Szukaj

Informacje o Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 12V 70KM 51kW od 2007

Lata produkcji: 2007 – 2010
Segment: Auta małe
Ofertę otwiera trzycylindrowy motor 1.2l o mocy 60 lub 70KM. To jeden z tych, które dzielnie „pyrkoczą” pod maską, ale napędzanie samochodu wychodzi im tak sobie. Floty, miastowi – im się ta jednostka spodoba. Reszta niech weźmie coś mocniejszego. 1.4l o mocy 85KM bardziej nada się do zróżnicowanego użytkowania auta, ale przez to, że Fabia II jest dość ciężka, to też nie jeździ tak, jak moglibyście się spodziewać. Żeby wycisnąć z niej moc, trzeba trzymać wysokie obroty, ale to i tak nie zmienia faktu, że ten silnik to minimum godne wyboru. 1.6l o mocy 105KM jest za to idealny, choć dość drogi. Warto za niego jednak dopłacić, bo dynamika jest bardzo dobra, a wóz dalej dość oszczędny. Jednak dla naprawdę oszczędnych są diesle. 1.9TDI ma taką samą moc jak benzynowe 1.6l, czyli 105KM. Dynamika jest nieznacznie gorsza, a dźwięk dość dokuczliwy przy wyższych obrotach, ale i tak warto go kupić, jeśli myślicie o motorze wysokoprężnym. Auto napędza bardzo dobrze. Mniejszy 1.4TDI o mocach 70 i 80KM spodoba się oszczędniejszym. Palą niedużo, ale szczególnie ten słabszy na trasę jest trochę zbyt ospały.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1198 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 70 KM (51 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 112 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 86,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Raj
Skoda Fabia II
Hatchback 1.2 i HTP 12V 70KM 51kW
Sprawny i niedrogi przyrząd do jazdy. Nikomu nie sprawi uśmiechu na twarzy, nie rozpali też w nikim miłości do motoryzacji - to ma jeździć z punktu a do punktu b i spełnia swoje zadanie zupełnie przyzwoicie. Porywające jak worek kartofli ale zawsze pali i jedzie nie drenując kieszeni właściciela. U mnie jest drugim autem w rodzinie służącym do przesmradzania się po mieście i załatwiania tematów w promieniu 15 kilometrów od domu, i robotę tą robi naprawdę dobrze. W gruncie rzeczy Skoda okazała się być autem lepszym niż w moich pierwotnych założeniach. Wszystko działa w niej leciutko i precyzyjnie - z niczym nie trzeba się tłuc i siłować, wszystko jest w niej takie po prostu OK. Uważam że to warta do rozpatrzenia propozycja na drugie auto w rodzinie załatwiające tematy szkoły\przedszkola pracy i zakupów, lub jako pierwsze auto dla niedoświadczonego kierowcy.
4,9
~Tomek
Skoda Fabia II
Hatchback 1.2 i HTP 12V 70KM 51kW
Posiadam Fabię II z 2007 roku z silnikiem 1.2 HTP (12 V, 70 KM) w wersji "Style". Kupiłem ją w salonie, dziś auto ma 9 lat i 103000 kilometrów przebiegu, który sam zrobiłem. Jeżdżę głównie po mieście ale czasem też zdarzają się dalsze wyjazdy. Ostatnio musiałem jechać na drugi koniec Polski (550 km.) i samochód nawet się nie zmęczył. Rozpędzenie się do prędkości autostradowej nie stanowi dla tego silnika większego problemu i wcale nie jest w środku jakoś głośno, jak to niektórzy piszą (oczywiście trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że samochód nie ma 200 koni i nie będzie powodował wgniatania w fotel, ale jeżeli ktoś uważa, że auto z tym silnikiem nie chce w ogóle przyspieszać, albo nie daje rady pod górkę, to mogę zapewnić, że jest w błędzie) . Jeżeli chodzi o usterki związane z silnikiem, to nie działo się absolutnie nic, silnik chodzi równiutko i cichutko, jak po wyjeździe z salonu, nie bierze ani grama oleju, w zawieszeniu kiedyś wymieniłem tylko tuleje na wahaczach, jeżeli chodzi o elektrykę, to musiałem wymienić silniczek sterowania szybami i jeden spośród czterech czujników cofania, także przez 9 lat wydałem na naprawy (nie licząc rzeczy eksploatacyjnych) jakiś tysiąc złotych, także uważam, że to tyle, co nic. Jeszcze dwa słowa na temat wyglądu samochodu, bo tu też jest dużo negatywnych opinii: jeżeli ktoś jeździ służbową Fabią w najtańszej wersji, to wcale się nie dziwię, że mu się nie podoba i potem nieobiektywnie to komentuje, bo przeważnie w takich wersjach jest czarna, przytłaczająca decha z samymi otworami w miejscach schowków, ja mam deskę dwukolorową, oba schowki zamknięte, tapicerkę jasną i w życiu bym nie powiedział, że wewnątrz jest brzydko, wręcz przeciwnie. Reasumując, uważam, że trudno by było znaleźć auto z segmentu B, które dorównałoby Skodzie Fabii.
4,5
~Burn
Skoda Fabia II
Hatchback 1.2 i HTP 12V 70KM 51kW
Samochód bardzo dobry, a przede wszystkim stosunek ceny do auta jest bardzo dobry. Posiada wszystko co powinno mieć auto. Dziwią mnie opinie, że skoda to złe auto, ale wynika to chyba bardziej z faktu, że te osoby nigdy nie jechały lepszym autem niż duży fiat. Oczywiście jest tuzin lepszych pojazdów od tej skody, ale patrząc przez pryzmat niezawodności, kosztów eksploatacji i ceny zakupy skoda wypada bardzo kożystnie na tle konkurencji w tym segmencie. Osobiście używam skody jako służbówki (prywatnie mam Peugeota 407), ale znaczną część czasu spędzam za kółkiem w SKodzie i chociaż jazda męczy sama w sobie, to poza tym minusem, że jest w niej słaby silnik, jazda jest przyjemna.
Średnie spalanie dla Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 12V 70KM 51kW od 2007
6,6
l/100 km
7,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,8
Skoda Fabia II
Hatchback 1.2 i HTP 12V 70KM 51kW
Posiadam Fabię od 8 miesięcy. W tym czasie przejechałem 8000km. Większość przebiegu zrobiłem po Krakowie na krótkich dystansach do 10km. Auto posiada oryginalną fabryczną instalację gazową Landi Renzo zainstalowaną we Włoszech. Dane odnośnie spalania mam w 100% sprawdzone. Po mieście w korkach i w mrozie spalanie zawsze przekracza 13,5 litrów gazu. Na autostradzie przy średnich prędkościach 150-160km/h (gaz prawie cały czas "do dechy") spalanie nie spadnie poniżej 15 litrów. Średnie spalanie w trybie mieszanym wynosi 11 litrów LPG. Natomiast jadąc naprawdę spokojnie drogą krajową średnio 80km/h z wyłączoną klimatyzacją spalanie wynosi około 8,5 litrów LPG. Z doświadczenia wiem, że posiadacze komputera pokładowego muszą doliczyć do wskazania średniego spalania 25%-30% jeśli chcemy uzyskać średnie spalanie LPG. Podsumowując jestem trochę zawiedziony stosunkowo wysokim spalaniem w mieście, ale jak wiadomo wszystko zależy od stylu jazdy. Mimo to absolutnie polecam Fabię drugiej generacji. Škoda = Simply clever!
5,9
Skoda Fabia II
Hatchback 1.2 i HTP 12V 70KM 51kW
Jeżdżę krótko, tylko 6 m-cy. Uważam, że auto spala więcej niż podają normy książkowe, np. 4,9 l/100km przy długich trasach pozamiejskich to poziom trudny do osiągnięcia. W serwisie mówią, że latem będzie lepiej, mam nadzieję, że wiedzą co mówią. Samochód jest czuły bardzo na wiatr, różnica "z wiatrem" i "pod wiatr" u mnie dochodzi czasem do 1 l/100km przy podobnej prędkości. Natomiast nie widzę dużych różnic w zużyciu paliwa w zależności od obciążenia, np. podróżując samemu czy z 2-4 pasazerami zużycie jest bardzo podobne. Pozdrawiam wszystkich użytkowników Fabii, a sczególnie tych którzy zdecydowali się na zakup Nowej Fabii.
8,7
Skoda Fabia II
Hatchback 1.2 i HTP 12V 70KM 51kW
Niestety po mieście pali 10-11 litrów/100km :( Jedynie po trasie drogami wojewódzkimi nie przekraczając 100km/h udało mi się osiągnąć 6,5l/100km. Z racji, że 90% przebiegu to miasto, na jednym baku robi się 400-450 km, a średnie spalanie z baku to 9-10l/100km :( DRAMAT! a nie małe oszczędne auto!

Usterki Skoda Fabia II

Liczba wpisów: 40
Nie równo pracuje, silnik gaśnie
  • Skoda Fabia II Kombi Facelifting 1.2 TSI 85KM 63kW 2010-2014
  • silnik
  • 199 tys. km
Witam postaram się prosto opisać swoją sytuację, niestety nie znam się na samochodach więc przepraszam za brak fachowych słów. Zaczęło się od tego,że wyświetlila się kontrolka awarii świateł zewnętrznych. Po uruchomieniu ponownie samochodu kontrolka zgasła. Następnie po przejechaniu kilku km samochód zgasł 2 razy przy wciśniętym sprzęgle i hamulcu. Zatrzymaliśmy się na parkingu i na wolnych obrotach silnik nie równo pracował wraz z tą nierówna praca migała żarówka wewnątrz samochodu (nie wiemy czy to ma duże znaczenie czy to zabieg okoliczności) Później na parkingu przy odpaleniu zgasł jeszcze 2 razy za 3 razem odpalił normalnie i nic się nie działo. Na drugi dzień mąż jechał 60 km nic się nie działo wszystko super. 3 dnia po przejechaniu 10 km auto zaczęło szarpać i nierówno pracować. Po kilku godzinach mąż odpali samochód i wyświetliły się kontrolki silnika epc i kontroli trakcji. Proszę o pomoc jakąś radę mamy samochód od 3 dni a już takie akcje. Dodam,że podczas kupna i na przeglądzie zero zastrzeżeń.
Oczekuje na rozwiązanie
Wentylator.
  • Skoda Fabia II
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 19
Nie 5
W Skodzie Roomster prawie zawsze stuka z prawej strony w okolicy schowka, podszybia, serwis po tygodniu szukania demontażu całej deski stwierdził, że na wentylatorze jest duży luz i to on powoduje te stuki, więc trzeba czekać na udoskanelenie tego wentylatora. Wszyscy co mają podobny problem mogą śmiało zgłaszać się w serwisie. Stuki najbardziej słyszalne na kostce brukowej, terenie piaszczystym i na innych nierównościach. Problem ten też występuje w Fabii II, ponieważ zastosowano tam ten sam wentylator.
9 komentarzy
Woda w bagażniku.
  • Skoda Fabia II Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW od 2007
  • inne
W bagażniku w miejscu na koło zapasowe zbiera się woda. Pół roku temu w ASO stwierdzili, że to źle zamocowane uszczelki wywietrzników bagażnika (są pod zderzakiem). Teraz znowu mam ten sam problem - uszczelki są całkowicie utlenione, czyli muszą być poddane jakimś czynnikom, które je niszczą - może nadmiar wody. Auto suszy się w serwisie, ja jestem wkurzona, bo pozostało mi pół roku gwarancji, a co potem... Mechanicy nie wyglądają na takich co chcą ustalić prawdziwą przyczynę tej powodzi...
Oczekuje na rozwiązanie
6 komentarzy
Skoda Fabia II Hatchback