Szukaj

Informacje o Skoda Octavia II Kombi 1.9 TDI PD 105KM 77kW 2005-2012

Lata produkcji: 2005 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje VNT
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,8
~Artur
Skoda Octavia II
Kombi 1.9 TDI PD 105KM 77kW
Ogólnie auto godne polecania. Ja kupiłem auto od firmy w marcu 2015r. Auto serwisowane do lipca 2014r. Całe w oryginale i w niektórych miejscach wyszła rdza tj. progi podobno od uszczelek i polaczenie progu z blotnikiem tył, podwozie zdrowe... auto 10 lat wiec troche słabe zabezpieczenie antykorozyjne. Kontynuując 1.9 tdi pd podobno pancerny silnik, ma najechane 370 000 km i jest na pelnym syntetyku castrola. Zamierzam zmienic na polsyntetyk i nie castrola a valvoline maxlife 10w40 (czerwony). Nie bierze oleju ale wiem ze dwumas byl robiony po 300 000 i turbo wiec to mam z glowy. Spalanie jak na taki gabaryt auta jest ok 7,5 miasto ok 6 mieszany i ok 5 trasa. Napisze cos więcej jak pojezdze dluzej :) Pozdrawiam
4,9
~Zygmunt Wł.
Skoda Octavia II
Kombi 1.9 TDI PD 105KM 77kW
Samochodzik kupiłem oczywiście sprowadzony Przez 2 lata jeździłem bardzo dużo , ponieważ w tym czasie miałem dużo roboty i jazd praktycznie po całej Polsce - czyli na zakończenie tego roku na liczniku było nieco ponad 140 tys. km przebiegu . Ten samochód jest jakościowo dobry ,( ale z tych tutaj na forum opinii należy wyłączyc opinie negatywne- ponieważ piszą pewnie pajace które swoje złomy nie mogą sprzedać to narzekają na skody octavie... każdy człowiek który choć troszkę interesuję się motoryzacją zapewne słyszał kiedyś gdzieś ,że skody są dobrymi autami...wnętrze samochodu ; tapicerke, wszystkie elementy plastikowe, klamki są wykonane z dobrych, odpornych materiałów odpornych na zniszczenie, materiałów pochodzących z volkswagena, tapicerka w moim egzemplarzu wogóle nie poniszczona jakby ten samochód przejechał tylko 50 tys. km , zarówno na siedzeniach jak i na tapicerkach bocznych nie ma oznak zużycia , bardzo ładne , klamki jak nowe , błyszcząca deska rozdzielcza od strony pasażera i kierowcy najprawdopodobniej jeszcze długo będzie jak nowa. Wszystkie te zalety łączą się z bardzo trwałym, sprawdzonym silnikiem 1.9 tdi , dzięki czemu można śmiało omijać szerokim kołem serwisy Skody i serwisować auto na własną rękę bez obaw...Zawieszenie też miło zaskoczyło- wszystko jak w najlepszym porządku nic nie stuka nic nie puka i nie skrzypi, ogromny bagażnik kombi - można przewieść praktycznie wszystko na wakację z dużą rodziną, problemem jest znalezienie dobrego używanego egzemplarza- dużo jest aut na rynku sprowadzonych i krajowych- przeważnie to są auta wyjeżdżone albo po pierwszym tłoczeniu- a takie od pierwszego właściciela albo chociaż od osoby prywatnej - to jest rzadkość, swoją skodę kupiłem nie w takim kolorze jakim chciałem .. :-)...ale jest bardzo dobra. Polecam auto jest wygodne duże i nie zawodne , idealne dla dużej rodziny , małe spalanie a jest dynamiczne. Mi spala w trasie 4,5 przy 130-140 km / h . Po mieście 5,6 litra na setkę . Dużo tanich części zamiennych ( do tej pory nie przydały się ale na przyszłość warto o tym wiedzieć ) sprawdzone auto produkowane od wielu lat bez wad fabrycznych, dobry porządnie zrobiony samochód na lata, POLECAM.
2,5
~Arkadiusz
Skoda Octavia II
Kombi 1.9 TDI PD 105KM 77kW
Jeżeli po 6 latach użytkowania samochód za ponad 85 tys. PLN nadaje się na złom to wszystkie zalety dotyczące auta stają sie nie ważne. Przez 6 lat na wiosnę i na jesieni regularnie oddawałem samochód do naprawy z powodu większych lub mniejszych usterek. Koszt średni napraw na rok to ok 2 - 8 tys. PLN. Kupując samochód brałem pod uwagę, że koszty eksploatacyjne będą ale że, aż tak wysokie. Nie sądziłem jednak, że będzie to studnia bez dna. Po 6 latach na przeglądzie 127 tys. samochód po prostu się rozsypał i koszt sugerowanych prze serwis napraw przekroczył jego aktualną wartość. Dalsze remontowanie go nie ma sensu. Nie mam sumienia również tego 6 letniego Ekskluzywnego złomu sprzedać nikomu. W dodatku serwis beznadziejny. Chamska obsługa reklamacji w Skodzie Polska. Na wszystkie usterki jedno wyjaśnienie - przez pierwsze 2 lata zgodnie z prawem naprawy są wykonywane na gwarancji, po 2 latach finansuje je właściciel. Na pytanie dlaczego ich jest aż tyle prosta odpowiedź - przecież ten samochód tak ma. Nikt w serwisie się nawet nie dziwi, że ten samochód jest tak awaryjny!!!! Samochód, któremu mówię kategoryczne nie. Jakość, a w zasadzie jej brak z czasów początków motoryzacji XX w, obsługa serwisowa jak za komuny. Wcześniej jeździlem Renault - bezawaryjna. Do skody nie wsiądę już nigdy choćby w promocji dali mi go za darmo. Studnia bez dna dla cierpliwych.
Średnie spalanie dla Skoda Octavia II Kombi 1.9 TDI PD 105KM 77kW 2005-2012
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Skoda Octavia II
Kombi 1.9 TDI PD 105KM 77kW
Są dwie szkoły: jazda jak teściu na kacu czyli oszczędna i przepisowa wtedy spalanie jest następujące 4.8 - 5.5 - 7 albo normalna czyli 5.5 - 6.8 - 8 (trasa, mieszane i miasto). Auto jak na ten gabaryt oszczędne. U mnie komputer okłamuje w zależności od temperatury od 1l do 0,4l na spalaniu średnim (pokazuje, że pali mniej niż w rzeczywistości). Nie słuchajcie tych co piszą ze im pali po 4 litry. Spalanie 4 litrów jest możliwe w VW Polo 1.9 zwykły diesel i jeszcze nie zapakowany. Auto waży ponad 1400 kg więc także musi troche spalić. U mnie auto ma najechane prawie 400 tysi w oryginale a ma niecałe 10 lat. Dla tych co chcą kupić auto radzę sugerować się stanem auta a nie licznikiem. Turbo wymienia się zazwyczaj przy 300 i dwumas podobnie (zalezy od eksploatacji). Jedyna wada to słabe blachy.
5,1
Skoda Octavia II
Kombi 1.9 TDI PD 105KM 77kW
Przy umiejętnym operowaniem gazem i biegami spalanie min. na trasie 50km wynioslo 3.7L/100km. Ale to przy naprawdę sprzyjających warunkach i jeździe tak aby pobić swój rekord. Trasa Trzepowo-Gdańsk Oliwa.( dużo z górki). Z Gdańska do Szczyrku (jazda w nocy, zimą, V ok 80-90km/h spalanie 4,5L. Przy trochę dynamiczniejszej jeździe spowrotem spalanie ok 5,1L ( v ok. 100-110km/h-dzień). Co do spalania znacznie mają opony i ciś. w oponach aktualnie jeżdze na szerokich 17´-225. spalanie w mieście ok. pól litra wyższe niż na 195/15/65 ze względu na bezwładność, ale na trasie chyba mniejsze opory toczenia bo udało się zejść 0,4L mniej niż na 195. Wkurza szum z wentylacji i słabe wygłuszenie. Padł tępomat i aktualnie pada sprzęgło. Przebieg 200tyś.
5,1
Skoda Octavia II
Kombi 1.9 TDI PD 105KM 77kW
Żeby spalić te 4,1 na setkę trzeba jechać naprawdę nienerwowo, 80-90 km/h i nie używać hamulców. A druga rzecz, to auto ma zakresy prędkości, przy których zużywa mniej i więcej paliwa, więc niekoniecznie wolniejsza jazda oznacza mniejsze spalanie.

Usterki Skoda Octavia II

Liczba wpisów: 56
Auto traci moc po zmianie biegu
  • Skoda Octavia II Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW 2004-2012
  • inne
  • 263 tys. km
Witajcie, mam taki problem. Auto normalnie odpala, jeździ na gazie ale czasami podczas zmiany biegu traci moc. Np podczas jazdy i zmiany biegu z 2 na 3 czuje ze auto nie ciągnie. Dodam, że problem nie wystepuje za każdym razem, najczęściej zauważalny w trakcie drogi do pracy ok 30km w dwie strony - chociaż najczęściej to za mocne słowo, w zasadzie stanie się tak raz. Jeśli dam pedał gazu na maxa to auto ciagle zwalnia, zapali się check engine i kontrola trakcji. Po puszczeniu pedału gazu i zmianie biegu check engine znika, kontrola trakcji po ponownym uruchomieniu silnika. Natomiast jeśli puszczę gaz i nacisnę jeszcze raz auto normalnie odzyskuję pełną moc. Gazownik podlączył komputer podczass jazdy i nie pokazywało żadnych błędów ani odchyleń od normy. Na początku stwierdził ze to wtryski, ale po kilku testach (jazda 30km/h + 5 bieg auta i pedał gazu na maxa) nic niepokojącego się nie działo. Wymieniłem filtr gazu ale problem wraca.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ściąganie w prawą stronę przy przyspieszaniu
  • Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013
  • układ kierowniczy
  • 284 tys. km
Mniej więcej od około roku mam problem ze ściąganiem w prawą stronę podczas przyspieszania (lub dynamicznego ruszania). Dając ostro gazu kierownica lekko wykręca się w prawą stronę i auto jedzie do rowu. Wydaje mi się, że defekt powstał po wpadnięciu w dziurę ale nie jestem do końca pewien, czy na 100%. Nie uwierzę, że to norma, gdyż jeździłem także O2FL z takim samym silnikiem i problem nie występował. Zawieszenie 0 luzów (robiona kilka razy ścieżka jak i badanie techniczne do dowodu), wymienione tylne i przednie tuleje wahaczy, zmieniony prawy wahacz, 4x robiona geometria w różnych zakładach (jedyne co daje do myślenia to kąt nachylenia lewego koła ok 17min, prawego ok 55min). Sprawdzane na 2 kompletach kół. Auto było u 3 mechaników. Wszyscy 3 gdybają, że może to być wina zwrotnicy ale wymiana na własną odpowiedzialność. Zakupiłem używany oryginał zwrotnicy i obecnie czeka na wymianę. Może miał ktoś podobny problem i chciałby podzielić się rozwiązaniem?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Silnik nie chce się ponownie uruchomić
  • Skoda Octavia II
  • układ wtryskowy
Szanowni Panowie Kierowcy, proszę o informację, jaka może być przyczyna, że po przejechaniu niewielkiego dystansu silnik nie uruchamia się? Rozrusznik kręci i nawet, gdy uda się skutecznie zakręcić, to zaraz gaśnie i nie wchodzi w obroty. Ponowne uruchomienie jest możliwe dopiero po odczekaniu mniej więcej 0,5 godz. i wówczas silnik zachowuje się, jak gdyby nic się nie wydarzyło. Żaden mechanik nie jest w stanie stwierdzić co jest na rzeczy, a podłączenie pod komputer nie wykrywa usterki. Reasumując nigdy nie wiem, kiedy to się może powtórzyć. Czy któryś z Panów miał tego typu doświadczenie?
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Skoda Octavia II Kombi