 2 razy ale problem powracał, ustąpił dopiero jak zmienili listwę na STAGa (sterownik nadal PEGAZ), od tamtego czasu (2006) silnik śmiga, nie czuć różnicy w mocy między benzyna a gazem, serwisuję co 15 tys (tylko filtry i sprawdzenie instalacji).Średnie spalanie gazu 10-11l (benzyny 8-9) Wniosek: listwa STAG daje radę, kolejną instalację pewnie założyłbym na STAGu.

  • 2.
  • 2,50 Seat Toledo II 1.8 20V (125KM) 2002r.
    dodał: michal, 08.06.2011

    Instalując gaz swoim samochodzie w tej firmie liczyłem na 100% satysfakcji z tej decyzji, okazało się jednak, że nie do końca, gdyż kilka krotnie tuż po zamontowaniu jeździłem na poprawki które były dość irytujące, auto straciło prawie całą moc, wreszcie "jakoś" to naprawili i jeździ się w miarę ok, ale nie mogę powiedzieć że to to czego się spodziewałem, a co do spalania to wydaje mi się również zwiększone ale już nie chce mi się tam jeździć. Ogólna ocena 3-

  • 3.
  • 5,00 Seat Toledo II 1.8 20V (125KM) 2002r.
    dodał: Zenek, 22.04.2014

    Witam' to już moja druga opinia o tym warsztacie ale użytkuję kolejne auto z założona instalacją gazową i cóż mogę stwierdzić? Tylko jeden obowiązkowy przegląd po 1000 km. i ani razu więcej się w tym warsztacie nie pojawiłem bo nie miałem potrzeby. Instalacja idealnie spełnia swoja rolę a nadmienię, że mam auto ze skrzynią biegów automatyczną i mogę po raz kolejny gorąco polecić warsztat w Radwanicach

  • 4.
  • 4,50 Seat Toledo II 1.8 20V (125KM) 2002r.
    dodał: tomek, 14.01.2012

    Witam' to już moja druga opinia o tym warsztacie ale użytkuję kolejne auto z założona instalacją gazową i cóż moge stwierdzić? Tylko jeden obowiązkowy przegląd po 1000 km. i ani razu więcej się w tym warsztacie nie pojawiłem bo nie miałem potrzeby. Instalacja idealnie spełnia swoja rolę a nadmienię, że mam auto ze skrzynią biegów automatyczną i mogę poraz kolejny gorąco polecić ten warsztat!!!

  • 5.
  • 4,75 Seat Toledo I 1.6 i (75KM) 1994r.
    dodał: turek, 06.06.2009

    miałem początkowe problemy z gazem...brak mocy i duze spalanie. Przestawienie zapłonu spowodowało wyeliminowanie tych wad. Na gazie jezdzę juz 5 lat, samochód przez cały okres był odpalany na gazie . dopiero w tym roku miałem problemy z odpalniem na gazie w zimie. Przez ten okres 2 razy regulowałem sam gaz. Spalanie miasto 9,5-10,5 trasa ..w zależności jak sie jedzie od 8-10l

  • 6.
  • 5,00 Seat Toledo I 1.8 i (90KM) 1996r.
    dodał: KZilek, 13.06.2011

    Wolne obroty wyregulowane idealnie, bez znaczenia czy silnik ciepły, zimny czy włączone AC czy nie. Silnik na gazie działa elastycznie i absolutnie bez jakichkolwiek problemów. Instalacja bezawaryjna od 80000 km

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Seat Toledo

Seat Toledo

313 komentarzy

228 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~jacek~jacek

gdzie znajduje sie czujnik predkosci so seata toledo2 1.9tdi

~Maario~Maario

Witam. Ostatnio kupiłem toledo 2 w tdi. Gościu sprzedając mówił że prawdopodobnie jest problem z turbiną. Wygląda to tak że auto nie ma kompletnie mocy, kumpel ma takie samo i zbiera się 2 razy lepiej. Problem w tym że nie widać żadnych innych symptomów turbiny auto nie kopci nawet przy odpalaniu.

~Karol~Karol

*O ile masz TDI

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Seat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
19 409
Przejechany dystans
14 407 146 km
Zatankowanego paliwa
567 471 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 971
Wydanych pieniędzy
921 698 zł
Średnie wydatki na auto
1 105 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 121
Wydanych pieniędzy
1 107 323 zł
Średnie wydatki na auto
1 328 zł
Zobacz dzienniki kosztów Seat (834)

Testy zderzeniowe Seat Toledo

Najnowsze testy zderzeniowe Seat Toledo przeprowadzone przez Euro NCAP.

Seat Toledo (Car tested: Skoda Rapid 1.2TSI)
2012

Seat Toledo
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Seat

Zużycie paliwa Seat Toledo Sedan 2.0 TDI DPF


brak raportów spalania dodaj pierwszy raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: TOLDÂŹ, dodano: 16.08.2008 12:00

Zużycie paliwa - pełny załadunek - 4 osoby na pokładzie, autostrada, prędkość 130 - 140km/h spalanie 5.3l - 5.4l na 100km w mieście zimą zwłaszcza dochodzi do 6,2l - 6,3l więc jeździ się za pół darmo! Teraz najlepsze- ceny części: porównał bym z cenami części do malucha za komplet tarcz i klocków zapłaciłem 100 PLN poza tym wymiana wszystkich części nie dość że tania to jeszcze można zrobić to samemu ponieważ konstrukcja samochodu jest prosta jak malucha...

pełny raport Seat Liftback 1.9 D

autor: krzychu, dodano: 04.09.2009 17:53

Całkiem sympatycznny samochód pod względem spalania średniego mieści się w granicach 6 litrów, na trasie przy stałej prędkości 90km/h udało mi się zejść do 4,4 litra (odcinek 300 km), natomiast przy wyższych prędkościach w granicach 190 km/h spatanie 8,6 litra(ok 600 km). Jedynym mankamentem jest skrzynia biegów bardzo brakuje 6 biegu. Samochód ma przejechane 57,5 tyś km, kupiony jako nowy w salonie.Przy spokojnej jezdzie można zejśc poniżej 6 litrów na 100 km

pełny raport Seat Sedan 1.9 TDI

autor: Morava, dodano: 15.12.2009 00:29

Tak jak podałem, spalanie LPG to średnio 8,5 w cyklu mieszanym, max 9,8, a najmniej przy 90km/h na trasie i 2,5tys obrotów na min.-7,0 LITRA LPG!!! rewelacja !!! nie przekroczył 10 litrów nawet kiedy chciałem trochę poszaleć i pocisnąć w pedał :D Wystarczająca moc 90KM, pojemny i przestronny samochód, rewelacyjny niewysilony silnik VW 1.8 8V długo żywotny. Ja mam już przejechane 263tys km na dzień 14.12.2009 :D jestem zadowolony :D Jednak ze względu na miejsce zamieszkania myślę o zmianie na jakieś 4x4. Gdyby Toledo miało taki napęd... :D

pełny raport Seat Liftback 1.8 i

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Seat Toledo Sedan 2.0 TDI DPF

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Seat Toledo Sedan 2.0 TDI DPF

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Seat Toledo III Sedan 2.0 TDI DPF 170KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Seat Toledo, oglądali także