Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Skoda Octavia II Kombi 1.4 TSI

Druga generacja modelu produkowana w latach 2004-2013. Pod względem stylistycznym Octavia, zaprojektowana przez Thomasa Ingenlatha i Petera Woudę, zbliżyła się do flagowego auta Skody – Superb (podobny kształt świateł oraz większe rozmiary osłony wlotu powietrza). Była też nieco większa od swojej poprzedniczki. Samochód znów zbudowano na płycie podłogowej Golfa (tym PQ35, platforma, na której zbudowano Golfa V).W 2009 roku model przeszedł face-lifting. W Indiach oferowana jako Skoda Laura, żeby odróżnić ją od wciąż sprzedawanej tam Octavii I.

Skoda Octavia II RS Kombi - silnik
Skoda Octavia II RS Kombi - lewy bok
Skoda Octavia II RS Kombi - lewy bok
Skoda Octavia II RS Kombi - widok z przodu
Skoda Octavia II RS Kombi - tylna kanapa złożona, widok z boku

Generacje Skoda Octavia

  • Octavia II   2004 - 2013
    Skoda Octavia II
    • Wybierz generację

    • Octavia III (2013 - teraz)
    • Octavia II (2004 - 2013)
    • Octavia I (1996 - 2010)

Komentarze redakcji

Powagosław: Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej.
Luzacjusz: W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida.

Wersje nadwozia Skoda Octavia II

Silniki Skoda Octavia II Kombi

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.

Publikacje o Skoda Octavia

Skoda Octavia Laurin & Klement - powiew luksusu
 
Nasz test Skoda Octavia Laurin & Klement 1.8 TSI

Szukasz praktycznego i świetnie wyposażonego samochodu, ale za żadne skarby nie chcesz się rzucać w oczy, irytować sąsiadów i wywoływać zazdrości wśród kolegów z pracy? Octavia we flagowej wersji Laurin & Klement może przypaść Ci do gustu.

Skoda Octavia GreenLine - alternatywa dla hybryd?
 
Nasz test Skoda Octavia 1.6 TDI GreenLine

3,2 l/100km. Tyle, według deklaracji producenta, powinna spalać Octavia 1.6 TDI w superoszczędnej wersji GreenLine. Sprawdzamy, czy w normalnym ruchu można zbliżyć się do wyniku uzyskanego w cyklu homologacyjnym.

Skoda Octavia Scout - alternatywa dla SUV-a
 
Nasz test Skoda Octavia Scout 1.8 TSI

Pakiet terenowych dodatków uczynił z Octavii ciekawą alternatywę dla crossoverów i SUV-ów. Czeskie kombi najlepiej czuje się na utwardzonych drogach, ale gdy zajdzie potrzeba, pokona nawet najbardziej wyboiste, gruntowe dukty.

Skoda Octavia III Combi 1.8 TSI DSG 4x4 Elegance - niszczy stereotypy
 
Nasz test Skoda Octavia III Combi 1.8 TSI 180KM DSG 4x4 Elegance

Do Skody Octavii przywarło kilka stereotypów. Uznawana jest za samochód idealny dla przedstawiciela handlowego, emeryta i człowieka, który chce kupić tańszego... Golfa z większym bagażnikiem. Każdy spotykany na naszych drogach pojazd ma jakieś przywary. A jak się ich pozbyć? To trudne i proste zarazem....

Skoda Octavia 2.0 TDI - sprawdzony przepis na sukces
 
Nasz test Skoda Octavia Elegance 2.0 TDI (150 KM) DSG

Do dnia dzisiejszego Skoda sprzedała prawie 4 miliony egzemplarzy Octavii. To dzięki temu modelowi producent z Mlada Boleslav stał się bardzo ważnym graczem na rynku motoryzacyjnym. Czy trzecia generacja nie zawodzi pokładanych w niej nadziei? Postanowiłem to sprawdzić.

Przeczytaj pozostałe 50 artykułów o Skoda Octavia

Skoda Octavia na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Skoda OctaviaautoWcentrum - społeczność Skoda Octavia

najwyższe oktanyAuta - Skoda Octavia

Skoda Octavia Blue Sky 64,50

Skoda Octavia Oktawka 67,46

Skoda Octavia dżunia :) 78,40

Skoda Octavia 63,72

Skoda Octavia CLASSIC 62,32

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Skoda Octavia

competizione 80,09

makbhp 63,13

endriume24 82,19

piotr19772 51,21

Waga55 58,45

rafaldo 67,96

arassh 48,12

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Skoda Octavia

No i przyszły pocztówki znad morza....
No i przyszły pocztówki znad morza.... Ze względu na pracę jaką wykonuję, zdarzyło mi się ostatnio wyjechać w okolice K...
Cieszyć się, czy płakać...?
Cieszyć się, czy płakać...? Zbliża się sądny dzień - koniec gwarancji. W związku z tym "szkodnik" zaczyna po...
Tempomat i MFA stało się faktem
Tempomat i MFA stało się faktem Właśnie skończyłem montaż tempomatu i MFA. Aż dziw bierze,że skoro auto jest do ...
Nowy użytkownik!!
Nowy użytkownik!! Od stycznia '14 auto ma nowego użytkownika, na codzień jeździ nim moja druga poł...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Skoda Octavia

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Skoda Octavia
 

Najpopularniejsza wersja Skoda Octavia

Skoda Octavia

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Skoda Octavia
 

Skoda Octavia najczęściej porównywane z:

Ford Focus
1.6 Duratec (125 KM)
Hyundai i30
1.4 CVVT (100 KM)
Ford Focus
1.6 Duratec (105 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Skoda Octavia Tour Skoda Octavia Tour
Rocznik: 2012. Przebieg: 110 106 km. Silnik: 1.6 75KM .
Cena: 35 900 zł 35 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Skoda Octavia II Tour Skoda Octavia II Tour
Rocznik: 2012. Przebieg: 104 200 km. Silnik: 1.6 75KM .
Cena: 35 900 zł 35 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Skoda Octavia II Kombi 1.4 TSI

  • Średnia ocena
    na podstawie 16 opinii
  • 3,82
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + ergonomia
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - jakość/cena
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Skoda Octavia

Skoda Octavia II RS Hatchback Skoda Octavia III G-TEC (2014) Skoda Ovtavia I Kombi RS Skoda Octavia III Liftback GreenLine 1.6 TDI CR DPF 110KM - galeria redakcyjna Skoda Octavia I Skoda Octavia III Liftback TDI - galeria redakcyjna Skoda Octavia III Liftback 2.0 TDI CR DPF 150KM - galeria redakcyjna Skoda Octavia III Kombi TSI (2013) Skoda Octavia II 1.6 Ambiente - galeria redakcyjna Skoda Octavia II
Zobacz inne galerie Skoda

Opinie o instalacji LPG

Skoda Octavia

  • 1.
  • 4,75 Skoda Octavia I 1.6 MPI (102KM) 2003r.
    dodał: bronekp, 27.01.2009

    Kupiłem samochód Skoda Octavia Combi w lutym 2008 r. z rocznika 1998 r. Instalacja została założona w 2003 r. firmy Solaris. Silnik 1.6/102KM produkcji VW. Nie wiem ile spala na benzynie bo nigdy go nie testowałem. Na gazie spala poniżej 11 ltr/100 km, przy jeździe miejskiej.Na trasie około 10 przy spokojnej jeździe. W tym okresie roku eksploatacji miałem dwa problemy z instalacją- uszkodził się czujnik temperatury oraz ostatnio wystąpił zły skład mieszanki biegu jałowego- silnik gasł przy każdym wysprzęgleniu albo przełączeniu na luz. Na benzynie silnik na wolnych obrotach pracował normalnie. Po zmianie nastaw obroty biegu jałowego są niestabilne (prawdopodobnie te typy tak mają) ale już nie gaśnie. Przejechałem już ok.30 tys.km. Ogólnie jestem zadowolony z tego samochodu. Serwis gazowy początkowo nie chciał go sprawdzić, bo do instalacji nie mieli programu, ale jeden z mechaników stwierdził, że program LECHO powinien to obsłużyć. Inne warsztaty po odczytaniu SOLARIS od razu odmawiali serwisu. Zanim znalazłem ten serwis odwiedziłem 5 warsztatów zajmujących się instalacjami gazowymi.Wpisałem różnice w spalaniu bo program tego się domaga. Tak naprawdę nie wiem, bo jak juz napisałem wcześniej nigdy go nie trasowałem na benzynie.

  • 2.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2010r.
    dodał: Grzegorz, 19.11.2011

    Auto wyjechało z salonu z zamontowaną instalacją LPG Landirenzo więc jeżdżę na niej od początku. Pierwszy raz uruchomiłem instalację LPG po przejechaniu 1000 km, tak by silnik najpierw "ułożył się"bez niej( zalecenia serwisu). Po przejechaniu pierwszych 3000 km wymieniłem olej w silniku. Auto ma już przejechane 21000 km i jeżdżę nim przez 10 m-cy. Codziennie przejeżdżam ok 80 - 100 km. Auto pali mi ok 10l LPG/100 km. W okresie letnim gdy jeździłem z uruchomioną klimatyzacją paliło ok 11 l LPG/100 km. Auto pracuje perfekcyjnie. Jazda komfortowa. Nie rozwijam dużych prędkości. Max jechałem 145 km/h. Dużo jeżdżę w ulicznych korkach dojeżdżając do pracy w W-wie. Z auta jestem do tej chwili bardzo zadowolony. W trasie jedzie się bardzo komfortowo nie odczuwając większego zmęczenia podróżą. Polecam każdemu Octavię 1,6 MPI z dedykowaną instalacją, kto nie ma aspiracji do sportowej jazdy a ceni sobie wygodę i komfort jazdy przy relatywnie niskich kosztach paliwa LPG

  • 3.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2011r.
    dodał: Majkel, 16.06.2011

    Kupiłem nową Octavię Tour 1,6 z instalacją Landi Renzo instalowaną przez salon. Początki były trudne bo serwis POL-Mot Bielany Auto dopiero przy 3 wizycie wgrał właściwe oprogramowanie do tej instalacji bo musi współpracować już z Euro5. Przez 1,5 miesiaca zapalała się co 200-400 km kontrolka silnika. Odczyt wskazywał zbyt ubogą mieszankę. "Autoryzowana" stacja POl-Mot uporczywie wmawiała mi że zatankowałem zły gaz i że oczywiscie przetestowali samochód, wgrali najnowsze oprogramowanie - ale to nie pomagało. Dopiero 3 wizyta gdzie zaktualizowali software instalacji zlikwidowała problem. Jeżdzę od miesiaca i jest ok, ale niesmak do tego serwisu pozostał. Pozdrawiam innych uzytkowników Octavi.

  • 4.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2009r.
    dodał: octavian80, 15.07.2013

    stag 4 plus, wtryski hana, zbiornik bormech 55, reduktor ACR01, przewody faro. jestem bardzo zadowolony i uważam że ten silnik musi być gazowany bo wtedy ma sens ze sie nie kupuje TSI które są o wiele mocniejsze. i jeszcze jedno musi auto wiecej palic lpg niż pb tak ma być i nie wolno oszczędzać, mieszanka musi być odpowiednia ja jeżdząc bardzo delikatnie miałem lekko ponad 7 a lpg przy takiej jezdzie 8.5-9 i tak ma być, oczywiście latem klima non stop i miasto to 10 też spokojnie ale to jak się stoi a nie jedzie to normalna sprawa i nie ma się co stresować. polecam LPG do tego autka.

  • 5.
  • 3,75 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2011r.
    dodał: Niebieski82, 04.02.2014

    WITAM ZAKUPIŁEM SKODE OCTAVIE W SALONIE NOWA SILNIK 1.6 Z GAZEM LANDIREZENO PO PRZEJECHANIU 1000TYS ZACZOŁ SZWANKOWAC JUZ WYREGULOWALI NIBY I OK PRZY 27TYS. JEST ZA BOGATA MIESZANKA I POSZŁA LISTWA WTRYSKOWA AUTO PALI PONAD 10L GAZU IPOWIEDZIELI ZE TRZEBA WYMIENIC TO JAK NAJSZYBCIEJ I NA RAZIE DO WYMIANY JEZDZIC NA BENZYNIE BO NA GAZIE MOZE WYPALIC GNIAZDA ZAWOROWE I MOZE DOJSC DO PRZEGRZANIA I PEKNIECIA GŁOWICY OPINA SERWISU EMIDA RUDA SLASKA A STAŁO SIE TO PO GARANCJI KOSZT NAPRAWY 1200ZŁ WIEC NIE POLECAM TEGO GAZU PORAZKA

  • 6.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2005r.
    dodał: Mariusz, 17.09.2012

    Gaz co prawda założyłem dwa tygodnie temu,ale byłem już na stacji diagnostycznej w celu zrobienia przeglądu gwarancyjnego.Diagnosta z zadowoleniem pokiwał głową i powiedział,że nie pamięta kiedy ostatnio widział tak profesjonalnie i schludnie założoną instalację gazową.Słyszałem różne opinie o warsztacie na Bytkowskiej,ale mam 100 % pewności,że podjąłem słuszną decyzję odnośnie wyboru stacji montażowej.Na instalacji jeżdżę dopiero dwa tygodnie,ale póki co sprawuje się super.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Octavia

Skoda Octavia

824 komentarze

501 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~gregor~gregor

Do ~Miszczu:
Golf 3 nie był ocynkowany łebie jeden

~mezzoa~mezzoa

Problemy z gazem? www.lpghouse.pl - ci ogarniają WSZYSTKO.

Wisnia73Wisnia73

Witam.chce kupic Skode Oktawie w kombi z silnikiem 1.8 20v Turbo 150KM na poczatku jezdzic na benzynie a potem zalozyc do niej gaz i chcialem sie zapytac jak to sie sprawuje bo slyszalem rozne opinie a w szczegolnosci ze sie nie oplaca zakladac do silnikow 1,8 bo ..........Dziekuje.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Skoda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
34 740
Przejechany dystans
22 022 229 km
Zatankowanego paliwa
1 136 172 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 618
Wydanych pieniędzy
1 293 698 zł
Średnie wydatki na auto
1 157 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
7 878
Wydanych pieniędzy
2 258 920 zł
Średnie wydatki na auto
2 021 zł
Zobacz dzienniki kosztów Skoda (1 118)

Testy zderzeniowe Skoda Octavia

Najnowsze testy zderzeniowe Skoda Octavia przeprowadzone przez Euro NCAP.

Skoda Octavia 1.6 'Ambition', LHD
2013

Skoda Octavia
Skoda Octavia

Skoda Octavia
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Skoda

Zużycie paliwa Skoda Octavia II Kombi 1.4 TSI

Na podstawie 28 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Rudi, dodano: 11.12.2013 13:33

Auto mam już 4 lata i przejechałem nim ponad 70 tys km. Instalacja LPG nie jest fabryczna i mam ją od 2 lat (założona po skończonej gwarancji). Lubię jazdę dynamiczną. Chętnie przyspieszam, wyprzedzam i agresywnie ruszam ze świateł. Zanim założyłem instalację LPG zużycie benzyny 8-8,5l. niezależnie czy cykl mieszany czy trasa. Przy prędkościach powyżej 130km/h nawet do 10l. Po założeniu instalacji LPG spalanie wzrosło do ok 10l. Tak jak na benzynie nie ma większego znaczenia czy w cyklu mieszanym czy w trasie (trochę mnie to dziwi bo w Astrze miałem spalanie znacznie inne w cyklu mieszanym i trasie - 6,5/8,5l.). Na autostradzie utrzymując prędkość ok 150km/h spalanie nie przekroczyło 11l. Ciekawy jestem czy spalanie mocno wzrośnie gdyby ciąć non stop np. 170. Czasem nie korci, żeby to sprawdzić. Jak na tak duże auto jestem bardzo zadowolony ze spalania (szczególnie przy tankowaniu LPG) ;-)

pełny raport Skoda Hatchback Facelifting 1.6 MPI LPG

autor: Gobo, dodano: 09.03.2011 10:16

O spalaniu można długo pisać. Uważam się za kierowce świadomego - w dziedzinie jazdy oszczędnej - nawet bardzo. Jeżdżąc różnymi samochodami muszę stwierdzić, że trochę zawiodłem się oszczędnością silnika 105KM. Jest oszczędny, ale tylko w konkretnych warunkach. A więc, jak zwykle wszystko zależy od ciężkości buta: mój rekord w trasie to 3,7l przy maksymalnej oszczędności / zerowej dynamice (zima) - komputer precyzyjnie wyskalowany. Dodam, ze Golfem VI 2.0 (140KM CR) byłem w stanie przejechać w trudniejszych warunkach na 3,1l (wg. niekalibrowanego komputera, ale w rzeczywistości raczej mniej niż moim 1.9). W górę to raczej nie ma ograniczeń: autostrada to odpowiednio 5,5l: 120km/h, 6l: 130km/h, 7,5l: 150km/h. Generalnie uważam, że jeśli ktoś chce jeździć głownie w trasie (i szybko) 2.0 (140KM) to lepszy wybór - bardziej ekonomiczny (także dlatego, że ma 6 biegów, pomijam usterkowość). Miasto: moim zdaniem 1.9 będzie zawsze oszczędniejszy. Jeszcze jedna sprawa nie związana ze spalaniem: wibracje przy niskich obrotach (przez wtrysk PD?), które powodują, że stosowanie ekstremalnego eko-drivingu staje się nie możliwe.

pełny raport Skoda Kombi 1.9 TDI PD

autor: slodkii, dodano: 26.04.2013 14:46

Moja Octavia to rocznik 2002 mimo że te silniki były montowane w tych samochodach niby do 2001. Jestem pewien pochodzenia, bo mój ojciec ma ją od nowości. Silnik jest dobry, przez 11 lat użytkowania nie sprawił jakichś większych problemów, spalanie jest akceptowalne. Nigdy nie spaliła więcej jak 8,5 litra/100, na autobahnie przy jeździe 130-140/h spaliła lekko poniżej 7 litrów i to jest najlepszy mój wynik. Silniki mają dobrą opinię jeżeli chodzi o pracę na gazie, podobnie jak 1,6 MPI (100konne). Moc silnika - niby tylko 75koni a jest całkiem zrywna, zupełnie wystarczy do jazdy po mieście. Kiedyś nawet zamknęliśmy nią licznik(200km/h) a producent podaje że max 175. Mankamenty to zbyt niskie zawieszenie z przodu, nie powala z miejscem z tyłu tym bardziej jak kierowca ma co najmniej 185cm wzrostu i siedzenie maksymalnie odsunięte. Ogrzewanie szyb też nie jest najlepsze. Ogromny jest bagażnik, elektryka i inne części mechaniczne chodzą bez zarzutu od nowości, jeżeli chodzi o silnik to poza wymianą części wyeksploatowanych nigdy nic się z nią nie stało, moja ma 155tys przebiegu, jeżdżę w większości po mieście, bardzo mi się podoba ten samochód. Jak przyjdzie czas na zmianę będę szukał Octavii, ale jednak 1,9 TDI

pełny raport Skoda Hatchback 1.6
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Skoda Octavia II Kombi 1.4 TSI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Skoda Octavia II Kombi 1.4 TSI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Skoda Octavia II Kombi 1.4 TSI 122KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Octavia, oglądali także