Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Skoda Fabia Hatchback 1.2 i HTP 12V

Popularny, szczególnie na polskim rynku model należący do segmentu B. Fabia produkowana jest od 1999 roku jako następczyni dla Skody Felicii. Samochód, choć był krytykowany za mało wyszukaną, niezbyt urodziwą linię oraz kiepskie wykończenie, odniósł duży sukces rynkowy. Fabia znalazła już blisko dwa miliony nabywców (prawie 200 tysięcy w samej Polsce). Obecnie w sprzedaży znajduje się trzecia generacja modelu. Niedługo po debiucie zdobył on nagrodę w serbskiej edycji konkursu na Samochód Roku 2007.

Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu
Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna - tylna kanapa
Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna - kokpit

Generacje Skoda Fabia

  • Wybierz generację: Skoda Fabia III (2014 - teraz)
    Skoda Fabia III

  • Wybierz generację: Skoda Fabia II (2007 - teraz)
    Skoda Fabia II

    Skoda Fabia II

    Druga generacja modelu pojawiła się na rynku na początku 2007 roku. Fabia II nazywana też Nową Fabią wizualnie upodobniła się do Skody Roomster. W samochodzie widać też nawiązania do nowego Suzuki Swift (tył auta) oraz Mini (biały dach). Model zyskał...

    więcej o Skoda Fabia II

  • Wybierz generację: Skoda Fabia I (1999 - 2008)
    Skoda Fabia I

    Skoda Fabia I

    Pierwsza generacja Fabii debiutowała w 1999 roku. W ofercie czeskiej marki zastąpiła udany, choć mocno wysłużony już model Felicia. Samochód został zbudowany na płycie podłogowej VW A04, którą dzielił m. in. z Seatem Ibiza oraz Volkswagenem Polo. Choć...

    więcej o Skoda Fabia I

Fabia III

Taka sama, a jednak inna - Fabia, która już na stałe wpisała się w krajobraz polskich ulic, w swojej trzeciej odsłonie wygląda znajomo, a mimo to przynosi pewien powiew świeżości. Czeski mieszczuch kontynuuje linię stylistyczną poprzedników, ale całość serwuje w połączeniu ze zmienionymi proporcjami oraz znacznie ostrzejszymi rysami. I choć wprowadzone zmiany nie czynią z małej Skody miss segmentu, dodają zgrabności i nowoczesnego stylu.

Pozytywnej metamorfozy stylistycznej doczekał się również kokpit. Szkoda, że przy okazji nie popracowano nad jego smutną kolorystyką, zaś otoczenie kierowcy wykończono niemal wyłącznie nieprzyjemnymi w dotyku, twardymi tworzywami. Postarano się natomiast o solidny montaż i wysoki poziom ergonomii - obsługa przełączników okazuje się dziecinnie prosta, a zegary przekonują czytelnością. Spodobać powinna się też bardzo dobra widoczność.

W ślad za wcześniejszymi generacjami, Skoda Fabia III aspiruje do miana samochodu rodzinnego. Kabina pasażerska oferuje miejsce dla czterech dorosłych osób (chyba że z przodu usiądą koszykarze - wtedy z tyłu jest ciasno) oraz bagażnik, który pojemnością dorównuje kompaktom. W środku nie brakuje schowków, a transport bagaży ułatwia kilka funkcjonalnych patentów. Siedzenia są wygodne, lecz po złożeniu kanapy na podłodze powstaje spory próg.

Zestrojenie podwozia jest takie, jakiego oczekujemy od produktu czeskiej marki, czyli rozsądne. Mimo że zawieszenie ma dość sztywne nastawy, dzięki czemu sprawdza się podczas pokonywania zakrętów, zapewnia jednocześnie należyte rezerwy komfortu. Karoseria przechyla się nieco na zakrętach, a podwozie może trochę hałasować, jednak nie jest to wyraźnie odczuwalne. Bardzo dobry okazuje się ponadto układ kierowniczy.

Czasy, kiedy Skoda Fabia zapraszała do salonów mniej majętnych kierowców, niestety minęły. Bazowa wersja modelu jest droga, a jej seryjne wyposażenie wcale nie usprawiedliwia pokaźnej ceny. Na szczęście dopłaty za kolejne specyfikacje nie są bardzo wysokie i w bogatszych konfiguracjach samochód plasuje się w podobnych rewirach cenowych co konkurenci. W polskich warunkach podkreślić trzeba bardzo niską utratę wartości.

Fabia II

Kiedy podczas projektowania nadwozia absolutnym priorytetem staje się praktyczność, lepiej nie oczekiwać zbyt urodziwych rezultatów. Dowodem na to jest Fabia II, która niezależnie od wersji nadwozia (hatchback lub kombi) cechuje się dość dziwacznymi proporcjami oraz totalnym brakiem polotu. Producent oferował wprawdzie specjalnie stylizowane odmiany (Monte Carlo, Scout czy RS), jednakże stanowią one margines oferty rynkowej.

Estetów nie zachwyci również wnętrze małej Skody, zwłaszcza w jej bazowych odmianach wykończonych mizernymi plastikami. W bogatszych wersjach tworzywa są już dużo lepsze, a niezależnie od wariantu możemy liczyć na solidny montaż. Mocną stroną kokpitu jest jego przejrzystość - obsługa przełączników nie stanowi żadnego problemu, zegary są znakomicie czytelne, zaś widoczność na zewnątrz okazuje się niemal idealna.

Dzięki rozsądnie zagospodarowanej przestrzeni niewielka Skoda Fabia II to niezwykle przestronne auto. W pierwszym rzędzie pomieści właściwie każdego, z tyłu sprosta oczekiwaniom dwóch dorosłych osób, a pod tylną klapą ukryje wszystkie nasze walizki. Przekona też do siebie wygodnymi fotelami, licznymi schowkami oraz kilkoma funkcjonalnymi dodatkami. Nie zaoferuje jedynie płaskiej podłogi, kiedy zechcemy złożyć tylną kanapę.

Wysoka karoseria czeskiego mieszczucha lubi przechylać się podczas pokonywania zakrętów i jest podatna na boczny wiatr, za to podwozie gwarantuje doskonałą stabilność. Podobać może się bezpośredni układ kierowniczy, który ułatwia poruszanie się po zatłoczonym mieście. Pomimo dość sztywnych nastawów zawieszenie skutecznie tłumi nierówności, ale komfort jazdy obniża swą hałaśliwą pracą. Lepsze mogłoby być ponadto wyciszenie wnętrza.

Choć używanych Fabii drugiej generacji jest na rynku zatrzęsienie, ofert godnych uwagi jest stosunkowo niewiele. Skreślić należy niedopracowane auta z początku produkcji, te z bazowym silnikiem 1.2 oraz te ubogo wyposażone. Uważać trzeba ponadto na bardzo liczne samochody poflotowe. Z wersji silnikowych najpewniejszym wyborem są proste i udane benzyniaki 1.4 oraz 1.6. Świetną propozycją są również diesle, jednak w ich przypadku trzeba brać pod lupę przebieg. Nowsze jednostki TSI to już wybór podwyższonego ryzyka. Miejska Skoda kosztuje dużo, ale dobrze wybrany egzemplarz zapewni nam mało problematyczną eksploatację i tani serwis.

Fabia I

Motoryzacyjni esteci nie powinni nawet zwracać uwagi na Fabię - jej stylistyka jest wybitnie monotonna, a sylwetka sedana okazuje się na domiar złego nieproporcjonalna. Designerska nuda panuje również we wnętrzu, a złe wrażenie pogłębia nieciekawa kolorystyka i kiepskie plastiki. Komu to jednak nie przeszkadza, z wnętrza powinien być z wszech miar zadowolony - miejsce pracy kierowcy jest czytelne i banalnie proste w obsłudze, kabina pasażerska przestronna, a bagażnik wystarczająco pojemny, szczególnie w kombi.

Skoda Fabia I. generacji skonstruowana została pod skrzydłami Volkswagena, nic więc dziwnego, że pod maską króluje niemiecka technika. Czeski jest tylko benzynowy motor 1.4 MPi, który zdecydowanie odradzamy. Polecamy za to jego następcę - silnik 1.4 16V, który jest wystarczająco żwawą, całkiem ekonomiczną, a do tego trwałą konstrukcją. Z diesli najlepiej prezentuje się "nieśmiertelna" jednostka 1.9 TDI, choć - pomijając kulturę pracy - również wersja 1.4 TDI jest udana. Zawieszenie zapewnia niezły kompromis pomiędzy prowadzeniem a komfortem, zaś układ kierowniczy okazuje się precyzyjny.

Z racji ogromnej popularności czeskiego "mieszczucha" łatwo wymienić jego typowe wady - najczęściej użytkownicy sygnalizują szybkie zużycie zawieszenia, różnego rodzaju defekty elektryki czy niedostatki w wykonaniu wnętrza. Pomijając przestarzałą jednostkę MPi, silniki Fabii trzeba uznać za niezawodne - dobry wizerunek jedynie nieznacznie psują przypadki "przeskoczenia" łańcucha rozrządu w silnikach 1.2 HTP oraz zamarzające odmy w pierwszych sztukach motoru 1.4 16V. Cieszą tanie jak barszcz części zamienne, martwi nienajlepsza sytuacja rynkowa - sporo aut jest "zajeżdżonych" i ma skrajnie ubogie wyposażenie.

Komentarze redakcji

Powagosław: Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita.
Luzacjusz: Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz.

Silniki Skoda Fabia

Skoda Fabia II - jaki silnik wybrać?

Ofertę otwiera trzycylindrowy motor 1.2l o mocy 60 lub 70KM. To jeden z tych, które dzielnie „pyrkoczą” pod maską, ale napędzanie samochodu wychodzi im tak sobie. Floty, miastowi – im się ta jednostka spodoba. Reszta niech weźmie coś mocniejszego. 1.4l o mocy 85KM bardziej nada się do zróżnicowanego użytkowania auta, ale przez to, że Fabia II jest dość ciężka, to też nie jeździ tak, jak moglibyście się spodziewać. Żeby wycisnąć z niej moc, trzeba trzymać wysokie obroty, ale to i tak nie zmienia faktu, że ten silnik to minimum godne wyboru. 1.6l o mocy 105KM jest za to idealny, choć dość drogi. Warto za niego jednak dopłacić, bo dynamika jest bardzo dobra, a wóz dalej dość oszczędny. Jednak dla naprawdę oszczędnych są diesle. 1.9TDI ma taką samą moc jak benzynowe 1.6l, czyli 105KM. Dynamika jest nieznacznie gorsza, a dźwięk dość dokuczliwy przy wyższych obrotach, ale i tak warto go kupić, jeśli myślicie o motorze wysokoprężnym. Auto napędza bardzo dobrze. Mniejszy 1.4TDI o mocach 70 i 80KM spodoba się oszczędniejszym. Palą niedużo, ale szczególnie ten słabszy na trasę jest trochę zbyt ospały.

Publikacje o Skoda Fabia

Skoda Fabia Combi - większa, niż myślisz
 
Nasz test Skoda Fabia Combi

Najpopularniejszy samochód przedstawicieli handlowych doczekał się nowej odsłony. Oto jest. Nowa Skoda Fabia Combi. Przejechaliśmy się nią po Nicei, by sprawdzić, co oferuje.

Skoda Fabia III - ładniejsza, wygodniejsza, bardziej multimedialna
 
Nasz test Skoda Fabia 1.0 MPI Style

Ofensywa modelowa Skody trwa. Po Citigo, Rapidzie i Octavii przyszedł czas na nową Fabię, która cieszy oko, zapewnia wyższy komfort i jest bardziej bezpieczna od poprzedniczki. Zmiany na lepsze nie przeszkodziły w zachowaniu akceptowalnych cen.

Skoda Fabia 1.2 TSI - przyzwoity kompan
 
Nasz test Skoda Fabia 1.2 TSI 105 KM

Skoda po raz kolejny bije w Polsce rekordy sprzedaży. Od stycznia do maja tego roku zarejestrowano w naszym kraju prawie 21 tysięcy nowych aut czeskiej marki. Dużą część sprzedaży Skody stanowi Fabia. Czy może zaskoczyć nas samochód istniejący w opisywanej wersji na rynku, z niewielkimi zmianami, od...

Skoda Fabia Monte Carlo - wspominając sportowe sukcesy
 
Nasz test Skoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI (105 KM)

Odbierając kluczyki do Skody Fabii Monte Carlo miałem duże oczekiwania - w końcu to edycja mająca na celu uhonorować sportowe sukcesy firmy z Mlada Boleslav. Odwoływanie się do nazwy jednego z najbardziej znanych rajdów na świecie oznacza naprawdę poważnie podejście do tematu. Czy miejskie auto zmieniło...

Czy warto kupić: używana Skoda Fabia II (od 2007)

Nowe Fabie sprzedają się na pniu. Przekonują klientów technologią Volkswagena, dobrze zestrojonym zawieszeniem oraz korzystnym stosunkiem ceny do jakości. Używane Fabie są także godne polecenia. Mimo dużej podaży modelu na rynku wtórnym, znalezienie wymarzonego egzemplarza może być jednak trudne.

Przeczytaj pozostałe 21 artykułów o Skoda Fabia

Skoda Fabia na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Skoda FabiaautoWcentrum - społeczność Skoda Fabia

najwyższe oktanyAuta - Skoda Fabia

Skoda Fabia Basia 59,01

Skoda Fabia 1,4 TDI 62,66

Skoda Fabia 57,83

Skoda Fabia Skodillac. 64,90

Skoda Fabia 1.9 TDI 74kW Wieścar 74,00

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Skoda Fabia

mkzibi 43,07

deanna 56,56

kstilger 98,45

tomeez 72,27

jachup 73,72

czaras1 66,59

Tusia8510 51,91

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Skoda Fabia

Nowe zimowe oponki już na felgach
Nowe zimowe oponki już na felgach Winterhawk 3 już na aucie. Wiem że to dosyć wcześnie, ale opony letnie dawały ...
Przebieg
Przebieg Tym razem przesyłam fotkę z przebiegiem 150 tys. mojej "Żabki" Gdzieś na A4 pod...
Skoro "prawie Roomster" - to znaczy, że chyba blisko było
Skoro Jak powszechnie wiadomo, jeszcze trzy lata temu najtańszym sposobem na wejście w...
Kłopotliwe kontrolki
Kłopotliwe kontrolki Witam Piszę po fakcie, kilkanaście dni temu wpadła na tablicę kontrolka silnika...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Skoda Fabia

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Skoda Fabia
 

Najpopularniejsza wersja Skoda Fabia

Skoda Fabia

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Skoda Fabia
 

Skoda Fabia najczęściej porównywane z:

Ford Fiesta
1.6 EcoBoost (182 KM)
Mazda 2
1.3 MZR (84 KM)
Volkswagen Beetle
2.0 TDI (140 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Skoda Fabia Rs Skoda Fabia Rs
Rocznik: 2012. Przebieg: 14 025 km. Silnik: 1.4 133KM .
Cena: 49 900 zł
Skoda Fabia 1,6 Skoda Fabia 1,6
Rocznik: 2010. Przebieg: 129 633 km. Silnik: 1.6 55KM .
Cena: 22 900 zł

Ocena auta Skoda Fabia Hatchback 1.2 i HTP 12V

  • Średnia ocena
    na podstawie 33 opinii
  • 3,99
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Wybrane opinie

Skoda Fabia Hatchback 1.2 i HTP 12V (70 KM)

NIGDY WIECEJ SKODY !!!!!!..DAŁEM SIE NAMÓWI ŻONIE I KUPILISMY TEN BUBEL ZA 42 .000 ZL , SILNIK BARDZO MULOWATY I PALI JAK ROZLEGULOWANY FIAT 125P , TRZESIE ,DUZE WIBRACJE , PEKL ROZRZAD A PO NAPRAWIE ZATARL SIE NA 3 CYL. ......SŁABY SERWIS KTÓRY OPÓZNIA NAPRAWY -ROZRZĄD PEKŁ Z WINY KLIENTA Z POWODU OSTREJ JAZDY !!!!!!!.......JEZDZILEM 8 LAT MAZDA 323 I NAWET W 10% NIE MIALEM TYLU PROBLEMÓW CO Z NOWA SKODĄ..........NIE POLECAM

dodał: Adrian S.
Skoda Fabia Hatchback 1.2 i HTP 12V (70 KM)

to moje sluzbowe auto lecz niestety autko ma kilka słabych stron ,przez pierwsze 20 tys 6 razy w serwise , silnik 1.2 dobry chyba tylko dla emeryta na ryby , wnetrze i plastiki dziwnie pachną ,

dodał: prporis
Skoda Fabia Hatchback 1.2 i HTP 12V (70 KM)

samochód nie dla mnie, do miasta może tak, ale nie na długie trasy się nie nadaje

dodał: bryko

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Skoda Fabia

Skoda Fabia III Hatchback Monte Carlo (2015) Skoda Fabia 2010 Skoda Fabia III Hatchback 1.0 MPI Style - galeria redakcyjna Skoda Fabia 2007 Skoda Fabia II Combi Facelifting Monte Carlo (2014) Skoda Fabia Combi 1.9 TDI Fresh+ - galeria redakcyjna Skoda Fabia Kombi 2010 Skoda Fabia RS 2010 Skoda Fabia II Hatchback Facelifting 1.2 TSI 105KM - galeria redakcyjna Skoda Fabia I Hatchback - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Skoda

Opinie o instalacji LPG

Skoda Fabia

  • 1.
  • 2,00 Skoda Fabia II 1.4 i 16V (85KM) 2007r.
    dodał: DiDi, 05.04.2012

    Mam dwie fabie. Ten sam rocznik, te samy instalacje, ten sam przebieg, te same silniki. Jedna działa prawie OK w drugie gaz szaleje i nie wiadomo o co chodzi. Gaśnie na biegu jałowym, albo gaśnie i przeskakuje na benzynę. Po zgaśnięciu czasami w ogóle nie chce odpalić. Ostatnio na prawie pełnym baku gazu piszczy że brak gazu i przeskakuje na paliwo. Wymieniłem świece na irydowe, u gazownika jest co najmniej 2 razy w miesiącu, po podpięciu komputera wszystko jest OK. Po odłączeniu głupieje. Druga fabie prawie bez problemów. Natomiast obie mają sporą utratę mocy na niskich obrotach, po przełączeniu na gaz duszą się i gasną. Dopiero przy przełączeniu na gaz w granicach 50*C duszenie ustępuje i da się jechać. Po podpięciu instalacji gazowej do ODBII, brak komunikacji przez złącze diagnostyczne (Uniwersalny MemoScan), łączy się tylko VCDS Lite (interface Viaken) i to po kilku próbach. Spalanie na mieście w okolicach 12L gazu/100km, benzyna ok 8L na mieście. Po prostu TRAGEDIA z tym GAZEM - nie polecam NIKOMU TEJ INSTALACJI. Teraz chyba kupię sobie diesela.

  • 2.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2006r.
    dodał: krzysad, 16.03.2010

    Instalacja zamontowana przez Salon Skody kiedy to dopiero zaczynali z instalacjami LPG. Czyli fizycznie instalowała to firma zza miedzy :) Ale sama instalacja w sobie i jej praca nie może otrzymać żadnej negatywnej uwagi. Benzyna nigdy poniżej połowy baku, wszystko automatycznie zarządzane przez komputer (żadnych ekstra przebiegów na benzynie poza rozruchem i czasami dojazdami z braku gazu). Z uwagi na znaczny przebieg jestem przekonany do takiego rozwiązania i kolejne auto również wyposażone będzie w tą instalację. W przeciągu tego czasu (175k km) 2 razy w serwisie z uwagi na 1) awarię czujnika temperatury (nie przełączał się na gaz) 2) błąd komputera. Oba zdarzenia naprawione od ręki w serwisie na gwarancji.

  • 3.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (101KM) 2006r.
    dodał: Mariusz, 27.01.2014

    Jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do 7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz . Poza tym zero kłopotów. Dbając o wymianę filtrów na czas , dobry gaz oraz gdy się tym zajmuje odpowiedni montażysta -diagnosta , można być naprawdę zadowolony z eksploatacji samochodu na LPG. Pozdrawiam Radwanice.

  • 4.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2006r.
    dodał: ludger, 26.01.2012

    Instalacja montowana w zakładzie x w Warszawie, auto przez miesiąc gasło na luzie, Panowie mechanicy rozkładali ręce, aż dzięki infolinii KME dostałem namiar na zakład: Auto-Dakar na ul. Lisiej w Warszawie. Wystarczyło 1,5 godz.,diagnoza: złe wtryskiwacze, nieprawidłowe odwierty w kolektorze, zła konfiguracja komputera - chłopak z Lisiej wszystko poprawił. Od poprawki minął rok, auto śmiga bez problemu, żadnego gaśnięcia. Polecam ten warsztat i instalację KME z czystym sumieniem. Pozdrawiam

  • 5.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: artur, 27.09.2011

    Walczyłem z sobą 3 lata przecież gaz jest dobry w zapalniczkach. Jednak stało się i założyłem sekwencje lovato smart. Spalanie trasa 110-130km/h 7 litrów, miejski cykl warszawa i okolice 8,2. Różnicy w pracy silnika nie stwierdziłem co do spadku mocy dla mnie niezauważalny. Instalacja pracuje bezproblemowo. Dla niezdecydowanych zakładajcie dobrą sekwencje u sprawdzonego mechaniora i za paliwko płacicie połowe. Opłaca się. Polecam ARS Nadarzyn tam zakładałem gaz i jest ok.

  • 6.
  • 4,75 Skoda Fabia I 1.4 (60KM) 2001r.
    dodał: kamil, 23.02.2013

    Długo się zastanawiałem 3tygodnie temu założyłem w Inowrocławiu instalację KME NEVO 4-GENERACJI wtryskiwacze pojedyńcze MATRIX HS.Moja fabka chodzi zajebiście instalacja super,zero różnicy między paliwem a gazem auto poprostu płynie,no i co najważniejsze na 25litrach zrobiłem w cyklu mieszanym połowa na trasie połowa na mieście 304kilasy czyli niezle.Pozdrawiam benzynowców i zyczę jak ja uśmiechu przy kasie na stacji.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Fabia

Skoda Fabia

1 098 komentarzy

587 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Artur I~Artur I

Do ~jacca:
Nie każda wersja ma żarówki w czerwonych odblaskach w drzwiach. Oświetlenie wew. ma 3 pozycje jak w każdym aucie, więc nie wiem co ci nie działa.
Przy 2tyś obrotów SDI jak wrzucisz wyższy bieg to będzie 1,5tyś, więc to chyba logiczne że może szarpać.

~jacca~jacca

w jakim momencie przełączać biegi bo ja to robię jak jest około 2000 tyś ale po przerzuceniu szarpie to chyba za szybko przerzucam???

~jacca~jacca

skoda fabia kombi 1.9 sdi 2004r

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Skoda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
37 517
Przejechany dystans
234 434 421 km
Zatankowanego paliwa
1 219 846 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 856
Wydanych pieniędzy
1 389 299 zł
Średnie wydatki na auto
1 146 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
8 593
Wydanych pieniędzy
2 510 783 zł
Średnie wydatki na auto
2 072 zł
Zobacz dzienniki kosztów Skoda (1 212)

Testy zderzeniowe Skoda Fabia

Najnowsze testy zderzeniowe Skoda Fabia przeprowadzone przez Euro NCAP.

Skoda Fabia 1.2 TSI 'Ambition', LHD
2014

Skoda Fabia
Skoda Fabia

Skoda Fabia
2007

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Skoda

Zużycie paliwa Skoda Fabia Hatchback 1.2 i HTP 12V

Na podstawie 42 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Toomm, dodano: 22.08.2010 23:29

Samochod ma narazie na liczniku 1000 km. A wiec ledwo dotarty. Wyniki: - 6.5 l - to efekt jazdy na jednym baku 240 km po Warszawie i 360 w trasie (klimatyzacja wlaczona w 70% czasu jazdy) - 5.8 l - na trasie 360 km, jazda 100-120 km/h, w obszarach zabudowanych 70-80 km/h, w tym trasa szybkiego ruchu 70 km z predkoscia 130-140 km/h, klimatyzacja caly czas wlaczona - 5.6 l - wowczas prowadzila zona :), predkosci przepisowe w trasie z klima... Opinia o samochodzie... to diabel nie samochod :) - optymalna predkosc, 100-120 km/h, wewnatrz cicho... slychac szum opon... - w ciasnych zakretach jak przylepione do drogi - ASR, ABS i asystent hamowania juz przetestowane :) dzialaja wspaniale :)

pełny raport Skoda Kombi Facelifting 1.2 TSI

autor: Kamil, dodano: 20.04.2012 10:10

Witam mam auto już prawie dwa lata przebieg 23000 km , nie jest rewelacyjnie oszczędne ale to kombi troche cięższy od hatchbacka. Spalanie 5,3 trasa poznań - łódź - poznań zwykłymi krajówkami w dwie osoby ok 220 kg. ale celowo jechałem bardzo eko żeby sprawdzić ile spali , na codzień tak jak piszę ok, 7 litrów nie ma znaczenia lato czy zima bo latem mam włączoną klimatyzację. Dziwi mnie że ktoś pisze że trzeba go kręcić do wysokich obrotów , nie ma to sensu bo silnik ma taką charakterystykę że powyżej 3500 obrotów traci oddech i lepiej zmienić na wyższy bieg. Mój sposób jazdy jest prosty rozpedzam go zawsze do 3000 obrotów i daje bieg wyższy to jest dobry kompromis miedzy dynamiką jazdy a ekonomią .

pełny raport Skoda Kombi Facelifting 1.2 HTP

autor: Dawciu, dodano: 18.06.2013 10:10

Nie pije jak słoń przy wodopoju na sawannie w czasie suszy, ale też nie jest benzynowym abstynentem. We Wrocławiu podczas godzin szczytu spalanie potrafi trochę podskoczyć, ale podczas wycieczki do Hamburga udało mi się zejść do 6,2 L/100km, czym byłem mile zaskoczony. Głównym powodem tak oszczędnego spalania był pewnie fakt, że przez wypalone a tym samym dość głośne tłumiki rzadko kiedy przekraczałem 120 km/h, ponieważ przy większych prędkościach we wnętrzu samochodu było już po prostu za głośno. Szkoda tylko, że nie ma LPG, wtedy koszt przejechania 100 km mógłby spaść jeszcze o połowę... W dwunastoletnim samochodzie kupionym na początku tego roku montaż instalacji LPG jest już jednak średnio opłacalny. Ogólnie jestem jednak zadowolony, przy świadomej ekonomicznej jeździe można pojeździć tym autkiem dość oszczędnie :)

pełny raport Skoda Hatchback 1.4
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Skoda Fabia Hatchback 1.2 i HTP 12V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Skoda Fabia Hatchback 1.2 i HTP 12V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Skoda Fabia I

Następczyni popularnej Felicji zyskała nowy atrakcyjniejszy moim zdaniem wygląd. Kształty są bardziej unowocześnione, zmieniono przednie lampy nie ma już szklanych kloszy jak w Felicji, zastąpiły je nowocześniejsze wykonane z tworzywa sztucznego elementy. Wnętrze zyskało nowy wygląd, stało się po prostu...

Zobacz dane techniczne Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 12V 70KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Fabia, oglądali także