Szukaj

Informacje o Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.5 TSI ACT 150KM 110kW 2017-2020

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja Skody Octavii. W porównaniu do poprzedników Octavia III powiększyła swoje wymiary, co, mając na względzie również zaprezentowanie kompaktowej Skody Rapid, w sposób naturalny popycha go w stronę segmentu D (klasa średnia). Skoda Octavia trzeciej generacji powstała na nowej płycie podłogowej VW Group MQB, tak jak (tradycyjnie już) Volkswagen Golf, jak również m.in. Audi A3 oraz Seat Leon. Octavia III została zaprojektowana przez Jozefa Kabana, który wcześniej odpowiadał m.in. za design Bugatti Veyrona.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-3500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 86 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Widoczność + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~smokacz
Skoda Octavia III
Kombi Facelifting 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Może być, szybki, duży, pojemny. Potrafi być bardzo oszczędny o ile przemieszczamy się spokojnie. Tryb dwucylindrowy spoko, o ile komputer nie kłamie spalanie przy równej jeździe takim klockiem na trasie, 120km/h na poziomie 4,5-4,7 naprawdę ładnie wygląda. Kupiłem wersję Ambition + jakieś ekstrasy dawali w gratisie w stylu pełnego systemu antykolizyjnego z przodu, ledów z tyłu, srebrnych relingów i listew ozdobnych pod oknami, no i jakieś radio lepsze wrzucili. Bagażnik bez podwójnej podłogi, ale taki chciałem, to jest komórka, a nie te wszystkie schowki, półki itp. pod podłogą, które wliczają do ogólnej pojemności bagażnika.
2,9
~Adam
Skoda Octavia III
Kombi Facelifting 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Okropne auto taka Dacia fatalne wyciszenie , okropna jakość spasowania okropne twarde plastiki skrzypią piszczą coś zawsze stuka w aucie . Prowadzenie koszmarne auto lata po drodze niczym wóz drabiniasty na autostradzie każdy podmuch rzuca tą skodziną jak szmatką .
4,9
~Mateusz
Skoda Octavia III
Kombi Facelifting 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Jestem pozytywnie zaskoczony tym samochodem. Na razie przez rok przejechałem 20-kilka tysięcy kilometrów. Dobre przyspieszenie, przy oszczędnej jeździe niskie spalanie (6,2l). Pojemny bagażnik. Silnik cicho pracuje i generalnie jest cicho w środku, nawet przy szybszej jeździe. Ciężko na początku było przyzwyczaić się do włącznika tempomatu, bo znajduje się na manetce kierunkowskazów.
Średnie spalanie dla Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.5 TSI ACT 150KM 110kW 2017-2020
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Skoda Octavia III
Kombi Facelifting 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Przejechałem samochodem 1700 km. Standardowa trasa dzienna to 2 razy po 30 km. 20 km poza miastem (90km/h) i 10 w malo zakorkowanym mieście. Jazda spokojna, ale nie ekologiczna. Spalanie w granicach 6.0-6.5 l/100km. Na trasie do 100km/h spalanie 5.0 l/100km. Przy szybszej jeździe dochodzi do 7.5-8.0 litrów. Jeżdżę na tempomacie gdyż delikatne dodanie gazu skutkuje sporym wzrostem spalania. Różnica u mnie potrafi wynosić 0,5 l/100 km na tej samej trasie.
7,3
Skoda Octavia III
Kombi Facelifting 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Średnia z 30k km 8,5l/100 okres 3-ch jesiennych miesięcy wrzesień - grudzień. Klimatyzacja + podgrzewanie foteli praktycznie zawsze włączone. 80-90% jazda autostradowa. W mieście przy normalnej jeździe spalanie spada do około 7,5l/100. Autostrada to około 9l do max. 12l przy jeździe 200km/h.
7,2
Skoda Octavia III
Kombi Facelifting 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Średnia od zakupu, czyli na 5000 km 7,1 l/100 km liczona z tankowań, komputer zaniża o około 0,1 l. Przy spokojnej jeździe pozamiejskiej około 6 l, średnie spalanie na tasie z prędkościami do 140 km/h około 7,5

Usterki Skoda Octavia III

Liczba wpisów: 34
Pękające przednie reflektory LED
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 135 tys. km
Łapcie się za portfele. Wydaje się, że Skoda, że solidne auto i że cacy. Zauważasz, że reflektory są zaparowane, jedziesz do serwisu i mówią, że to normalne, ale mija tydzień-dwa i masz wodę w środku kloszy. Nie parę - ale wodę. Okazuje się że reflektor jest pęknięty. Trzy razy (to nie żart) wymieniane były reflektory przednie LED. Tak - trzy razy. Prawy raz pęknięty od góry (niby wina użytkownika), drugi raz bo parował ponownie (zmiana na gwarancji na część), a trzeci raz, lewy, bo trzeba wyrównać. Serwis twierdzi, że same mogą pękać, bo mają to w swoich biuletynach, ale... płać! A niby LED-y takie ekologiczne i takie fajne, okazuje się, że trzeba zmienić kilka razy reflektor, generując masę plastiku do wyrzucenia.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Klekotanie jak by że skrzyni.
  • Skoda Octavia III Liftback
  • układ napędowy
  • 70 tys. km
Witam posiadam skodę octavie 3 rok prod. 2014 Silnik 1.4 tsi 140km skrzynia manualna benzyna, przebieg 70 tys. Mam problem dotyczący klekotanie podczas postoju przy oczywiście odpalonym samochodzie, a przy włączeniu pedału sprzęgła za każdym razem te dziwne klekotanie przestaja i mam teraz pytanie czy to jest wina SPRZĘGŁA? I nie mogę się doczytać czy występuje w moim modelu samochodu dwumas? Czy to może być tego wina, jeżeli ktoś ma bądź miał podobne problemy prosiłbym o podpowiedź bo nie wiem co począć z tym klekotaniem. Jak coś proszę o odpowiedź na mój mejl piotrbialas500@wp.pl Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam.
Problem rozwiązany
14 komentarzy
Światła mijania LED świecą za nisko, szczególnie po załadowaniu auta. Niebiezpieczne
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 83 tys. km
Problem dotyczy świateł Full-LED w Octavii III FL. Już na dzień dobry światła mijania są ustawione za nisko. Nie oświetlają znaków ani obiektów na chodniku położonych dalej niż około 30m. Dodatkowo po załadowaniu bagażnika plus trzy osoby dorosłe z tyłu korektor wysokości świateł tak obniża wiązkę, że jazda staje się niebezpieczna, szczególnie w lasach. Granica światło-cień w tych lampach jest bardzo mocna i nie ma "poświaty" sprawiającej, że obiekty oddalone dalej są w jakikolwiek sposób widoczne. Trzy podejścia do ASO, za każdym razem spławiany za pomocą śmiesznego zestawu z soczewką. Uwaga, w Octavii III FL nie ma adaptacyjnej wiązki świateł, nie ma trybów: Miasto, Trasa itp dla świateł. Jest TYLKO funkcja AUTO dla świateł drogowych. Nic więcej. Nie dajcie sobie pseudo bajek wciskać. Adaptacyjne i skrętne to są światła bi-xenon w Octavia III (bez FL), niestety serwisy karmić was będą bajkami i stereotypami. Octawia III FL ma światła LED statyczne wyłącznie z korektą wysokości świecenia, czyli takie "bieda LED-y". Dopiero, gdy podjechałem autem z kilkoma paczkami z tyłu i przy nich wypakowywałem i z powrotem ładowałem zawartość bagażnika, okazywało się, że załadowane auto obniża wiązkę świateł mijania stanowczo za dużo (różnica na oddalonej o 8m ścianie wynosiła 10cm niżej! a to w warunkach drogowych oznacza kilka-kilkanaście metrów, a zatem czyjeś życie). Musiałem się wykłócić o procedurę "nauczenia" świateł, a nie tylko podpięcie komputerka i skasowanie błędów. Od tego momentu światła są na równym poziomie niezależnie od ilości obciążenia w samochodzie. Sytuacja zaobserwowana również w VW Golf Plus 2018 w statycznych światłach LED.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Skoda Octavia III Kombi Facelifting