Szukaj

Informacje o Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 12V 70KM 51kW od 2007

Lata produkcji: 2007 – 2010
Segment: Auta małe
Ofertę otwiera trzycylindrowy motor 1.2l o mocy 60 lub 70KM. To jeden z tych, które dzielnie „pyrkoczą” pod maską, ale napędzanie samochodu wychodzi im tak sobie. Floty, miastowi – im się ta jednostka spodoba. Reszta niech weźmie coś mocniejszego. 1.4l o mocy 85KM bardziej nada się do zróżnicowanego użytkowania auta, ale przez to, że Fabia II jest dość ciężka, to też nie jeździ tak, jak moglibyście się spodziewać. Żeby wycisnąć z niej moc, trzeba trzymać wysokie obroty, ale to i tak nie zmienia faktu, że ten silnik to minimum godne wyboru. 1.6l o mocy 105KM jest za to idealny, choć dość drogi. Warto za niego jednak dopłacić, bo dynamika jest bardzo dobra, a wóz dalej dość oszczędny. Jednak dla naprawdę oszczędnych są diesle. 1.9TDI ma taką samą moc jak benzynowe 1.6l, czyli 105KM. Dynamika jest nieznacznie gorsza, a dźwięk dość dokuczliwy przy wyższych obrotach, ale i tak warto go kupić, jeśli myślicie o motorze wysokoprężnym. Auto napędza bardzo dobrze. Mniejszy 1.4TDI o mocach 70 i 80KM spodoba się oszczędniejszym. Palą niedużo, ale szczególnie ten słabszy na trasę jest trochę zbyt ospały.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1198 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 70 KM (51 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 112 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 86,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Silnik - Koszty utrzymania - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Tomek
Hatchback 1.2 i HTP 12V 70KM 51kW
Skoda Fabia II
Posiadam Fabię II z 2007 roku z silnikiem 1.2 HTP (12 V, 70 KM) w wersji "Style". Kupiłem ją w salonie, dziś auto ma 9 lat i 103000 kilometrów przebiegu, który sam zrobiłem. Jeżdżę głównie po mieście ale czasem też zdarzają się dalsze wyjazdy. Ostatnio musiałem jechać na drugi koniec Polski (550 km.) i samochód nawet się nie zmęczył. Rozpędzenie się do prędkości autostradowej nie stanowi dla tego silnika większego problemu i wcale nie jest w środku jakoś głośno, jak to niektórzy piszą (oczywiście trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że samochód nie ma 200 koni i nie będzie powodował wgniatania w fotel, ale jeżeli ktoś uważa, że auto z tym silnikiem nie chce w ogóle przyspieszać, albo nie daje rady pod górkę, to mogę zapewnić, że jest w błędzie) . Jeżeli chodzi o usterki związane z silnikiem, to nie działo się absolutnie nic, silnik chodzi równiutko i cichutko, jak po wyjeździe z salonu, nie bierze ani grama oleju, w zawieszeniu kiedyś wymieniłem tylko tuleje na wahaczach, jeżeli chodzi o elektrykę, to musiałem wymienić silniczek sterowania szybami i jeden spośród czterech czujników cofania, także przez 9 lat wydałem na naprawy (nie licząc rzeczy eksploatacyjnych) jakiś tysiąc złotych, także uważam, że to tyle, co nic. Jeszcze dwa słowa na temat wyglądu samochodu, bo tu też jest dużo negatywnych opinii: jeżeli ktoś jeździ służbową Fabią w najtańszej wersji, to wcale się nie dziwię, że mu się nie podoba i potem nieobiektywnie to komentuje, bo przeważnie w takich wersjach jest czarna, przytłaczająca decha z samymi otworami w miejscach schowków, ja mam deskę dwukolorową, oba schowki zamknięte, tapicerkę jasną i w życiu bym nie powiedział, że wewnątrz jest brzydko, wręcz przeciwnie. Reasumując, uważam, że trudno by było znaleźć auto z segmentu B, które dorównałoby Skodzie Fabii.
4,5
~Burn
Hatchback 1.2 i HTP 12V 70KM 51kW
Skoda Fabia II
Samochód bardzo dobry, a przede wszystkim stosunek ceny do auta jest bardzo dobry. Posiada wszystko co powinno mieć auto. Dziwią mnie opinie, że skoda to złe auto, ale wynika to chyba bardziej z faktu, że te osoby nigdy nie jechały lepszym autem niż duży fiat. Oczywiście jest tuzin lepszych pojazdów od tej skody, ale patrząc przez pryzmat niezawodności, kosztów eksploatacji i ceny zakupy skoda wypada bardzo kożystnie na tle konkurencji w tym segmencie. Osobiście używam skody jako służbówki (prywatnie mam Peugeota 407), ale znaczną część czasu spędzam za kółkiem w SKodzie i chociaż jazda męczy sama w sobie, to poza tym minusem, że jest w niej słaby silnik, jazda jest przyjemna.
4,5
~Jan Sz
Hatchback 1.2 i HTP 12V 70KM 51kW
Skoda Fabia II
Nie spodziewałem się Lamborgini po Skodzie Fabi II dlatego moja ocena jest bardzo wysoka samochód ekonomiczny i bardzo przestronny dla tych co mówią że to jest małe autko informacja Fabia II ma prawie 4 mery z czego 4/5 przypadają na kabinę.Wystarczajace przyspieszenia w ruchu drogowym nie jest zawali drogą.Stosując się do zalecień Skoda Auto Szkoła mozna osiagnąć spalanie 5,5 litra na 100km co jest wynikiem jak na tak trudne ekonomicznie czasy nader zadawalającym.Dokonałem na prawdę dobrego wyboru decydując się na Skodę Fabię II 1,2 HMP.Jak na razie zauważyłem tylko same zalety,wad nie ma wcale,poza małymi niedociągnięciami których nie mozna zaliczyć do kategori wady.Ale o tym napisałem w tescie.Zaskoczyła mnie również w sęsie pozytywnym drofa hamowania czyli skuteczność hamulców,Przy prędkości około 80zatrzymałem się przed pojazdem jadącyp przedemną a BMW jechało za mną i musiało zaliczyć pobocze zatrzymał się na wysokości moi tylnych drzwi czyli jak by nie refleks kierowcy gorzej Hamującej BMY miałbym auto slasowane o 50%
Średnie spalanie dla Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 12V 70KM 51kW od 2007
6,6
l/100 km
7,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,8
Hatchback 1.2 i HTP 12V 70KM 51kW
Skoda Fabia II
Posiadam Fabię od 8 miesięcy. W tym czasie przejechałem 8000km. Większość przebiegu zrobiłem po Krakowie na krótkich dystansach do 10km. Auto posiada oryginalną fabryczną instalację gazową Landi Renzo zainstalowaną we Włoszech. Dane odnośnie spalania mam w 100% sprawdzone. Po mieście w korkach i w mrozie spalanie zawsze przekracza 13,5 litrów gazu. Na autostradzie przy średnich prędkościach 150-160km/h (gaz prawie cały czas "do dechy") spalanie nie spadnie poniżej 15 litrów. Średnie spalanie w trybie mieszanym wynosi 11 litrów LPG. Natomiast jadąc naprawdę spokojnie drogą krajową średnio 80km/h z wyłączoną klimatyzacją spalanie wynosi około 8,5 litrów LPG. Z doświadczenia wiem, że posiadacze komputera pokładowego muszą doliczyć do wskazania średniego spalania 25%-30% jeśli chcemy uzyskać średnie spalanie LPG. Podsumowując jestem trochę zawiedziony stosunkowo wysokim spalaniem w mieście, ale jak wiadomo wszystko zależy od stylu jazdy. Mimo to absolutnie polecam Fabię drugiej generacji. Škoda = Simply clever!
5,9
Hatchback 1.2 i HTP 12V 70KM 51kW
Skoda Fabia II
Jeżdżę krótko, tylko 6 m-cy. Uważam, że auto spala więcej niż podają normy książkowe, np. 4,9 l/100km przy długich trasach pozamiejskich to poziom trudny do osiągnięcia. W serwisie mówią, że latem będzie lepiej, mam nadzieję, że wiedzą co mówią. Samochód jest czuły bardzo na wiatr, różnica "z wiatrem" i "pod wiatr" u mnie dochodzi czasem do 1 l/100km przy podobnej prędkości. Natomiast nie widzę dużych różnic w zużyciu paliwa w zależności od obciążenia, np. podróżując samemu czy z 2-4 pasazerami zużycie jest bardzo podobne. Pozdrawiam wszystkich użytkowników Fabii, a sczególnie tych którzy zdecydowali się na zakup Nowej Fabii.
7,3
Hatchback 1.2 i HTP 12V 70KM 51kW
Skoda Fabia II
Ogólnie wszystko spoko, dosyć logiczne jest to, że samochód będzie spalać w mieście powyżej 9l, nie oszukujmy się. Przy takiej jeiździe nie chciał jeść więcej, niż 9,5l. Codziennie jeżdzę do pracy około 60 km w jedną stronę i podczas takiego przejazdu spalanie utrzymuje się na poziomie 6,5l. Pojazd bardzo dynamiczny, można zwinnie poruszać się po mieście, szybko się zbiera, co jest dużym plusem na światłach.

Usterki Skoda Fabia II

Liczba wpisów: 29
Wentylator.
  • Skoda Fabia II
  • nadwozie
Występowanie usterki:
W Skodzie Roomster prawie zawsze stuka z prawej strony w okolicy schowka, podszybia, serwis po tygodniu szukania demontażu całej deski stwierdził, że na wentylatorze jest duży luz i to on powoduje te stuki, więc trzeba czekać na udoskanelenie tego wentylatora. Wszyscy co mają podobny problem mogą śmiało zgłaszać się w serwisie. Stuki najbardziej słyszalne na kostce brukowej, terenie piaszczystym i na innych nierównościach. Problem ten też występuje w Fabii II, ponieważ zastosowano tam ten sam wentylator.
8 komentarzy
Woda w bagażniku.
  • Skoda Fabia II Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW od 2007
  • inne
W bagażniku w miejscu na koło zapasowe zbiera się woda. Pół roku temu w ASO stwierdzili, że to źle zamocowane uszczelki wywietrzników bagażnika (są pod zderzakiem). Teraz znowu mam ten sam problem - uszczelki są całkowicie utlenione, czyli muszą być poddane jakimś czynnikom, które je niszczą - może nadmiar wody. Auto suszy się w serwisie, ja jestem wkurzona, bo pozostało mi pół roku gwarancji, a co potem... Mechanicy nie wyglądają na takich co chcą ustalić prawdziwą przyczynę tej powodzi...
Oczekuje na rozwiązanie
5 komentarzy
Wentylacja i wyciszenie kabiny.
  • Skoda Fabia II
  • inne
Występowanie usterki:
Fabia II, wersja "Style" z silnikiem 1.9 TDI. W zasadzie trudno się do czegoś doczepić (dość bogata wersja wyposażeniowa i najlepszy silnik), jednak dwie rzeczy trochę drażnią. Pierwsza to to, że w kabinie jest głośno. Fabia to niski segment, ale spodziewałem się więcej. Mam wrażenie, że jest tylko ciut lepiej niz w Seicento (a tam przecież goła blacha) i głośniej niż w poczciwej Astrze I, którą też użytkuję. Może taki urok silnika diesla - nie wiem. Druga rzecz, która mnie wkurza to "pogwizdywanie" wentylatora/nawiewu na pierwszym biegu. O ile na dwójce słychać naturalny szum powietrza to przy pokrętle na I coś irytująco świergota. Zobaczę co będzie na wiosnę (może zależy to od temperatury na zewnątrz?), na razie to tyle po przejechaniu niespełna 1,5 tys km. Poza tym wszystko jest ok, a silnik (1,9 TDI) "miodzio" - oszczędny i dynamiczny zarazem.
10 komentarzy
Skoda Fabia II Hatchback