Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Skoda Octavia II Kombi 1.4 TSI

Druga generacja modelu produkowana w latach 2004-2013. Pod względem stylistycznym Octavia, zaprojektowana przez Thomasa Ingenlatha i Petera Woudę, zbliżyła się do flagowego auta Skody – Superb (podobny kształt świateł oraz większe rozmiary osłony wlotu powietrza). Była też nieco większa od swojej poprzedniczki. Samochód znów zbudowano na płycie podłogowej Golfa (tym PQ35, platforma, na której zbudowano Golfa V).W 2009 roku model przeszedł face-lifting. W Indiach oferowana jako Skoda Laura, żeby odróżnić ją od wciąż sprzedawanej tam Octavii I.

Skoda Octavia II RS Kombi - silnik
Skoda Octavia II RS Kombi - lewy bok
Skoda Octavia II RS Kombi - lewy bok
Skoda Octavia II RS Kombi - widok z przodu
Skoda Octavia II RS Kombi - tylna kanapa złożona, widok z boku

Generacje Skoda Octavia

  • Octavia II   2004 - 2013
    Skoda Octavia II
    • Wybierz generację

    • Octavia III (2013 - teraz)
    • Octavia II (2004 - 2013)
    • Octavia I (1996 - 2010)

Komentarze redakcji

Powagosław: Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej.
Luzacjusz: W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida.

Wersje nadwozia Skoda Octavia II

Silniki Skoda Octavia II Kombi

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Skoda Octavia

Skoda Octavia 2.0 TDI - sprawdzony przepis na sukces
 
Nasz test Skoda Octavia Elegance 2.0 TDI (150 KM) DSG

Do dnia dzisiejszego Skoda sprzedała prawie 4 miliony egzemplarzy Octavii. To dzięki temu modelowi producent z Mlada Boleslav stał się bardzo ważnym graczem na rynku motoryzacyjnym. Czy trzecia generacja nie zawodzi pokładanych w niej nadziei? Postanowiłem to sprawdzić.

TOP 10| Samochody z odliczeniem VAT-u

Od 2014 roku powróciła ulga w postaci pełnego odliczenia podatku VAT od samochodów osobowych z homologacją ciężarową. Dla przedsiębiorców to idealna okazja na zakup samochodu nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych taniej.

Skoda Octavia RS i 4x4 - więcej mocy, więcej trakcji

Uprzedzając pytania - sam bym chciał, aby ten artykuł był o jednym modelu Skody. Niestety nie jest. Prezentacja, którą Skoda zorganizowała w Neapolu, dotyczyła dwóch jakże różnych samochodów - emocjonującej i najszybszej w ofercie i w ogóle w historii Octavii odmiany RS oraz rozsądnej, praktycznej i...

Skoda Octavia RS - GTI po czesku
 
Nasz test Skoda Octavia RS

Czeski brat Golfa GTI. Szybki, precyzyjny w prowadzeniu i bardzo funkcjonalny. Atutem Skody Octavii RS jest też cena. Podstawowa wersja kosztuje 104 100 zł - całkiem rozsądnie, biorąc pod uwagę, że pod maską pracuje 220 KM, a wyposażenie jest bogate.

Skoda Octavia - jaką wersję kupić?
 
Nasz test Skoda Octavia – jaką wersję kupić?

Ostatnio można spotkać coraz więcej billboard'ów reklamujących najnowsze dziecko Skody, Octavię III. Wiadomo z nich, że auto ma zaskoczyć, ale reklamy zwykle nie mówią wszystkiego. Ile tak naprawdę trzeba zapłacić za wersję wartą uwagi?

Przeczytaj pozostałe 46 artykułów o Skoda Octavia

Skoda Octavia na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Skoda OctaviaautoWcentrum - społeczność Skoda Octavia

najwyższe oktanyAuta - Skoda Octavia

Skoda Octavia 78,19

Skoda Octavia 59,87

Skoda Octavia 72,05

Skoda Octavia   Czarna 60,63

Skoda Octavia Oktawka 67,24

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Skoda Octavia

competizione 70,25

guniozaw 47,52

werner_beinhart 64,81

rafaldo 80,44

bezelex 55,71

mariow44 75,73

sagittarius78 64,21

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Skoda Octavia

Wybiła 50-tka czyli 50000km
Wybiła 50-tka czyli 50000km W święta na liczniku pojawiło się 50tys. km więc autko na pewno się już dotarło....
Od dziś Octavian śmiga na LPG.
Od dziś Octavian śmiga na LPG. Jak to na 1.6 MPI przystało, od dziś Octavian śmiga na LPG ;). Instalacja oparta...
Spalanie - wyjazd na Słowację
Spalanie - wyjazd na Słowację Wyjazd na Słowację, tygodniowy pobyt narciarski z codziennym dojazdem na wyciąg,...
Niemiła niespodzianka na przeglądzie
Niemiła niespodzianka na przeglądzie W ubiegły piątek Octavia została odstawiona do serwisu na rutynowy przegląd. Po ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Skoda Octavia

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Skoda Octavia
 

Najpopularniejsza wersja Skoda Octavia

Skoda Octavia

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Skoda Octavia
 

Skoda Octavia najczęściej porównywane z:

Lexus CT
200h (136 KM)
Volkswagen Jetta
2.0 TSI (210 KM)
Hyundai i30
1.6 CRDi (110 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon STYLE Demonstracyjny SEAT Leon STYLE
Rocznik: 2013. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 1.2 105KM, benzynowy.
Cena: 84 185 zł 73 900 zł
Zyskujesz: 10 285 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai Elantra Comfort Demonstracyjny Hyundai Elantra Comfort
Rocznik: 2014. Przebieg: 10 km. Silnik: 1.6 132KM, benzynowy.
Cena: 76 100 zł 66 500 zł
Zyskujesz: 9 600 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Skoda Octavia II Kombi 1.4 TSI

  • Średnia ocena
    na podstawie 15 opinii
  • 3,74
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + ergonomia
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - jakość/cena
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Skoda Octavia

Skoda Octavia III Kombi 4x4 TSI (2013) Skoda Octavia II Scout Facelifting Skoda Octavia RS - na parkingu - galeria redakcyjna Skoda Octavia II Kombi Skoda Octavia II 1.6 Ambiente - galeria redakcyjna Skoda Octavia III RS Liftback (2013) Skoda Octavia III Liftback TDI - galeria redakcyjna (2) Skoda Octavia III G-TEC (2014) Skoda Ovtavia I Kombi RS Skoda Octavia I Kombi 4x4
Zobacz inne galerie Skoda

Opinie o instalacji LPG

Skoda Octavia

  • 1.
  • 4,75 Skoda Octavia I 1.6 MPI (102KM) 2003r.
    dodał: bronekp, 27.01.2009

    Kupiłem samochód Skoda Octavia Combi w lutym 2008 r. z rocznika 1998 r. Instalacja została założona w 2003 r. firmy Solaris. Silnik 1.6/102KM produkcji VW. Nie wiem ile spala na benzynie bo nigdy go nie testowałem. Na gazie spala poniżej 11 ltr/100 km, przy jeździe miejskiej.Na trasie około 10 przy spokojnej jeździe. W tym okresie roku eksploatacji miałem dwa problemy z instalacją- uszkodził się czujnik temperatury oraz ostatnio wystąpił zły skład mieszanki biegu jałowego- silnik gasł przy każdym wysprzęgleniu albo przełączeniu na luz. Na benzynie silnik na wolnych obrotach pracował normalnie. Po zmianie nastaw obroty biegu jałowego są niestabilne (prawdopodobnie te typy tak mają) ale już nie gaśnie. Przejechałem już ok.30 tys.km. Ogólnie jestem zadowolony z tego samochodu. Serwis gazowy początkowo nie chciał go sprawdzić, bo do instalacji nie mieli programu, ale jeden z mechaników stwierdził, że program LECHO powinien to obsłużyć. Inne warsztaty po odczytaniu SOLARIS od razu odmawiali serwisu. Zanim znalazłem ten serwis odwiedziłem 5 warsztatów zajmujących się instalacjami gazowymi.Wpisałem różnice w spalaniu bo program tego się domaga. Tak naprawdę nie wiem, bo jak juz napisałem wcześniej nigdy go nie trasowałem na benzynie.

  • 2.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2010r.
    dodał: Grzegorz, 19.11.2011

    Auto wyjechało z salonu z zamontowaną instalacją LPG Landirenzo więc jeżdżę na niej od początku. Pierwszy raz uruchomiłem instalację LPG po przejechaniu 1000 km, tak by silnik najpierw "ułożył się"bez niej( zalecenia serwisu). Po przejechaniu pierwszych 3000 km wymieniłem olej w silniku. Auto ma już przejechane 21000 km i jeżdżę nim przez 10 m-cy. Codziennie przejeżdżam ok 80 - 100 km. Auto pali mi ok 10l LPG/100 km. W okresie letnim gdy jeździłem z uruchomioną klimatyzacją paliło ok 11 l LPG/100 km. Auto pracuje perfekcyjnie. Jazda komfortowa. Nie rozwijam dużych prędkości. Max jechałem 145 km/h. Dużo jeżdżę w ulicznych korkach dojeżdżając do pracy w W-wie. Z auta jestem do tej chwili bardzo zadowolony. W trasie jedzie się bardzo komfortowo nie odczuwając większego zmęczenia podróżą. Polecam każdemu Octavię 1,6 MPI z dedykowaną instalacją, kto nie ma aspiracji do sportowej jazdy a ceni sobie wygodę i komfort jazdy przy relatywnie niskich kosztach paliwa LPG

  • 3.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2011r.
    dodał: Majkel, 16.06.2011

    Kupiłem nową Octavię Tour 1,6 z instalacją Landi Renzo instalowaną przez salon. Początki były trudne bo serwis POL-Mot Bielany Auto dopiero przy 3 wizycie wgrał właściwe oprogramowanie do tej instalacji bo musi współpracować już z Euro5. Przez 1,5 miesiaca zapalała się co 200-400 km kontrolka silnika. Odczyt wskazywał zbyt ubogą mieszankę. "Autoryzowana" stacja POl-Mot uporczywie wmawiała mi że zatankowałem zły gaz i że oczywiscie przetestowali samochód, wgrali najnowsze oprogramowanie - ale to nie pomagało. Dopiero 3 wizyta gdzie zaktualizowali software instalacji zlikwidowała problem. Jeżdzę od miesiaca i jest ok, ale niesmak do tego serwisu pozostał. Pozdrawiam innych uzytkowników Octavi.

  • 4.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2009r.
    dodał: octavian80, 15.07.2013

    stag 4 plus, wtryski hana, zbiornik bormech 55, reduktor ACR01, przewody faro. jestem bardzo zadowolony i uważam że ten silnik musi być gazowany bo wtedy ma sens ze sie nie kupuje TSI które są o wiele mocniejsze. i jeszcze jedno musi auto wiecej palic lpg niż pb tak ma być i nie wolno oszczędzać, mieszanka musi być odpowiednia ja jeżdząc bardzo delikatnie miałem lekko ponad 7 a lpg przy takiej jezdzie 8.5-9 i tak ma być, oczywiście latem klima non stop i miasto to 10 też spokojnie ale to jak się stoi a nie jedzie to normalna sprawa i nie ma się co stresować. polecam LPG do tego autka.

  • 5.
  • 3,75 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2011r.
    dodał: Niebieski82, 04.02.2014

    WITAM ZAKUPIŁEM SKODE OCTAVIE W SALONIE NOWA SILNIK 1.6 Z GAZEM LANDIREZENO PO PRZEJECHANIU 1000TYS ZACZOŁ SZWANKOWAC JUZ WYREGULOWALI NIBY I OK PRZY 27TYS. JEST ZA BOGATA MIESZANKA I POSZŁA LISTWA WTRYSKOWA AUTO PALI PONAD 10L GAZU IPOWIEDZIELI ZE TRZEBA WYMIENIC TO JAK NAJSZYBCIEJ I NA RAZIE DO WYMIANY JEZDZIC NA BENZYNIE BO NA GAZIE MOZE WYPALIC GNIAZDA ZAWOROWE I MOZE DOJSC DO PRZEGRZANIA I PEKNIECIA GŁOWICY OPINA SERWISU EMIDA RUDA SLASKA A STAŁO SIE TO PO GARANCJI KOSZT NAPRAWY 1200ZŁ WIEC NIE POLECAM TEGO GAZU PORAZKA

  • 6.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2005r.
    dodał: Mariusz, 17.09.2012

    Gaz co prawda założyłem dwa tygodnie temu,ale byłem już na stacji diagnostycznej w celu zrobienia przeglądu gwarancyjnego.Diagnosta z zadowoleniem pokiwał głową i powiedział,że nie pamięta kiedy ostatnio widział tak profesjonalnie i schludnie założoną instalację gazową.Słyszałem różne opinie o warsztacie na Bytkowskiej,ale mam 100 % pewności,że podjąłem słuszną decyzję odnośnie wyboru stacji montażowej.Na instalacji jeżdżę dopiero dwa tygodnie,ale póki co sprawuje się super.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Octavia

Skoda Octavia

819 komentarzy

497 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Juziek~Juziek

Hej mam do was doświadczonych kierowców pytanie

Chce zakupić Skode Octavie 3 jaki polecicie mi silnik głównie do poruszania po mieście na długie dystanse ?

zastanawiałem się nad 1.6 TDI CR DPF 105 KM . Czy to dobry wybór ?

xmati5_handelxmati5_handel

Miuł żem te skodo 1.9tdi 2000 rocznik, wszystko się tom klekotalo, ros żem sie wk*rwiuł i żech jo wystawiuł na to pier*dolune allegro. przyjechul jakisi chodocek spod limonowe. On go kupiul a jo żem dzioj wceśni tom Kryśko łoruł na tylnym siedzioniu. Mum nadziejo ze się nie r gdzie po drodze

~koniu~koniu

jeżech kupił na ślunsku nowiusieńką 14sto letnią skodę w dieslu, czeska piękność, ślunzak płakał jak sprzedawał... 1.9 TDI a mocy tyle co kot napłakał, nadwozie przerdzewiałe, ledwo żech wyjechał od handlarza i się rozsypała... nie to co moje poprzednie auto, matiz, to była maszyna - szybki, zgrabny, powabny, no cudo po prostu

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Skoda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
30 199
Przejechany dystans
19 466 423 km
Zatankowanego paliwa
989 172 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 234
Wydanych pieniędzy
1 154 557 zł
Średnie wydatki na auto
1 152 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
7 039
Wydanych pieniędzy
2 013 758 zł
Średnie wydatki na auto
2 010 zł
Zobacz dzienniki kosztów Skoda (1 002)

Testy zderzeniowe Skoda Octavia

Najnowsze testy zderzeniowe Skoda Octavia przeprowadzone przez Euro NCAP.

Skoda Octavia 1.6 'Ambition', LHD
2013

Skoda Octavia
Skoda Octavia

Skoda Octavia
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Skoda

Zużycie paliwa Skoda Octavia II Kombi 1.4 TSI

Na podstawie 27 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: maciek, dodano: 10.02.2013 09:50

W trasie gazu pali między 8,5 a 8,3 L - trasa 400km. W cyklu mieszanym od 8,5 do 9,5 L. Raz wyszło mi 10,2 L ale to prawdopodobnie przez przepustnicę która się nie zamykała. Tankuje na jednej stacji z tego samego dystrybutora. Ceny części są umiarkowane - niektóre wysokie jak na markę auta. Łożysko 120zł(SKF). Rozrząd części 300zł. Sprzęgło 250zł(HART). Rolka napinacza paska alternatora 50zł, pasek 98zł. Nie ma tragedi - chociaż niektóre elementy przy nie interesowaniu się co się dzieje pod maską mogą ulec awarii i zniszczeniu(np. napinacz paska przy urwaniu go). Tłumik między 200 a 300zł. Montaż instalacji sekwencyjnej STAG4 kosztował mnie 2300zł w 2011 roku - do tego wymiana świec i kabli profilaktycznie.

pełny raport Skoda Kombi 1.6

autor: Wroclove, dodano: 11.01.2011 10:41

Kupilem Octavie rok produkcji 12.2004 pierwsza rejestracja 01.2005. Świetne autko, bardzo małe spalanie przy stosunkowo niezlej dynamice;) jasne ze nie jest to 200 konny zaprzęg, ale w warunkach miejskich nie stwarzał wrażenia ´muła´. Minimalne spalanie na trasie, które odnotowałem przy pracujacej klimatyzacji w okresie letnim, to 4,9 l, przy jezdzie do 120 km/h w miescie srednio 6,2 l co jest jak dla mnie swietnym wynikiem a nie jeszcze w zgodzie ze szkolą eco-drivingu. Wszystko byloby pieknie i cudownie gdyby nie mały fakt:) Przejechalem tym samochodem jakies 1000 km, zapytacie pewnie dlaczego? otoz gdy kupilem go w czerwcu, juz niecale trzy tygodnie pozniej ktos bez mojej wiedzy pozyczyl go sobie, w bialy dzien, nad pieknym jeziorkiem, na parkingu gdzie stalo sporo innych samochodw:) dodam ze byla to godzina 16, a opuscilem samochod na jakeis 30-40 minut. PARANOJA ! w tym kraju nie warto kupowac wartosciowych samochodow, szukac, przebierac w ofertach, najlepiej jeździć taczką, którą i tak pewnie za jakis czas, nasz kochany sąsiad zakosi. :)

pełny raport Skoda Kombi 1.9 TDI

autor: ppiotr4@o2.pl, dodano: 26.01.2012 23:56

Mój samochód przy spokojnym dojeździe do pracy (7km w jedna stronę) latem spala ok 5,16 l/100km a zimą wzrasta przy mrozach do 6,2. Najniższe spalanie jakie uzyskałem tym samochodem to 4,6 l/100km - trasa 450km przy spokojnej jeździe pokonana w 7 godz 10 minut, 5 osób na pokładzie i ok 60 km na klimatyzacji; ale na dokładnie na tej samej trasie w 5 osób, na klimie 90% drogi, dynamiczna i szybka jazda (czas przejazdu 6 godz) spalanie 5,2 l/100km. Pisząc szybka jazda mam na myśli zawsze szybciej niż to było dozwolone przez znaki drogowe, ponieważ średnia prędkość przejazdu jak się okazuje przez Polskę to pewnie 45km/h, ponieważ większość dróg którymi jechałem prowadziła przez teren zabudowany (zwykle drogi krajowe), a w dodatku w wielu miejscach w kiepskim stanie tzn. tam gdzie było ograniczenie 40km/h stan nawierzchni wymuszał czasem wolniejszą jazdę, podobnie z terenem niezabudowanym do 90km/h jechałem kilka kilometrów np. 80-ką. Ot taka nasza Polska rzeczywistość. Aha jeszcze opis jednej długiej trasy mianowicie 470km, ale tym ok 190 km to drogi krajowe reszta tj. 280km to autostrada ze Śląska do Wrocławia w czasie poniżej 5 godzin (4h 50min) Średnia prędkość to prawie 100km/h. Opis przebiegu trasy: dragami krajowymi to jak to drogami krajowymi 70, 80, 100, 110 km/h, ale autostradą to 130 z początku, później 140 bo tyle wolno a później i 160 kawałkami a i nawet 190 dla przedmuchania turbiny. no i po powrocie do domu tj, po ok 470km tam + 470km powrót do domu + ok 20km na miejscu w zbiorniku nie zaświeciła jeszcze rezerwa a tak na oko to paliwa było jeszcze na ok 70km do rezerwy więc zasięg ok 1030km od pełnego baku do rezerwy (czyli 43 litry ON) co przekłada się na mało wiarygodny wynik, ale może jeszcze kiedyś będe miał okazje sprawdzić go w takiej trasie.

pełny raport Skoda Kombi 1.9 TDI
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Skoda Octavia II Kombi 1.4 TSI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Skoda Octavia II Kombi 1.4 TSI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Skoda Octavia II Kombi 1.4 TSI 122KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Octavia, oglądali także