Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Skoda Octavia II Kombi 1.4 TSI 122KM 2008-2012

Lata produkcji: 2008 - 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.

Komentarze redakcji

Powagosław: Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej.
Luzacjusz: W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida.

Dane techniczne Skoda Octavia II Kombi 1.4 TSI 122KM 2008-2012

Podstawowe parametry Skoda Octavia II Kombi 1.4 TSI 122KM

Produkowany
od 2008 do 2012 roku
Pojemność skokowa
1390 cm3
Typ silnika
benzynowy
Moc silnika
122 KM przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
200 Nm przy 1500-4000 obr/min
Montaż silnika
z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów
4
Układ cylindrów
rzędowy
Typ wtrysku
bezpośredni
Pojemność zbiornika paliwa
55 l

Przeniesienie napędu Skoda Octavia II Kombi 1.4 TSI 122KM

Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś
Dostępny
Liczba biegów
6
Automatyczna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś
Dostępny
Liczba stopni
6
zobacz dane techniczne

Zużycie paliwa Skoda Octavia II Kombi 1.4 TSI 122KM 2008-2012

Pb
5,40 - 9,43
Na podstawie 28 raportów spalania
LPG
9,00
Na podstawie 1 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Skoda Octavia II Kombi 1.4 TSI 122KM 2008-2012

Spalanie podawane przez niektórych użytkowników to dla mnie abstrakcja. Nie dlatego, że się nie da np. zejść grubo poniżej 6l/100km, ... więcejale dlatego że imho jest to zbrodnia dokonywana na silniku i odbije się czkawką przy długoletniej eksploatacji. Dla liczących krople benzyny mam sposób na zejście z wydatkami do zera: rower latem i biegówki zimą, nieodpalany silnik nie zużywa paliwa. Trochę o moim silniku: nalatane 60kkm, staram się omijać korki, szybko przyspieszać i utrzymywać stałą prędkość jazdy. Daje to rozrzut średniego spalania ca 7.5 do 9 L/100km, zależnie od natężenia ruchu i koloru fali na światłach. Zimą w korkach oraz na krótkich trasach poniżej 10km na zimnym silniku komputer potrafił wyrzucić ponad 11 L/100km. Trasa: 6.5 L/100km na 5. biegu oraz powyżej 7.5 L/100km na 6tce przy prędkościach autostradowych. Szósty bieg nie jest do oszczędzania benzyny i katowania motorowni obrotami rzędu 1500rpm! Tylko do uzyskania niższej prędkości obrotowej silnika przy dużych prędkościach, dlatego jadąc NORMALNIE autostradą należy liczyć się z przekroczeniem progu 7 litrów. Wszystkie średnie spalania wg wskazań komputera. ukryj
dodano 01.04.2012 przez
Po przejechaniu 3 tys km śmiało mogę stwierdzić, że podawane spalanie w mieście przez niektórych na poziomie 8 litrów to ... więcejjakaś pomyłka.Jeżdzę głownie po Wrocławiu więc światła i częste korki to normalka. Oczywiście można zejść do około 8 litrów ale wieczorem przy wyłączonych światłach i kiedy nie ma ruchu na drodze :P Standardowo w mieście na odcinkach 6-10 km bieże około 10 l. Jak się trochę postoi na światłach to 11,5 też nie jest problemem. Trasa (250km) minimalne jakie udało mi się osiągnąć to 6,5 litra ( prędkość 120 max. Spory wpływ na spalanie ma wg mnie długo nagrzewający się silnik. Przy temperaturach w rejonie zera stopni potrzebuje mniej więcej 6 km na rozgrzanie ( lub 12-15 minut). Silnik dynamiczny ale swoje wypić lubi - jak to mówią turbo żyje turbo pije ;) ukryj
dodano 06.12.2011 przez
Mogę coś napisać o spalaniu, które po przejechaniu 8kkm ustabilizowało się. Ci co piszą o spalaniu po 2-3 tysiącach nie ... więcejwiedzą dokładnie jak to chodzi:) Już po 3 miesiącach mam 16kkm. A więc na zimnym silniku, w mieście w korkach itp jest to maszyna do połykania benzyny, przy w miarę dynamicznej jeździe w mieście można osiągnąć ponad 10. Jednak mi nie pali więcej w mieście niż 8,3-8,5. Przy jeździe na trasie umiarkowanej 100-120 rzadko dochodzi do spalania 6-6,1. Zwykle poniżej. Udało mi się mieć średnią baku 5,85 na trasie, jednak trzeba pamiętać, że w przeciwieństwie do normalnych benzyn, ten silnik lubi niskie obroty, a momentu mu i tak na takowych nie brakuje. Ogólnie jak na osiągi spalanie wzorowe. Często zawstydza diesle:) ukryj
dodano 24.12.2009 przez
No tu jest niestety... fatalnie. Albo ja nie umiem jeździć tym autem, albo czegoś nie rozumiem... W mieście pali mi standardowo ... więcej10-11l/100km - nie udaje mi się praktycznie nigdy zejść poniżej 10. Na trasie - w Czechach (jazda płynnie i zgodnie z przepisami) zszedłem do 7,8l. Ale jak tylko mam moment, że się spieszę i szybko jadę przez miasto - z włączoną klimą spalanie dobija do 14 litrów. To jest grubo powyżej mojej granicy akceptowalności którą jest 10l. Niestety moje następne auto będzie raczej dieslem bo turbo VW to jest porażka jeżeli chodzi o ekonomię jazdy. ukryj
dodano 02.05.2010 przez
Bez przegięć. Na trasie nieprzekraczając specjalnie 110-120km/h da się spokojnie do 5,5l zejść. Trasa z przewagą autostrad ok 7,5l (140-150 ... więcejkm/h). W mieście zależy od charakteru odcinków, na których się poruszamy - wiadomo, jeśli jedziemy 2,5 km a po drodze mamy 7 sygnalizacji świetlnych, to i 15l/100 km możemy osiągnąć, ale rozsądnie koło 9 w mieście jest jak najbardziej osiągalne. Jak ktoś jeździ octavią, a jeszcze lepiej z tym silnikiem (1.4) i ma ochotę poszaleć to ma chyba za bujną wyobraźnię albo przesiadł się z trapeza. ukryj
dodano 20.05.2013 przez
Zobacz raporty spalania Skoda Octavia II Kombi 1.4 TSI 122KM 2008-2012 Dodaj raport spalania

Publikacje o Skoda Octavia

Przeczytaj pozostałe 83 publikacje o Skoda Octavia

Newsy o Skoda Octavia

Przeczytaj pozostałe 64 newsy o Skoda Octavia

Nowe Skoda Octavia

nowe Skoda Octavia
Skoda Octavia
ceny od 63 450 zł do 133 800

Skoda Octavia III Scout 1.8 TSI 180KM od 2014

w pakiecie Scout

w cenie katalogowej brutto

116 300 zł

Wyposażenie standardowe
Obręcze kół ze stopów lekkich POLAR 7J x 17"
Spryskiwacze reflektorów przednich
Przednie światła przeciwmgłowe
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Simply Clever dla GSM dla wielofunkcyjnej podłogi bagaznika (100 zł)
Pakiet na bezdroża (0 zł)
Pakiet Simply Clever (200 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Simply Clever dla GSM dla wielofunkcyjnej podłogi bagaznika (100 zł)
Pakiet na bezdroża (0 zł)
Pakiet Simply Clever (200 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 128 oferty Skoda Octavia
Używane Pewne oferty od dealerów
Znajdź auto używane Sprawdź VIN Raport o stanie technicznym
Super oferty
Skoda Octavia
Skoda Octavia
cena 37 800 PLN
Skoda Octavia
Skoda Octavia
cena 20 000 PLN
Skoda Octavia
Skoda Octavia
cena 42 000 PLN

Dealerzy Skoda

AUTO CENTRUM ZBIGNIEW KIERAT

AUTO CENTRUM ZBIGNIEW KIERAT Skoda Tychy

śląskie, Tychy, Begonii 12

Więcej

AUTO VIVA

SUNNY SP.Z O.O. Skoda Poznań

wielkopolskie, Poznań, Obornicka 249

Więcej

ELCAR SP. Z O.O.

Elcar Sp. z o.o. - Autoryzowany Salon i Serwis Škoda Auto nr 14

dolnośląskie, Wrocław, Grunwaldzka 49-51

Więcej

GALL-ICM M. I I. MAJCHER S.J.

GALL-ICM Skoda Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Armii Krajowej 46

Więcej

GANINEX GAZDA GROUP

GANINEX GAZDA GROUP Skoda Gliwice

dolnośląskie, Gliwice, Pszczyńska 306

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Dziennik kosztów Skoda Octavia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

21 462

Przejechany dystans

3 147 611 zł

Zatankowanego paliwa

749 746 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

2 132

Wydanych pieniędzy

912 325 zł

Średnie wydatki na auto

1 573 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

5 212

Wydanych pieniędzy

1 713 045 zł

Średnie wydatki na auto

2 954 zł

ZOBACZ 580 dzienników kosztów Skoda Octavia Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Skoda Octavia

Liczba wpisów: 53
komentarzy(25)
komentarzy(54)
komentarzy(15)
komentarzy(14)
komentarzy(9)
komentarzy(3)
Zobacz inne typowe słabe punkty Skoda Octavia dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Skoda Octavia

Ciekawostki
dodano 08.10.2012 przez
Mało kto wie, ale Skoda Octavia zadebiutowała po raz pierwszy nie w roku 1996 a w roku 1959. Model był napędzany silnikiem 40KM i osiągał…
dodano 23.08.2011 przez
4 sierpnia 2007 z Placu Czerwonego w Moskwie ruszyła ekspedycja Škoda Octavia Scout Experience 2007. 20 sierpnia po 17 dniach podróży, w czasie których pokonano…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą