Szukaj

Informacje o Skoda Fabia

Lata produkcji: 1999 – teraz
Segment: Auta małe
Produkowany od roku 1999, miejski model segmentu B w gamie czeskiej marki zastąpił model Felicia. Skoda Fabia stała się rynkowym sukcesem czeskiego producenta – dotychczas nabywców znalazło ponad 3,5 mln egzemplarzy (w Polsce od wielu lat jest jednym najchętniej kupowanych aut). Skoda Fabia mocno spokrewniona jest z innymi autami grupy Volkswagena od samego początku. Biorąc pod uwagę trzecią, najnowszą generację modelu, wprowadzoną na rynek w roku 2014, auto zbudowano na tej samej platformie podłogowej (VW Group PQ25) co Audi A3 oraz Seata Leona. Fabia zdobyła tytuł Samochodu Roku 2007 w Serbii oraz, w plebiscycie „What Car?” została wybrana Samochodem Roku 2015. Skoda Fabia jest oferowana w odmianie pięciodrzwiowej oraz jako kombi. Tylko pierwsza generacja modelu była także dostępna jako sedan.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz

Skoda Fabia – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Skoda Fabia

Liczba ocen: 2 556
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Igor
Skoda Fabia IV
Hatchback 1.0 TSI 110KM 81kW
używałem jako samochód zastępczy- pod względem jazdy bardzo dobrze, pod względem wykonania i jakości tragedia. Dźwięk zamykania drzwi i kierunkowskazów przyprawia o dreszcze, auto stojąc na światłach całe się trzęsie. Kokpit wykonany z taniego plastiku, pokrętła do ustawienia klimatyzacji jak z 2008 roku. Co do jazdy nie ma się do czego przyczepić przy takim silniku, jednak wrażenia z jazdy szybko znikają przez uderzającą taniość i tandetę. W porównaniu do Hyundaia i30 z tego samego roku jakość niebo a ziemia, jak 2 klasy różnicy- oczywiście na korzyść hyundaia. jeździ się dobrze, ale tworzywa sztuczne wyglądają jak z autka zabawkowego a zamykanie auta brzmi jak zamykanie aluminiowej, pustej puszki, jakościowo dramat również w porównaniu do dużo starszej octavii- bardzo lubiłem w niej pokrętła i przyciski na kierownicy do zmiany muzyki itp- w nowej fabii mamy tandetne, tanie i ruszające się wałki które znowu wyglądają jak z auta zabawki.
4,4
~MEG
Skoda Fabia III
Kombi Facelifting 1.0 TSI 95KM 70kW
Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego samochodu. Przesiedliśmy się na Fabię III po Fabii I. Jesteśmy póki co wierni tej marce i temu modelowi. W tej półce cenowej i roczniku jest to naszym zdaniem jedno z najrozsądniejszych aut. Samochód prowadzi się bardzo dobrze. W jeździe po mieście czy podczas spokojnej (do 160 km/h) jazdy po trasie sprawuje się bardzo dobrze, jest wystarczająco dynamiczny. Każdy kto kupi Fabię III jako rodzinny samochód, nie oczekując osiągów jak w Porsche, powinien być zadowolony. Nie psuje się, a w razie awarii części są póki co tanie. Jedyny minus to przestronność we wnętrzu i ilość plastiku, ale umówimy się, auto kosztuje niewiele więc coś za coś. Dla nas najważniejsza jest niezawodność.
5,0
~Konrad
Skoda Fabia IV
Hatchback 1.0 MPI 80KM 59kW
Daję 5 na 5 gwiazdek dlaczego ? Ponieważ jest to auto segmentu B kupujący ma do wyboru jednostki napędowe od 1.0mpi do 1.5 TSi w automacie. Moja wersja to 1.0 mpi tak nie jest to rakieta i tak jestem podziwu iż z wolnossące jednostki zostało wyciągnięte 80koni, wiele osób narzeka z charakterystyki pracy silnika 3 cylindrowego niestety rygorystyczne przepisy dotyczące emisji spalin itp. ale idzie się przyzwyczaić zdecydowałem się na ten silnik ponieważ auto miało być tanim wozidłem z miejsca A do B a jak wiadomo silniki z wtryskiem wielopunktowym idealnie się nadają do instalacji LPG , mimo iż nie jest to najnowsza konstrukcja technologicznie, silnik bardzo szybko się nagrzewa ponieważ kolektor wydechowy oraz głowica to jeden element komfort jazdy o wiele bardziej przyjemniejszy niż w mojej poprzedniej skodzie Octavi II. Jeśli ktoś nie przyspiesza i nie hamuje bez sensownie (nie mówię o dziadkowej jeździe) wskazania komputera dotyczące spalania powinny oscylować między 4,3-5L ma trasie max miasto 5,5-6,5 L mówię o benzynie

Raporty spalania Skoda Fabia

Liczba raportów: 2 313
Średnie spalanie dla Skoda Fabia
5,0 – 10,7
l/100 km
4,5 – 10,6
l/100 km
5,4 – 10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Skoda Fabia IV
Hatchback 1.0 TSI 110KM 81kW
Wynik 4,4 uzyskany na trasie 100km Elbląg-Gdynia przy tempomacie załączonym na 115km/h. Odczyt z komputera pokładowego. Jeżeli jeździsz automatem radzę jeździć w trybie sport. Paradoksalnie samochód pali mniej bo chodzi w lepszych obrotach. Jazda 60km/h na 7 biegu i obrotach na poziomie 1300 jest nieporozumieniem. Przy trybie sport jedziemy na 4 biegu w zakresie 2300. Auto jest wtedy żwawe, a jeżeli mamy lekką nogę to skrzynia lepiej dobiera biegi. Nie trzeba go dusić pedałem gazu w celu przyspieszenia.
6,1
Skoda Fabia IV
Hatchback 1.0 TSI 110KM 81kW
Wynik 4,4 uzyskany na trasie 100km Elbląg-Gdynia przy tempomacie załączonym na 115km/h. Odczyt z komputera pokładowego. Jeżeli jeździsz automatem radzę jeździć w trybie sport. Paradoksalnie samochód pali mniej bo chodzi w lepszych obrotach. Jazda 60km/h na 7 biegu i obrotach na poziomie 1300 jest nieporozumieniem. Przy trybie sport jedziemy na 4 biegu w zakresie 2300. Auto jest wtedy żwawe, a jeżeli mamy lekką nogę to skrzynia lepiej dobiera biegi. Nie trzeba go dusić pedałem gazu w celu przyspieszenia.
6,7
Skoda Fabia IV
Hatchback 1.0 MPI 80KM 59kW
Udało się zrobić 480km za 79zł (2,82 PLN za Litr LPG). EkoDriving był przyznaje, aczkolwiek klimatyzacja cały czas włączona. Wyszło nieco poniżej 6L LPG na 100. Jazda mieszana 50/50 miasto i trasa. Przy jeździe autostradowej powyżej 120 km/h samochód pobiera zauważalnie więcej LPG, zaczyna się też większy dotrysk 95tki. Jeśli chodzi o dotrysk PB95; w moim przypadku po przejechanych 4500 km samochód spalił 95tki za około 100 zł. Podsumowując: Samochód jest oszczędny po mieście jak i również w trasie pod warunkiem że nie przekraczamy 120km/h, potem zaczyna pić troszkę więcej.

Usterki Skoda Fabia

Liczba wpisów: 176
Nie równo pracuje, silnik gaśnie
  • Skoda Fabia II Kombi Facelifting 1.2 TSI 85KM 63kW 2010-2014
  • silnik
  • 199 tys. km
Witam postaram się prosto opisać swoją sytuację, niestety nie znam się na samochodach więc przepraszam za brak fachowych słów. Zaczęło się od tego,że wyświetlila się kontrolka awarii świateł zewnętrznych. Po uruchomieniu ponownie samochodu kontrolka zgasła. Następnie po przejechaniu kilku km samochód zgasł 2 razy przy wciśniętym sprzęgle i hamulcu. Zatrzymaliśmy się na parkingu i na wolnych obrotach silnik nie równo pracował wraz z tą nierówna praca migała żarówka wewnątrz samochodu (nie wiemy czy to ma duże znaczenie czy to zabieg okoliczności) Później na parkingu przy odpaleniu zgasł jeszcze 2 razy za 3 razem odpalił normalnie i nic się nie działo. Na drugi dzień mąż jechał 60 km nic się nie działo wszystko super. 3 dnia po przejechaniu 10 km auto zaczęło szarpać i nierówno pracować. Po kilku godzinach mąż odpali samochód i wyświetliły się kontrolki silnika epc i kontroli trakcji. Proszę o pomoc jakąś radę mamy samochód od 3 dni a już takie akcje. Dodam,że podczas kupna i na przeglądzie zero zastrzeżeń.
Oczekuje na rozwiązanie
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz.
  • Skoda Fabia III Kombi 1.4 TDI 105KM 77kW 2014-2018
  • silnik
  • 187 tys. km
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz (rownież na biegu jałowym przy zwiększaniu obrotów powyżej 1500/1600). Problem zaczął pojawiać się gdy temperatura na dworze spadała poniżej 10 stopni Celsjusza. Im chłodniej, tym szarpanie było intensywniejsze i trwało dłużej, początkowo od 100-200 metrów podczas pierwszego przyśpiesza, po 3-5 km przy temperaturze -5 stopni Celsjusza. Szarpanie pojawiało się od 1500-1600 obr/min wzwyż. Komputer samochodu nie wyświetlał błędów. Tego typu objawy, dla tego konkretnego silnika CUTA 1.4 TDI 105km są popularne, a problem wydaje się być do tej pory nierozwiązany. Do momentu znalezienia przyczyny w samochodzie był wymieniony filtr paliwa/powietrza, wymieniono olej wraz dodatkiem dwusiarczku molibdenu, został wyczyszczony przepływomierz, do paliwa dwukrotnie dodano środek Moly Liquid do czyszczenia wtrysków, tankowano Diesla Verve na przemian z Dieslem Miles Plus. Powyższe zabiegi nie rozwiązały w najmniejszym stopniu problemu.
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Zapalająca się kontrolka EPC - usterka systemu start/stop.
  • Skoda Fabia III Kombi Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2018-2021
  • silnik
  • 5 tys. km
Rok temu kupiłem w salonie Skodę Fabię III Kombi 1.0 TSI 110KM. Od dwóch miesięcy co jakiś czas zapala się kontrolka EPC. Kontrolka NIE gaśnie po uruchomieniu silnika lub zapala się podczas jazdy. Przez ostatnie dwa miesiące zapaliła mi się 4 razy. 2 razy zgasła sama a kolejne 2 razy wykasowali mi błąd w serwisie. Informacja jaką dostałem w serwisie jest taka, że jest to błąd oprogramowania i podobno Skoda pracuje nad rozwiązaniem. Według serwisanta jest to problem z oprogramowaniem czujnika zasysanego powietrza i jest to bardzo popularny problem w fabiach wyprodukowanych od 2019r. Dodam, że samochód przy zapalonej kontrolce działa poprawnie, jedyne co zauważyłem, to system start/stop nie działa wtedy. Czy ktoś ma podobne problemy?
Problem rozwiązany
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 133
2,5
Skoda Fabia III
Hatchback 1.2 TSI 110KM 81kW
homologacja: Z.U.P."AUTO-GAZ"
instalacja: AUTO GAZ ¦L¡SK EVO01
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 2 tys. km
Przestrzegam wszystkich przez tym serwisem. Pan Sławomir pięknie opowiada historyjki, zapewnia że jest fachowcem i robi fantastyczną robotę dla kierowców Bolta, a potem okazuje się, że dolicza po instalacji dodatkowe ukryte koszta o których wcześniej nie wspominał, to jeszcze stosuje grożby karalne gdy odmawia mu się zapłaty za jego kombinatorstwo. Sama instalacja również...
4,5
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 16V 75KM 55kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Zenit PRO
przebieg: 147 tys. km
użytkowana przez: 25 tys. km
Instalacja zakładana w Moto-Gaz w Wieluniu na Podmiejskiej 8 u pana Majcchrowskiego - polecam. Sterownik Zenit Pro, wtryski Hana H2002, Parownik KME TUR Zużywa koło 30% więcej gazu niż benzyny. Jeśli ktoś twierdzi że spala do 20% gazu to albo kłamie, albo nie bierze pod uwagę złużycia benzyny w fazie początkowej. Mierzyłem dokładnie na przestrzeni 3 lat, porównując z...
4,0
Skoda Fabia II
Kombi Facelifting 1.4 16V 85KM 63kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 135 tys. km
użytkowana przez: 135 tys. km
Instalacja sprawuje się bardzo dobrze, jednak trzeba ją odpowiednio serwisować, ponieważ ma pewną przypadłość. Mianowicie od zanieczyszczonego gazu blokuje się elektrozawór przy parowniku. Objawem jest nie przełączanie na LPG przy zimnym silniku. Następuje próba przełączenia po czym silnik gaśnie lub przełącza ponownie na benzynę, sygnalizując problem "brzęczykiem"...
Skoda Fabia